Een bijdrage van Jeroen Hetzler.
Elementary my dear Watson. Dit waren de woorden die geregeld door Sherlock Holmes werden uitgesproken tegen zijn eeuwige kompaan Dr. Watson als Holmes het weer eens beter wist. En ja, dit was maar al te vaak het geval. Het is van tijd tot tijd verfrissend, en nuttig, om in de groeiende propagandastroom over de verschrikkelijke, maar uitblijvende, opwarming, de CAGW-hypothese (de door mensen veroorzaakte catastrofale opwarming) eens te kijken naar de nuchtere essentie.
Wat mij zo opvalt is namelijk de brave volgzaamheid bij al dat klimaat- en energiebetuttelen van de laatste jaren dat strikt in de pas loopt met het al even irritante gezondheidsbetuttelen. Als wij niet oppassen wordt ons dagelijks leven volledig gedomineerd door Gezond NU en Brussel met zijn irritante regeldrift dankzij milieulobby’s met hun pseudo- wetenschappelijk gedram. Hier hoort ook het pseudo-wetenschappelijke IPCC thuis met zijn Summaries. Beter ware het om zelf eens te leren nadenken en op zijn minst te zoeken of het allemaal wel klopt. Net zoals de anti-vaxxers argeloze ouders klaarblijkelijk allerlei onzin kunnen wijsmaken, verrast het telkens weer hoe dit ook van toepassing is op het moeten behoeden van de planeet voor een wisse ondergang. Dit stukje uit een mail inzake een strijd om windmolens nabij Utrecht passeerde mijn oog en is illustratief. Hieronder een schrijven van ene Corinne:
Normaal gesproken heb je voor een windmolen op zee 4 gemiddelde windmolens op land nodig volgens bureau Overmorgen. In midden Nederland waait het relatief weinig (bron: Bosatlas van het klimaat). Daarom hebben we rond Utrecht maar liefst 8 windmolens op land nodig als we 1 windmolen op zee willen uitsparen. De gemeentes hoeven niet te accepteren dat de overheid hun verplicht om windmolens op land te zetten. (De overheid hoeft er niet voor te kiezen om bijv. zo´n groot gebied op zee voor defensie te reserveren.) Het enige dat helpt is hierover bekend te geven en actie te voeren! Iets anders:
(evt. actie tot en) inzicht in:
1 geen houtenergiecentrale meer laten bouwen, zeker niet nu zelfs de afgesproken maxima overschreden zijn;
2 niet verplicht van het gas af zolang overheid gas gaat verdubbelen (tot 2050!) en er te weinig groene energie is
…We willen in 2030 minder CO2.
…. Op dit moment is slechts 2,2% van de energie groen en 10-12% van de elektriciteit groen. Dus: Het is pas zinvol om over te gaan van gas naar elektriciteit als er op enig moment voldoende groene energie is.
Ik vrees dat deze uitspraken nopen tot het benadrukken van enkele manco’s:
Ik heb 4 puntjes bij het betoog van Corinne:
- Waarom zou men zich druk maken over CO2, daar het geen noemenswaard effect sorteert, gezien de aanwezigheid van o.a.waterdamp? Lees: Terwijl CO2 en eveneens methaan alleen de langgolvige straling binnen een zeer smalle band van het spectrum kunnen absorberen, kan waterdamp, zoals weergegeven in figuur 8, de achtergrondstraling absorberen in bijna het gehele spectrum van infraroodlicht, zelfs in delen van het spectrum van CO2 en methaan. Daarom is waterdamp ook in staat om de meeste infrarood-terugstraling van het aardoppervlak te absorberen, voordat het de hogere infrarood-actieve CO2-moleculen bereikt. Zie Hier Bovendien heeft de huidige atmosferische concentratie van CO2 het verzadigingspunt bereikt wat betreft IR-absorptie door CO2 (Wet Lambert en Beer). Ergo, meer CO2 doet niets noemenswaards meer.
- CO2-verandering volgt temperatuurverandering met een periode van 800 -1.000 jaar.
- Windmolens kunnen nooit de gevraagde stroom leveren, daar de levering niet vraagvolgend is, maar weersafhankelijk i.t.t. gasgeleverde stroom. Men zal bij een plotselinge piekvraag – finale WK-voetbal bijvoorbeeld – in het donker zitten bij een Europabreed zomerhogedrukgebied – komt vrijwel jaarlijks voor-. Zie: hier en hier
- Een natuurkundig fenomeen dat in het hele debat ontbreekt, maar dat cruciaal is en dus verborgen wordt gehouden, is het begrip vermogensdichtheid. Dit behelst de prestaties van energiedragers als hout, gas, uranium, benzine, kolen, windmolens en zonnepanelen. Voorbeeld hoeveel Watt levert een kilo hout, 1 kuub gas, 1 kilo uranium, et cetera? Om al die energiedragers onder 1 noemer te brengen is een internationale standaard ontwikkeld die alles uitdrukt in Watt per vierkante meter.
Het moge duidelijk zijn dat qua prestatie alle “schone” vormen van energie niet in de schaduw kunnen staan van de energiedragers die ons na de Middeleeuwen een ongekende welvaart hebben gebracht. Het moge derhalve ook duidelijk zijn dat de inzet van inferieure energiedragers als windmolens, zonnepanelen en hout niets anders betekent dan de weg terug naar het pre-industriële tijdperk. Men hoeft alleen maar dit sommetje te lezen: hier.
Het ontbreekt in het hele klimaatdebat, en ook hier, aan de vereiste natuurkundige kennis, alsmede gezond sceptisch verstand. Wat derhalve, maar niet verwonderlijk, opvalt, is dus de vanzelfsprekendheid waarmee men in het dogma van CO2 gelooft. Hier begint de vertroebeling van het debat i.e. de slaafse volgzaamheid in het klimaatneutraal maken om als deugmens mee te kunnen pronken. In mijn ogen een zielige vertoning. Men moet af van die slaafse volgzaamheid, want men volgt slechts een rattenvanger van Hamelen. Die rattenvanger heeft een naam, namelijk Maurice Strong en dit was zijn ideaal vlak voordat het IPCC onder zijn auspiciën werd opgericht in 1988 als pseudo-wetenschappelijke politieke organisatie:
U, met uw windmolenbeleid en streven naar klimaatneutraliteit, voert dus zijn ideaal braaf uit onder auspiciën van het IPCC en daarmee GroenLinks = VVD = CU = CDA = D66. Ik wens u veel sterkte bij de verantwoording aan uw kleinkinderen.
Wat je uit het betoog van de Utrechtse briefschrijfster kunt destilleren is het effect van de decennialange pseudo-wetenschappelijke onzin op linkse onderwijsinstellingen (een pleonasme!) over menselijke CO2-emissie als oorzaak van een catastrofale opwarming, die overigens maar niet wil komen, en dat windmolentjes etc. de oplossing zouden zijn om al dat onheil af te wenden.
Waarom is iedereen toch zo onderdanig vraag je je dan af? Hoe komt het dat alle leugens en desinformatie die we dagelijks door de media over ons uit krijgen gestort en die veelal eenvoudig te verifiëren zijn, steeds maar klakkeloos voor waar worden aangenomen? Tja, de nefaste gevolgen van decennialange hersenspoeling die ook bij de politici van onze coalitie als een Ebola-virus diep in de haarvaten is binnengedrongen.
Is het bijvoorbeeld de Utrechtse schrijfster dan niet opgevallen dat de kosten van energie d.w.z. belastingen, ODE en netbeheer sterk zijn toegenomen, terwijl het toch zou gaan om gratis energie? En wat doet haar aannemen dat deze planeet naar de knoppen gaat? Alleen omdat de media de mythe van de CAGW-hypothese dagelijks uitbazuinen?
Dus iets maar vaak roepen maakt het ook tot waarheid die gehoorzaamheid vereist, denkt zij blijkbaar. Aldus verbrandden in vroeger tijden op dezelfde wijze misleide ouders borelingen als offer omdat Moloch dit eiste. Zo offert onze klimaatgelovige coalitie nu de welvaart en toekomst van ons en ons nageslacht op het altaar van een pseudo-wetenschappelijk bijgeloof: CAGW.
Daarom mag de Utrechtse Corinne ook eens nadenken over de vraag hoe het komt dat WNF al jaren niets meer over de ijsbeer laat horen, maar zich nu opeens vastbijt in het nieuwe verdienmodel, namelijk de walrus. Schattig knuffeldiertje – ziet u de knuffels al bij campagnes van WNF voor basisschoolleerlingen? – van een slordige 2 ton dat je maar beter niet voor de voeten kunt lopen. Zie verder hier.
Als toegift is hier een opgave voor de Utrechtse schrijfster: welke is de overeenkomst tussen de ijsbeer, de walrus en de CAGW-hypothese? Elementary my dear Watson.
Derhalve blijft van kracht:
Ceterum censeo Legem Climae delendam esse.
(Overigens ben ik van mening dat de Klimaatwet vernietigd moet worden.)
Hetzler, de strekking van het verhaal is me wel duidelijk.
De impact vervolgens van het benoemen cq adresseren van anti vaxers niet.
Ik vind dat je dit niet mag gebruiken zonder daarop te verantwoorden.
Dat gebeurd ook in het klimaatgebeurengedoe.
Als je antivaxers als voorbeeld wilt nemen, wijdt er dan een topic aan opdat dan op zijn minst de gebruikelijke kul over en weer ook besproken kan worden.
zowel antivaxxers als klimaatclowns negeren de kennis van de wetenschap.
Het is blijkbaar een leuke hobby om mensen waar u het niet mee eens bent uit te schelden. Klimaatontkenners, negationisten, zogenaamde sceptici, klimaatclowns. Schelden doet geen pijn, zeiden ze vroeger maar is is toch vervelend om zo iedere vorm van debat te verzieken. Het laat overduidelijk zien dat u het nodig vindt om u te verlagen tot dat niveau. Zelfs een goede bijdrage doordrenkt met dergelijke woorden krijgt duimpje omlaag. Blijkbaar zijn we niet meer in staat om verschillen van inzicht of overtuiging op hoffelijke wijze aan de orde te stellen.
Joh Henk dJ, ben je nou ook al een antivaxer? Man, je hebt het er maar druk mee.
@ivo
@anthonyF
Als je wetenschappen begrijpt, dan kun je niet anders dan concluderen dat zowel antivaxxers als klimaatclowns de feiten verdraaien, geïnterpreteerd, uit context trekken en allerlei andere trucen gebruiken om hun overtuiging te verdedigen….
Hallo Henk, ben je ook op de hoogte van het begrip: magnetic electrogravitic nuclear reactions ?
of mag je daar niks over zeggen !
Zo1ls gewoonlijk verwart Hetzler wetenschapONDERZOEK en wetenschapBELEID. Omdat hij een andere visie heeft over beleid, ventileert hij de grootste nonsens over onderzoek en negeert onderzoek dat niet in zijn kraam past.
En AGW is geen hypothese, maar een théorie. Hij is koppig en weigert dat te erkennen. Liever een fout blijven herhalen dan toegeven dat ik gelijk heb!
