Vanuit de mainstream media krijgen we dagelijks bakken vol klimaatellende over ons heen. Volgens de planeetredders zou er een klimaatcrisis zijn.
Maar gelukkig zijn er ook uitzonderingen die het hoofd koel houden en aantonen dat dit onzin is. Eén daarvan is Robert Jensen, die er steeds weer in slaagt om dwarse – maar goed onderbouwde – geluiden onder onze aandacht te brengen.
Hier volgen enkele elementen uit het interview van Robert Jensen met Marcel Crok. Het interview waaierde breed uit en is een lange zit, maar wèl eentje waarbij je op het puntje van je stoel blijft zitten.
Sluipende uitholling van onze democratie en nationale soevereiniteit door de EU
Robert Jensen maakt zich zorgen over de uitholling van onze nationale democratie omdat deze door de groeiende invloed van de Europese besluitvorming steeds verder van de mensen af komt te staan.
Marcel Crok erkent dat hij daar als wetenschapsjournalist tot voor kort te weinig kennis van heeft genomen, maar door zijn contacten met FvD en de ‘bijbel’ van Thierry Baudet (Alexis de Tocqueville: ‘Democracy in America’, een geniaal boek!) zich daarvan bewust is geworden. Democratie moet dicht bij de mensen blijven.
Wereldprimeur
Marcel Crok was de eerste wetenschapsjournalisten die kritisch over de hockeystick–grafiek van Michael Mann et al schreef (in 2005), naar aanleiding van de kritiek van Steve McIntyre en Ross McKitrick.
De hockeystick–grafiek heeft een cruciale rol gespeeld in de aanwakkering van het klimaatalarmisme en de internationale besluitvorming rond het klimaatbeleid. Maar zowel wat de data als de methodiek betreft is deze onjuist gebleken.
Het was tevens het eerste artikel van Marcel Crok over klimaat. Daarvoor had hij zich daar nooit mee bezig gehouden. Hiermee brak hij internationaal door. Maar hij werd onmiddellijk gebrandmerkt als klimaat’ontkenner’.
Crok’s artikel werd eerst in Natuur & Techniek gepubliceerd en snel daarop in de Canadese Financial Times. Aanvankelijk kreeg hij van het KNMI te horen dat over deze terechte kritiek zou worden gesproken op de eerstvolgende internationale klimaatbijeenkomst. Maar het KNMI werd teruggefloten en ontkende vervolgens dit ooit te hebben gezegd.
Climategate
De uitleg van Marcel Crok over de achtergronden van het Climategate–schandaal en de rol van verschillende spelers daarin, alsmede het daarop volgende grootschalige witwassen, was ronduit spannend.
Onlangs heeft Michael Mann, de hoofdauteur van de hockeystick een rechtszaak tegen Tim Ball verloren op grond van het feit dat hij de rechtbank geen inzage wilde geven in cruciale informatie over de constructie van zijn curve.
Marcel Crok wees er in dit verband op dat Michael Mann in een van de e–mails van het Climategate–schandaal, die op straat kwamen te liggen, had geschreven dat hij zijn dirty laundry voor zichzelf wilde houden. Hoe duidelijk zou je het willen hebben dat iets niet in de haak was? Deze opmerking zou een verklaring kunnen vormen voor zijn opstelling in het proces tegen Tim Ball.
Stelselmatige mediamanipulatie
Ook gaf Marcel Crok een inkijkje in de stelselmatige mediamanipulatie rond klimaatverandering, waarin hij vooral aandacht schonk aan het redactionele aanwijzingen van de Britse Guardian, een vurig apostel van het klimaatalarmisme. IJsberen mogen niet meer worden gebruikt als iconen van klimaatverandering, want de ijsberenpopulatie is de laatste decennia dramatisch gegroeid. Er zijn er eenvoudig te veel van. Ook de woorden climate change mogen niet meer worden gebruikt. Zij moeten worden vervangen door climate disruption.
Maar ondanks de dagelijkse massale mediapropaganda blijkt uit internationale enquêtes dat de mensen zich weinig zorgen maken over klimaat. (Dat geldt ook voor de nationale publieksconsultatie die tot dusver zowel door de overheid als de mainstream media is doodgezwegen.)
Klimaatoorlog
Toch woedt er een klimaatoorlog. Zo heeft de website van Marcel Crok een DDoS–aanval te verduren gekregen en is de bankrekening van CLINTEL door hackers geplunderd. Dat is gelukkig allemaal hersteld. Maar klimaatdrammers zijn kennelijk bereid ver te gaan om hun zin door te drijven.
Politiek correct klimaatcorset
Ook het bedrijfsleven wordt in het politiek correcte klimaatcorset gesnoerd. Shell CEO, Ben van Beurden, hield bijvoorbeeld onlangs een voordracht van drie kwartier in de Rode Hoed. Die bestond voor het grootste deel uit greenwash – bijna geen woord over olie en gas, waarop het bedrijf toch trots mag zijn, omdat deze vormen van energie cruciaal zijn voor het niveau van welvaart waarvan we reeds zo lang hebben mogen genieten.
Belangrijke politieke keuzes
De uitvoering van het klimaatbeleid zal ingrijpende gevolgen hebben voor onze samenleving en leiden tot maatregelen die slechts door ‘dictatoriale’ ingrepen in onze democratie kunnen worden doorgevoerd. De kiezers zullen zich dit goed moeten realiseren en zullen bij de volgende verkiezingen duidelijk moeten maken of zij dit al dan niet wensen.
Klimaatdepressie
Ook werd aandacht geschonken aan de nieuwe ziekte: klimaatdepressie. Naar aanleiding daarvan verklaarde Marcel Crok dat hij – om deze te bestrijden – graag nog eens seminars zou willen organiseren om duidelijk te maken dat vele ontwikkelingen in de wereld nog steeds de goede kant op gaan, waarbij hij verwees naar het werk van Hans Rosling (‘Gapminder’) en Matt Ridly (‘The Rational Optimist’).
Naschrift
Nogmaals, dit interview is een lange zit. Maar toch een aanrader! Het gaat immers om toekomstig beleid, dat de grootste bedreiging vormt van onze welvaart, onze vrijheid, onze democratie en onze nationale soevereiniteit. Niets minder! Het is dus aan de kiezer om zijn of haar verantwoordelijkheid te nemen.
Uiteraard heb ik met veel aandacht het ‘interview’ bekeken. Met veel poeha en zéér aanwezig bezet Robert Jensen de ruimte die de MMS laat liggen te rechter zijde en vult hij het vacuum dat er heerst in de weergave van inhoudelijke informatie over de meningen en pennevruchten van klimaatsceptici en politiek andersdenkenden. We zullen het er voorlopig mee moeten doen..
Ik heb nooit geweten dat Marcel Crok zo direct betrokken was bij de hockystickaffaire, aangericht door Michael Mann. Het heeft mijn respect voor hem alleen maar doen toenemen. Ik denk dat wij nauwelijks beseffen wat mensen als hij moeten doorstaan om alleen al op de been te blijven en om te overleven in het mijnenveld waarin hij moet opereren. Als je alleen al de aperte onwaarheden en manipulaties meemaakt die op ons als leken worden afgevuurd en die weldenkende mensen volledig hersenspoelt en beschadigd, dan rijzen de haren je te bergen. En Marcel staat helemaal ‘aan het front”. Een held vind ik het.
Mijn dochter, die altijd belangstellend naar mijn opinie luisterde en deze zelfs uitdroeg. (De invloed van CO2 op de opwarming is zeer gering en er is tijd voor de mensheid om verstandiger beslissingen te nemen dan de huidige paniekmaatregelen rechtvaardigen) is zelfs opeens van mening veranderd. De hittegolf van de afgelopen zomer en de bosbranden in Australië deden haar definitief bezwijken. En zo raak ik in een familiaal isolement en bidt dan maar voor een Elfstedentocht. Het weer immers, is het klimaat geworden. Elke Nederlander bestelt ‘frites met mayonnaise” en beseft niet meer dat hij fritessaus krijgt.
