Al eerder heeft Hugo Matthijssen aandacht geschonken aan elektrische auto’s. Uit zijn analyse bleek dat het nog niet erg wil vlotten met de invoering daarvan als gevolg van de hoge prijs, de beperkte actieradius en het gebrek aan laadpunten en lange oplaadtijden voor de betrokken auto ‘s.

Ook in Duitsland dat de ambitie koesterde om Weltmeister te worden op het betrokken gebied, begint men zich nu achter de oren te krabben of dit wel zo’n verstandig idee was. In onderstaande video van de ARD verklaren deskundigen dat de oorspronkelijke doelstellingen bij lange na niet zullen worden gehaald.

 

Onder de titel, ‘German auto industry risks skidding out of control’, rapporteerde Pierre Gosselin op NoTricksZone:

The news on the electric car situation in Germany does not look good. As it turns out that the government and industry are not really that serious about it, despite all the lofty green rhetoric.

In fact the ARD reports that Daimler has even stopped production of electric cars so that the production line could instead be used to produce regular internal combustion engine cars (ICEs) for deliveries to China and USA. So much for Daimler CEO’s pledge to “become a leader in electric cars.” In fact all German automotive CEOs posture as leaders in electric cars, but the reality is different.

ARD wonders why so few electric cars are sold in Germany, despite test drivers finding them quite pleasant to drive – to a certain point. In fact ARD calls Germany e-car sales figures a “a catastrophe”, as only 32,000 electric cars have been registered so far. The target is 1 million by 2020, something that analysts now call “a fairy tale”. The German auto industry puts the blame squarely on the government.

But whose fault is it really for the terrible electric car sales in Germany? ARD decided to look into the topic more deeply and uncovered a number of reasons. They discover that the German automakers have in fact very little interest in pursuing electric cars, nor does the German government. …

The truth is that the German automakers are putting the brakes on electric cars. There’s a very good reason for that, the ARD discovered. German automakers are in no rush to shift to electric cars because they fear such a move “would only devalue their ICE technology,” says automotive analyst Prof. Stefan Bratzel. “It is irrational for them to shift far into the electric sector.” …

It’s clear that Germany ditching the ICE spells the end of a bulk of its mighty ICE auto industry, the very backbone of the country’s — economy which employs directly and indirectly 1 of every 6 German worker. What is coming is the titanic clash between climatism and the fundamental economic interests of the German nation. To save itself, Germany will need to show that efficient ICE’s are not bad for the climate, and that the science of climate change was faulty, and that their cars are in fact far superior to electric carts and do not damage the climate as claimed.

Zie verder hier.

Het valt op dat de wens tot vermindering van de uitstoot van CO2 een centrale rol speelt in de voorstellen om tot elektromobiliteit te komen. Trouwe lezers weten inmiddels dat CO2 hoogstens een onbeduidende rol speelt in de geringe opwarming van de aarde (die zo’n 19 jaar geleden is gestopt) en dat deze per saldo meer voor- dan nadelen met zich brengt voor mens en natuur. Dus waarom dan die focus op CO2? En waarom dan zo’n heisa over de wijze waarop de autoindustrie de uitstoot berekent? Toegegeven, daar wordt mee gesjoemeld. Maar is het niet een storm in een glas (spuit) water?

Hoe het ook zij, alweer een sprookje minder.

Voor mijn eerdere bijdragen over klimaat en aanverwante zaken zie hierhier, hier, hier en hier.