Ja hij beweert fat iets wat gewoon gemeten is niet bestaat
Hoe groot moet de betonnen plaat voor zijn hoofd zijn
Zijn kinderen en kleinkinderen zullen hem heel dankbaar zijn over een jaar of 10
Trouwens hoe langer ze klimaatbeleid blijven frustreren hoe dwingender en duurder de maatregelen zullen worden om de CO2 uitstoot te verminderen
Maar goed rechtse types houden wel van autoritaire maatregelen ( als ze die zelf bedacht hebben)
Of de CO2 de oorzaak van de opwarming is bekijk de grafieken van 500000 jaar geleden daar is waar te nemen dat CO2 volgt de temperatuur stof in de lucht heeft een groter effect.
Dat er iets moet gebeuren ten aanzien van fossiele brandstof is zeker.
Hier helpen geen windmolens. we kunnen beter gaan praten over hoe onze samenleving er uit ga zien zonder een stabiele energie bron. Misschien een zeilboot om naar Amerika te gaan.
molens om de polder droog te houden. takken bossen om brood te bakken.
Rinus,
Het feit dat CO2 de temperatuur volgt betekend dat niet automatisch dat het niet andersom kan zijn.
Het feit dat je er naast zit en niet naar plaatjes moet kijken en wetenschappelijk onderzoek moet lezen doet daar niets aan af.
youtube.com/watch?v=JL18_kiDUck
youtube.com/watch?v=zQ3PzYU1N7A
Of natuurlijk
nature.com/articles/nature10915
DE CONCENTRATIE VAN GASSEN BOVEN EEN VLOEISTOF IS AFHANKELIJK VAN DRUK ,TEMP EN CONCENTRATIE IN DE VLOEISTOF EN SAMENSTELLING VAN DE VLOEISTOF.
Als je dat in twijfel trek zoek een ander site op
Rinus,
Inderdaad Rinus, de druk, en dan natuurlijk vooral de partiele druk
Je moet natuurlijk niet een deeltje vergeten.
Maar je hebt gelijk een in het geval van de ijstijden veroorzaakte een miniem verschil in de stand van de aardas een zeer kleine opwarming met als gevolg een uitgassing van CO2 wat vervolgens de opwarming versterkte.
Als je dat niet wil begrijpen dat heeft dat te maken met een gebrek aan wil om het te begrijpen.
Dus lees nog eens Shakun et al, en kom eens met een wetenschappelijk onderbouwde verklaring waarom hij er naast zit. Gewoon omdat het kan en je het beter schijnt te weten dan mensen die wetenschappelijk onderzoek hebben gedaan. Daarna kan je een nobelprijs op halen
Ik heb het met u te J.van der Heijden. Wat moet u in onzekerheid leven. Over 10 jaar wordt u ook afgestraft door de kinderen en kleinkinderen. Of denkt u met uw reacties de wereld te gaan veranderen. De oude Grieken wisten het al, wanneer de dieren belangrijker worden dan de mensen wordt het tijd voor een dictatuur. En daar zij wij hard op weg naar.
Lees klimaat in plaats van dieren. Ben nu in Bulgarije aan het werk, daar zijn ze blij dat ze een oude auto kunnen rijden voor een salaris van 600 euro per maand. Een EU land die het in geen 100 jaar gaan redden om de doelstellingen te halen.
Leuk jij bent erg wetenschappelijk
Partiele druk van CO2 is molfractie van de totale druk molfractie `CO2 van 400ppm is 0,04 bar lekker belangrijk.
Het is waarschijnlijk niet wetenschappelijk denk even na.
Verdiep je eens in wat ander schrijven professor.
Het internet staat vol met andere inzichten verdiep je er in.
Misschien krijg jij de nobelprijs voor onkunde.
@ vdH
“Ja hij beweert dat iets wat gewoon gemeten is niet bestaat
Hoe groot moet de betonnen plaat voor zijn hoofd zijn “
Tsja vdH, het probleem is natuurlijk dat het niet gemeten wordt: geen versnellende zeespiegelstijging, geen snelle opwarming, geen toename van orkanen, droogtes, overstromingen etc (IPCC zegt het zelf). Het bestaat allemaal alleen maar in de modellen van de “klimaatwetenschappers” en de hoofden van de alarmisten. Zo wil de temperatuur maar niet stijgen conform de modellen; de opwarming valt nog net binnen de (zeer ruime) bandbreedte van de modellen maar dreigt er aan de onderkant uit te vallen. Waarschijnlijk gaat men dit dan oplossen door de bandbreedte te vergroten of temperatuurreeksen verder te “homogeniseren”.
“bekijk de grafieken van 500000 jaar geleden….”
Rinus, bekijk eens het geheel van de klimaatwetenschap, in plaats van hetgeen je aanstaat!
De stijging van CI2 nu is antropogeen, dus de situatie is niet te vergelijkenmet 500000 jaar geleden. Waarom denk jij het beter te weten dan klimatologen? Omdat jij blogjes leest en een overtuiging hebt?
En hoe zit het nu met die modellen en de observaties. Voor Hans van Dalen en anderen alhier met geheugen problemen halen het schoolbord er maar weer eens bij. http://www.realclimate.org/images//cmp_cmip5_sat_ann-2.png
‘Hdj Rinus, bekijk eens het geheel van de klimaatwetenschap, in plaats van hetgeen je aanstaat’
Goed plan Henk:
Volgens Dr Kary Mullis is climatology ‘a joke’: https://www.youtube.com/watch?v=Y1FnWFlDvxE&t=14s
Jan,
Geef eens commentaar op de energie dichtheid tabel?
Antropogeen bijdrage van de mens op het moment 2,5 %
De modellen van de klimatologen werken met weermodellen waarbij de communicatie tussen beide ook te wensen overlaad invloed van de oceanen invloeden van zon en kosmische straling worden niet mee genomen. Je moet meer kennis beschikken om te voorspellen wat het klimaat gaat doen. Een beetje natte vinger werk
Maar als 1000ppm CO2, 0,1 % volume zo invloed heeft tussen de methaan waterdamp en ozon.
Waar blijft bewijs dat 0,04% dus de samenstelling van de lucht de CO2 de grootste boosdoener, niet dat CO2 Broeikas effect heeft, maar de grootste bijdrage levert aan het broeikas effect
We moeten wel van de fossielen brandstof af.
Over 50 jaar misschien eerder komt er een schaarste aan deze ontwikkeling moeten we voorzijn maar met juiste argumenten.
Hans,
“Tsja vdH, het probleem is natuurlijk dat het niet gemeten wordt: ”
geen versnellende zeespiegelstijging
Die is natuurlijk wel gemeten
eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/sea-level-rise-5/church-and-white-2011-sea-1
, geen snelle opwarming,
Ook wel gemeten GisTEMP
Sinds 1974 0.185 ±0.031 °C/decade (2σ), en ja dat is extreem snel
geen toename van orkanen, droogtes, overstromingen etc
Geef even een bron dan kunnen we die samen gaan lezen !
@vdH
“Die is natuurlijk wel gemeten
eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/sea-level-rise-5/church-and-white-2011-sea-1
, geen snelle opwarming,
Ook wel gemeten GisTEMP”
Tsja Henk, kom je weer aanzetten met Church & White terwijl ik je al 10 keer heb uitgelegd dat dat geen metingen zijn maar reconstructies. Je blijft dus trollen.
Ook van GISTEMP weet iedereen die serieus naar data kijkt allang dat deze meetreeks notoir onbetrouwbaar is, door de slechte kwaliteit van de meetstations en de veelvuldige “homogenisaties” (lees: datamanipulaties).
Maar droom jij maar lekker verder hoor, echte wetenschappers beginnen inmiddels steeds meer te twijfelen aan de modelprojecties (lees: er klopt geen fluit van).
“ik je al 10 keer heb uitgelegd dat dat geen metingen zijn maar reconstructies. Je blijft dus trollen.”
Nee dat heb je niet uitgelegd, dat is jouw verder totaal niet onderbouwde geloof, en jouw geloof hoort achter de voordeur thuis.
Dat zelfde geld voor jouw opinie over GISTEMP, ook dat is geloof en heeft niets met wetenschap te maken .
Model projecties kloppen redelijk tot goed met de werkelijkheid, de enige “modellen” die falen zijn de modellen van de goedgelovigen die iedere keer maar weer afkoeling voorspellen die nooit komt.
Maar goed, probeer eens een wetenschappelijke publicatie te lezen, dan komt het misschien ooit nog goed met je geloof
Hermie
Nog wat jaartjes wachten dus om te kijken of het verder naar beneden uitbreekt. Een lichte tendens daartoe lijkt me duidelijk. Uiteraard kan dat ook andere oorzaken hebben. Het tonen van steeds hetzelfde plaatje geeft je overigens niet zoveel overtuigingskracht.
“Antropogeen bijdrage van de mens op het moment 2,5 %”
Rinus, waar heb je dat vandaan? Eén of ander blogje? Als je met dergelijke nonsens afkomt, dan is discussie gewoon zinloos.
“Waar blijft bewijs dat …..”
Heb je al eens de moeite gedaan om een IPCC rapport te lezen, en de onderliggende studies? Er is bergen bewijs. Je moet wel durven zoeken en open staan om het te willen begrijpen.
@Herman
Dank voor het bevestigen van mijn opmerking over de modellen met het door jou getoonde plaatje.
Hans van dalen heeft al 20 jaar last van waanbeelden. http://www.realclimate.org/images//cmp_cmip5_sat_ann-2.png
Alles wat recht is zal hij als krom noemen. En wat krom is voor recht aanzien. Het is kenmerkend voor de zogenaamde ‘sceptici’
Peter,
” Weerleg het eens met je eigen woorden. ”
Het is de groots mogelijke onzin omdat het gene waarvan Jeroen Hetlzer beweert dat het niet bestaat gewoon gemeten wordt.
Nu de vraag aan jou, hoe ga je controleren wie er gelijk heeft?
” En daar roep ik iedereen toe op om het normale en inhoudelijke gesprek hier gaande te houden. ”
Hoe kun je een inhoudelijke discussie voeren als je het niet eens kunt worden over de feiten? Hoe kun je een inhoudelijk gesprek voeren als mensen hun mening niet willen aanpassen ook al is er duidelijk aangetoond dat ze ongelijk hebben?
Nog steeds hier dagelijks bang aan het zijn dat de wereld vergaat. Gauw in de bergen gaan wonen met de andere aluhoedjes
Beste Henk, waarom blijf je de AGW toch halstarrig een theorie noemen en geen hypothese? Is dit omdat je een hypothese met een zekere waarschijnlijkheid op waarheid kan toetsen en een theorie iets is waar je in gelooft, maar waar je volledig naast kan zitten?
Simpel, omd1t het zo is!
theorie = verklaring voor observaties (dus metingen van afgelopen decennia en dergelijke)
hypothese = start van een experiment.
@Henk dJ 18 apr 2019 om 10:01
Er wordt beroerd geobserveerd, klimatologen kijken naar een beeldscherm en hebben de observatiepunten niet in het oog.
Boompjes groeien, grondgebruik verandert en dat gaat ze voorbij.
Daarnaast werken met kalendermaanden en kalenderjaren tot het vastloopt met satellietdata.
Middelen tot een graad een ons weegt en tussendoor variabelen als constante verklaren.