“En zo raak ik in een familiaal isolement en bidt dan maar voor een Elfstedentocht. Het weer immers, is het klimaat geworden.”
De laatste Elfstedentocht is vandaag, 4 januari, precies 23 jaar geleden. Het gat tussen 1963 en 1985 was 22 jaar.
In 1999 deed het KNMI de voorspelling dat er deze eeuw 4 ( ongunstig scenario) tot 10 (gunstiger scenario) zouden komen, waarvan het merendeel in de eerste helft van de eeuw. Dat zijn er tot nu toe 0. Hoe komt dat toch?
Nog erger: ook korte schaatstochten zijn er niet meer. De laatste was in 2013, nu 7 jaar geleden.
Ben blij weer een heleboel energie bespaard.
Achter een jaar of 10 @Bart, kun je ze weer onder binden volgens Valentina Zharkova.
Dus even geduld hebben, maar op het klimaat zit nooit garantie naar mijn idee.
KNMI klimaatvoorspelling, waarop gebaseerd? We kennen reeds de betrouwbaarheid van het KNMI.
https://www.climategate.nl/?s=KNMI
Geduld Bart,
https://www.lc.nl/cultuur/media/Tien-vragen-aan-Piet-Paulusma-Binnen-7-jaar-weer-een-Elfstedentocht-25123399.html
“KNMI klimaatvoorspelling, waarop gebaseerd? We kennen reeds de betrouwbaarheid van het KNMI.”
Hier de bron. Correctie: de voorspelling was niet uit 1999, maar uit 2001.
https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentrum/achtergrond/elfstedentochten-in-de-21ste-eeuw
Het lijkt er op dit moment op dat het KNMI te optimistisch is geweest, maar we kunnen verrassingen niet uitsluiten. De verwachting voor de komende 15 dagen is weinig hoopgevend, en dan zit de helft van de winter er alweer op.
@Bart Vreeken,
We leven in een gematigd zeeklimaat, wat doen de stromingen de laatste decennia’s?
Volgens Scientias worden de mensen steeds minder oud door klimaatverandering, volgens onze overheid worden we steeds ouder?
Ik bedoel maar, wat een onzin word er toch allemaal uitgekraamd.
Gewoon rustig blijven, er is geen paniek, nergens alleen in de ogen van allarmisten.
@Bart Vreeken 4 jan 2020 om 08:55 Waaruit we kunnen concluderen dat binnen 12 jaar deze planeet definitief ten einde is, toch? Wat is anders de zin van dit commentaar over elfstedentochten?
Komt door co2 bart,
Het weer wordt extremer. Bekijk het weer in Noord Amerika. Ik Amerika hebben ze de herfst overgeslagen en krijgen dagelijks koude records. Maar, let op, door de veranderende zonne activiteit EN het afnemende aardmagnetisch veld (en de shift van de noord en zuidpool) maakt dat de straalstromen erg wisselvallig geworden zijn en het klimaat dat we eeuwen kenden heel wisselvallig en extremer wordt. Het heeft niets met CO2 te maken! MSM haalt alleen de warme extremen naar voren en de koude records zal je niet horen.
Er zijn ook meer gebieden waar het buitengewoon warm is dan buitengewoon koud: https://climatereanalyzer.org/wx/DailySummary/#t2anom
Wereld vandaag: +0.8 boven 1979-2000 gemiddelde. De koude in het arctisch gebied slaat dus nog geen deuk in een pakje boter.
@Troubadour
Bekijk met je dochter de volgende film
https://youtu.be/G_W4hrserwc#t=5m40s
en leg haar uit hoe klimaatalarmist Harold Lesch
de argeloze burger de stuipen op het lijf jaagt…
Over klimaatcriminelen gesproken!
In de begeleidende tekst een verwijzing naar een artikel van
Roger Underwood over het beheersbaar houden van eucalyptusbranden.
“@Bart Vreeken 4 jan 2020 om 08:55 Waaruit we kunnen concluderen dat binnen 12 jaar deze planeet definitief ten einde is ”
Niet zo alarmistisch doen, Jeroen Hetzler. Je weet beter.
“Wat is anders de zin van dit commentaar over elfstedentochten?”
Op Climategate.nl is sterk de neiging om klimaatverandering te ontkennen of te bagatelliseren, of te roepen dat het juist af gaat koelen. De praktijk is anders en voor sommigen heeft dat nu al grote gevolgen. Bijvoorbeeld voor mensen in Nederland die van winterweer houden, die raken een heel seizoen kwijt. Het vriespunt stijgt namelijk niet mee met de klimaatverandering.
Overigens is de opwarming in West-Europa en in Rusland meer dan gemiddeld. In de VS lijkt het juist minder dan gemiddeld. Bovendien gaat in Noord-Amerika van nature de temperatuur sterk op en neer, waardoor de opwarming minder opvalt. Daarom is het van Amerikanen nog wel te snappen als ze denken dat het allemaal onzin is. Maar dat hoeven we niet klakkeloos over te nemen.
https://www.weerwoord.be/m/2555310
@Bart Vreeken4 jan 2020 om 16:13 Klimaatverandering wordt op CG noch door sceptici ontkent, want ontkennen zou juist de manipulatie van de hockeystick (wegmoffelen van de klimaatveranderingen Middeleeuwse opwarming en Kleine ijstijd) bevestigen. Vreemde reactie dus van jouw kant. Wat wel wordt betwijfeld is de CAGW-hypothese. Dit is alles. Er is immers geen bewijs voor die hypothese, integendeel.
Prima interview. Hier is de link naar het artikel van Crok http://climategate.nl/wp-content/uploads/2009/12/NWT-feb-2005-hockeystick.pdf
Toch zie je dat verzet iets groeit, wie goed opgelet heeft, had kunnen opmerken dat er soms kleine artikeltjes in locale en digitale kranten met tegengeluiden al dan niet in directe zin te lezen zijn.
Zo heb ik pas nog gelezen, als de autorijder iets meer de fiets zou nemen was het niet nodig om de burgers van het aardgas af te halen om doelstellingen te halen.
Ook werd de mogelijkheid om bomen te planten voor compensatie aangehaald.
Maar heel even wat anders.
@Verwarmde man had gisteren een link onder de aandacht gebracht, maar erg laat geplaats zag ik, daarom wil ik die nog even onder de aandacht brengen.
Hier kun je rechtstreeks bij het rijk je mening geven, of het nu voor huurders is of niet, ieder tegengeluid is goed.
https://www.internetconsultatie.nl/sah
Zo kun je op deze site op heel veel overheid beslissingen een reactie geven zag ik.
Ik moet de site zelf ook nog even bestuderen.
Hier staan nog andere wetsvoorstellen.
Als niemand reageert gebeurt niets.
https://www.internetconsultatie.nl/
Theo, bedankt voor de link. Interessant!
Ook interessant is het voorstel “Besluit vrijstellingen en ontheffingen hoogspanningsnet”. Dat besluit komt er op neer dat het elektriciteitsnet ‘vriendelijk’ wordt gemaakt voor wind- en PV stroom.
“Voor de producenten van duurzaam opgewekte elektriciteit zal, door het inzetten van de “spitstrook”, meer transportcapaciteit beschikbaar komen in het hoogspanningsnet. Hierdoor zal meer duurzame opwek aangesloten kunnen worden.” Geraamde kosten: € 7 miljard.
Nog honderd van die projectjes en we gaan lekker in de richting van de 1000 miljard die Baudet noemde. Of overdrijf ik nu?
