Alle Greenpeace-campagnes werken averechts: dankzij de Atomausstieg werd voormalig energie-exporteur Duitsland IMPORTEUR van Franse atoomstroom en Hollandse kolenstroom

Onze Postcodeloterij gaf de fondsenwervende multinational Greenpeace (250 miljoen euro omzet per jaar) sinds 1989 al 40 miljoen euro aan blanco cheques om onze wereld te redden. Met dat geld maken ze prachtige campagnes.

Ik citeer de -door iedereen vergeten- Greenpeace Biodiesel-promotiecampagne uit hun hier te downloaden brochure 2000: ‘Biofuels: Green fuels we can use today’. Andere verwijzingen heeft Greenpeace van internet verwijderd, maar ze zijn er nog.

Take some rapeseed, sunflower or soya oil, refine, mix with a diesel engine and voila! A non-toxic, biodegradable green fuel that can be used in any diesel engine.

en nóg leuker

Bio-diesel can start to replace petro-diesel immediately, with significant environmental and health benefits. Greenpeace therefore calls for the UK Government to set up a Green Fuel Fund to support the production and use of bio-diesel

Voortschrijdend inzicht, zullen we maar zeggen?
Lees dan dit artikel op de Vlaamse Greenpeace-site van juni 2011 getiteld ‘Benzinepompen Europa mengen klimaatschadelijke biobrandstoffen

Automobilisten helpen ongewild mee aan ontbossing door het tanken van zogenaamde biobrandstoffen. In biodiesel, die ook in België aan de pomp verkocht wordt, worden vaak erg klimaatschadelijke bestanddelen bijgemengd. Dat blijkt uit tests die Greenpeace uitvoerde in tankstations in negen Europese landen.

Het Greenpeaceonderzoek toont aan dat biodiesel regelmatig gemengd wordt met bijzonder schadelijke biobrandstoffen uit bijvoorbeeld palmolie, soja en koolzaad.

De gevolgen van de Greenpeace-standpunten ?
Die lezen we in dit prachtige artikel in The Guardian van 31 mei 2011 bij u onder de aandacht te brengen, over de gevolgen van het luisteren naar ‘het Goede Doel’Greenpeace

Controversial fuel crops linked to rising food prices and hunger, as well as increased greenhouse gas emissions. A market has been created by British and EU laws requiring the blending of rising amounts of biofuels into petrol and diesel (precies waarvoor Greenpeace pleitte).

In the UK, only 31% of biofuels used meet voluntary environmental standards intended to protect water supplies, soil quality and carbon stocks in the source country.

Misschien moet Greenpeace voortaan éérst onderzoek doen voor ze wat roept, in plaats van haar standpunt 180 graden te draaien nadat media lucht krijgen van de averechtse werking..

Biobrandstof-maffia? Hoe kun je het anders noemen..
Ook onze Jan Paul van Soest- schrijver van het grappigste klimaatboek aller tijden– en zijn failliete Bioshape scheerde wat Tanzaniaans regenwoud en verjoeg wat arme boeren om ‘duurzaam’te doen, zo meldde het NRC Handelsblad, in een van The Guardian gekocht artikel van Stefano Valentino.

Tip van één van onze reageerders:

‘Bioshape trekt spoor van vernieling’

Bioshape uit Neer had grootse plannen met biodiesel uit Tanzania, maar stevent nu af op een bankroet – een spoor van omstreden houtkap, gedupeerde boeren en misleide geldschieters achterlatend.

Die goeie ouwe campagnetijd van Dirty Diederik.
Nog steeds is Greenpeace-Kamerlid Diederik Samsom groot voorstander van Biofuels, zoals we al blogden om daarmee nog 1/3 extra van alle landbouwgrond te claimen en 10 procent van de jaarlijkse fosfaatvoorraad, én enkele weken mondiale olieproductie (dieselolie voor landbouwmachines). Het standpunt uit zijn goeie ouwe campagnetijd, toen Diederikdiesel nog een manier was om donateurs te werven…