En achteraf homogeniseren en dus een eeuwigdurende bezigheid.
Net nog geen cultwetenschap.
Henk dJ 18 apr 2019 om 10:01
“Simpel, omd1t het zo is!”
Nee Henk, zo simpel is het niet!, maar ik ben wel blij dat je toegeeft dat het maar een theorie is. Het woord theorie
is niet voor niets afgeleid uit het Griekse woord Theos (God), hoe je het ook went of keert het blijft een geloof dat niet te bewijzen valt en de CO2 is maar een van de vele mogelijke verklaringen. Je zou ook eens wat respect op moeten brengen voor mensen die niet in deze theorie geloven en ze als dwazen wegzet. Ga je ook zo te keer tegen al die religieuze geloven die ondanks vele wetenschappelijke bewijzen de evolutietheorie van Darwin afwijzen.
A.Th.H.J. de Bie, duidelijk dat je geen idee hebt hoe theorie wordt gebruikt in de wetenschap. De zwaartekracht is een theorie, evolutie is een theorie, AGW is een theorie, AGW “scepcis” is een geloof dat niet wordt onderbouwt door wetenschappelijke waarnemingen
Henk dJ
Oh ja, die was ik nog vergeten. Behalve “duizenden wetenschappers, denk je nou echt dat je het beter weet, ik heb gelijk, ik ben wetenschapper, ook steeds de niet aflatende opmerking over de wetenschappelijke theorie”. Inhoudelijk reageren op het eerste punt in het artikel van Hetzler zou me meer welkom zijn dan de steeds weerkerende litanie van niets zeggend commentaar.
“….dat het maar een theorie is”
@de Bie
Ga eens opzoeken wat wordt verstaan onder “wetenschappelijke theorie”
@peter
welk “eerste punt”? Wat geleuter over Holmes? De fout van “CAGW-hypothese”? Daar ben ik al op ingegaan.
Peter,
“Inhoudelijk reageren op het eerste punt in het artikel van Hetzler zou me meer welkom zijn dan de steeds weerkerende litanie van niets zeggend commentaar.”
Het probleem is dat Jeroen steeds weer hetzelfde aan het herhalen is met iets andere woorden, fatsoenlijke onderbouwing ontbreekt, jij schijnt je daar niet aan te storen (past het binnen jouw geloof?)
Natuurlijk wil je de inhoud niet kunnen controleren en kun je daarmee jezelf scharen bij de goedgelovigen die iets geloven want de persoon die het zegt was wel aardig en het klonk wel logisch (volgens iemand die zich niet wil verdiepen in de inhoud dan natuurlijk)
Ja dan wordt inhoudelijke kritiek al snel een eeuwige herhaling
Voor het geloof van Jeroen Hetzler is geen wetenschappelijke onderbouwing te vinden, jammer maar helaas, hij loopt achter de diverse rattenvangers aan die wat verkondigen wat hij toevallig toch al geloofd, met echte scepcis heeft het niets te maken
@HenkDJ
Zoals ik je kameraad vdH ook al meedeelde: de observaties komen steeds minder overeen met de modelprojecties. Er is dus geen sprake van een staande theorie, maar van een hypothese die in het proces van verwerping bijna zijn doel heeft bereikt.
Hans,
“de observaties komen steeds minder overeen met de modelprojecties.”
Deze zin eens proberen met harde wetenschap te onderbouwen, tot die tijd is dat jouw geloof
Jan, Hans van Dalen bedoelt sinds 2016…
http://www.realclimate.org/images//cmp_cmip5_sat_ann-2.png
Stel je voor dat de afkoeling zich zo door zet, stel je toch eens voor….. maar nu nog even niet.
@Herman
“Jan, Hans van Dalen bedoelt sinds 2016…”
Nee hoor, ik bedoel al minstens 20 jaar…
H dJ
Dit punt dus.
“1 Waarom zou men zich druk maken over CO2, daar het geen noemenswaard effect sorteert, gezien de aanwezigheid van o.a.waterdamp? Lees: Terwijl CO2 en eveneens methaan alleen de langgolvige straling binnen een zeer smalle band van het spectrum kunnen absorberen, kan waterdamp, zoals weergegeven in figuur 8, de achtergrondstraling absorberen in bijna het gehele spectrum van infraroodlicht, zelfs in delen van het spectrum van CO2 en methaan. Daarom is waterdamp ook in staat om de meeste infrarood-terugstraling van het aardoppervlak te absorberen, voordat het de hogere infrarood-actieve CO2-moleculen bereikt. Zie Hier Bovendien heeft de huidige atmosferische concentratie van CO2 het verzadigingspunt bereikt wat betreft IR-absorptie door CO2 (Wet Lambert en Beer). Ergo, meer CO2 doet niets noemenswaards meer.”
Weerleg het eens met je eigen woorden. Dan stel je jezelf tenminste eens kwetsbaar op en kan iedereen ingaan op wat je te berde brengt. Linkjes overtuigen me niet van dat je het allemaal zelf begrijpt. Het blijft meestal bij het zoeken naar spijkers op laag water. Al moet ik zegen dat je buiten het steeds schermen met de geijkte kreten en aantijgingen van leugens en termen als klimaatclowns, je je in vergelijk met je kompanen in het AGW kamp nog het meest fatsoenlijk opstelt.
Dat kan ik van degenen die zich al vele malen vergaloppeerd hebben, om de namen maar niet te noemen, niet zeggen. Die proberen mij steeds tot een antwoord te verlokken, maar de hebben ruimschoots voor me afgedaan. Vertrouwen komt immers te voet en gaat te paard. En daar roep ik iedereen toe op om het normale en inhoudelijke gesprek hier gaande te houden.
Negeer iedereen die niet normaal en zonder kleineren/schofferen kan debatteren. Zelf zou ik het normaal vinden dat iedereen op de site met de eigen naam en toenaam en IP adres bij de redactie bekend is om tot de site als reageerder te worden toegelaten. Sommigen zijn er kennelijk gezien hun reacties op uit de site op te blazen.
Peter, “weerleggen” zal ik het niet, want het bevat elemeneten die juist zijn. maar het is weer het klassiek rookgordijn: wat stukjes die waarzijn, gecombineerd op een zodanige manier dat de eind-‘conclusie’ fout is, maar past binnen de overtuiging van de klimaatclown Het klinkt overtuigend voor iemand die er echt niets van afweet, maar het is gewoonweg misleidende priet-praat.
Wat het volledig negeert, is dat CO2 gestegen is van 280 naar 400 ppm. Een groot deel van het broeikaseffect (enkele tientallen graden celsius) blijft afkomstig van water. Maar de stijgende CO2 doet daar nu reeds een graadje bij. Enkele graden erbij -zoals tegen 2100 kan gebeuren- heeft wel degelijk een effect op natuur, klimaat, maatschappij,…
Ter vergelijking. Je lichaam is 37°C. Een graadje daarbij, dat is toch niet erg? Dat is toch niet “noemenswaards”? Toch wel, want dan ben je niet gezond.
Wat me ondertussen van je is opgevallen, Peter, is dat jij een simpele uitleg van een klimaatclown altijd graag aanvaard (omdat die in je overtuiging past), maar een simpele uitleg van het tegendeel weigert te aanvaarden. Lees eens iets over “confirmation bias”!
Antivaxxers en klimaatalarmisten hebben gemeenschappelijk dat de overgrote voordelen van vaccins en fossiele brandstoffen worden weggestreept tegen de zeer zwaar overdreven nadelen.
Zo is ethylkwik geen kwik.en AGW geen CAGW.
En Hans Erren negeert
1 alles wat verder dan 30 jaar weg is
2 elk wetenschappelijk onderzoek wat niet in zijn kraampje past
Oh en hij weigert natuurlijk “sceptici” aan te spreken op hun onzin
U weet niet wat over over dertig jaar gaat gebeuren. Dat weet niemand. Als je dat beweert wel te weten ben je een oplichter. En hoor je thuis op de kermis.
@Hans Erren,
Wil je dit even lezen, Hans?
https://stichtingvaccinvrij.nl/onjuiste-beweringen-over-veiligheid-van-vaccins-weerlegd/
“CLAIM 1: VACCINS SPAREN LEVENS.”
Ongeveer 1 op 1000 met mazelen sterft eraan.
Zoek nu eens op hoeveelheid gevaccineerden sterven aan mazelen?
En nee, dat ga je niet vinden op dat blogje, want zoiets willen ze daar niet weten.
“En toch is er al bijna 4 miljard dollar aan schadevergoeding uitbetaald sinds 1988.”
Waarom, @Henk dJ, worden er dan schadevergoedingen uitgekeerd als vaccins géén schade veroorzaken?
“En nee, dat ga je niet vinden op dat blogje, want zoiets willen ze daar niet weten.”
Waarom kan ik het dan wel vinden, @Henk dJ?
Henk, je bent ook een antivaxxer blijkbaar.
Er staat op dat blog vaak ‘veel’ en ‘steeds meer’ en ‘kan’, ‘gepubliceerd onderzoek’, ‘het gezond verstand van velen dat het tegendeel bewijst bewijst’, ‘De realiteit (onderbouwd met bronnen) is dat (vaccins/CO2/broeikasgassen) schade kunnen veroorzaken’, ‘Er is een groeiend aantal onderzoeken dat erop wijst dat (vaccins/broeikasgassen) meer schade en overlijden veroorzaken, ‘de door de (farmaceutische/olie) industrie bewerkte massa media’, ‘voordat (ze werden gevaccineerd/verbranding van fossiele brandstoffen) geen enkel probleem’, ‘Wat we uit wetenschappelijke studies bij elkaar kunnen sprokkelen is het feit dat er een (omgevings-/menselijke) factor nodig is om de (epidemische/temperatuur) stijging te verklaren’, … het lijkt wel MSM of een klimaatalarmistisch blog ..
Joop,
op de 3,153,876,236 doses gegeven in 10 jaar zijn er 3,548 schede vergoedingen uitbetaald, waarvan 74% (2,617) geschikt is. Dat is ca. 1 op de miljoen gegeven doses resulteert in een vorm van schade vergoeding. Er staat niet uitgewerkt of de schade het gevolg is van fouten bij het vaccin of een arts die iets over het hoofd ziet. Maar met een foutmarge van 1 op 1 miljoen doen de vaccins het best wel goed. Het grootste aantal toegewezen claims (2,357 van de 3,548) is trouwens het gevolg van de griepprik.