Opgelet! Internetconsultatie. Sluitingsdatum: 09-01-2020
Spoedaanpak stikstof bouw en infrastructuur!
In de Spoedwet aanpak stikstof is voorzien in aanvullende instrumenten voor de aanpak van de stikstofproblematiek. Een van de instrumenten waarin de Spoedwet voorziet, is de mogelijkheid om bij ministeriële regeling een stikstofregistratiesysteem in te stellen dat ruimte moet bieden bij toestemmingverlening voor nader te omschrijven categorieën van projecten. Daartoe is de Regeling spoedaanpak stikstof bouw en infrastructuur opgesteld. Op deze regeling kunt u nu reageren.
Sluitingsdatum: 09-01-2020 Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, Ministerie van Economische Zaken en Klimaat
Geen enkele garantie dat deze “inspraak” niet gewoon in de prullenbak / onderste lade op het ministerie verdwijnt!
@Peter, @Scheffer,
Natuurlijk zijn er geen garanties Scheffer voor de prullenbak, en Peter het is nog altijd beter dan niks.
Als maar een handjevol mensen reageert gaat het zo de prullenbak in natuurlijk.
Maar hoe meer mensen tegengeluiden geven en je kunt daar ook nog een toelichting geven, heb ik gezien, dat geeft wel stof tot nadenken.
Maar het probleem is weer hoeveel mensen weten van deze site af?
Ik denk zo goed als niemand van de gewone burgers.
De hele boeren beweging had hier al hun gal kunnen spuwen.
De alarmisten worden vals, dat zie je bij Crok, en dat zie je bij Clintel, welke gek gaat immers geld stelen (hacken) om de boel te manipuleren.
De veiligheid systemen bij overheden lekken ook, heeft een sceptici al aanvallen gedaan bij het IPCC of overheid?
Ik heb er nog niet van gehoord of gelezen in iedergeval.
Wat daar bij Jensen is verteld dat ze alles op alles zetten voor die onzinnige idioot dure transitie ben ik vast van overtuigd.
Niet alles is in mijn ogen juist wat er gezegd wordt, immers de elite, moet ook geld blijven verdienen, om de wereld totaal te verarmen hebben ze ook niets aan.
Maar dat de burger enorm gaat inleveren daar ben ik vast van overtuigd.
Na de transitie zal het luxe leven voor de gewone burger erg weinig zijn.
Ziekenfonds, vakantie geld, uitkeringen, er zal niet veel van overblijven, om een paar dingen te noemen.
De mensen doorzien dit nog niet, en denken zal wel goed komen en schudden zich nog een glas bier in, en trekken nog een zak chips open tijdens het voetbal kijken.
Zulke dingen zie ik verdwijnen.
Kortom ons vermaak zal ook een flinke klap krijgen, al is voetbal geen echt vermaak voor mij persoonlijk.
Waar ik wel veel plezier aan beleef, is dat de Russen nu zelf de
Nordstream 2 gaan afmaken met hun eigen materiaal.
Ik hoop dat dit doorgaat.
Theo
Ook ik heb al eens eerder gereageerd. Je hoort er helemaal niks meer van. Net als het reageren op statements van politieke partijen en NGO’s. Een bedankbriefje en ten hoogste een nietszeggend commentaar is het hoogste wat je kunt bereiken. Eenrichtingsverkeer, meer is het niet. Het eigen voortbestaan van al die clubs is het “hogere” doel. Elke vorm van consultatie is bij verreweg de meeste van die groeperingen niet meer dan windowdressing.
Maar je hebt gelijk het is beter dan niets, Het pleidooi voor een referendum blijft wat mij betreft overeind.
@ Theo,
Je schrijft: “Zo kun je op deze site op heel veel overheid beslissingen een reactie geven zag ik.”
Ik ken deze website Overheid.nl al langere tijd en heb soms een bijdrage geleverd op deze internetconsultaties.
Het wrange is echter dat de overheid de reacties op de internetconsultaties simpelweg naast zich neer kan leggen als de meningen van burgers, bedrijven en/of instanties voor de regering onwelgevallig zijn (oftewel in goed Nederlands: als deze standpunten niet politiek correct zijn en in de overheidskraam te pas komen).
Zo werd gisteren op CG nogmaals ingegaan op de internetconsultatie over het “Klimaatplan en INEK” waar 1602 reacties op gekomen zijn.
h ttps://www.climategate.nl/2020/01/wat-onze-overheid-liever-verzwijgt/
In het “Verslag over de resultaten van de consultatie” vindt je nauwelijks iets terug van de uitermate kritische (en soms zelfs boze) reacties. Dat is vreemd …. toch?
Hier vindt je het officiële verslag in Pdf onder het kopje “Verslag over de resultaten van de consultatie”: https://www.internetconsultatie.nl/klimaatplan
Maar voor iemand die ik daarover aansprak, en die werkzaam is als beleidsmedewerker van een coalitiepartij in de Tweede Kamer is dat kennelijk DOODNORMAAL. Hij zei letterlijk: ” Daar moet men niet te veel van verwachten.”
Kennelijk zijn deze consultaties er alleen voor om draagvlak en betrokkenheid te organiseren, zonder verdere verplichtingen voor de politiek.
@Willem77,
Zoals ik al vermeld heb, ik ken de site ook pas sinds vandaag, en moet er ook nog eens goed naar kijken.
Maar zo als gezegd, een paar antwoorden zal ze niet interesseren, maar met 10.000 b.v. zal het toch wel opvallen en zullen ze de boel toch wel eens doorlichten.
Voorlopig zijn er maar weinig alternatieven, referendum is naar de maan verschoven, en veel mensen weten niets anders dan de gedrogeerde wereld waar we nu in leven.
De flierefluiter interesseert het zo wie zo geen moer, en de rest denkt het zal wel los lopen, slecht een handjevol mensen denkt verder dan de horizon.
Deze burger consultaties zijn bij wet verplicht en hebben de schijn van een democratische raadpleging en zijn ingesteld na de afschaffing van het raadgevend referendum in 2018.
Deze burger consultaties blijken een schijnvertoning omdat de kritiek/aanbevelingen/bevindingen niet binnen een redelijke directe termijn via het verantwoordelijke ministerie publiekelijk worden gepubliceerd.
Het wachten is nog steeds op de officiële publicatie met de resultaten van de burger consultatie “Klimaatplan en INEK” over de klimaatwet van 2019.
@ Scheffer,
Nee Scheffer … de officiële publicatie met de resultaten van de burger consultatie “Klimaatplan en INEK” over de klimaatwet van 2019 staat al online.
Zoals ik hierboven in mijn reactie al schreef:
“Hier vindt je het officiële verslag in Pdf onder het kopje “Verslag over de resultaten van de consultatie”: https://www.internetconsultatie.nl/klimaatplan
Theo
Doe mij maar een referendum. Los van allerlei ambtelijke taal waaruit vrijwel niemand wijs kan. Zeker over belangrijke ingrepen als de klimaatmaatregelen. Zoals van het gas af, de stikstofonzin etc.
Natuurlijk @Peter, een referendum moet er zijn, het is schandalig dat het er niet meer is, hoe kan dat?
Omdat de Nederlanders kudde volk is, dat is het probleem, ze laten zich alles gevallen, er is geen verzet meer nergens.
Hoe makkelijk heeft deze regering het, ze doen wat ze willen, geen haan die er minder door kraait.
Willem
Wij worden kennelijk bestuurd door een bende schavuiten .
De jaarwisseling conference van actievoerder Freek de Jonge was een grote chaotische scheldpartij op de terechte kritiek door Baudet over de selectieve linksdraaiende klimaatangstverspreiding door de NPO.
https://www.dagelijksestandaard.nl/2020/01/kijk-dan-freek-de-jonge-npo-heeft-op-podium-totale-meltdown-over-thierry-baudet-het-gaat-maar-door/
Freek de Jonge ziet het al jaren achtereen minder scherp. Waaraan zou dat toch liggen? Een nieuw geloof?
