Door klimaatalarmisten hebben we ons gericht op de verkeerde vijand. We zijn tijdig gewaarschuwd voor een tikkende tijdbom.
Auteur: Graig Kelly (Australisch parlementariër).
Vertaling: Rob Nijssen.
In oktober 2007 verscheen een peer-reviewed onderzoeksrapport in ‘Clinical Microbiology Reviews’, getiteld; ’Severe Acute Respiratory Syndrome Coronavirus as an Agent of Emerging and Re-emerging Infection’ met als conclusie:
Het is bekend dat coronavirussen genetische recombinatie ondergaan, wat kan leiden tot nieuwe genotypen en uitbraken. De aanwezigheid van een grote voorraad SARS-CoV-achtige virussen in vleermuizen, samen met de cultuur van het eten van exotische zoogdieren in Zuid-China, is een tijdbom. Het is zeer waarschijnlijk dat SARS en andere nieuwe virussen van dieren of uit laboratoria opnieuw opduiken, en daarom mag de dringende behoefte aan voorbereiding niet worden genegeerd.
Maar, we hadden een overvloed aan klimaatalarmisten, bureaucraten van de Verenigde Naties en fanatieke geld hongerige promotors van hernieuwbare energie, die in die wereld predikten dat ‘klimaatverandering de grootste bedreiging voor de mensheid en de wereldeconomie’ was.
En waar gingen hun paniekzaaiende profetieën over?
Verdrinkende ijsberen, ijsvrije polen, het einde van de sneeuw, eindeloze droogte, gebrek aan regen waardoor stuwmeren zich nooit meer zouden vullen, meer stormen en orkanen, mislukte oogsten, wegzinkende eilanden, enz, enz.
Van al deze voorspellingen bleek er niet één uit te komen. Maar geen probleem – ze ontkenden het bewijs en fabriceerden en manipuleerden de meetgegevens.
En dat allemaal terwijl we nu getuige zijn van de vernietiging van vele duizenden miljarden aan welvaart en het ontstaan van wereldwijde massawerkloosheid.
Wat als de klimaatalarmisten en VN-bureaucraten in plaats van de westerse cultuur te demoniseren, van China hadden geëist dat ze stopten met het eten van exotische dieren, zoals vleermuizen, waarvan bekend is dat ze SARS-CoV-achtige virussen bevatten?
Stel je voor dat de VN-bureaucraten, in plaats van het autoritaire regeringssysteem van China te prijzen, hadden opgeroepen tot meer openheid en democratie in China, en zij dus niet de uitbarsting van het Wuhan-coronavirus hadden verborgen, maar de wereld onmiddellijk hadden geïnformeerd?
En stel je voor dat klimaatalarmisten, in plaats van de ideologie van groepsdenken te promoten met hun frauduleuze ‘97% consensus’-beweringen als een methode om het debat te smoren, een wetenschappelijke benadering hadden geaccepteerd, waar alternatieve meningen serieus worden overwogen en besproken?
Misschien zouden meer artsen in China dan wel dapper genoeg zijn geweest om zich bij de weinige tegenstemmen te voegen die alarm wilden slaan over de gevaarlijke uitbraak van virussen.
En stel je eens voor als we in plaats van honderden miljarden aan schaarse middelen van de wereld te verspillen aan het subsidiëren van windturbines, zonnepanelen en grote batterijen (die de komende jaren snel het einde van hun leven zullen bereiken en begraven moeten worden op gigantische vuilstortplaatsen) het veel slimmer hadden aangepakt?
Namelijk, als slechts een fractie van dat geld was geïnvesteerd ter voorbereiding op de volgende wereldwijde pandemie, waaronder systemen voor vroegtijdige waarschuwing, voorraden ademhalingstoestellen en medicijnen, beschermende middelen en de ontwikkeling van diagnostische tests, enz.
De bureaucraten van de Verenigde Naties hadden het hopeloos mis.
Ze negeerden de tikkende tijdbom van de markten in China en de menselijke consumptie van exotische zoogdieren, zoals vleermuizen, waarvan bekend is dat ze drager kunnen zijn van gevaarlijke virussen, en gingen in plaats daarvan verder met hun klimaatwaanvoorstellingen.
Er zullen koppen moeten rollen.
Bron hier.
Ja we moeten natuurlijk wel focus houden op de echte problemen in de wereld
Maar voor Fatih Birol is duidelijk waar het nu heen moet, schrijft hij op de website. “De coronacrisis is ernstig maar zeer waarschijnlijk tijdelijk. Intussen is de dreiging van klimaatverandering, die van ons vraagt de uitstoot van broeikasgassen substantieel te verlagen, blijvend.”