Sinds de oprichting van het programma in 1988 zijn er 5,782 claims toegewezen voor een totaal bedrag van USD 3,7 Miljard, dat is gemiddeld per claim USD 63.991, voor een land waar een claim cultuur heerst en waar verzekeringsmaatschappijen actief settelen om de rechtsgang te voorkomen lijkt me dit een laag bedrag (een gemiddelde advocaat vraagt tussen de USD 200-400 per uur) dus USD 63991/250= 255 uur werk voor een advocaat, niet veel als je een rechtszaak moet voorbereiden dus schikken zal in veel gevallen goedkoper zijn dan een rechtsgang.
https://www.hrsa.gov/sites/default/files/hrsa/vaccine-compensation/vicp-monthly-report-12-2017.pdf
Vergelijk ook het totaal aantal dodelijke slachtoffers (1,245 sinds 1988) met het aantal geredde levens als we niet in zouden inenten.
https://www.who.int/en/news-room/fact-sheets/detail/measles
Joop,
op de 3,153,876,236 doses gegeven in 10 jaar zijn er 3,548 schede vergoedingen uitbetaald, waarvan 74% (2,617) geschikt is. Dat is ca. 1 op de miljoen gegeven doses resulteert in een vorm van schade vergoeding. Er staat niet uitgewerkt of de schade het gevolg is van fouten bij het vaccin of een arts die iets over het hoofd ziet. Maar met een foutmarge van 1 op 1 miljoen doen de vaccins het best wel goed. Het grootste aantal toegewezen claims (2,357 van de 3,548) is trouwens het gevolg van de griepprik.
Sinds de oprichting van het programma in 1988 zijn er 5,782 claims toegewezen voor een totaal bedrag van USD 3,7 Miljard, dat is gemiddeld per claim USD 63.991, voor een land waar een claim cultuur heerst en waar verzekeringsmaatschappijen actief settelen om de rechtsgang te voorkomen lijkt me dit een laag bedrag (een gemiddelde advocaat vraagt tussen de USD 200-400 per uur) dus USD 63991/250= 255 uur werk voor een advocaat, niet veel als je een rechtszaak moet voorbereiden dus schikken zal in veel gevallen goedkoper zijn dan een rechtsgang.
hrsa.gov/sites/default/files/hrsa/vaccine-compensation/vicp-monthly-report-12-2017.pdf
Vergelijk ook het totaal aantal dodelijke slachtoffers (1,245 sinds 1988) met het aantal geredde levens als we niet in zouden inenten.
who.int/en/news-room/fact-sheets/detail/measles
en hoeveel van die 3,153,876,236 waren sterfgevallen?
Joop probeert gewoon met een afleidingsmanoeuvre niet op de vraag te beantwoorden.
Verder negeert hij ook nog “Ongeveer 1 op 1000 met mazelen sterft eraan.”
Hij gelooft liever een rookgordijn op een blogje dan echte wetenschap.
Vaststaand gegeven en inmiddels bevestigd door J. van der Heijden.
Ja, er vallen doden door vaccinaties en ja er worden schadevergoedingen uitgekeerd.
En @Henk dJ heeft weer problemen met het beantwoorden van mijn vragen.
Joop, lees dit eerst maar eens over de anti-vaxxer trollen van stichting vaccinvrij.
https://www.kwakzalverij.nl/nieuws/waarom-antivaxxtrollen-de-volksgezondheid-bedreigen/
Kan het nu aub afgelopen zijn met die anti-vaxxer complottrollen hier!!!
Ik ben voor VVMU en tegen censuur TENZIJ de volksgezondheid in gevaar wordt gebracht. Het is daarom voor mij onbegrijpelijk dat anti-vaxxers hier ongecensureerd hun gang kunnen gaan terwijl inhoudelijke reacties van bijvoorbeeld Almachtige Guido keer op keer weggejorist worden.
Het lijkt dat er ouders zijn die niet willen vaccineren uit angst of egoïsme. Geen naald in mijn kind*. Dat kan alleen maar redelijk veilig bij de gratie van alle andere ouders die wel laten vaccineren**.
De kleine risico’s voor het individu en de steeds grotere risico’s voor de populatie worden meestal niet genoemd of gerealiseerd.
De vergelijking gaat overigens mank. Bij het klimaat zijn de gevolgen en risico’s onvoldoende zeker, en wel zeker is kolossale kosten voor een onmeetbaar verschil.
M.i. zou het beter zijn om te temporiseren en mondiaal af te stemmen, en zolang dat niet lukt middelen reserveren voor de aanpassing aan verandering die alsnog nodig is als mondiale samenwerking niet lukt***.
* Als dat het enige is wat die arme bloedjes in hun leven gaat overkomen komen ze er onvoorstelbaar goed van af ..
** Mijn kinderen zijn allemaal gevaccineerd.
*** NB in de EU lukt o.a. overeenstemming om aan dezelfde kant van de weg te rijden, en bv harmonisatie van begrotingsbeleid en maximum snelheden al niet, dus wat zal het mondiaal gaan worden?
Marc, helaas zijn die reacties van Guido en zijn andere MPS identiteiten vaker zo onbehoorlijk en infantiel dat jorissen voor de hand ligt.
@Joost, onbehoorlijk geldt blijkbaar alleen als wegjoris argument voor AGW erkenners. De onbehoorlijkheid druipt er vanaf van sommigen AGW ontkenners en die reacties blijven allemaal staan.
Goed dat je jouw kinderen hebt gevaccineerd maar stop AUB met de kwakzalvers van stichting vaccinvrij te verdedigen met hun complotten.
Waarom laten jullie je als critici steeds in de luren leggen door degenen, AGWers in het kwadraat, die hier constant spijkers op laag water zoeken. Elke keer dat de reaguurders de kans schoon zien proberen ze iedereen het bos in te sturen. De ene keer met herhalingen en omkeringen, de andere keer met gerecyclede inhoudsloze opmerkingen. Doe daar niet aan mee maar houdt je aan het hoofdonderwerp dat in het artikel wordt aangekaart.
Elk voorbeeld gaat mank. en dat komt de reaguurders uitermate goed uit.
Joop antwoordt niet op de vraag “en hoeveel van die 3,153,876,236 waren sterfgevallen?”
Wellicht heeft hij door dat bij niet-vaccineren, er 1 op 1000 sterfgevallen zijn bij mazelen. Maar dat er bij die 3 miljard vaccinaties er geen 3 miljoen (1 op 1000 dus) sterfgevallen waren … Zou hij eindelijjk doorhebben dat hij misleidende blogjes heeft zitten lezen?
Hans Erren , wat heeft de klimaatmaffia te maken met mensen die hun kinderen geen gif willen laten inspuiten ? Er zijn ABSOLUUT geen overeenkomsten !
Punt is dat ” hernieuwbaar” onvoldoende energiedichtheid heeft om ons land draaiend te houden.
Ook blijkt biomassa veel meer CO2 uit te stoten dan conventionele brandstof.
Als het onvoldoende is, en meer CO2 uitstoot, waarom zouden we dan 1000 miljard uitgeven voor een op voorhand mislukte energietransitie?
Is dit niet het paard achter de wagen spannen?
Welk land gaat investeren in energievormen die niet haalbaar zijn?
Duitsland, transitievoorloper in Europa, stapt over op gas, en rept met geen woord over haar mislukte transitie.
Wat bezield de Nederlandse regering om het gas af te schaffen na het debacel van Duitsland.
Het lijkt erop dat ze in paniek zijn en niet meer weten hoe ze het op moeten lossen.
1. Die 1000 miljard is in Beuro 1 Euro = 10 Beuro. Investeringen zijn dus 100 miljard Euro. Een koopje.
2. We kunnen niet draaien op alleen maar hernieuwbaar. Daar is iedereen het over eens.
3. We kunnen rustig investeren in een deel hernieuwbaar. Welk land heeft slechts 1 energie vorm?
4. Duitsland stapt over op gas. Ze moeten wel om van steen, bruin en kernenergie af te komen.
5. Er is geen debacle in Duitsland en Nederland stapt NIET af van gascentrales
@Hermie,
2 heb je gelijk in.
3 inderdaad tot een bepaalde hoogte, huizen die te oud en te duur zij en te ingrijpende verbouwingen aan het gas laten, en alleen kijken wat er te isoleren valt al dan niet met subsidie.
4 gedeeltelijk gelijk, woonhuizen kunnen ook aan het gas, woonhuizen draaien nog vaak op stookolie houtvergassers of eigen propaan tank.
5 kan ik me ook in vinden.
6 mijn eigen 6, neem een voorbeeld aan nieuw te bouwen huizen in Duitsland.
Degelijk energie zeer zuinig en toch goedkoop, het regenwater word zelfs gebruikt voor toilet door te spoelen.
Door deze maatregelen kiezen steeds meer mensen voor een nieuw huis, en dat zouden ze hier ook moeten doen.
We zijn het eens vandaag Theo. Wat vindt je van onderstaande?
1. Iedereen in de particuliere sector mag zolang aan het gas blijven als hij/zij wenst
2. Iedereen kiest het moment zelf om naar alternatieven uit te kijken
3. Eerst de overgang regelen van L naar H gas ( of de bijmenging)
3. Eventueel subsidies voor ten eerste isolatie, misschien hybride en warmtepompen
4. Een gasbelasting die langzaam oploopt tot aan 2100 om een prijsprikkel te geven om minder gas te gebruiken. Een alternatief is het instellen van drempels. De eerste 500 m3 geen belasting, de tweede 500m3 een beetje, de derde 500m3 al flink meer, enz.
Mijn voorstel: Iedereen die pro-Klimaataccoord is, Groenlinks stemt, uit overtuiging in een stekkerauto rijdt, of wiens kinderen meedoen aan de klimaatdemonstraties, gaan als eersten verplicht van het gas af. Dat is namelijk de meest gemotiveerde groep, die onmogelijk bezwaren kunnen hebben tegen de maatregelen waar zij zelf voorstander van zijn.
Johan
En we verhogen de vliegtarieven voor die groep met 100%.
Alles voor een beter milieu!
@ErikN Eens @Cornelia Eens
@Hermie,
1 Eens
2 Eens
3 Bijmengen,
Je hebt 2 keer punt 3.
3 Isolatie met subsidie, zeer energie zuinige combi ketel op gas al dan niet met subsidie.
Warmtepomp, al krijg ik ze gratis ik wil ze niet.
4 Gas word toch steeds duurder dat lost zich vanzelf al op.
5 iedere vorm van dwangmatig de mensen iets opleggen vind ik niet juist.
We hebben het beste gasnet ter wereld, daar moet je gebruik van blijven maken omdat het kan.
En met flink wat subsidie trek je iedere burger over de streep voor energie zuinig te wonen zonder ingrijpende verbouwingen.
Als je deze niet ingrijpende maatregelen neemt dan zal het particuliere gasverbruik drastisch dalen.
Ik denk dat het ook een heel stuk bijdraagt om het systeem in evenwicht te houden, gas elektriciteitsnet belasting.
Zo nu heb ik genoeg opiniepeilingen gedaan!
@Theo, We hebben een mooi gasnet en daarom moet je dat niet zomaar afbreken als je nog niet echt wat anders hebt. Gas wordt steeds duurder. Het kan inderdaad zijn dat belastingverhoging op gas niet of nauwelijks nodig is. Maar een prijsprikkel aanbrengen mag natuurlijk wel als dat maatschappelijk wenselijk is. Dat is geen dwang. De accijns op tabak en alcohol gaat ook steeds verder omhoog maar verbieden doen wij niet. Maar als jij als prijsprikkel liever subsidie wilt?
@Hermie, een goede subsidie doet wonderen met de nadruk op goede.
Dat het werkt is bewezen in Duitsland, in de Eifel gebieden en daar waar weinig industrie is, daar waren de huizen aan het verpauperen, in het laatste crisis jaar hebben ze de mensen opgeroepen als ze hun huis lieten renoveren hoefde ze geen btw te betalen en kregen ook nog subsidie, en zie daar heel veel mensen waren toen in staat wat aan hun huizen te laten doen.
