Geniet van het op vele plaatsen nog lieflijke Duitse heuvelland nu het nog kan. Nu groene zelfmoordenaars de macht grepen in Duitsland, en Fukushima aangrepen voor de ‘Energiewende’, wacht de Duitse stroomverbruiker een peperdure rekening van 1 biljoen euro tot 2030, zo meldt Reuters, na een interview in de Frankfurter Algemeine met milieuminister Altmaier.
De CDU-milieuminister wil- met steun van de FDP- 300 miljard euro subsidies korten om de transitie naar zo wisselvallig en duur mogelijke energie (35 procent in 2030) iets minder duur te maken (hoe verzin je het, de energievoorziening van je land weersafhankelijk maken….). Maar het lijkt er op dat de Groenen en de Duitse PvdA, de SPD deze plannen gaan blokkeren. De Groen-Rode zelfmoordbrigade wil de Duitse bevolking hard straffen voor het feit dat ze zijn geboren en de aarde overbevragen, of zoiets. Ons Tennet- eigenaar van het grootste deel van het Duitse hoogspanningsnet omdat semi-overheden graag ‘marktje/CEO’tje spelen- kan haar borst qua afweren van blackouts nat maken.
Die Grunen, das sind die Brunen.
Ondanks alle groene plannetjes zijn de CO2-emissies in Duitsland weer gestegen. De groene subsidiepolitiek doet namelijk de import van kolen groeien.
Turris,
Je zegt eerst dat ze eigenlijk niet stiller zijn, vanwege bandengeluid bij snelheden > 50km/u.Tegelijkertijd beweer je weer dat ze te stil zijn en dat fabrikanten daarom kunstmatig motorgeluid produceren.Je spreekt je zelf tegen.
Dat e-auto’s geen co2 besparen is mij ook bekend. Maar dat zal jou toch worst zijn,neem ik aan. Daar was het mij ook niet om te doen trouwens, want we geloven hier niet in AGW.
Veel van onze gebruiksgoederen worden geproduceerd in verre landen. Hoe daar de arb.omstandigheden mee zijn,weten we ook lang niet altijd. Bij een e-auto is dit ineens een ding voor tegenstanders van de e-auto, een beetje selectief lijkt me.
Lithium kan gevaarlijk zijn, net als kwik, chloor, verbrandingsmotoren die na een ongeluk in de brand vliegen,
gas om te koken, elektriciteit in huis (kortsluiting) etc.
Zakjapanner,
Ik blijf erbij dat belastingvoordelen voor e-rijders terecht zijn. Hoe hoog die moeten zijn is nog wel iets om eens kritisch te onderzoeken.
Ik zal als ik tijd heb je beweringen staven.
Misschien komen we elkaar in een discussie hierover weer tegen.
Als je gelijk hebt,is die kans klein.
@ Wink of an eye; Geen trollen-discussie graag! Onzin wat je beweert, je kent je bronnen niet:
Beneden 50 km zullen toekomstige elektrische auto’s kunstmatig motorgeluid gaan produceren. Overheden wensen dat, omdat voetgangers gewend zijn aan motorgeluid. Boven de 50 km heeft dat kunstmatige motorgeluid geen zin meer, omdat het geluid van de banden dan luider is.
De rollende mini stroombeurs. (heeeeftig!)
Vandaag (heute) ook weer een dik artikel over de Energiewende op vier wielen in de Trierischer Volksfreund.
Parkeergarage slaat ‘overtollige’ stroom op m.b.v. een batterij, PV op het dak in aanleg (zelfde krant, zelfde dag: al drie maanden geen spatje zon). We lezen Universiteit Trier. We lezen Hogeschool Trier. We lezen ingenieurs én we lezen psychologen. Vindt de consument Elektromobile ein Bischen zu pflaumen? En is de automobilist bereid middels de voiture zijn steentje aan de Energiewende bij te dragen? Dat is een goede vraag, immers alle andere bijdragen levert hij onder staatsdwang.
De testauto’s (zijn dit eigenlijk wel auto’s?) zitten vol technische snuffen. Tijdens het parkeren kan je achter het stuur een schatting maken van je volgende rit. “De computer” berekent of je daartoe genoeg geladen hebt. Mocht je nu meer energie aan boord hebben dan nodig voor dat ritje, wordt de overtollige stroom teruggepompt op het net en natuurlijk vergoed. DE OVERTOLLIGE STROOM!
De ingenieur van dienst legt uit: men dient de auto dan ook als een soort mini stroombeurs te zien. Ik zeg: NOEM ‘M DAN OOK ZO! Geld verdienen terwijl je stil staat. Slimme minibeursbestuurders kopen de stroom goedkoop in en verkopen hem duur. Doen jullie allemaal even voor je uit kijken. Zet de wijsvinger van uw rechterhand iets onder het rechter oog, en trek het hoofd iets schuins omlaag: SLIM!