Als zoon van een dominee preekt de Jonge dus ook graag over het einde der tijden en verkettering van ongelovigen.
Freek de Jonge is een multi-miljonair met grenzeloze geldschaamte, van Beurden.
Hij probeert de zwoegende middenklasse en politieke onbenullen dom te houden met zijn clowneske linkse mythes.
Een lange zit dit interview en de andere interviews waar Jensen ons de afgelopen dagen mee heeft verrast waren dit gelukkig ook. Soms wat overdreven, soms wat pedant en dominant maar met het hart op de juiste plaats. Een verademing tov de linksgeoriëteerde vluchtigheid op de overgesubisdieerde staatskanalen. Hierbij mag Cafe Weltschmerz ook niet onbenoemd blijven, waar uitstekende worden verzorgd.
Youtube is het afgelopen jaar flink aan het censureren geslagen. Ongewillige geluiden worden rücksichtslos verwijderd. Ben benieuwd hoe lang Jensen dit nog kan doen aldaar. Hij zal met argusogen in de gaten worden gehouden. Maar de geest is uit de fles, steeds meer mensen kijken hiernaar en 2020 zal het jaar van de kentering worden.
Zie deze link na uitleg over de hockeystick en hoe de mensen op het verkeerde been worden gezet. Zeer interessant
https://www.youtube.com/watch?v=S50_juP5S5U&t=524s
Bestaat er een prijs voor integriteit en zelfbeheersing?
Zo’n erkenning verdient Marcel Crok.
Tja, het ging wel heel weinig over klimaat bij Jensen.
Aan de andere kant: in dagblad Trouw werd biomassa vandaag gebasht en kernenergie gepromoot.
Politiek, politiek, politiek …
We lezen allemaal dat we zo snel mogelijk van het gas af moeten, maar de realiteit is weer een heel andere zaak.
Nord Stream 2 to press on with Europe gas pipe, despite U.S. sanctions December 21, 2019
“The group behind Nord Stream 2 said on Saturday it aimed to complete a pipeline to boost Russian gas supplies to Europe as soon as possible, after U.S. sanctions prompted a major contractor to suspend pipe-laying activities.
Gazprom, Russia’s state-controlled gas giant and a major backer of Nord Stream 2, already supplies more than a third of Europe’s gas needs. The company declined to comment.
Nord Stream 2 will help Russia bypass Ukraine, the main route for Russian gas. Moscow and Kiev, which have been at loggerheads over Russia’s annexation of Crimea in 2014, agreed a new transit deal this week after long-running talks.
The Nord Stream 2 pipeline, which will run along the Baltic Sea floor, was expected to start up in the first half of 2020.
“Completing the project is essential for European supply security. We together with the companies supporting the project will work on finishing the pipeline as soon as possible,” Nord Stream 2 said on Saturday. It did not provide details.
German Finance Minister Olaf Scholz said Berlin “firmly rejects” U.S. sanctions but would not retaliate.”
En dan streeft de Europese commissie naar een Co2-vrij Europa in 2050 ?
Is het de reinste kolder of is het om niet meer afhankelijk te zijn van die verdomde Russen of is het misschien omdat we dan terug een elfstedentocht kunnen organiseren?
https://www.reuters.com/article/us-usa-russia-nord-stream-completion/nord-stream-2-to-press-on-with-europe-gas-pipe-despite-u-s-sanctions-idUSKBN1YP061
h ttps://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/4279281/europa-wordt-steeds-afhankelijker-van-russisch-gas
h ttps://thehill.com/opinion/energy-environment/474818-europe-deepens-energy-dependence-on-russia
Europe deepens energy dependence on Russia
“Ronald Reagan was the first American president to warn about Europe becoming overly reliant on Russian (then Soviet) energy supplies. At the Ottawa Summit of July 1981, Reagan pursued a strategy that envisaged a coordinated diplomatic offensive to convince Western allies to abandon their participation in the Yamal pipeline project. He considered it one of Soviet Union’s most significant tools to spread Moscow’s influence over Europe and the Western Alliance.
Europe ignored Reagan’s warnings then, and they continue today to ignore the security peril in which they place themselves.”
Enige wederzijdse afhankelijkheid door handelsovereenkomsten zijn i.h.a. een weg naar goede relaties. Dus als wij Russisch gas nodig hebben om de boel te verwarmen én Rusland de inkomsten door de verkoop van dat gas aan ons nodig heeft en het niet zomaar aan een ander kan verkopen, dan is de kans dat onze relatie wat beter wordt groter dan dat die slechter wordt.
Volledige afhankelijkheid is echter niet goed, dan krijg je dezelfde ellende als die we nu met de islamisering als gevolg van het accoord van Staatsburg van 1975 hebben.
@Petra,
Klopt, maar we zijn een handelsland, en we zijn al afhankelijk van andere landen.
Olie hebben we zelf maar ook weinig, op gas kan in nood nog altijd worden terug gegrepen.
De Russen stikken in hun voorraad gas, en halen nu zelfs hun fosielle brandstoffen bij de noordpool.
Het is gewoon een schande dat dit werelds gasnet weg moet voor een co2 bijdrage die niets voorstelt.
@Theo 4 jan 2020 om 13:25- Antwoorden:
Inderdaad is Nederland een Handelsland en zijn Nederlanders Handelaren.
Vandaar ook dat onze kostbare grote voorraad aan Hoogwaardige Kwaliteit Aardgas verkocht is en nu nog meer wordt verkocht aan het Buitenland.
Dit op indicatie van vigerende EU-wetgeving uit 2009
Dat is inprinciepe de hoofdreden van de EU, dat dit Kabinet Rutte & Co inopdracht van de EU, de Nederlanders van het Aardgas af moeten.
Verdienmodel voor de EU, uitgevoerd door de Nederlandse Staat, waar de Burgers geen enkel profijt meer van zal hebben.
Zodoende de Nederlandse Staat meer Inkomsten kan genereren die weer als afdracht fungeren naar de hongerige nooit genoeg hebbende EU.
Overigens is er in Nederland en omliggende Landen ook in Noord-Afrika, Algerije, Qatar, Saudie Arabia, etc, meerdan voldoende Aardgas beschikbaar om Decennialang de Mensheid van Schone Energie Bron te voorzien.
Met uitzondering van Kernenergie welk de Schoonste en Goedkoopste Energie Opwekkingsmethode is en dat ook altijd zal blijven.
Gegeven kennis van ons Intellect dat niet wordt benut.
Wereldse Aardgas Reserve bestaan niet alleen in Rusland, die over ongekende hoeveelheden aan makkelijk winbaar “Jamal” Aardgas beschikt, straks ook op Groenland en de Noordpool. Men behoeft niet aldaar ter plekke te boren maar onder een hoek vanuit een Neutrale Lokatie is dat mogelijk.
Zelfs Amerika, Canada en Alaska beschikken over miljarden goedkoop windbaar Aardgas en ook nog het ideale en schone Gas met de door de Klimaat Sadisten vervloekt “Schaligas”
De Amerikaanse Economie Floreert dank zij de enorme hoeveelheden winbaar Schaligas, wat hier net als Kernenergie onterecht in de “Ban” is gedaan met als drogreden dat het Boren naar Schaligas het Drinkwater (Grondwater) door Boor Emulsies zou vervuilen.
Ra, Ra hoe kan het dan dat men nu wel het Boren naar Aardwarmte op minimaal 500 tot 3000 meter diepten boren wel is goed gekeurd?
Wist die Politiek, bij monde van Diderik Samson, in 2009 toen al dat men, op indicatie ook weer van de EU, naar Aardwarmte moest gaan boren?