Wat tevens de werkgelegenheid weer aantrok.
Het ene sluit het andere nog niet uit.
Hermie
Laat de markt zijn normale werk doen zonder de betutteling van een overheid die al veelvuldig heeft bewezen niet adequaat met belastinggeld te kunnen omgaan. Controleren is al mooi genoeg en zelfs dat blijkt verkeerd te gaan. Marktpartijen doen nu deels het werk van de controlerende overheid Geen goede ontwikkeling.
Dat is marktwerking Peter. Daarnaast beïnvloeden we de markt zoals de samenleving dat wenst. Als iedereen vindt dat rokers beschermd moeten worden dan zou tabak accijnsvrij zijn. De waarheid is anders. En zo kennen we legio voorbeelden waar we gericht meer of minder belasting voor vragen. Dat mag als de samenleving dat wil. En de mensen die dat niet willen moeten op Baudet stemmen.
@JohanD,
Dat zou ik het beste vinden, laat alle mensen die van het gas afwillen dat nu doen.
Laat die mensen een brief ondertekenen, dat zij het eerste er van af willen en de kosten zelf dragen.
En geef ze als voordeeltje gratis de gasmeter verwijderen.
Hoe vind je dat?
Hermie
Gas wordt steeds duurder, tenzij er een andere regering in Nederland komt. Dan wordt het waarschijnlijk goedkoper. Maar hopen dat dit kabinet snel valt.
Hermie
Het kunstmatig verhogen van gasprijzen door een CO2 tax noem ik géén marktwerking. Net zomin als het voorrang verlenen van wind- en zonne-energie en het subsidiëren van het stoken van hout op basis van een boekhoudkundige truc. Het zit hem dus in het beïnvloeden van de markt door de overheid op basis van een verkiezingsuitslag die maximaal 1 keer per 4 jaar wordt gehouden. Dat kan democratisch heten, maar dat maakt het daarmee nog niet juist.
Toch blijft het marktmechanisme gewoon bestaan Peter. Alleen sturen we het een beetje bij naar gelang de samenleving dat wenst. We heffen veel accijns op roken en alcohol bijvoorbeeld. Als we als samenleving het gasverbruik willen afbouwen dan helpen we de markt een beetje als dat nodig is. Als je dat niet wilt dan stem je op de FvD. EN je mag ook lekker blijven zeuren. Dat mag in Nederland.
Hermie
Waarom is het in jouw termen nu meteen zeuren als je het huidige gebrekkige democratische bestel bekritiseert. Uiteraard zijn er vele regenten die denken dat zij het beste weten wat goed is voor de burger. Ben jij er daar één van? Remkes denkt daar met zijn commissie anders over. Ik vind het inderdaad tijd dat er eens stevig de bezem doorgaat. En helaas heb ik weinig alternatieven dan op FVD te stemmen. Ook al ben ik het maar met 65% van hun denkbeelden eens. Heb jij een betere club? Jetten en Jesse? Mij niet gezien. Veder dan prietpraatjes brengen ze het tot nu toe niet. Maar ze zijn beiden nog groen. Misschien wordt het ooit nog iets en breekt het ooit door.
Energie verbruik daalt, wel meer stroom geïmporteerd.
https://amp.nos.nl/artikel/2280816-energieverbruik-gedaald-vooral-minder-steenkool.html
Je vraagt je af wat de NOS nou voorheeft met deze berg infomatie.
Wat zou de gemiddelde burger vinden van 1.000.000.000.000 kilojoule?
Zou die denken hey da’s 1000 miljard! Precies net zoveel als er berekend is…
@Cornelia, geen idee, nieuws gaat hier heel moeilijk.
Dat is het zelfde als met aardappelen zeg ik altijd, dan moet je ze dun schillen dat is gezonder en de ene keer moet je ze dik schillen dan is dat weer gezonder.
Wat is het dan nu?
Men zou het energieverbruik (dat aan de menselijke energie wordt toegevoegd) kunnen omzetten in man-uren (ongeveer 0,5 kWh).
Dan wordt het pas duidelijk hoe het relatief luie leventje afhankelijk is van die aan de mens toegevoegde energie.
Wat een flauwe persoonsgerichte pesterijen over en weer zeg. Hou het toch gewoon eens bij de inhoud. Ik wil graag meer overtuigd worden, maar dan wel met argumenten. Vooralsnog vind ik de argumenten die pleiten tégen de AGW-theorie én de argumenten tégen vaccineren verreweg het sterkst. Maar overtuig(!) mij gerust van het tegendeel. Maar roep niet klakkeloos dat ik me berust op “flauwekul”, want ik heb een prima ontwikkeld intellect en waarheidsdetecterend vermogen. Daarom vind ik de anti-vaxxersopmerking van Jeroen Hetzler even irritant dan de constante sneren die J v/dHeijden en Henk dJ uitdelen. Mogen de artikelen en de discussie vanaf nu een beetje meer gericht zijn op de inhoud alsjeblieft?
De anti-vaxxer opmerking van Jeroen is de beste opmerking sinds tijden.
Verder, als je in dit tijdperk met alle informatie op het internet nog steeds niet doorhebt dat de anti-vaxxer beweging bestaat uit charlatans die leugen na leugen verspreiden dan snap ik dat je de argumenten tegen de AGW theorie sterk vind. Je hebt dan namelijk nog nooit je best gedaan om de gebruikte argumentatie te fact checken. Veel anti-vaxxers zijn namelijk ook AGW ontkenners en blijkbaar gevoelig voor complottheorieën.
Het verschil tussen anitvaxxers en alarmisten is dat antivaxxers na verloop van tijd (als er teveel zijn) vanzelf weer verminderen door ziekten en overlijden, maar dat alarmisten willen dat anderen gaan betalen voor maatregelen die het vermeende probleem niet gaan oplossen, zelfs niet als het probleem echt zou zijn.
“Mogen de artikelen en de discussie vanaf nu een beetje meer gericht zijn op de inhoud alsjeblieft?”
Ja hoor, mag ik dan van Jeroen Hetzler ook wetenschappelijke onderbouwing van hun standpunt verwachten ?
Het probleem is dat ik dat verwacht, en Jeroen doet als of hij dat belangrijk vind maar weigert het te geven.
Na een keer of 100 vragen wordt de toon van het verhaal wat korzelig
@Theo,
Aardappels behoren tot de nachtschade worden ze aan het licht blootgesteld dan wordt onder de schil solanine aangemaakt als afweer systeem dik schillen oude aardappels.
Nieuwe niet te lang in het licht dun. Behalve in sommige supermarkten waar je nieuw aardappels koop die uit lopen niet kopen zijn oude.
De slechte kwaliteit aardappels hebben ook te danken milieu activisten.
@Rinus, we hebben al jaren onze eigen aardappelen, al denk ik dat dit het laatste jaar is.
En ja dat met dat groen en licht was me bekend, daarom slaan we ze ook in de kelder op.
Maar ik doelde er op wat ze in de krant schrijven!
Theo
Ik heb eens gelezen dat als een aardappel een industrieel product zou zijn , hij door de keuringsdienst niet zou worden toegelaten. Het is een nachtschade, net als tomaat en paprika. Allemaal hebben ze giftige stoffen in zich. Het hangt van de dosering af en van de manier van gebruiken of het een echt probleem is. Net als met het zeer geleidelijk warmer worden door welke oorzaak dan ook. https://www.nemokennislink.nl/publicaties/de-giftige-aardappel/
Puntje 1. Weer dat waterdamp verhaal. Al vele malen ontkracht. Onder andere op de Science of Doom blog. Elementary, my dear Jeroen.
Hetzler over media:
“Hoe komt het dat alle leugens en desinformatie die we dagelijks door de media over ons uit krijgen gestort en die veelal eenvoudig te verifiëren zijn, steeds maar klakkeloos voor waar worden aangenomen? Tja, de nefaste gevolgen van decennialange hersenspoeling die ook bij de politici van onze coalitie als een Ebola-virus diep in de haarvaten is binnengedrongen.”
Waterdampverhaal Hetzler
* leugens en desinformatie ✅
* eenvoudig te verifiëren ✅
* wordt steeds maar klakkeloos voor waar aangenomen ✅
Het waterdamp verhaal van Hetzler is inderdaad “nefaste gevolgen van decennialange hersenspoeling”
België is er ook mee bezig, doet me beetje denken aan de flower power tijd.
De titel doet we erg bijbels aan!
https://doorbraak.be/erken-de-consensus-van-het-ipcc-en-ik-stop-om-u-klimaatontkenner-te-noemen/amp/
Stropop alarmistische en “almachtige” opwarmingsdiscussies voeren weer de boventoon bij onze dagelijkse milieuclub trollen.
Hiermee denken de milieuclub trollen het debat over het krankzinnige ideologische Europese / Nederlandse RutteIII-coalitie energiebeleid en klimaatbeleid af te dekken en te vergoelijken.
Nieuwe (kern-) energie R&D met hoge energiedichtheid implementeren is politieke prioriteit voor de komende 50 jaar, teneinde onze bossen, natuur en milieu te kunnen vrijwaren van desastreuze vervuiling en destructie “om het klimaat te redden” . (sarc)
Stem daarom op 23 mei a.s. niet op op de klimaatalarmistische politieke partijen.
Stropop alarmistisch en “almachtig” negeren of ontkennen van de wetenschap voeren weer de boventoon bij onze dagelijkse klimaatclown trollen.
Henk dJ
Alweer?
Maurice Strong is de kwade genius die vanuit zijn kist met zijn relikwie nog enorme invloed heeft. Hij is de Voldemort. Aldus Jeroen Hetzler. Kenmerkend voor de zogenaamde sceptici die in heksen, spoken, uilen, bezweringen en ander voodoo geloven. Die kennis slurpen ze uit Sage, legende en natuurlijk de Griekse mythologie. Ik vermoed dat Harry Potter en Lord of the rings hoog op hun favorieten lijst staan.
” Strong werd vele tientallen malen onderscheiden met prijzen, zoals in 2010 met de Four Freedoms Award in de categorie vrijwaring van gebrek, en met nationale versierselen, zoals onder meer in de Orde van Manitoba, de Orde van het Zuiderkruis, de Orde van de Poolster en van zijn eigen land in de Orde van Canada. Daarnaast ontving daarnaast meer dan vijftig eredoctoraten en zeven ereprofessoraten. ”
En dat ging allemaal mee de kist in waar hij nog steeds zijn bezweringen uitvoert.
Strong?
“We must use Strong language” debiteerde Rajendra Pachauri (voormalig treinconducteur / econoom en “#me-too” pleger) in de wandelgangen van de COP conferenties.
Pachauri was VN-IPCC-chairman van 2002 tot 2015. Een schande voor de kritische klimaatwetenschap en de wereld.
“On many occasions, Dr Pachauri forcibly grabbed my body, hugged me, held my hands, kissed me and touched my body in an inappropriate manner,”
https://quadrant.org.au/opinion/doomed-planet/2015/02/pachauri-groped-97-women/
Het zogenaamde citaat ” “We must use Strong language” is nergens te vinden. Het staat slechts in ” ’t Scheffertje” een roddelblaadje op het platteland in Noord Holland.