Herr Professor Doktor Frings, de psycholoog van dit zooitje leeglopers (zijn het leeglopers of vollopers?) vraagt zich af of de automobilist dit een geyl idee vindt. Stap 1 is volgens Frings dat die automobilist “het concept” dient te begrijpen en de techniek leert te vertrouwen (2) en 3 zich aldus bewust wordt van het feit dat hij zo doende “iets goeds doet voor het milieu”. HET MILIEU DUS (Zie alweer Turris hierboven).
Een derde professor legt uit dat het ministroombeursrijden slechts zin heeft als de gebruikte energie ook daadwerkelijk groen is (no kidding). Daarom moeten overal stations geplaatst worden zodat er een regionaal paradijselijk netwerk ontstaat van windmolens, zonne-akkers en rijdende stroombeurzen.
Het drietal is zich er terdege van bewust dat er nog veel te overwinnen en vooral natuurlijk bestudeerd moet worden, want het schijnt dat die rotburgers weinig trek hebben om hun vrijheid tot luttele kilometers te laten beperken en daarvoor ook nog eens uren aan de paal moeten hangen.
Ikzelf denk dat straf overheidsingrijpen gewenst is om dit alles tot een ‘succes’ te maken; en dat er dan dagen zijn waarop wij verplicht moeten rijden moeten we dan maar op de koop toe nemen.
P.s. Klapsmühle of Klapskiste is de Duitse uitdrukking voor gekkenhuis.
Het hele systeem gaat voorbij aan 1 kleinigheidje DWK.
Maar dat is dan ook een miniem heul errug klein kleinigheidje:
Die auto-accu’s van €15000 krijgen door het briljante systeem von Herr Proffessor een veel kortere levensduur.
Een accu heeft een levensduur van een aantal cycli. Als Herr Proffessor die cycli gaat gebruiken voor zijn systeem slijt die accu extra snel en kan de onfortuinlijke e-rijder zijn behaalde winst in veelvoud weer inleveren bij de accuboer.
Lijkt me geen slimme Z…
Leo,
Als er al winst gemaakt wordt, wat ik niet geloof, is het als gebruikelijk winst uit eigen doos. Over kosten doen de geleerde heren geen mededelingen, maar het is ondenkbaar dat het er allemaal goedkoper op wordt.
Het andere kleinigheidje en hier onderwerp van studie is: De mens zelf. Stel dat je het technisch allemaal op orde krijgt en de infrastructuur op poten dan dient de burger gedisciplineerd te worden naar de grillen van de natuur; immers de energie mag alleen afkomstig zijn van ‘duurzaam’. En dat terwijl ons streven er al eeuwen – en met succes – op gericht is, ons te onttrekken aan de terreur van moedertje natuur.
Maar ja, onze fout in dit geval is vooral dat we er nog serieus woorden aan vuil maken.
Het is allemaal grote flauwekul, wijn verbouwen op de Zuidpool. Het gaat niet lukken, niemand heeft er iets aan en het kost klauwen met geld.
Een vet gedrukt citaat uit het artikel: “Het enige is dat de mensen even het voordeel van dit systeem doorkrijgen.” Van enig voordeel verder geen spoor.
De bezuinigingen die voor volgend jaar zijn aangekondigd bieden een lichtpuntje.
Het bedrijfsleven krijgt de € 640 miljoen niet die het zou ontvangen voor vergroening van de bedrijven.
Triodos Bank schreef in 2012 € 12 miljoen af op biomassacentrales. Een jaar eerder werden voorzieningen vanwege de malaise in de sector al opgevoerd tot € 15,6 miljoen.
Gokje voor de afschrijvingen bij de Rabo?
Minstens tien keer zoveel.
Rabo, ABN-AMRO, SNS , ING en diverse pensioenfondsen zitten ook lekker diep in Italiaanse schulden.
Beppe Grillo: Als de huidige politiek in Italië zo doorgaat, is het land over zes maanden failliet. De pensioenen en de ambtenarensalarissen kunnen dan eenvoudigweg niet meer door de staat worden opgehoest. Italië is een land met een staatsschuld van 2000 miljard euro en die voor meer dan 126 procent van het bbp in het rood staat.
http://www.elsevier.nl/Buitenland/nieuws/2013/3/Beppe-Grillo-Italie-is-over-zes-maanden-failliet-1189006W/
De wetenschap wordt benadeeld door de manier waarop het Centraal Planbureau (CPB) economische doorrekeningen maakt.
Dat stelt Hans Clevers, voorzitter van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW).
http://www.nu.nl/economie/3357140/politici-moeten-regime-cpb-ingaan.html
Hoe zat het ook al weer met dat klimaatrapport van de KNAW?
Wie werd daar door benadeeld?
De Nederlandse burgers die de honderden miljarden Euro’s moeten betalen die de klimaathysterie onder politici als gevolg van dat rapport teweeg bracht.
Simplisme:
Het enige verschil tussen een “brandstofauto” en een “accu-auto” is de voortstuwings-, dan wel aandrijfbron. Vanuit dat oogpunt is het natuurlijk het volgende wel heel opmerkelijk:
A: Dat een “accu-auto” duur is in aanschaf.
