We blijven geduldig....

We blijven geduldig wachten tot we gaarroken….

Als ik het doe, krijg ik meteen een communicatiemiep toegewezen die mij met non-antwoord moet afschepen zodat de zittende ambtenarij vooral geen gedoe krijgt. Maar ook bij consumenten gebeurt dat bij de ACM. Marien bioloog Klaas Janssen klopte al bij de Autoriteit Consument en Markt (ACM) aan de deur nu we ons dossier rond hebben over de geheime afspraken die Stichting de Noordzee met supermarkten maakt, waarbij ze hun eigen labeltje MSC/ASC aan de markt opdringen en andere duurzaamheidslabels uitsluiten, met deels onwetenschappelijke consumentenmisleiding. Volgens ACM-criteria consumentenrecht mag dat niet, wij willen dus een uitspraak van de ACM. We zoeken dus niet meer om INFORMATIE of ADVIES, wat we wel op internet kunnen vinden, maar krijgen van een anonymus de volgende repliek .

Hartelijk dank voor uw vraag van 21 november 2014. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft uw e-mail naar ons doorgestuurd. ConsuWijzer is het informatieloket van de overheid voor consumenten. Het is een loket van ACM. We beantwoorden de vragen en meldingen van consumenten die aan ACM gestuurd worden. U schrijft dat u melding wil maken van mogelijk geheime afspraken tussen de supermarkten Jumbo en PLUS en de Stichting de Noordzee.
Telefonisch advies
We willen u graag een goed advies geven. Daarom hebben we geprobeerd u te bellen. Helaas hebben we u niet aan de telefoon gekregen. Wij verzoeken u daarom telefonisch contact met ons op te nemen. We stellen u dan een aantal vragen over uw situatie. Op basis daarvan geven we u een advies.

Is uw situatie erg complex? Dan maken we een terugbelafspraak met u. Een collega die meer deskundig is op dit onderwerp belt u dan terug met een advies op maat.

Terugbellen
Wilt u ons bellen om uw situatie te bespreken? Het telefoonnummer is 088-0707070. Als u belt, vragen we naar uw contactnummer. Dat nummer is …………
Op www.consuwijzer.nl staat meer informatie over uw rechten als consument. Op de website staan ook handige voorbeeldbrieven.

Wij horen graag wat u van ons vindt
Bent u tevreden? Of juist niet? En waarover bent u wel of niet tevreden? We horen het graag van u!
U krijgt van ons een e-mail met de uitnodiging om een aantal vragen te beantwoorden. Wilt u hier niet aan meewerken? Dan kunt u ons dat laten weten zodra u de uitnodiging krijgt. In de uitnodiging staat hoe u dat kunt doen.

Alvast bedankt voor uw medewerking!

Met vriendelijke groet,

ConsuWijzer
(T) 088 – 070 70 70
www.consuwijzer.nl

‘Gedekt of niet gedekt?’
Check of de nieuwe voorwaarden van uw zorgverzekering nog bij u passen! U kunt dat doen tot 1 januari. Kijk hoe u de beste keuze kunt maken op www.consuwijzer.nl. Daar vindt u alle informatie over het vergelijken van zorgverzekeringen.

Uw Negatieve Energieleverancier met duurzame wachttijd: De Overheid?
Een club die al antwoordt zonder een naam of verantwoordelijke te geven: heeft die enige intentie je serieus te helpen, of gebruikt men dit slechts om op papier aan papieren taken van informatieplicht te voldoen? De schijnopenheid waar de moderne overheid patent op heeft dankzij de Commissie Wallage. Een overheid die ons doelbewust foutief  informeert over miljardenbeleid van windenergie door consequent de opbrengst rooskleuriger voor te spiegelen (bij Wind op Land met productiefactor 0,4 waar 0,22 is gemeten)….Heeft die enige serieuze intentie burgers bij te staan?

Dus hoe zal het telefoontje verlopen: een alleraardigste uitzendkrachte zonder enige verantwoordelijkheid of kennis zal ons uiterst vriendelijk te woord staan, lees- herhalen wat wij al reeds weten of zelf op het web konden vinden, en waarom wij juist belden- en als we daar geen genoegen mee nemen krijg je een antwoord als: ‘ wat jammer dat u niet met ons in contact wilt treden, maar dit is waarmee we u kunnen helpen, hebt u verder nog vragen’. En als je dan ge-ergerd raakt door dergelijke woordenspelletjes klapt de oester weer dicht. De overheid heeft de lucht gevuld met woorden. Zij heeft op papier voldaan, en pas met een leger juristen miljoenen euro’s en jaren strijd kun je verder komen.

Immers, wij willen een UITSPRAAK van EEN VERANTWOORDELIJKE bij ACM, en verwachten dat we daar zo lang mogelijk naar kunnen  fluiten, omdat de ACM de overheid is, en alleen dossiers oppikt die in het juiste politieke straatje passen, zoals soft target garnalenvissers berispen die met elkaar afspreken eens wat minder te vissen bij megavangsten. Of heldhaftig optreden bij dossiers die geen gedoe geven.

We gaan het zien: Vandaag neem ik de proef op de som, en ik schreef deze blog in de hoop dat ik hier met mijn cynisch voorschot volledig ongelijk krijg. Een pessimist kent in zijn leven enkel meevallers niet waar?….

En anders: wie helpt ons mee beuken aan de poorten van ACM tot ze open doen?