“Kenmerkend voor de zogenaamde sceptici die in heksen, spoken, uilen, bezweringen en ander voodoo geloven”
Inderdaad opvallend dat de klimaatclowns steeds mag namen goochelen: xxx zei dit, yyy schreef dat, videoclipje van zzz…
Diegenen. die echter onderbouwing belangrijk vinden, komen niet met namen, maar met studies en rapporten.
‘flames’ versus feiten….
@Hetzler: civis calculans vincit
Probleem is dat de VVD anders rekent dan straks de burger/eindgebruiker. Anders was die hele klimaatwet inclusief windmolens allang van tafel.
Wat we geleerd hebben van de laatste verkiezingen is dat we mogen rekenen op 25% van de mensen die helemaal niets met klimaatbeleid te maken willen hebben. Rekenen is rekenen. 100- 25 = 75% die klimaatbeleid niet hebben afgewezen.
De laatste verkiezingen gingen niet alleen over het klimaatbeleid, integendeel. Het ging ook over het beleid dat de provincie op allerlei gebieden moet gaan uitvoeren. Veel kiezers zullen idd gestemd hebben op de FVD als gevolg van hun standpunt inzake klimaat, maar hun standpunt inzake Rusland zal daarentegen veel mensen hebben afgestoten. De FVD wil namelijk de betrekkingen met Rusland normaliseren en dat staat veel mensen niet aan vanwege hun angsten voor de Russen. Om maar wat te noemen.
Nou, nou, Hermie, dat is toch niet zo netjes van je. Zo’,n simpel trucje: 100%-25%=75%. Volgens mijn calculator klopt dat wel, hoor. Maar je verdere gevolgtrekking is in strijd met je wetenschappelijke status.
Misschien helpt deze tabel van Maurice: https://tpo.nl/wp-content/uploads/2019/01/2019-01-13-gdr.pdf
OK, die is al een paar maanden oud, dus misschien heb je ondertussen toch gelijk.
Volgens de laatste peilingen tel ik (SGP+FvD+PVV) = 36 36/150 =24% die tegen klimaatbeleid zijn.
https://frontbencher.nl/peilingen/
Dat een standpunt inzake Rusland een rol van betekenis heeft gespeeld blijkt uit geen enkele peiling. Ik hoor het voor het eerst. Logischer is het dat mensen die ‘pro’ EU zijn niet op FvD stemmen. Zo zijn er meer dan genoeg andere redenen te verzinnen om niet op het FvD te stemmen. Hun voorliefde voor uilen uit boreale streken bijvoorbeeld. Indien je klimaatbeleid erg belangrijk vindt weet je waar je op moet stemmen. Driekwart van de bevolking heeft zich niet uitgesproken tegen klimaatbeleid.
Foutje, De SGP hoort niet in het rijtje thuis. Die zijn wel voor klimaatbeleid.
@ Hermie.
De laatste Finse verkiezing was en aardige testcase. De polls voorspelden een maand voor de verkiezingen gemiddeld 12% voor de EU en klimaatbeleid kritische partij daar. In de week voor de verkiezingen voorspelden ze 15% en uiteindelijk werd het afgerond 18%
Dat is dus een overperformance van 50% t.o.v. de maand daarvoor polls, en 20% meer dan de week ervoor polls.
https://pollofpolls.eu/FI
Daarnaast overwegen de zuster partijen van CDA (EPP) in 3 landen (Hongarije, Bulgarije, en Slovenië) om over te stappen naar een klimaat en EU kritische alliantie
En de piraten partij (de hype is grotendeels over, behalve in Tsjechië waar ze mogelijk de grootste worden) stapt waarschijnlijk uit de pro EU groenlinks alliantie (the greens)
Klimaatbeleid en EU superstaat kritische partijen halen waarschijnlijk de 30% blokkerende minderheid, waarmee veel beleid vertraagd kan worden.
Als de EU kritische partijen 30% beter performen dan de huidige peilingen, dan is de >50% meerderheid in bereik.
Prima @MP, Mij ook best, gebruiken we geen peilingen maar alleen de uitslagen. Op basis van de laatste uitslagen heeft een overgrote meerderheid zich niet uitgesproken tegen klimaatbeleid.
@ Hermie
Omdat ze voorgelogen zijn over de werkelijke kosten, het resultaat van de investeringen, en de daaropvolgende maatschappelijke gevolgen.
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel
Nee MP, de feiten zijn iedereen bekend. Dat is de energierekening die iedereen kan lezen. Bovendien mag je als politicus liegen net als iedereen.
Vijand denken heeft nooit de “vrije” handel beinvloed zeker niet in West-Europa. Nederland en VOC leverden kanonnen aan Spanje. USA leverde aan Nazi Duitsland voor de oorlog. Frankrijk aan Syrie. Duitsland aan Saoedie-Arabie. We sluiten vluchtelingen verdragen met de fascistische Erdogan.
Ik zie niet in waarom we wel gas uit Rusland kunnen afnemen en toch een ferm afwijzend standpunt tegen hun politiek en hun diplomatiek en internet intriges kunnen innemen.
Afhankelijkheid van Russisch gas is dom en wordt penibel als je geen kerncentrales in Nederland achter de hand hebt.
Het is zeer doorzichtig, dat de dogmatische Milieuclubs, zo genaamd het klimaat reddend, beide afwijzen en daarmee de burgers knechten en de economie en welzijn beschadigend in Nederland.
Dat is hun ideologische opzet, de vernieling van de maatschappelijke samenhang en economische kracht. De “Verelendung” volgens Marx.
Een overzichtje uit 2010 mbt de oud-IPCC voorzitter Rajendra Pachauri: -Served as a member of the board of directors of Indian Oil, the country’s largest commercial enterprise; director of the National Thermal Power Generating Corporation, largest electricity producer; Director of Pegasus Capital Advisors, Japan; president of Asian Energy Institute; Was on the Board of GAIL; Member of Climate Change Advisory Board, Deutsche Bank; TERI-NA- Associated with lobbying firm; Member of the Board of Siderian Ventures;Member of Chicago Climate Exchange Inc.; Member of Rockefeller Foundation; Member of Credit Suisse Group; Board member of Nordie Glitnir Bank; Advisor to Toyota Motors; Advisor to a France-based railway company; Member of China Council; Working as an advisor to GloriOil which specialises in extracting fossil fuels for profit.
Wel wat oudere feiten dus, maar toch vraag je je af waar zo een man de tijd vandaan haalt om voor al die organisaties werkzaam te zijn, en vooral waar hij de tijd vandaan haalde om voor het IPCC te werken.
Maar wacht eens even… Toyota…? Is dat niet het bedrijf dat enorm garen spint bij de anti-diesel lobby en het dieselgate schandaal? Een complot? Neeee vast niet. Toeval dan …??? Wie dat laatste denkt is heilig.
Ben benieuwd hoeveel airmiles die man heeft… Daar met flik wat afgevlogen zijn.
Ach, dat hij de Nobelprijs voor de Vrede heeft gekregen, zegt me niks. Obama kreeg hem ook, om vervolgens allerlei oorlogen te beginnen.
Het politieke Nobelprijsje (bepaald door Noorse parlementariers) is toegewezen aan het IPCC, als organisatie.
Niemand van de organisatie mag beweren dat hij/zij/het een nobelprijs hebben gekregen (zoals sommige geleerden deden).
Geheel Off topic om over Pachauri te beginnen.
Zie het maar als een stukje ‘Inconvenient Truth”, maar dan anders.
zie het maar als op de man spelen, niet op de ba
Al drie antivaxers op climategate.nl Waarom verbaasd mij dat niet? En dan zijn er ook nog mensen die het niet hardop durven te zeggen.
Joop
de Keu
AnthonyF
Joost? (verdedigt de antivax site van stichting vaccinvrij)
Marc
je wierp je eerst op als iemand die de techniek achter windmolens wilde beveiligen tegen verkeerde beeldvorming. Wel tegen de achtergrond dat je jezelf niet bevoegd of oordelingsbekwaam vond om uitspraken over klimaatverandering te doen. Nu ben je ook al medicus en doe je uitspraken over vaccinatie. Last van hoogmoedswaanzin?
Peter dus ook al een anti-vaxxer. Hardnekkig die complotten.
“Het verschil tussen anitvaxxers en alarmisten is dat antivaxxers na verloop van tijd (als er teveel zijn) vanzelf weer verminderen door ziekten en overlijden, maar dat alarmisten willen dat anderen gaan betalen voor maatregelen die het vermeende probleem niet gaan oplossen, zelfs niet als het probleem echt zou zijn.”
” ** Mijn kinderen zijn allemaal gevaccineerd.”
onjuist, anti-vaxxers kunnen kinderen die te jong voor vaccins zijn besmetten met als gevolg dat er kinderen kunnen overlijden aan ziektes die al lang niet meer zouden bestaan als er geen anti-vaxxers waren.
Klopt Marc, en (ook) dan raakt iedereen in paniek en wordt er weer meer gevaccineerd.
Onjuist, De Amerikaanse overheid moest recentelijk toegeven dat de mazelen epidemie is veroorzaakt door gevaccineerde kinderen.
@Joop, welke anti-vaxx site heeft dat verzonnen?
Bron graag.
@Marc,
De Amerikaanse overheid.
Maar misschien mag ik nog even een beroep doen op het korte termijn geheugen van onze pro-vaxxers?
Kunt u zich nog herinneren dat Nederlands medisch personeel in ziekenhuizen zich niet lieten vaccineren tegen de griep?
https://i0.wp.com/www.wanttoknow.nl/wp-content/uploads/artsen-verplegende-personeel-vaccins-big-pharma.jpg?resize=730%2C404&ssl=1
Niet af laten leiden door stropop-Nordhaus-discussie : welles / nietes. Het gaat om de datafraude die tot ridicule effectloze “klimaat”-CO2-reductiemaatregelen leiden.
Laten we even niet vergeten dat de allergrootste klimaatdatafraude vanuit het VN-IPCC zelf komt.
https://www.climategate.nl/?s=manipulatie
We leven in het gepolitiseerde historische-klimaatdata-manipulatie-tijdperk “Adjustocene” :
De grofste klimaatdata manipulaties komen uit de kerngroep (EAU-CRU) van het VN-IPCC om middeleeuwse klimaatdata pieken en dalen in de warmte en koude perioden te kunnen platstrijken ten behoeve van de alarmistische hockeystick grafiek.
Ook VN-IPCC adepten zoals de KNMI die “zo nodig” hun historische klimaatdata moesten harmoniseren, staan onder zware verdenking.
https://4k4oijnpiu3l4c3h-zippykid.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2017/07/adjustocene-cartoons-by-josh.jpg
bewijs-via-cartoon!!!!
nu heb je iedereen overtuigd!
Henk dJ
Mag er gelachen worden in de klimaatkerk. Of is dat verboden en staat je excommunicatie te wachten? Altijd nog beter dan de hersenspoelende herhalingen van duizenden wetenschappers, enz, enz.
