Natuurbeschermers maken zichzelf overal ter wereld onmisbaar

Natuurbeschermers maken zichzelf overal ter wereld onmisbaar

De Telegraaf bracht afgelopen week nieuws dat naadloos aansloot op mijn alweer 2 jaar oude onderzoekje naar de bestedingen van het Wereld Natuur Fonds en de effectiviteit van hun uitgaven voor natuurbescherming: het Wereldbestuurfonds, deel 1 over financien en organisatie, deel 2 over de effectiviteit van natuurbesteding. De Nederlandse tak van het fondsenwervende bedrijf – dat meer uitgeeft aan marketing dan natuurbescherming – vloog in het boekjaar 2012/2013 liefst 2 miljoen kilometer de wereld rond om de natuur en het klimaat te redden door campagne te voeren tegen CO2-emissies. Daarbij nemen WNF-medewerkers ook geliefden en partners mee waarbij ze de vlucht en hotels declareren  bij WNF/de Postcodeloterij/goedgelovige zielen/donateurs.

Tom Tom= Dom Dom
Terwijl hun (auto met chauffeur rijdende) directeur Johan van de Gronden net verkondigde dat ze minder willen vliegen. Daarvoor bestaan echter geen prikkels, want het WNF wordt juist betaald om méér te vliegen met méér medewerkers. Zo gaf de Turing Foundation (van de oprichter van Tom Tom) ook 6 ton euro aan het Wereld Natuur Fonds om op klimaatconferenties aanwezig te zijn/champagne te drinken met CO2-bubbels, zogenaamd om ‘het koraal’ te redden.  Ik heb ook een Dom Dom in mijn auto en ben wereldkampioen verdwalen op de vierkante meter.

We weten bij Climategate.nl al jaren dat de postkoloniale activiteit genaamd  ‘internationale natuurbescherming’ een eufemisme is voor het met Postcodeloterijgeld en subsidies financieren van een kosmopolitische levensstijl van enkelen. Het is goed wanneer mainstreammedia dit ongemakkelijke feit eens wat vaker belichten. Hoewel het nieuws geen enkele invloed zal hebben op de publieke opinie. Neem mijn onderzoekje ‘het Wereldbestuurfonds’. Met een budget van enkele duizenden euro’s kan ik niet op tegen de 60 miljoen euro per jaar marketing van het WNF, mondiaal meer dan een half miljard euro. Ik had  mijn moment of fame voor anderhalve dag, 1 Vandaag kwam langs, Telegraaf, RTL Nieuws kwam ook langs, Radio 3 belde, Knevel en vd Brink belden, Zembla, en nog wat regionale radiostations. En daarna is de panda gewoon weer bedreigd en de oceaan leeg: doneer nu!

Dus ook na deze moedige poging van de Telegraaf is de zee gewoon weer leeg, hebben koraalriffen uw steun nodig, hebben spleetogen, nikkers en koelakken bevoogding nodig van een Westerse NGO waar zij zelf geen fatsoenlijke overheid kennen, en is een donatie aan WNF de oplossing. Overigens: ik weet écht niet hoe De Telegraaf nu bij dit nieuws is gekomen. Het is mij totáál duister, ik heb daar géén énkele rol in gespeeld….

hahahahaha.

Joehoe, Johan van de Gronden. Ik snap niet hoe mensen met hun eigen leugens kunnen leven als deze zo opzichtig zijn..