12042792_1730589023831260_6300920892325422708_nDe afdeling PR-opaganda & Damage Control van Natuurmonumenten heeft 70 arbeidsplaatsen nodig om de Blauwe Subsidiedieven van hun directie in het zadel te houden. Een dagtaak  van zo’n afdeling is:

  • Het verbloemen van jaren ecologisch wanbeleid dat tot de ganzenproblematiek leidde
  • Het verkopen van Oerrr wat gewoon Boerrrr is met evenveel subsidie maar met ecologische verarming en de fok van een ganzenplaag op vermeste ex-landbouwgrond
  • verkopen van de vernieling van de duinen van Schiermonnikoog met exotische oerbizons als ‘duinherstel’ terwijl je geen flauw benul hebt wat je herstelt, omdat al 10 jaar geen vegetatie-opnames waren gemaakt
  • Het verkopen als noodzakelijke natuurbescherming van ordinair vissertjepesten om uit het Waddenfonds 18 miljoen te halen voor ‘herstel’-projecten waarmee je bestaande natuur kapot herstelt, en dat als ‘natuurbescherming’ verkopen,
  • tegen de kolencentrale van Essent/RWE procederen om natuurcompensatie-miljoenen daar los te peuteren, dat verkopen met excuus van ‘ooh wat erg die CO2’, terwijl je in Shell belegt, de zekerheid kiest van fossiele brandstoffen, om niet weer een beurszeperd te maken van 66 miljoen euro zoals van 2000 tot 2010, een netto-beleggingsverlies van 1,3 miljoen euro per jaar.
  • Het pronken met andermans veren,
  • Het lanceren van positief tegennieuws, wanneer onafhankelijke media door Natuurmonumenten veroorzaakte mislukking van broedsucces melden van kraanvogels, waarvoor je de provincie Drenthe 3 miljoen euro liet betalen en vervolgens in media met die publieke veren pronkte
  • Jubelen als ergens een zeldzaam plantje opduikt, de bolderik dat je gewoon als akker-onkruidmengsel bij de Jumbo kunt kopen en dat je zelf hebt ingezaaid om dan te roepen ‘eureka, hij is terug’.
  • Fondsen werven met dierenplaatjes waarbij je euro’s per SMS doneert voor de bonus van Marc van den T.
  • Het optuigen van pseudo-publieksparticipatie waarbij de kapster om de hoek meebeslist over hoe de natuur beheerd moet worden in plaats van mensen met kennis van zaken, met als enig doel: vindt ons toch weer leuk en doneer, waarom rennen onze leden zo hard weg
  • Het liegen dat dieren als de fotogenieke kerkuil gaan uitsterven in Nederland, tenzij je doneert voor de bonus van Marc van den T.
  • Het verzinnen van wollige woorden als ‘eenmalige gratificatie’ voor wat ordinair directie-BONUS heet en rommelen met jaarverslagen om dat te verbloemen
  • Liegen dat Natuurmonumenten niet bos kapt voor commerciele doeleinden, terwijl ze de kap opvoerden naar een omzet van 1 miljoen euro.
  • …en nu  schieten in de ontkenningsfase: Nee, wees gerust alle liefhebbers van Bambi. Onze club, die gewoon vossen afschiet wanneer u dat niet ziet, die gaat wel meewerken met ganzen vergassen maar doet dat zelf niet.

Nee heh heh, voor dit soort Grote Oplossingen, daar heb je van die faunabedrijven voor.

Martelaarsgracht Naardermeer. Vooral de watergangen met elzenbos zijn prachtig, echte Dutch Swamp maar dan zonder alligator

Martelaarsgracht Naardermeer. Vooral de watergangen met elzenbos zijn prachtig, echte Dutch Swamp maar dan zonder alligator

Communicatie bij Natuurmonumenten: boordevol kansen en uitdagingen
Maar dan ben je nog wel 1 van de opdrachtgevers, en doe je dat als bron van het probleem om niet geheel onmogelijk te worden bij de buren. Wat is dit anders dan wat Pilatus deed (ik hou op Climategate.nl geen rekening met 25 jaar PvdA-onderwijsvernieling en de erosie van algemene ontwikkeling bij alle jaargangen na mijn bouwjaar ’75)

Het wassen van de handen in onschuld.