Kan er op deze site niet een soort van onderscheid worden gemaakt over artikelen die wel inhoud bevatten, en die geen inhoud bevatten? Dat zou flink schelen…
zijn er artikelen met inhoud? Degelijk onderbouwde inhoud? Die bestand is tegen factchecken? Kun je een voorbeeld geven?
@Henk dJ. Je hebt het hier toch wel over je eigen bijdragen neem ik aan. Zo ja, dan ben ik het deze keer voor 100% met je eens.
AnthonyF Het is gewoon de dagelijkse diarree, wat hij eet weet ik niet, maar hij kan er niet tegen.
@AnthonyF
@Joost
Ik zie geen antwoord op mijn vraag “zijn er artikelen met inhoud? Degelijk onderbouwde inhoud? Die bestand is tegen factchecken? Kun je een voorbeeld geven?”
Je kunt ze dus niet geven, maar weigert ook te aanvaarden/in te zien dat er zo’n artikelen niet zijn op climategate.nl!
Henk, jong, wat een drama! Je krijgt geen antwoord, en de artikelen die je zou willen zien kan je niet vinden. Zit je wel op de goede site?
@Joost
Nogmaals: Ik zie geen antwoord op mijn vraag “zijn er artikelen met inhoud? Degelijk onderbouwde inhoud? Die bestand is tegen factchecken? Kun je een voorbeeld geven?”
Je kunt ze dus niet geven, je kronkelt je maar wat in allerlei bochten, maar weigert te aanvaarden/in te zien dat er zo’n artikelen niet zijn op climategate.nl!
Ga je nog eens reageren? Ga je het nog duidelijker maken dat uit die 10 jaar artikelen, je er geen enkel voorbeeld van een artikel kunt tonen dat degelijk onderbouwd is?
Aan de schrijver van dit volslagen onzinnige stuk (over energieverspilling gesproken…..). Klimaatverandering door toedoen van de mens is geen mening. Het is een feit. En dan kun je je nachtelijke uurtjes gaan zitten besteden aan het schrijven over betutteling, over slaven over natuurkunde en logica waar je overduidelijk geen flauw benul van hebt, alleen maar om je gelijk te krijgen, om je frustraties te spuien..dat kan.. . Maar het ene feit blijft gewoon staan, het klimaat verandert, de opwarming is bezig en het komt door het vrijgeven van CO2 aan de atmosfeer. Niemand vindt dat leuk maar helaas het gebeurt. En al maar dan ook al die onzinverhalen, zoals het schrijfsel van deze meneer Hertzler, doen daar helaas niks aan af
Herman. Om met Leonardo te spreken, nou, nou, jij bent druk aan het trappen op je fietsje. Alleen de kern van de zaak noem je niet: Wat is het menselijke aandeel in de opwarming, en is er sprake van positieve terugkoppeling en zo ja hoeveel.
Gezien de waaier aan beschikbare data en papers kan iedereen voor zijn eigen standpunt wel iets aan onderbouwing vinden, dus probeer eens een bijdrage aan een gesprek te leveren.
Er is een hoeveelheid CO2 opgeslagen gedurende honderden miljoenen jaren. Natuurlijk proces. De mens laat die hoeveelheid opgeslagen weer vrij. Niks magisch aan. Niks engs aan. Niks bovennatuurlijks aan. Niks overdreven intelligents aan. Het is gewoonweg gebeurd en we merken nu de gevolgen daarvan. Kom alsjeblieft niet met dAvinci aanzetten of met Latijnse toverspreuken, maar denk gewoon na. Niemand wil dit, ook den linkschen kerk niet. Dus gebruik je gezonde verstand en doe er wat aan in plaats van je medemens te beschuldigen van allerlei niet bestaande onzin
Joost, indien je je zou verdiepen in de klimaatwetenschap, dan zou je weten dat het grootste deel van de opwarming in de afgelopen 50-100 jaar wel degelijk door toedoen van de mens is. Er bestaat dan nog wel onzekerheid over hoeveel de opwarming zal zijn tegen het einde van de eeuw, maar je kan niet doen -zoals Hetzler en consorten doet- alsof er niet aan de hand is.
Je hebt wel gelijk dat door kersenplukken, “iedereen voor zijn eigen standpunt wel iets aan onderbouwing vinden”. Dat is minder erg dan gewoon de klimaatwetenschap straal negeren (zoals Hetzler doet), maar dat het blijft jezelf iets wijsmaken en is eigenlijk -eufimistisch gesproken- ‘een klein beetje dom’. Je moet durven kijken naar niet alleen het meest optimistische scenario, maar ook naar het ergste scenario.
OK Henk, ik blijk natuurlijk bij wat ik schreef, en dat geldt ook voor jou: “Alleen de kern van de zaak noem je niet: Wat is het menselijke aandeel in de opwarming, en is er sprake van positieve terugkoppeling en zo ja hoeveel.”
Voor die laatste regel krijg je deze speciaal voor jou vandaag:
https://musicfly.ca/wp-content/uploads/2016/07/worst-case-scenario-cartoon-777×606.jpg
@Henk dJ 18 apr 2019 om 20:05
“..alsof er niets aan de hand is.”
Stel: er is iets aan de hand, iets heel kwalijks: AGW.
Zou men dan niet als de bliksem iets aan het probleem gaan doen?
En niet komen met flutoplossingen zoals “hernieuwbare” energie?
De klimaatangst verlamt kennelijk het probleemoplossend vermogen.
@Joost
Lees eens hoofdstuk 8 “Anthropogenic and Natural Radiative Forcing” van het IPCC-A5-WG1 rapport. Gaat uitgebreid in op “de kern van de zaak”.
@Boels
Mijn standpunt in de discussies hier is: eens we eens zijn over de wetenschap en erkennen dat er iets aan de hand is, dan wil ik wel over beleid praten. Dus, volg jij de argumentatie dat er AGW is en dat het tegen het einde van de eeuw ernstige gevolgen kan hebben?
@Henk dJ 18 apr 2019 om 22:56
Nee, ik ben beslist niet overtuigd van AGW (te veel gerommel met statistiek en amateuristisch gedoe met metingen).
Bovendien wordt AGW als vehikel gebruikt voor duistere politieke praktijken.
Nu beweren de klimaatspindokters dat er een heus en dodelijk probleem is.
En ze schrijven als remedie een potje vaseline voor (aka “hernieuwbaar”).
De kwakzalvers.
Ge zwijgt daar over tot ge gelijk krijgt?
Dat betekent dan een eeuwig zwijgen.
Boels, jij rommelt met statistiek met fout gebruik van standaard deviaties om zo statistische significantie in twijfel te trekken.
Ronald, Henk, Echte
Stel dat we een atmosfeer hadden zonder de 400 ppm CO2, met de rest hetzelfde. Zou het dan nu ook nog opwarmen? Bv wel opwarmen maar met een offset naar beneden? Of toch maar afkoelen, of blijft de temperatuur dan constant?
@Ronald:
Allereerst: spijker je kennis van statistiek bij, je mag niet meer spreken van significantie ;-)
En nee, men verontachtzaamt de standaardafwijkingen omdat er anders niet veel valt aan te tonen.
Bij een gemiddelde hoort een standaardafwijking, of je het leuk vindt of niet.
Boels,
onlangs wist je hier te melden dat een globaal gemiddelde temperatuur zonder standaarddeviatie nietszeggend is. Jij kwam tot een standaarddeviatie van 15 graden, een enorm hoog getal. Dat komt volgens jou omdat de temperatuurverschillen op aarde nu eenmaal enorm zijn in de range van, pak ‘m beet, [-70,+45] graden.
De huidige globaal gemiddelde temperatuur is ~15 graden. Jij wilt daar, op grond van bovenstaande, een onzekerheidsmarge met een spreiding van 15 graden aan toevoegen. Uitgaande van een temperatuurreeks die normaal verdeeld is met gemiddelde 15 en spreiding 15 zeg jij dus dat de globaal gemiddelde temperatuur met 68% kans (nl.wikipedia.org/wiki/Normale_verdeling) tussen 0 en 30 graden ligt. Een range van 30 graden! We weten ook dat de globale temperatuur in historisch perspectief een range van slechts 12 graden bestrijkt, met 100% kans (aannemende dat de Vostok data representatief zijn voor de globale temperatuur).
Begin je nu zo langzamerhand in te zien dat je met de onzekerheidsmarges die jij hanteert voor temperatuurreeksen de plank volledig mis slaat?
@Ronald:
“Uitgaande van een temperatuurreeks die normaal verdeeld ïs ..”
Verkeerd uitgangspunt, de echte temperatuursverdeling IS NIET normaal verdeeld.
Normaliteit wordt gefaked door het eindeloos middelen en benaderingen.
Bij elk gemiddelde behoort een standaardafwijking; hoe groot is die van de “globale temperatuur”?
Boels,
Prima, niet normaal verdeeld. Uitgaande van een globaal gemiddelde temperatuur van 15 graden en een spreiding van 15 graden (jouw getal), hoe groot is de kans op een globaal gemiddelde temperatuur van 25 graden?
Boels rests his case, finally!
Henk dJ
Mag er gelachen worden in de klimaatkerk. Of is dat verboden en staat je excommunicatie te wachten? Altijd nog beter dan de hersenspoelende herhalingen van duizenden wetenschappers, enz, enz.
Peter, vraag het niet ten derden male – zie Greta Thunberg. Zie je haar lachen? En dit hier is een stelletje nog kleinere en verwendere kinderen. En vermoedelijk ook zo autistisch als de pest.
Greta mag zich nu zelfs bemoeien met Brexit.
Zie haar stampvoetend door de klas gaan.
Zie de discussie van gisteren onder Peter Ridd.
Er was sprake van groot onfatsoen.
Ging dat over de behandeling van Peter Ridd door zijn Universiteit? Nee.
Ging dat over wat Hans Labohm hier wordt aangedaan door één van hun? Nee.
Er was iemand die hun grote heer en leider probeerde aan te wijzen als iemand die zich niet zo netjes gedraagt in de discussie – en een wolk van moreel stof. waaide op.
Grote heer en leider?
Onze Ronald neemt z’n fietsje mee de klas in, en gaat zijn rondjes maken – of de kinderjuffrouw dat nu goed vindt of niet. En z’n aanhang er stampvoetjesend achteraan, alsof de juffrouw niet bestaat, zoals die Mussolini-bende met stampvoeten de pastoor het preken onmogelijk wilde maken.
Denk je nu echt Peter, dat we dat volkje ooit zullen zien lachen?
:-)
Ik kreeg de slappe lach :D
Op de site JOOP van BNNVARA een verslag van een zitting van het EP waarin juichend wordt verhaald over het warrige verhaal dat het geestelijk gestoorde Zweedse klimaatmeisje daar recent mocht houden.
In de vele commentaren onder dit verslag wordt nogal bitter gedaan over het feit, dat er binnen enkele dagen meer dan voldoende geld is opgehaald voor het herstel van de Notre Dame, maar dat het gewone volk niet veel over lijkt te hebben voor de klimaattransitie.
Twee dingen:
1. Het geld voor de Notre Dame komt NIET uit de zakken van de belastingbetaler.
2. Als het herstel van de kerk over enkele jaren zal zijn voltooid, dan is er WEL een ZICHTBAAR, MEETBAAR en TASTBAAR resultaat geboekt.