Wist men toen al dat wij NU anno 2020 van het Aardgas af moeten? omdat de EU in 2009 dat bij Wet heeft beslist?
Wie zaten er toen te slapen?
Luister dan nog eens goed naar de Video Interview van Marcel Crock met Robert Jensen er nog eens goed op na.
Hier valt ook het Jaartal 2009 en de Sluipende Wetmatigheden door de EU ontwikkeld die ons nu gaan opbreken.
@AdamSmith1775
Ben het helemaal eens met je pleidooi, de EU, heeft ons nog nooit iets gebracht, bij het omzetten naar de euro hebben ze ons in een klap 10% door de neus geboord, en de regering ging er ook nog mee akkoord.
En wij kregen een zakje euro munten gratis als bedankje.
Nederland had een goede speler kunnen zijn in de gas markt, een kruispunt in het leveren er van, de kennis en de spullen hebben ze in huis.
Meer pijpleidingen deze kant op waren geen probleem,
En aanlevering van (Liquefied Natural Gas – LNG) kunnen ze hier ook makkelijk aan, ze laten kansen van ongekende handel gewoon liggen, schande.
Straks gaan anderen er mee lopen, en dat beetje gas (co2) wat hier van de burgers de lucht in gaat is totaal verwaarloosbaar, ze kunnen hier doen wat ze willen de co2 zal blijven stijgen, ze zullen er mee moeten leren leven.
Alle landen die nu beginnen met wat industrie welvaart, zullen de fossiele energie omarmen of ware het lekkernij.
De EU, is totaal niet goed in orde, maakt alles kapot met hun beleid, zie Noorwegen die zich buiten de EU, heeft gehouden hoe goed het daar gaat, maar hier willen ze dat niet van horen, ze stoppen liever een boordevol land nog voller met gelukzoekers.
Nee ik ben absoluut geen racist, mensen helpen uit oorlog gebieden prima, Economische vluchtelingen, help ze in het land hun geboorteland.
Zie wat ze in de Sahel landen voor elkaar hebben gekregen, dat is een prima voorbeeld hoe het anders kan.
het wapen, de natuur weer vitaal maken met bomen, er valt weer regen en kunnen in hun eigen voedsel voorziening voldoen, dankzij speciale gewassen die beter bestand zijn tegen droogte.
Dat zijn dingen waar je wat aan hebt, eindeloze opvang werkt niet.
Test
Urgenda verhuist naar voormalige Juliana van Stolbergschool
Wat ziellig verhuizen met een electrische vervuilende vrachtwagen, die nog veel meer co2 op zijn geweten heeft dan een diesel truck, hebben we het nog niet eens over kinderarbeid en zieke mensen.
Propaganda puur, vies geniepig volk die Urgenda dwazen.
https://zaanstad.nieuws.nl/actueel/45310/urgenda-verhuisd-naar-voormalige-juliana-van-stolbergschool/
Urgenda zal er vast wel voor gezorgd hebben dat de accu met groene stroom was opgeladen. En wat betreft batterijen is er ook hoop op verbetering: https://www.autovisie.nl/nieuws/ibm-ontdekt-kobaltvrije-batterij-die-lithium-ion-overtreft/
@Jac Vries,
Al heeft Urgenda met de fietsdynamo hun accu vol geladen, ik moet ze niet en zal ze nooit moeten.
Voor mij zijn ze een riool put die stinkt tot in de verre omtrek.
Ze hebben vuur gestookt nog erger dan in Australië.
het kost moeite om het interview te blijven volgen omdat Jensen konstant zijn (overigens terchte) emotionele verontwaardiging uitschreeuwt. Daardoor wordt het heldere verhaal van Marcel Crock lastiger te volgen.
Overigens is het een schokkend verhaal hoe de “wetenschap” een podium krijgt en een echte wetenschapsjournalist wordt weggezet als klimaat ontkenner/ klimaat terrorist
Rauwe NASA GISS data in Australië vs NASA GISS homogeniseerde data. Een licht dalende trend veranderd in een sterk stijgende trend.
https://twitter.com/KiryeNet/status/1213144109415727105
In tegenstelling tot sommige lezers hier vind ik niet dat Marcel Crok een integriteitsprijs verdient. Hij doet vaak beweringen die het klimaatsceptische standpunt ondersteunen, maar die inhoudelijk onjuist zijn. Lees maar eens deze reactie op een artikel van Marcel in de Volkskrant. https://klimaatverandering.wordpress.com/2018/02/27/marcel-crok-afwijzende-houding-tegenover-klimaatwetenschap-klimaatgevoeligheid/
Dus de beroemde ijsberoloog Bart Verheggen naar wie je verwijst, zou een betrouwbare, objectieve en bovenal integere wetenschapper zijn? Kom nou toch…
Chemical, heb je bewijs van het tegendeel? Op dit blog svp geen ongefundeerde beschuldigingen aan het adres van integere wetenschappers.
De integere wetenschapper Verheggen die op zijn blog ene “Hans Custers” alle critici (zoals Judith Curry) ongehinderd voor rotte vis laat uitmaken?
Hans E, de respons van Hans Custers op de ‘critici’ is altijd op de inhoud en niet op de persoon. Lees maar eens na, bijvoorbeeld hier: https://klimaatverandering.wordpress.com/2013/04/13/hans-labohm-vindt-de-projecties-van-de-klimaatwetenschap-te-optimistisch/
Maar een linkje dan
https://klimaatverandering.wordpress.com/2019/05/27/judith-curry-in-de-telegraaf-aantoonbare-onwaarheden-en-drogredenen-van-een-ex-wetenschapper/
Ex-wetenschapper?
Citaat: “Ze laat zich kennen als iemand die de wetenschap heeft ingeruild voor holle retoriek en politiek activisme of lobbyisme. Dat mag natuurlijk, maar het zou wel netjes zijn als ze daar open kaart over zou spelen. Dat doet ze absoluut niet.”. En dat wordt in het vervolg van de tekst netjes onderbouwd.
Tsk tsk, met pek en veren schieten dus, dit is een mening
Mag je ook nog even “ex-wetenschapper” goed definiëren.
Bij mijn weten publiceert ze nog steeds in de wetenschappelijke tijdschriften, zijn emeritus professoren soms geen wetenschappers?
Hans E, is dat ‘ex-wetenschapper’ het enige inhoudelijke kritiekpunt op de bijdrage van Hans Custers?
Mijn kritiek op Hans Custers is dat hij niet inhoudelijk op Curry reageert, en dat Verheggen dat toestaat op zijn blog.
Hans E, ik vind dat de reacties van Hans Custers juist wel inhoudelijk zijn.
Jac Vries
Je etaleert hier wel meteen je kritische vermogen. Heb ik nog vergelijkbare bronnen van dezelfde dubieuze kwaliteit? En dan nog wel van Bart himself. Het zou me toch wat.
@Jac Vries:
Enig idee door welke club deeltijdwetenschapper Verheggen wordt betaald?
Heb je de teloorgang van de zelfstandigheid van ECN gevolgd?
Bart Verheggen werkt bij de Universiteit van Amsterdam.
Een kleine maand geleden zat Bart nog publiek te stuntelen bij Nieuwsuur. Wat lastig om te zoeken. Doe het dus maar zelf. Mogelijk heeft iemand het bij de hand.
Peter, je bedoelt dit? https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2293450-wetenschap-linkt-extreem-weer-aan-klimaatverandering.html
O nee, het was begin december zie ik nu. https://www.climategate.nl/2019/12/85650/#comment-2287715
Jac Vries
Compliment. Goed gezocht die van begin december was het. Mogelijk dat je tot zover kunt terugkijken. ik vond het geen verheffend schouwspel. Jij misschien wél?
Of hij als wetenschapper daadwerkelijk door de mand valt is de vraag.