De crisis van vandaag moet niet de aanpak van die uitstoot hinderen, vindt Birol. De stimuleringsplannen die nu gemaakt worden bieden een ‘uitstekende kans’ om aan een toekomst met duurzame energie te bouwen.
https://www.trouw.nl/duurzaamheid-natuur/de-economie-groen-stimuleren-kunnen-we-het-daar-al-over-hebben~b92158e9/
Alarmisme, van welke kant het ook komt en waarover het ook gaat, moet je steeds nuchter bezien. Angst is altijd een slechte raadgever.
En bedenk ook met betrekking tot bovenstaand geval dat virussen met het grootste gemak overstappen op elk organisme waar ze zich passend op weten te muteren. Ook bij micro-organismen gaat het om hun voortbestaan en stappen van wilde vogels zo maar over op de kip als landbouwhuisdier. Of noem maar op. Zo chaotisch en onvoorspelbaar en voor ons soms ook vijandig is natuur nu eenmaal.
Adapteer, pas je aan en zorg tijdig voor beveiliging en onderken je zwakte als degenerees die we inmiddels allemaal zijn. De ene alleen een ietsje meer dan de ander.
Nee Jan, dat is een realist die vindt dat je die 1000 miljard (mag het ietsje meer of minder zijn) beter aan nuttige zaken, danwel direct bedreigende zaken kan besteden.
Eab, een mooie link. Allemaal woordvoerders die voor de eigen parochie preken. Het klimaatprobleem, welk probleem, nu naar voren halen. Gaan ze dit vertellen aan de bewoners van de Queens in New York ? En dan 65 miljoen nieuwe banen creëren. Je moet toch van een andere planeet komen om dit met droge ogen te kunnen beweren. Die 65 miljoen moeten eerst opgeleid worden. De vraag is “in wat?”. Die mensen moeten eerst studeren en dan een baan vinden, 65 miljoen is 50 % van de groep die studeren in Europa. En dan werk vinden in een industrie die geld vraagt ? Subsidies enz. Nu dan verdeel je die 65 miljoen over de rest van de wereld. Dan mijn vraag is, zit de rest van de wereld en Europa op deze ideeën te wachten ? Veel beter is om het geld te investeren in research om betrouwbare alternatieven te vinden.
@Eab. Deze uitbraak zal tijdelijk zijn, maar er zullen meer volgen, mits wij onze manier van leven niet veranderen. Meer mensen op de wereld betekent een zwakke schakel en biedt virussen an bacteriën om zich te kunnen verspreiden. Begrijp ook niet dat met onderzoeken uit het verleden niets is gedaan. Ik vindt deze uitdaging vele malen groter dan het klimaat. Als we maar een klein deel van het geld wat nu wordt geïnvesteerd in klimaatplannen zouden investeren in bestrijding oftewel voorkoming van dit soort pandemieën hadden we er allemaal baat bij gehad. Ook zouden we onze manier van veehouderij en de vleesconsumptie in het algemeen moeten overdenken. Minder vlees zou wel één oplossing zijn, maar dat moet ieder voor zich beslissen!!!
U.H.
U heeft gelijk. Naarmate er van één soort méér op elkaar staan of wonen, krijg je een monocultuur en die zijn daardoor bevattelijke voor bedreigingen. Desondanks wonen er héél vaak mensen in de stad en steeds minder op het platteland. Waar mensen wonen krijg je monocultures van mensen, boomsoorten, granen, groentegewassen, landbouwhuisdieren etc. Dat maakt je kwetsbaar. Maar ook het gebruik van medicijnen en bestrijdingsmiddelen en steeds langer willen leven. Toch doen mensen dat, ondanks alle risico’s die er aan kleven.
De natuur weet dat te voorkomen door steeds opnieuw te muteren en allerlei opties spontaan uit te proberen. Uniformiteit maakt kwetsbaar. En toch, soms, ontleen je sterkte aan de kudde. Maar of je die zo sterk moet laten groeien? Doe je dat wél, dan verplicht je jezelf tot héél goed opletten en adequaat handelen.
De bezorgdheid over het klimaat is niet afgenomen de afgelopen weken, sterker nog mensen zijn nog ‘bewuster’/woke geworden. Zij zien deze crisis als de ideale gelegenheid om een ‘duurzame economie’ op te bouwen. Waar vóór de crisis zo’n 6 op 10 Nederlanders zich zorgen maakten om het klimaat, is dat gestegen tot 7 op 10.
