Winkeliers krijgen een boete van honderden euro’s wanneer ze hun klanten een plastic zakje meegeven. Maar de Postcode Loterij van salonsocialist en multimiljonair Boudewijn Poelmann mag zijn vierkleurendruk vervuiling steeds in de brievenbus blijven dumpen. De doelen die zijn Postcode Loterij steunt zijn op zijn best dubieus te noemen. Alles dat liegt en bedriegt ten koste van normale werkende mensen, de Postcode Loterij stopt ze geld toe.
Ze sponsoren bijvoorbeeld de clubs die zichzelf met subsidies verrijken en die de windturbines bij je in de achtertuin zetten met misbruik van overheidsmacht.
Je kunt Boudewijn Poelmann van de Postcode Loterij zien als de Faust van Goethe en eerder Christopher Marlowe. In ruil voor het grote geld en wereldlijke roem je ziel verkopen. Dankzij de loterij-miljoenen zijn ook ooit sjieke en relatief integere clubs als Natuurmonumenten voor het grote geld gevallen. Zij verkochten hun ziel.
De Postcode Loterij is zo’n typische club uit het Amsterdamse parallelle koffiebar-universum van PvdA of erger, dat de neiging heeft om alles te sponsoren dat net zo hypocriet en leugenachtig is als de salonsocialist Boudewijn Poelmann zelf.
Soort sponsort soort.
Poelmann gaat er ook prat op dat hij maatjes is met de verkrachter Bill Clinton. Hij sponsorde ook de Clinton Foundation. Dat soort mensen dus.
Met uw lot speelt Poelmann voor God, en zoals Quote al eens beschreef is Poelmann gewoon een naar mens en cynische Macchiavellist die van uw hebzucht misbruik wil maken voor zijn eigen politieke doelen. Een mens met een hoog ‘Sla Mij’-gehalte.
En zo dus: de Postcode Loterij. Een symbool voor de demoralisering van Nederland waar geld geld geld geld geld, het hoogste goed werd.
Er zijn veel hogere waarden dan dat stomme rotgeld: de Liefde met grote L bijvoorbeeld. Weet dat elke dag je laatste kan zijn en eerbiedig daarom het Leven. Stel je voor dat je sterft graaiend in een geldzak met de eurotekens in je ogen.
Daarom, zet het liedje van Elvis op en verricht een goede daad: Return to Sender. Overlaad die hypocriete koffiebar-idealisten van de PvdA of erger met hun eigen rotzooi tot ze er zelf in omkomen. Als Boudewijn Poelmann zijn laatste adem uitblaast kijkt hij terug op een leugenachtig, corrupt en zinloos leven. Bij zulke mensen, daar wil je gewoon niet bij horen.
Het is nog niet te laat Boudewijn om daar iets aan te veranderen. Bied je excuses aan bij alle boeren, vissers, werkende mensen van Nederland die je door sponsoring van je pestclubs zoveel negatieve energie bezorgt. Ga door het stof en verneder je voor ons aangezicht.
Update
Zelfs NRC Damesblad begint door te krijgen dat het Goede Doel vooral voor zichzelf opereert, aldus econoom Kelly Liket:
„Als zij als doelstelling zouden hebben om maximaal goed te doen, zouden ze misschien wel tweeduizend keer zo effectief kunnen zijn. Met hun honderden miljoenen zouden zij er net zoals Bill Gates voor kunnen kiezen om te proberen een ziekte de wereld uit te krijgen. Pokken uitroeien heeft minder dan 300 miljoen euro gekost. Maar het doel dat de Postcode Loterij heeft gekozen is niet maximaal goed doen voor zo veel mogelijk mensen. Zij stellen zichzelf als doel de goededoelensector gezond te houden – de séctor.”
Ik doe dat allang en zet er doodleuk “Overleden” als reden bij, want anders krijg je het nog!
Is op zich wel een goeie, maar bij mij wordt de post gericht aan “de bewoner”. Als die dood is, komt er een nieuwe bewoner….
Goed idee. Nog niet aan die mogelijkheid gedacht. Als je geen lid bent blijven ze je bestoken in de hoop dat je uiteindelijk toegeeft.
Sinds de postcode-loterij bestaat krijg ik bijna iedere maand een brief met de uitnodiging om mee te gokken. Al meerdere keren brief retour gestuurd met verzoek mij niks meer toe te sturen, post blijft komen. Ik persoonlijk een hekel aan gokken. Mensen die gokken met geld , gokken ook met andere dingen in het leven.
Deed ik ook al jaren. Nog een tip: bij veel reclame uitingen op het internet kun je ook aangeven dat je de reclame te veel hebt gezien of niet geïnteresseerd bent. Vaak bestaat ook de optie deze te melden als ongepast enz. Er zijn zelfs opt-out mogelijkheden voor individuele reclame uitingen.
Advertenties voor loterijen, zonnepanelen, groene stoom, windstroom, WWF, slimme thermostaat, noem maar op. Gewoon bij het >x aanklikken en afstraffen.
Jan Kastje, de Nationale Postcode Loterij en de Natuur en Milieufederatie ZH
Mogelijk ben je via je postcode onbewust zelf schuldig aan het vernietigen van een natuurgebied in je eigen woonomgeving.
De NMF ZH, onder leiding van windenergie regisseur Jan Kastje, gebruikt sinds 15 december ons goede doelen geld voor windenergie in natuur en recreatiegebieden.
http://milieufederatie.nl/over-ons/nationale-postcode-loterij/
Ook enige tijd de zooi steeds retour gestuurd met de melding:
OP UW POST STELLEN WIJ GEEN PRIJS
Toen gingen ze het er gewoon om doen en kwam ik zeker in de dubbel extra mailinglijst terecht. Asociale instelling.
Rypke heeft wel een punt: wat is de milieu belasting van de postcodeloterij reclame uitingen en hoeveel CO 2 uitstoot veroorzaakt het rondbrengen van al papier? Al of niet gedrukt op FSC papier.