Als causeur in ieder geval wel. Op de getoonde manier komt iemand bij mij over als een gelovige praatjesmaker.
Stukje teruggevonden op de twitterpagina van Nieuwsuur: https://twitter.com/i/status/1201615954519584769
Commentaar op de toespraak van Rutte bij de COP25 in Madrid. Ik vind de reactie van Bart Verheggen goed verwoord.
Jac Vries
als iemand in zo’n klein stukje tekst zich op de kaart wil zetten door het woordje wetenschapper en wetenschap zo vaak te herhalen, dan maakt hij zich als wetenschapper belachelijk en zegt hij in feite niets. Hij had beide woordjes even goed door gelovige en geloof kunnen vervangen.
Naar mijn bescheiden mening heeft hij gewoon gelijk.
Jac Vries
Dezelfde goedkope manier om je ervan af te maken bij gebrek aan beter. Gelijk hebben door niets te zeggen. “De wetenschap”,alsof die eenduidig zou zijn moet gevolgd worden door “de wetenschapper”. Hoe idioot wil je het hebben. Kom met argumenten of zeg gewoon dat je Verheggen en consorten blindelings gelooft.
Wetenschappers volg je niet omwille van hun titel of vermeende kundigheid, maar omwille van hun argumenten en bewijzen.
Dit is niet meer uit te leggen, maar gaat gewoon door!
Ondanks de toenemende aanwijzingen en bewijzen, dat er iets grondig mis is, persisteert men in een klimaatbeleid, dat schadelijk is voor milieu en economie a.g.v. verkeerde prioriteitstellingen, maar ook bijv. door de plaatsing van honderden vervuilende biomassa centrales, die gesubsidieerd worden met meer dan 11 miljard euro.
De CO2 demonisering, waarop dit beleid is gebaseerd, is wetenschappelijk niet aangetoond!
De feiten.
1)Naast de talloze belastende e-mails, die in de publiciteit kwamen a.g.v. Climategate 2009, werd ook aangetoond dat CRU/UAE de onderliggende data van de ”hockeystick graphic” bewust niet openbaar wilde maken!
Ondanks grote druk, de FOIA (Freedom Of Information Act) en geheel tegen de wetenschappelijke mores in, zijn deze gegevens, voor zover ik weet, nog steeds niet vrijgegeven!
De mail wisseling tussen Phil Jones(ex hoofd CRU) en Michael Mann, laat hierover geen enkel misverstand bestaan en is schokkend!
2)Stephen McIntyre, and Ross McKitrick toonden “peer reviewed” (GRL) de onjuistheid van de “hockeystick graphic” aan en legden de “hide the decline” opzet bloot, waardoor de basis onder dit klimaatbeleid feitelijk geheel is weg gevallen!
https://www.researchgate.net/profile/Stephen_Mcintyre2/publication/237416644_The_Hockey_Stick_Debate_And_Due_Diligence_Lessons_in_Disclosure/links/57422a3708ae9f741b375725.pdf
3)De verloren rechtzaak van dr. Michael Mann versus dr. Tim Ball m.b.t. betwiste “hockeystick graphic”.
M.b.t. Climategate, heeft een onafhankelijk onderzoek plaatsgevonden, maar daar is niet veel meer van vernomen en er zijn, voor zover ik weet, ook geen of nauwelijks gevolgen geweest voor de wetenschappers van CRU/UEA, in het bijzonder Phil Jones en Michael Mann.
Ik vind het dan ook onbegrijpelijk, dat dit, op de CO2 demonisering , gebaseerde klimaatbeleid, het nog steeds overleeft heeft en dit bevestigd dat dit beleid meer op (internationale) politiek dan op wetenschap is gebaseerd.
Deze ontwikkeling is echter buitengewoon ernstig, omdat, als men niet tot een ander inzicht komt, we onontkoombaar zullen afglijden naar een CO2 gestuurde technocratie met totalitaire kenmerken, gebaseerd op internationale bindende wetgeving!
Da’s een heel oude koe die uit de sloot gehaald wordt… https://www.youtube.com/watch?v=7nnVQ2fROOg
@HermanQ 4 jan 2020 om 16:35- Antwoorden:
luistert U nog eens goed naar dit interview:
Marcel refereert een aantal malen naar het jaar 2009, het jaar dat de EU de aangesloten landen, waaronder ook Nederland dwingende Wet en Regelgeving heeft opgedrongen om alle besproken en geaccrediteerde Klimaat en Energie Neutraal afspraken één op één na te komen en deze uit te voeren.
Ook de rigide Klimaatwetgevingen en Dwingende Plicht van het Aardgas af te gaan.
Lest U mijn eerder ongezonde reactie aan Theo.
Gemeenten en Provincies zijn nu allen drukdoende de EU Klimaat en Energie Neutraal Wet en Regelgeving in hoog tempo door te voeren.
Met name via het verplicht gestelde “APV” module de Algemeen Plaatselijke Verordening de uitvoering hiervan af te dwingen.
Klimaat Goeroe Ed Nijpels heeft zijn opdracht met verve uitgevoerd mee ondersteunt door VVD, D66, GL en Gesubsidieerde Clubjes als “Nieuwe Bestuur” en “NPRES” de wel meest gevaarlijke voor de Burgers hun Portemonnee.
https://www.regionale-energiestrategie.nl/organisatie/default.aspx
Urgenda, maakt hier slim gebruik van door de Nederlandse Staat voor de Rechter te dagen de EU Wet en Regelgeving volledig na te komen en uit te voeren.
Doet zij dat niet dan worden er Boete en Claims uitgedeeld.
Claims naar de Portemonnee van o.a. Urgenda.
**In feite moeten wij terug naar de Regeringsperiode van de D66-er de toenmalige Minister van EZ met Energiezaken als hoofddoel, ene Laurents-Jan Brinkhorst.
Hij was de aanstichter en aanvoerden van de privatiseringswet, met verve opgevolgd door de VVD-er Henk Kamp die de aanzet heeft gezet tot vervolmaking van deze vermaledijde EU-wetgeving, met zijn SER-akkoord waarop huidige Klimaatbeleid is geschoeid.
Dank zij deze Ministers is de Privatisering van onze Energie bedrijven ingezet met als resultaat dat Miljarden geinvesteerd Publieks Vermogens in de Zakken van ??? zijn gevloeid, wie dat weet mag het zeggen.
Nu staan we weer voor en zelfde Publieksgeld Transitie opgesloten in de bij Grondwet Verplichte Gas Leverantie Wet.
Allemaal van het Gas-af.
Energie bedrijven als Eneco daarvan naarstig gebruik maken, nog erger de Politiek die het door ons Pensioengelden opgebouwd Publieks Vermogen bij Wetgeving wel wegroven. Wie zitten er weer te slapen?
Dit allemaal ontsproten uit die tijd van het Cruciale Transitie Jaar-2009.
Doet U allen Uw best en zoek het maar op, zal U een hoop verlichting en wijsheid bijbrengen.
Wordt allen wakker en verdiep U in de Wet en Regelgeving die U allen is en wordt opgedrongen door de EU die wij niet hebben gekozen.
Wat hebben wij nog aan een Tweede- en Eerste Kamer? en Provinciale Staten? niets de EU bepaald nu alles, dank zij Uw ingeslapen geesten.
Voorspoedig 2020.
AdamSmith1775
Misschien een wat algemene reactie!
Ik heb natuurlijk met belangstelling geluisterd naar het interview van Marcel Crok. Crok gaf een realistisch beeld, dat voor mij echter niet nieuw was, want ik denk al heel lang, dat we te maken hebben met een politiek proces, dat uitermate moeilijk te bestrijden is.
