Als iemand ijdel roept dat hij ergens met de fiets en trein heen is gegaan, vraag ik altijd of hij zijn CO2 wel heeft gecompenseerd. Als je er namelijk voor kiest om voor een toepassing minder fossiele brandstoffen te gebruiken, dan beroof je in feite toch de plantenwereld van een broodnodig hapje CO2. Met de Indiase Multix Personal Utility Vehicle is schuldgevoel over CO2 compensatie totaal niet meer nodig! Want zelfs al staat heel je land vol met windmolens en zonnepanelen, draaien jouw elektrische applicaties thuis netjes op …. de dieselgenerator van je PUV!
Hopelijk spoedig op BNR deze ware duurzame ondernemers van Eicher Polaris! De specs van hun gisteren gelanceerde PUV staan in dit artikel. Het karretje rijdt maar liefst 28,45 km op een liter diesel. Kan 5 personen vervoeren. Is offroad ready. Maar heeft vooral dus een accu waarmee een gezin of een bedrijfje in India 10 uur lang een stabiele stroomvoorziening heeft van 3000 Watt! Om mijn eigen en jullie onwetendheid wat verder af te bouwen: Eicher is een Indiase dochter van Volvo. En Polaris is een Amerikaanse bouwer van quads en snowmobiles! Jihaa! Sinds 2012 werken ze samen op het gebied van PUV’s en nu is daar dus het eerste resultaat. Kost dat ding? Slechts 3500 euro’s.
Als je pak maar goed zit! ;-)
Posted by Climategate.nl on donderdag 4 juni 2015
Op onze Facebook pagina die als een speer gaat schitterde onlangs dit bericht over het feit dat een laadstation voor de Tesla wordt gevoed met dieselgeneratoren. En uit Spanje kennen we de verhalen van zonnefarms die ’s nachts dieselgeneratoren laten draaien om nog meer gesubsidieerde stroom af te kunnen zetten. Dat is de vorm van politiek correcte vorm van duurzaamheid die dik wordt gesubsidieerd. Daarmee is ze ook een doodgeboren kindje want in een globaliserende wereld met Darwin als oerprincipe zullen de dingen overwinnen die zonder subsidie geld en energie genereren.
https://www.youtube.com/watch?v=W3nopVPpqcM
Als wintersportweerman weet ik als geen ander dan materiële energie en spirituele energie naar hetzelfde verlangen: vrij te stromen zonder bureaucratische tegenwerking en innerlijke blokkades. En vooral zonder zondebesef omdat het NIET zonde is in dit ene leven wat je hebt er gewoon verschrikkelijk veel energie door te jassen. Daarom deze video van de nieuwe Polaris snowmobiles voor 2016. Dat is de top van de Maslow-pyramide: rijke westerlingen die in hun luxe omgeving het echte leven kunnen voelen door met prachtige machines op 100% natuurlijke want uit de korst van moeder Gaia gewonnen diesel door de natuur te jakkeren. Aan de onderkant van de Maslow pyramide voelen Aziaten en waarschijnlijk spoedig ook Afrikanen in hun PUV de kick van eindelijk goed voor je gezin kunnen zorgen met die 10 uur 3000 Watt van hun elektrische auto. En in Europa zie ik ze ook nog massaal opkomen. Hoe grappig. Exact het omgekeerde van de idealistische sprookjes van de duurzaamheidsridders. Makes my day!
Mooi karretje hoor. En als er geen sneeuw ligt kan je er altijd nog het gazon mee verticuteren.
Oh en ik las dat ook de bewakingscamera’s in Utreg waarmee de oude diesel overtreders uit de stad worden geplukt draaien op ….. diesel.
https://twitter.com/Huyskens
Ja leuk Hajo. Goed bezig.
Lekker CO2 produceren voor de plantjes.
Freeman Dyson zegt het ook al.
Is pure blasfemie en een dikke middelvinger voor het groene kerkvolk en de kantelaars.
Ook forwarden naar Marjan Minnesma en Jan Rotmans.
Dit is de toekomst. Als energielevering onbetrouwbaar wordt (door renewables) dan iedereen een diesel aggregaat in zijn schuurtje.
Ik heb al ruim 10 jaar een Benzine E10 aggregaat, in afwachting van de breakdown. Met 50l brandstof. Kostte €180 bij Aldi. Eenmaal gebruikt bij een verbouwing vanwege afsluiting.
Ik sluit me aan bij David, dit is het perfecte tegenovergestelde van een elektrische auto zoals onze overheid die graag ziet.
In de Volkskrant van vandaag bleef dat aspect zorgvuldig onbesproken.
In Afrika, waar de bouw van kolencentrales door het Westen wordt tegengewerkt, is een ding als dit erg nuttig waarschijnlijk.
.
En voorlopig heeft het land wat vol inzet op een energie transitie de hoogste betrouwbaarheid ……
welke transitie? Ik zie niks.
(energietransitie = voorraadtransitie)
Tja, Tennet belooft ons te beroven van 40 tot 60 miljard om te voorkomen dat een wisselend aanbod de stabiliteit torpedeert.
Zie Off-Topic.
Inderdaad, Zuid-Afrika wordt door Europa en de VN-alarmisten “duurzame” windenergie aangepraat, ter wijl dit voorheen stabiele land onder Mandela , dat bulkt van de steenkool, langzaam nu naar een corrupt en duurzaam faillissement afstevent.
Leuk dit soort voertuigen 28,5 km op 1 liter diesel staat alleen niet bij bij welke snelheid. Ik zal mijn BmW 2 liter diesel eens als generator laten werken deze haalt 1:25 bij 80 km en is nog eens euro 6 . O ja euro 6 diesel is toch zo slecht dat we gestraft worden door meer MRB te betalen tov van al die groene hybride autos.
En CO2 uitstoot is gelul het gaat om verbruik per km en uitstoot van ultra fijnstof en fijnstof dat is pas slecht.
Wat een heerlijk fout karretje. Een stroomlijn als een openstaande schuurdeur, geen veiligheidsmeuk die hem een ton zwaarder maakt, dieseltje, laadbakkie. Wat heeft een mens nog meer te wensen?
Wil ‘m wel hebben voor drie ruggen. :-)