Bovendien is het voor de diversiteit in natuur zeer nodig om in de overdaad ganzen te snijden, want ze verdrukken kwetsbare andere vogelsoorten waarvoor het Naardermeer juist waardevol is, die purperreigers en zwarte sterns. Is het niet verwijtbaar als Natuurmonumenten dat jaren lang laat verslonzen om de Bambi-fanatici maar binnen boord te houden. Dus Natuurmonumenten verzaakt al jaren haar kerntaak, enkel om maar bij zoveel mogelijk Bambi-fanatici populair te blijven zodat die braaf hun centjes blijven doneren.

En vanuit algehele desinteresse wat in het veld plaatsvindt ten faveure van het geld voor de directie? Pas iets doen als je ergens subsidies lospeutert, en dat dan ook nog doen met schade aan bestaande natuur. Terwijl je 190 miljoen euro belegd vermogen op de beurs hebt en al jaarlijks 40 tot 50 miljoen euro subsidies blijft vangen, drie maal zoveel als wat leden voor Natuurmonumenten opbrengen.

Het lijkt me kortom een uitdagende baan, Communicatie bij Natuurmonumenten. Eerder was de speech-schrijver voor PvdA-politici Thilo Wallaart de hoofd-propagandist: wie is dat nu bij dit linkse subsidieclubje met een rechtse graaier Marc van den T. als directeur?

Oh ja, vergeet vandaag niet:

De ijsvogel redt zich prima zonder Natuurmonumenten, dankzij zachtere winters

De ijsvogel redt zich prima zonder Natuurmonumenten, dankzij zachtere winters, net als de kerkuil en vele andere vogels waarmee de Blauwe Subsidiedieven fondsen werven profiteert de ijsvogel van het warmere klimaat sinds de jaren ’80

En bespaar het spaargeld van uw kinderen, waarom dient een natuurbeschermingsclub te bestaan als recreatie-onderneming en sportclub….

....spaarpotje omkeren voor het salaris van Marc van den T.?

….spaarpotje omkeren voor bonus van Marc van den T? Wat heeft doorwaaien op het strand met een NATUUR-organisatie te maken zoals Jac. P Thijsse voor ogen stond? Op het strand doorwaaien kan prima zonder Natuurmonumenten

Je krijgt bijna met deze club te doen
Wanneer mainstream-mediamensjes dit lezen, en dat doen ze: maak voor het eerst in je leven eens onderscheid tussen natuur en natuurclub. Juist wanneer je natuurbescherming in NL belangrijk vindt is er alle reden eens kritisch te kijken naar de wijze waarop de Blauwe Subsidiedief omgaat met de erfenis van Jac P. Als ex-lid sinds 2011 die de goede kant van NM jarenlang van harte steunde, heb ik me daar met warme interesse in ’s Graveland in vastgebeten.

Men weet ter hoofdkantore gewoon echt niet meer waar natuurbescherming goed voor is sinds Reclame en PR de baas werd. Men is alleen maar bezig met geld halen bij de grootste gemene deler en subsidies. Zie hieronder de erfenis van Marketing van den Tweel

...bij iedere webpagina van NM die je opent dwingen ze je om lid te worden en geld te geven. Waarom moet ik NM geld geven voor het planten van een boom: bij het tuincentrum kun je ze zelf kopen en zelf planten in je tuin

…bij iedere webpagina van NM die je opent dwingen ze je om lid te worden en geld te geven.

Koop een boom. Dat doe je bij het tuincentrum, die plant je dan zelf in je tuin en in het najaar pluk je de appels. Emmers vol dit jaar. Geheel zonder Natuurmonumenten. Of moet je die boom laten planten, omdat Natuurmonumenten als een razende aan het bos kappen slaat om de houtopbrengsten op te voeren, zoals bij Planken Wambuis tegen ‘de verbeuking’: het bestaat ze echt dit te roepen, om maar beukenhout te bemachtigen.

En zijn ze te beroerd om hun eigen jonge aanplant zelf te betalen. Wat is dit nu weer voor prul-actie, die vooral bewijst dat zelfstandig denkvermogen bij  ‘communicatie’ ten sterkste wordt afgeraden?

Je krijgt gewoon bijna met ze te doen….

Ik zie hier een club met gekochte macht, die zichzelf met marketing-bestedingen tussen 20 en 30 miljoen euro populair houdt bij massamedia, terwijl hun maatschappelijk raak- en draagvlak jaarlijks met vele tienduizenden ex-leden erodeert. Dit jaar halen we met gemak de 100 duizend ex-leden. Ik zeg Marc van den Tweel: beloon jezelf nog eens met een bonus eenmalige gratificatie: help ons mee die 100 duizend te realiseren. Je kunt het!