Dit politieke beleid wordt m.i. geïnitieerd door de VN, middels het IPCC en wordt, om voor de hand liggende redenen, van harte ondersteund, door internationale organisaties, zoals bijv. EU, WWF, Bilderberg groep, Greenpeace, Club van Rome, NGO’s, Wereldbank, ECB, EIB etc.
Het (gecreëerde) grensoverschrijdende CO2 “probleem”, leent zich bij uitstek, voor een centrale aanpak, als voorloper van internationaal bindende wetgeving, waarbij de EU voor de VN een uitstekend platform is voor het realiseren van de doelstellingen!
De autonomie van de (zelfstandige) landen, is immers ernstig aangetast en daar zijn we helaas zelf bij geweest!
De VN, als opvolger van de oude “Volkenbond”, streeft, aanvankelijk
misschien met goede bedoelingen, een controle v/d wereld na en wordt daarbij inmiddels ondersteund door een klimaatelite, bestaande uit de (internationale) politiek, opportunistische wetenschappers en een gemotiveerde klimaatindustrie!
Het uiteindelijk doel is, om de westerse wereld te controleren o.b.v. internationaal bindende (klimaat)wetgeving en dat zal m.i. vervolgens leiden tot een CO2 gestuurde technocratie en daar kijk ik bepaald niet naar uit!
Een politiek probleem vraagt om een politiek oplossing en daarvoor moet de publieke opinie worden beïnvloed!
Via internet bereiken we alleen onszelf, het publieke debat wordt succesvol door de “alarmisten” vermeden en m.u.v. het internet, zijn de media niet of nauwelijks toegankelijk.
Ik realiseer me dat Ik niet erg positief zal overkomen, maar toch een voorspoedig nieuwjaar!
2020 zal nog wel lukken, denk ik, want dit soort processen gaan over het algemeen traag.
Mvrgr.
AdamSmith1775
Met uw energie,analyses, zoals verwoord aan Theo ben ik het volkomen eens!
Kernenergie is uiteindelijk de enige realistische oplossing voor een adequate, schone, betaalbare energievoorziening.
Of deze, voor de hand liggende oplossing , binnen de doelstellingen acceptabel is, is de vraag, zoals Crok opmerkte in het interview! Een wettelijk verbod op kernenergie is m.i. catastrofaal!
@HermanQ 4 jan 2020 om 23:04 antwoord;
U bent een rechtschapen mens naar ons hart.
Wij delen uw mening volledig en staan daar ook volledig achter.
Wij hopen dat er met verkiezingen hopelijk een einde aankomt.
Mits de mainstream op tijd wakker wordt.
Zelfs onze ‘weldenkende’ juristen van de Raad van State zijn op oorlogspad. Zo vraagt Prof. Schrijver zich af: Hoe kunnen we de (juridische) valkuilen dichten om het klimaatakkoord van Parijs te laten slagen?
“Op 28 mei 2019 ging in de Eerste Kamer de kogel door de kerk: met een overgrote meerderheid nam de Senaat
Nederlands eerste klimaatwet aan. Deze Jaarrede bespreekt de contouren daarvan en plaatst de rol van deze
nationale wet in mondiaal en Europees perspectief. Op het spel staat de wereldwijde opwarming in het jaar
2100 te beperken tot ruim beneden 2° Celsius, zoals afgesproken in de klimaatovereenkomst van Parijs.
Valkuilen te over. Hoe die te dichten? De wisselwerking tussen internationaal, Europees en nationaal recht en de
inbedding van het ontluikende klimaatrecht in vele andere rechtsgebieden kunnen daarbij behulpzaam zijn.”
http://njv.nl/wp-content/uploads/2019/07/Jaarrede-Nico-Schrijver-NJB.pdf
Mijn conclusie: Alle officiële organisaties zijn tot op het bot geïndoctrineerd en spannen samen om de absurde IPCC fabels waar te maken.
Willem77
De meeste organisaties (NGO’s fabriceerden de indoctrinatie zelf en hebben die deskundig uitgevent. Oa aan de klimaattafels. Daarbij dapper gebruik makend van de lidmaatschapsgelden die hun onnozele leden kritiekloos betaalden. Mogelijk werden degenen die zich wel lieten horen, totaal genegeerd. Waaronder ik. Reden genoeg voor mij om afscheid te nemen als lid.
Samenspannen doen ze zeker. Daartoe uitgenodigd door onze overheid die van niks wist, maar het wel allemaal voor zoete koek slikte.
En over welke NGO’s heb je het dan? Van welke NGO was je lid?
Ik denk dat de indoctrinatie al veel langer aan de gang is en verder terug gaat in de tijd (dan het energieakkoord en het klimaatakkoord). We hebben met z’n allen zitten slapen toen onze politici en kabinetten in de 70-er en 80-er jaren hun zalige gang konden gaan.
Willem77,
Het probleem met indoctrinatie is o.a. dat dat al op de kleuterschool begint. Plus de rest van het leven gaat dat door. En aangezien iedereen geïndoctrineerd is, valt dat niet op. Zonder (ander, groter) referentiekader zie je niks. Als je je referentiekader niet verandert, dan kun je dus niks zien. Zo een kader kun je met veel moeite veranderen door veel lezen, studeren, filosoferen en andere kennis te verkrijgen én te doorleven. Dán pas kun je iets zien.
(Logisch toch? Zonder geel zou je geen rood zien. Zonder blauw geen paars. Alles is relatief wat betreft de zintuigen. Zonder kennis is er geen (her)herkennen.)
Maar omdat de meesten (ook vaak hier, op deze site) dit niet begrijpen (is ook niet simpel), praat ik hier hier voor de kat z’n dinges.
Dus, als iemand een ander kader heeft, zoals jij dat blijkt te hebben, dan kan hij dat melden, maar of een ander dát dan weer kan begrijpen? Nee. Meestal niet.
Natuurlijk is de regering een macht die doet wat hij wil Dit land is van de regering, die de aandeelhouders vertegenwoordigt.
Maar niet van de burgers dus. Die mogen in dit land -de staat- vertoeven. Die kunnen door middel van de 2e kamer wetten tegenhouden of niet, meer niet, bijna. En als de 2e kamer zich aan de regering conformeert, dan houdt het op. Dan is die er niet voor het volk.
Daarom is het eigenlijk geen democratie hier. De kamer doet blijkbaar niet wat het volk wil. Het volk weet ook van niets en is zeer dom (gehouden). Die zijn massaal gehersenspoeld. Of geïndoctrineerd.
En weet je wat grappig is? Als je iets van de waarheid wil proeven, dan maak je nog de meeste kans bij een geestelijk gestoorde die te vinden. Die zijn namelijk vaak niet zo te beïnvloeden. Of een autist of zo. Of een eigenwijs mens. Of een buitengewoon geleerd mens. Of een ‘verlicht’ mens. Iemand met zelfkennis en mensenkennis.
Dus we hebben niet zitten slapen. Zulke zaken van hersenspoeling gaan tergend langzaam en heel doortrapt. Daar hebben wij geen weet van. Wat staat er in die kinderboeken? Filmpjes? Enzovoorts.
Daarom hebben sommigen geloven gelijk als ze menen van de wereld zoveel als mogelijk weg te blijven. Das gezonder voor de geest.
En daarom zeg ik steeds: Mens zoek je kracht in het helen van je brein. Maak de referentiekaders schoon. Doe daar je best voor. Anders ben je een willoos slachtoffer van je vermeende zelf.
Eerlijk waar, dit is Platoonse wijsheid, op mijn wijze gebracht.
Wat zou je denken van o.a. Greenpeace en het WNF. Ooit hebben ze een bruikbaar doel gediend. Nu zijn het organisaties tot eer en glorie van hun eigen voortbestaan
In Groenland, de posterboy van global warming, daar was het -66 graden op 2 Januari. Koudste gemeten temperatuur ooit.
https://electroverse.net/greenland-just-set-a-new-all-time-record-low-temperature/
@MP,
Dat mag jij niet zeggen we tolereren alleen maar hittegolven records.