Bovendien is de Notre Dame een toeristenmagneet waar Frankrijk veel geld mee verdient op alle niveaus, van simpele onderneminkjes in horeca- en hotelwezen, transportondernemingen tot inkomsten voor de Staat in de vorm van toeristenbelasting.
Kortom, weer eens een illustratie van de door hebzucht en jalousie gedreven domheid op links.
Denk dat jouw complotbrein ook onder de psychische aandoeningen valt en een stukje erger is dan een lichte vorm van autisme. Want wat was het ook allemaal weer? 911 was een complot, AGW was een complot, vaccineren is een complot en dan mis ik er vast nog wel een paar.
“911 was een complot, AGW was een complot, vaccineren is een complot en dan mis ik er vast nog wel een paar.”
Yep, MH-17 ook! Allemaal te lezen in Artikel 57, Lid 2, Rijkswet Onderzoeksraad voor Veiligheid.
nog wat complotten: chemtrails, de Engelse koninklijke familie zijn alien-reptielen, Elvist leeft nog, de moord op Kennedy, HAARP, de maanlandingen,…
De “internationale elite” is heel druk bezig! En alle overheden van de hele wereld komen heel goed overeen om dit allemaal mooi geheim te houden, terwijl ze verder ruzie maken over vanalles en nog wat. Maar Joop kan ons wel uitleggen waarom dat zo is…
@Joop, Haarp project was ook zo een ding.
Geen complot maar zeer mysterieus.
Een stoorzender van jewelste.
@Henk dJ,
Kan jij mij dan uitleggen dat als alle overheden over de wereld ruzie met elkaar maken over van alles en nog wat, zij bezig zijn met globalisering of populairder gezegd, het vormen van een One World Government?
@Theo,
Inderdaad en dat heeft irts te maken met chemtrails.
@Joop, die zender met al die gestokte antennes gaf een enorm ERP electro magnetisch veld dat circulair recht omhoog konden stralen, met goede condities was dat overal te horen.
Ze hebben zelfs klaar gekregen om man make Aurora op te wekken.
Ik had meer het idee dat ze het weer propeerde te manipuleren omdat het een militair project was.
Maar kan ook zijn dat ze aan het zoeken waren hoe ze de hele communicatie op de HF konden plat leggen.
@Theo,
Als jij zegt dat HAARP een militair project is en het verzoek van het Amerikaanse Congres om de uitstoot van chemtrails, genoemd in House Resolution 2977, drastisch te verminderen dan wel geheel te bannen, maar deze resolutie geblokkeerd zag door het Pentagon, wat denk jij dan?
Zijn chemtrail dan een onderdeel van een militair project met als doel eco-systemen dan wel bepaalde populaties te beschadigen c.q. te vernietigen?
Henk DJ, wat heb je toch allemaal weer ontketend.
Nou, het is niet alleen HenkdJ die iets heeft ontketend, ook een zekere Marc is daarbij betrokken en hilarisch genoeg staan beiden met een mond vol tanden.
Nee Joop, ik zat hier letterlijk met mijn mond open van verbazing. Hoog WTF gehalte.
Yep, ook met die trollen ontkenningen ben ik bekend.
“Henk DJ, wat heb je toch allemaal weer ontketend.”
Sorry, Marc, ik weet het wel ‘don’t feed the trolls’, maar het is soms zo leuk om eens een steentje in de kikkerpoel te gooien en zien hoe ze kwaken!
@Henk dJ,
Ben jij dan misschien in staat om op de aantal vragen die nog voor je open staan te antwoorden of blijf jij je hier presenteren als “The Lame Duck”?
@Henk dJ,
Gezien het tijdstip van reageren schat ik zo in dat jij een rijksambtenaar bent. Normaliter had jij al lang en breed in je bedje gelegen.
@Joop, ik weet er niet alles van, ik weet wel dat het militair was, en voor de burgers was het een onderzoek station. Maar onderzoekers gaan niet op cruciale frequenties uitzenden, zoals b.v. 10 Mhz waar precisie tijd zenders staan en frequenties waar militaire communicatie zit.
Al die kruisjes wat je ziet in het antennenpark zijn gestokt, dat betekent ieder antenne is met elkaar gekoppeld, door dat ze met elkaar gekoppeld zijn, krijg je een enorme gain, versterking in db.
Gezien de grote van dat park is het afgestraalde vermogen gigantisch, ook al zou je het systeem aansluiten met een laag vermogen zender.
Maar ga er maar van uit dat er een zeer grote zender heeft gestaan.
De ionosfeer is de laag waardoor je grote afstanden met HF apparatuur kunt maken omdat ze worden afgebogen door de ionosfeer en via de aarde weer omhoog dat noemt men een hop, deze kunnen overgaan in multi hops, en zo ligt de communicatie over de wereld open.
Dus op militair gebied heel interessant om dat te verstoren.
Nu er zoveel communicatie satellieten zijn is HF niet meer interessant.
Maar toch heeft ieder vliegtuig nog een HF tranciever aan boord.
@Henk dJ,
Waarom ben je zo stil Henk?
“Joop 18 apr 2019 om 23:08”
welke vragen?
En ga jij de feiten beginnen t erkennen? En de vragen beantwoorden?
We moeten het er toch over gaan hebben….. de droogte…
https://www.knmi.nl/nederland-nu/klimatologie/geografische-overzichten/neerslagtekort_droogte
Ja inderdaad, want het zou nog veel droger kunnen worden, en dan gaan we er aan (een van mijn scenario’s).
Het is inderdaad overal erg droog. Alle oogsten gaan er misschien wel aan. https://www.nieuweoogst.nu/nieuws/2019/04/18/droogte-heeft-nu-al-impact-op-europese-graanoogst
Op Bangladesh na zijn we in Nederland het meest (zoet-) waterrijke land op de wereld. Boeren worden al decennia structureel tegengewerkt door de overheid en politiek, nog bezijden de huidige regeldruk, eco-lasten en beperkingen. Agrarisch Nederland leeft onder de ideologische pressie en chantage van milieuclubs en klimaatalarmisten die de ambtelijke overheid ideologisch eenzijdig geinfiltreerd hebben.
http://www.interessantetijden.nl/2019/04/13/milieubeweging-werd-pr-agent-intensieve-mensenhouderij/
Dat klopt, boeren, agrariërs hebben het in Nederland erg zwaar.
Er moet niet te veel mis gaan anders hebben ze een probleem.
Maar dat er eten op tafel moet komen dat word wel eens vergeten.
Daarom hebben veel boeren een nevenactiviteit bij, een groente winkel, een streekproduct winkel, een camping, enz.
@ Hermie.
Wen er vast aan.We krijgen vanzelf ruim 30 jaar met relatief veel negatieve fases van de North Atlantic Oscillation. Met als resultaat in Noord West Europa meer droogte, iets kouder, en minder vaak en minder harde wind (windparken gaan dan failliet)
Dat is gewoon een natuurlijke cyclus, heeft niks te maken met zogenaamde global warming
https://www.yachtingworld.com/weather/how-the-north-atlantic-oscillation-affects-european-and-atlantic-weather-105954
Hermie
Naast het rondpompen van geld gaan we dan nu zoet water rondpompen of opslaan. Het goed bedoelende mevrouwtje gisteren in het nieuws had natuurlijk niet in de gaten dat zij gewoon het water dat landbouwers oppompen en waardoor de grondwaterspiegel daalt, ook op dezelfde manier gebruikt. Waterleidingbedrijven gebruiken naast oppervlaktewater gewoon dieper water dat over ondoordringbare bodemlagen als klei en leem afvloeit naar zee. Soms dagzoomt het water en noem je het korte en lange kwel.
Daar helpt de bomenkapterreur van milieuclubs dan ook niet aan mee.
De natte droom van milieu-ers over maakbare natuur is een nachtmerrie voor de echte natuur geworden.
Weer een verdienmodel ontploft.
Baudet slaat links om zijn oren.
Kinderen inzetten.
Greta Thunberg in Europees parlement een speech over klimaat.
Gaat wel erg ver als dat zo moet.
https://www.dagelijksestandaard.nl/2019/04/thierry-baudet-lacht-klimaatkoter-greta-thunberg-uit-links-reageert-woest/
Theo
Misbruik van kinderen voor povere doelen.
@Peter enorm laag bij de grond, ze proberen schijnbaar alles in strijd te gooien wat mogelijk is, zefs een kind.
Kinderen inzetten word steeds meer gedaan, zie de filmpjes altijd over ontwikkelingshulp, zelfde verhaal, alhoewel ik dit nog kan begrijpen.
Als je naar deze Zweedse adolescente Greta kijkt zowel in haar spreken, uitdrukking en houding dan krijg ik eerder het gevoel van autisme of asperger.
Natuurlijk bovenop mislukt ouderlijk toezicht en schaamteloze GroenRode en EU politiek ideologisch misbruik van kinderlijke onschuld, door welhaast sektarische indoctrinatie en bevattelijkheid voor emotionele drogredeneringen. Iets dergelijk kan je ook tegenkomen bij gebrainwashte IS-kinderen.
Ik ben het niet eens met Baudet, het is zeker niet lachwekkend, maar eerder zielig en schandalig misbruik van adolescentie. Greta heeft eerder bescherming nodig dan gehypte politieke voze aandacht.
Dat heeft ze ook. En autisme is een aspect van asperger.
Hoogmoed komt voor de val, dat moet toch ook bij jou bekend zijn, het wil alleen nog niet indalen.
Niet zo aardig, Joop om Scheffer zo aan te spreken.
Je valt stil Joop
Nou, niet echt, knul!
zie (Ronald 19 apr 2019 om 00:00)
Nog excuses jegens mijnheer Scheffer, Joop?
Inhoudelijk altijd even sterk, die Joop.
Op zulk soort reacties hoef je niet inhoudelijk sterk te zijn, zij stammen zo’n beetje uit de tijd van Al Gore en Phil Jones, die door jullie zelf verworpen worden.
zie (Ronald 19 apr 2019 om 00:00)
Tja, die herhalingen hé.
Je wordt gelezen Guido!
Misschien mag ik morgen weer achterop op het fietsje van ome Leo. Vind ie leuk. Nou, van mij hoeft het niet zo, maar goed je moet iets overhebben voor de medemens, nietwaar?
Voor de volledige lijst van/waaruit Guido’s selectie; zie hoofdstuk 8; pagina 721 t/m 730.
https://courses.seas.harvard.edu/climate/eli/Courses/EPS281r/Sources/Greenhouse-effect/Arrhenius/1-WG1AR5_Chapter08_FINAL.pdf
Waar heb jij jouw selectie op gebaseerd?
Leuk Anne, de Almachtige betrapt.
Ben benieuwd hoe consequent de moderator is. Haalt ie dit weg of laat ie het staan? Ik weet het antwoord al: niet consequent. Zoals gebruikelijk.
Ga je die teksten ook lezen, Anne, of ga je ze blind negeren?
Wil je een andere lijst? Neem dan eens gewoon de inhoudstabel van een degelijk klimaat-vakblad of zoek eens in Science, Nature, PNAS, PLOS voor klimaatartikelen.