B: Dat een “accu-auto” een uiterst beperkte actieradius heeft, het zou beter zijn als men ging fietsen of het openbaar vervoer zou nemen indien de afstand beperkt is.
C: Dat een “accu-auto” qua storingsgevoeligheid er niet beter uitkomt dan een moderne dieselauto.
D: Dat een “accu-auto” wordt aangedreven door een energiedrager. De vervuiling van de opwekking van de energie voor de energiedrager moet dus ook ingecalculeerd worden.
E: Dat een “accu-auto” evenveel weg/straat/parkeerruimte nodig heeft als iedere andere auto.
F. De Euro 5 en 6 verbrandingsmotoren zijn inmiddels zo schoon en reinigend, dat de uitstoot uit de uitlaat vaak schoner is dan de lucht atmosfeer van de omgeving (dat zal bij een electrisch voertuig beslist niet het geval zijn).
@ Boos: Elektrische auto’s zijn volstrekt overbodig en bovendien niet minder milieu vervuilend dan moderne zuinige auto’s op fossiele brandstoffen. De idee van elektrische auto’s hangt bovendien vast aan het waanvoorstelling van de klimaattaliban, dat windenergie en zonne-energie ooit DE energiebron zal worden. En dat zal nooit gebeuren. Wind- en zonne-energie zullen het ieder jaar weer meer stijgend gebruik van energie op deze wereld nooit kunnen volgen. Kernenergie wel!
Zo maar even iets wat me vandaag te binnen schoot.
Er rijden miljoenen elektrische heftrucks op deze wereld.
Dat doen ze al zo’n honderd jaar.
Geen hond die deze heftrucks ooit als “ecologisch en groen” heeft gezien, en nog stééds niet. Het is gewoon een heftruck.
Vervolgens nemen we het aandrijfgedeelte van een moderne heftruck, bouwen daar een koetswerk omheen, en opeens hebben we DE groene uitvinding van de eeuw: De elektrische auto die de wereld gaat redden.
It’s a strange world…
Sorry voor al het voorgaande.
Ik ben opeens helemaal om en wel hierom:
http://www.youtube.com/watch?v=1wokqmvN3Zg
@ Leo ; ik heb eneige ervaring vanuit mijn logistiek advies met deze elektrische heftrucks en ook met stellingbedieningapparatuur, alle rijdend op elektra. ‘S nachts staan ze 12 uur aan de stroom of hebben wisselaccus’s. Diverse van deze trucks hebben ook ander aandrijving zoals perslucht, diesel, lpg. Hun snelheid is max. 30km per uur, actieradia’s zo’n 40km. Daarom zijn ze succesvol. Niet echt vergelijkbaar met de “duurzame” natte droom van de elektrische personenauto. Bovendien zijn geen van de elektrisch aangedreven trucks en personenauto’s “groen” want ze rijden alle op de 93% fossiele stroom in Nederland.
Turris, je hebt duidelijk mijn sarcastische ondertoontje gemist. ;-)
Uit DFT: Hier is geen woord Chinees bij en geen woord over de elektlo-mobiel.
Chinese oliereus gaat schonere benzine maken
PEKING (AFN) – China National Petroleum Corp (CNPC), het grootste energieconcern van China, trekt 15 miljard yuan (1,85 miljard euro) uit om de kwaliteit van zijn benzine te verbeteren. Dat maakte de topman van het staatsoliebedrijf zondag bekend.
CNPC volgt daarmee het voorbeeld van andere grote oliebedrijven in China, die ook miljardeninvesteringen bekendmaakten om schonere petroleumproducten te gaan maken. Door schonere benzine te produceren, moet de luchtverontreiniging in de grote Chinese steden worden verminderd. In januari bereikte de smogvorming in de hoofdstad Peking nog gevaarlijke niveaus en Peking heeft per 1 februari de uitstootcriteria voor nieuwe auto’s aangescherpt.
De topman van CNPC zei verder dat China ook ambitieus moet inzetten op het gebruik en de winning van aardgas, zodat gas een groter aandeel krijgt in het totale energieverbruik van de tweede economie ter wereld.
P.s. weet iemand hier iets over evt. kwaliteitsverschil tussen westerse autobrandstoffen en Chinese? Of is dat een domme vraag omdat er immers gewoon westerse auto’s in China rond torren?
Turris,
Misschien een auto leuk idee van politici, maar hoe moet ik me dat voorstellen.
Moet de bestuurder zodra die een bebouwde kom binnenrijdt het bromgeluid aanzetten. Of regelt de boardcomputer dit. Gaan politieagenten dit controleren op die paar e-auto’s die er rondrijden. Ze hebben wel wat zinnigers te doen.
Dat bromgeluid zorgt er voor dat die accu nog sneller leeg raakt.
Er zijn op het moment heftige ontwikkelingen gaande waarbij zeer waarschijnlijk diesel op relatief korte termijn (2-3 jaar) op grootschalige wijze vervangen zal worden door CNG (compressed natural gas).
Mag u hier zelf verzinnen wat de bijkomende effecten in de komende 5 jaar zullen zijn.
@Ook Boos: Vertel daar eens wat meer over?