How dare you, -66, It’s A Lie :-)
MP.
Zomin als kouderecords over een korte termijn iets zeggen, geldt dat ook voor warmterecords. De menselijke maat zoals Kroonenberg dat uitdrukt in zijn boek met dezelfde titel. Je moet kijke over een veel langere termijn. Maar gegevens die zich betrouwbaar laten vergelijken over echt lange termijn zijn er niet. Als eer oceaan oscillaties zijn met een traject van 800 jaar kunnen we om dat mee te nemen alleen uitgaan van Proxies als benaderingen van meetgegevens.
Dat wordt dus nog even wachten en intussen studeren en adapteren, Maar dan graag op een slimme manier. Als Schellnhuber gelijk mocht hebben is óns grootste probleem, een echte ijstijd, 100.000 jaar uitgesteld. Mooi toch. 3 km pakijs op Nederland, ik moet er niet aan denken.
Wil niet heel lullig doen… maar na wat zoeken kwam ik -66.1 tegen ergens in ’51 als ik het goed onthouden heb. Dan nog is het oorverdovend stil in de media.
Bijna… want op 9 januari 1954 was het in Groenland bij North Ice inderdaad -66,1 graad C; staat vermeldt als het koude record voor Groenland
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_weather_records#North_America_2
(‘Natural variability rears it’s ugly head’)
Het blijkt om een waarde te gaan die +0,2 °F hoger is dan blijkt het record dat op Wikipedia staat vermeld; kortom, enkel een lokaal record:
“Summit Camp, also known as Summit Station, is a year-round research station on the apex of the Greenland Ice Sheet. It is located some 10,500 ft (3,200 m) above sea level, and it’s data is often cited. Summit Camp’s preliminary low of -86.8F (-66C) was set at 11:13 PM on January 02, 2019 and once confirmed will enter the books as Greenland’s coldest-ever recorded temperature.”
https://www.disclosurenews.it/en/news-burst-4-january-2020/
PS. Summit Camp (72° 36′ North) ligt trouwens midden op de IJsplaat van Groenland; het all-time record bij de locatie North Ice (78°04′N) ligt dus een stuk noordelijker… kortom, voor Groenland dus waarschijnlijk wel een all-time record voor de betreffende noordelijke breedtegraad.
Het vorige record stond voor Summit Camp op: -81.9 F, dus 2 dagen terug maar liefst bijna 5 F lager.
(Enfin, temperatuur records behoren tot het domein van de natuurlijke variabiliteit… en kunnen dus eigenlijk überhaupt niet direct in verband worden gebracht met klimaatverandering; op Wikipedia staat trouwens wel vermeld dat in de zomer van 2017 ook al een koude record sneuvelde voor die locatie:
“On July 6th 2017 the site recorded the lowest temperature in the northern hemisphere for the month of July at −33 °C (−27 °F).”
Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Summit_Camp)
Willem77
Peter Beurden
Zeer zorgwekkende ontwikkeling, die binnen sceptische kringen begint te dagen, maar daarbuiten nauwelijks!
Internationale bindende wetgeving is onderweg en het tipping punt nadert!
Ik vrees dat ik een realistische kijk heb op deze ontwikkeling!
Judith Curry is op een peer reviewed Nature paper gestuit, welke beweert dat de multidecadal oscillations van de oceanen niet echt zijn omdat als het echt zou zijn dan zouden de klimaatmodellen daar bewijs voor vinden.
https://twitter.com/curryja/status/1213165503536984064
Het is ook duidelijk dat Judith Curry niet meer dan een persbericht heeft gelezen, en niet het paper zelf.
Ten eerste claimen de auteurs dat de oceaanmodellen wel ENSO kunnen reproduceren, maar niet andere oscillations, waardoor mogelijk de andere “oscillations” geen oscillations zijn zoals ENSO dat is.
Ten tweede concluderen ze: “These results highlight a substantial degree of uncertainty in our interpretation of the observed climate change using current generation of climate models.”
Had Judith Curry dus alleen maar even de samenvatting gelezen voordat ze getweet had… Maar zelfs dat heeft ze nagelaten.
In haar twitterbericht linked ze aan het artikel in Nature, en niet aan een persbericht.
Is het zo dat je zelf afgaat op een persbericht van Pennsylvania State University, die dit onder verantwoordelijkheid van M Mann doen, wat inderdaad zeer onvolledig is.
https://phys.org/news/2020-01-atlantic-pacific-oscillations-lost-noise.html
Dat zou projectie zijn van jouw kant, en het lijkt me onvoorstelbaar dat je je laat leiden door dat gedrag.
Lo
Penn state of State Pen? Straks schiet M. Mann weer in een kramp.
Testpiloot
Je acht het natuurlijk godsonmogelijk dat de klimaatmodellen niet deugen. De supercomputer geeft tenslotte de enige echte waarheid weer.
Of geldt nog steeds: “Garbage in, garbage out?
2x reactie pleite.
Nog eens proberen.
Testpiloot
Zou het ook kunnen dat de modellen niet deugen? Of is dat wat jou betreft godsonmogelijk?
Of geldt nog steeds: “Garbage in, garbage out.
Volgens mij loopt het vast op garbage. Hans zou dat kunnen, mag ik dat woord niet gebruiken? Test.
Moeten we blij zijn met Rutte’s onbeholpen en weinig overtuigende klimaatalarmisme, als beste jongetje van de klimaatklas. Vanuit groen en links activisme ontvangt Rutte’s energie-, nitraat-en klimaatbeleid aanhoudend kritiek. Helaas moeten we kracht putten uit Rutte’s incompetentie en gevangenschap van de gepolitiseerde Rechtspraak en van niet gekozen organisaties (NGO’s) om beste klimaatjongetje te worden. Ik wordt er niet optimistisch van.
Observations: Oceans are a net source of CO2 to the atm as they warm. Temp change drives CO2 change.
Models: Oceans are a CO2 sink.
https://twitter.com/Kenneth72712993/status/1205921634726612992
Lang verhaal, maar wel een levendig gesprek. Er zijn een paar punten waar ik het met Marcel Crok eens ben: het besef dat we (behalve de opwarming) ook heel veel goeds te danken hebben aan het gebruik van fossiele brandstoffen, en de aandacht voor positieve ontwikkelingen zoals beschreven door Hans Rosling.
Maar het grootste deel van zijn betoog bestaat uit een herhaling van allang weerlegde onzin:
de hockeystick-affaire van 2005: https://skepticalscience.com/broken-hockey-stick.htm
climategate in 2009: https://ourchangingclimate.wordpress.com/2010/11/17/climategate-scandal-that-wasnt-and-scandal-that-was/
en het zogenaamde wegmoffelen van hittegolven door KNMI: https://klimaatverandering.wordpress.com/2019/10/24/robuustheid-van-homogenisatie-van-knmi-onderzocht/
En dan beweert hij nog dat het hem alleen om waarheidsvinding gaat. Ik vind het schijnheilig en misleidende propaganda.
Jac Vries
Het begint er op te lijken dat je opnieuw een gaatje gevonden hebt om weer binnen te komen. Mann de hand boven het hoofd houden is bijna een dagtaak voor je.
Moderator:
Jac Vries heeft een ban gekregen wegens getrol.
Hier de leestip van Marcel:
https://books.google.de/books?id=1wRuDwAAQBAJ&pg=PT15&hl=nl&source=gbs_toc_r&cad=3#v=onepage&q&f=false
Green Tiranny.
Marcel hoeft zich overigens geen zorgen te maken over Shell. Dat bedrijf is met z’n enorme gasbelangen bestens op de toekomst voorbereid.
Kim Kardashian biography | Early Life | Sex videos | Marriage