Het heet een huisfeest- Houseparty- wanneer je met duizenden onder invloed van drugs verkerende spastisch bewegende jongelui opgepakt staat. In een club in Londen trakteerde draaitafelaar Roni Size op die ervaring. Het was vlak na de moord op Pim Fortuyn, die ik vernam via een dikke krantenkop in High Wycombe, kale knikker-foto met een politiescherm ervoor. In aanbidding voor het draaitafel-altaar van een Diedjee die ‘poetjor hensindie eeeeeerrrr’ loopt te drammen staan de Partij-mensen, Party People. Klaar om de Leider luid juichend te volgen. DJ Befehl und Wir Folgen, zo leek het wel.
Dan lanceert die draaitafelaar een gedreun dat een opstijgend vliegtuig naar de kroon steekt. Vervolgens gaan als gezamenlijke groet alle handen de lucht in, de extase groeit. En dan gaat het Boem tek boemtek, Boem tek Boemtek, Drum ’n Bass en mensen maken bewegingen waar ze op straat zonder begeleidende decibels om zouden worden uitgelachen. Het grootste geluk bereiken mensen in hersendode toestand. Nuchter gezien betalen mensen 60 pond om gehoorschade op te mogen lopen en als mieren opgepakt de neurologische hel op aarde te ervaren. Maar ach. Het is weer eens wat anders dan elkaar collectief naar het leven staan.
Rolling Stones
Analyseer nu eens rustig die 3-akkoordendreuntjes van de Rolling Stones die als de reclame van Domo Vla (oeh oeh, aah ah, we maken Domo Vla) in je hersens ge-etst blijven voor de rest van je leven. Ook al bestaat de Domo fabriek al lang niet meer.
Die geven geen diepere satisfaction, net als gele vla tjokvol suiker in de makkelijke pakken van Domo. Pakken van gewapend karton die je alleen met kracht en een schaar open kreeg. Het is muziek die pas bij hoog volume doorkomt. Nuchter gezien is de muziek van de Rolling Stones door sociale groepsdruk opgewaardeerde audio-reclame die met lage frequenties inwerkt op je hersengolven. Militair onderzoek toonde hoe het functioneren van je hersenen met golven in de ultra lage frequenties beïnvloed worden, zo schrijft Nick Begich in ‘The HAARP that angels don’t play’.
Deel uitmaken van de ‘juiste groep’ gaat al snel door het leven als ‘goede smaak’. Vroeger moest je geoefend organist zijn om als Bach zijn Doom Metal- de Fuga in D klein- er uit te knallen. In het elektrische tijdperk heeft ook iedere talentloze de Watts tot zijn beschikking om zijn aanwezigheid op aarde luidruchtig kenbaar te maken. En zo ging het volume van muziek afgelopen eeuw steeds verder omhoog om boven de kakafonie uit te komen. Allemaal mensen die in hun eenheidsworst willen benadrukken dat zij ‘anders zijn dan zij’.
En voor de bevrediging van klassieke reageerders onder ons publiek:
COTWEU? NEUH!
WINDMOLEHS? NEUH!
Dat iedereen wel aan zijn trekken komt…Zich niet tekort gedaan voelt..Zucht…Nou ik vind de artikelen van Climategate de laatste tijd, nou wat wil je hiermee bereiken, nou als de dames en heren politici dit zouden lezen wat zou dat voor de sceptische zaak…. blablablabla
Beste Rypke,
Het is maar net wat je als normaal, acceptabel wil voor jezelf, je omgeving. Als laag tonig geluid, infra sound, daar deel van uit maakt, OK. Voor mij is dat niet OK. Daarom wil ik geen DJ’s in mijn buurt, maar ook geen windmolens. Mijn keuze. Ik ben daarom verhuisd naar een omgeving zonder infra sound. Wat betekent dat het plaatsen van een windmolen mijn omgeving verziekt. Ik hak dat ding dus om. Simpel.
Het klopt dat men vooralsnog de invloed van laag frequent geluid van windturbines achterhoudt bij gezondheid van omwonenden. Dikke kans dat ze met hersenfuncties kunnen interfereren
Zie ook:
http://climategate.nl/2016/03/07/laag-frequent-geluid-en-windturbinesyndroom/
Ik heb wel een idee hoe het bewustzijn zou kunnen werken, maar ik ben een slecht schrijver, vind ik. U vraagt zich af wat dit nu te maken heeft met het ’topic’? ‘Wat is normaal?’
En toch. Ik meen een theorie te hebben qua bewustzijn. Wie of wat denkt de mens te zijn en wat de mens denkt te beleven. Wat zijn de ‘waarnemingen’ precies?
Hoe werkt het brein? Wat nemen we waar?
Maar goed. Aangezien ik wel veel meen te weten en te begrijpen, maar niet zo goed mijn conclusies van mijn analyses kan weergeven, wacht ik nog even af.
Maar ik kan wel al verklappen dat veel dat als ‘normaal’ wordt beschouwd, eigenlijk niet meer is dan een digitale ja of nee.
n.b. En waarom ik dit meld? Nou, omdat ik meen een bepaalde oplossing waar te kunnen nemen om e.e.a. te kunnen begrijpen.
Ik bedoel, zonder het instrument (wij) goed te kennen, is er naar mij idee geen kennen mogelijk.
(Meer volgt evt.)
M.v.g, Raphaël
Wel Raphael, ik ben ook een slecht schrijver, maar je kunt beter slecht schrijven en origineel denken, dan goed schrijven en achterlijk zijn/dito onzin verkopen.
Bj slecht schrijven kan een beetje eindredacteur die meedenkt/je begrijpt nog wonderen verrichten, maar als je geen idee hebt kun je daar met een hersenoperatie nog niets aan verhelpen
Natuurlijke geluiden en vormen zijn normaal. Kunstmatige geluiden en vormen zijn niet normaal. Mensen, dieren en mogelijk de planten worden knettergek van kunstmatige geluiden en vormen. Laag frequent geluid van windmolens en centrifuges, hoog frequent geluid van electrische meuk, pijn aan je ziel bij de aanblik van een horizon gevuld met monsterlijke en bedreigend met hun armen zwaaiende voorwereldlijken, enorme vierkante glazen torens waar je de tenen van omkrullen. Onnatuurlijke geluiden, of eigenlijk trillingen, en vormen zorgen voor het einde van de westerse mens door zombificering, het lam leggen van de bedrading, dat dan weer wel.
Denk eens aan bepaalde mantra’s zoals
hare kṛiṣhṇa hare kṛiṣhṇa
kṛiṣhṇa kṛiṣhṇa hare hare
hare rāma hare rāma
rāma rāma hare hare
Als dit uren doorgaat word je vanzelf abnormaal en kom je in een trance; ook bij joggers bekend…. ;-)