Uit het onderzoek van I&O Research blijkt dat 6 op 10 Nederlanders deze crisis als een openbaring zien. Zij zien dit als een moment van bewustwording, men gaat zich ineens vragen stellen over de mogelijkheden tot een duurzame economie. Opmerkelijk genoeg is er dus een crisis nodig om mensen te bewegen tot radicale verandering, het is dus geen intrinsiek doel/standpunt van oorsprong.
https://www.dagelijksestandaard.nl/2020/04/klimaatgekte-nog-lang-niet-verdwenen-uit-nederland-meerderheid-nederlanders-ziet-coronavirus-als-kans-om-klimaat-te-redden/
Wat fijn, dat nu 7 op de 10 Nederlanders zich zorgen maken om het klimaat.
Ze zullen meer dan ooit gaan inzien wat die VN eigenlijk voor een soepzooitje is met zijn WHO (World Health Organisation) met een crimineel aan het hoofd.
Ze zullen helder kunnen neerzien thans op manipulerende halve klimaatwetenschappers met dubbele agenda’s, die meetgegevens vervalsen en hun zakken vullen.
En last but not least; Ze zullen inzien dat er meer fossielvrije energievoorzieningen zijn dan die eenheidsworst van molens en panelen, die een soort van ruwe stroom opwekken, te vergelijken met ijzererts, dat nog een hoogovenproces moet ondergaan. De schellen zullen van hun ogen vallen, de verantwoordelijken zullen op hun jammerlijke falen worden gewezen en wel op ondubbelzinnige wijze!
Jawel, het begint nu!
EAB. Ik ben ook “woke” geworden dat er in het geheel geen klimaatprobleem is.
Corona en nieuwe SARS virus varianten is, getuige de Georgia Guidestones, een zegen voor een ideologische groep van sektarische eugenetici in de USA die de aarde en klimaat willen redden van de overbevolkte mensheid. Deze sekte wil de wereldbevolking beperken tot 500 miljoen mensen. En dan de “denkers” van de Club van Rome, als onwetenschappelijke alarmistische denktank tegen overbevolking, kan daarin heimelijke mee instemmen. Ook GreenPeace en andere sektarische milieuzeloten die zien haar economische destructie-agenda ingevuld door huidige C-crises en economische instorting als gevolg. Hoe kan je de blijheid hierover verbergen door deze goede ontwikkeling “voor aarde en klimaat”, dat is hun nieuwe probleem.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Georgia_Guidestones
NBCNEWS 19 maart, 2020: “CORONAVIRUS shutdowns have unintended climate benefits.”
Onetreeplanted , March 17, 2020: “THE SURPRISING CLIMATE CHANGE BENEFITS OF CORONAVIRUS”
NYTIMES , March 27, 2020: “What the Coronavirus Means for Climate Change”
CNN, March 28, 2020: “The planet is a beneficiary of the coronavirus ”
GreenPeace propaganda: “This acute health crisis will show us plenty of lessons for addressing the chronic climate emergency.”
Conclusion: “Be happy with the Corona virus for the benefit of the earth and against global warming”
Dat zie ik dat de mensen bezig zijn met klimaat, ze staan te springen voor een warmtepomp.
Er zijn maar weinig mensen die zich zorgen maken om het klimaat.
Nog nooit zoveel nieuwe cv ketels verkocht als afgelopen jaar.
En dat zal voorlopig ook niet stoppen.
2019 was een recordjaar voor fabrikanten van cv-ketels.
https://www.installatie.nl/nieuws/verkoop-cv-ketels-naar-recordhoogte/
@Theo. En dat zal het 2020 ook weer worden!!!
@UH,
40.400 warmtepompen verkocht.
446.000 verwarmingsketels.
Conclusie, de burger wil niet van het gas af op enkele groene na die de dingen nu laten lopen op overwegend grijze stroom.
Ik ben eens benieuwd hoe democratisch onze regering is of ze daadwerkelijk gedwongen de burger van het gas af gaan halen voor een te verwaarlozen bijdrage aan de wereldwijde co2 uitstoot.
Zal democratie tussen haakjes winnen, of zal het toch het grote geld van de burger ontrekken worden.
Off-topic!!
Speur vanuit huis mee naar archeologie op de Utrechtse Heuvelrug
Op maandag 6 april start het project Erfgoed Gezocht. Erfgoed Gezocht is het eerste grootschalige archeologische project op basis van citizen science in Nederland: iedereen kan vanachter zijn/haar eigen computer meespeuren naar nog niet eerder ontdekt archeologisch erfgoed op de Utrechtse Heuvelrug. Hierdoor kunnen burgers bijdragen aan wetenschappelijk onderzoek en de bescherming van het Utrechts erfgoed.
https://www.universiteitleiden.nl/nieuws/2020/04/speur-vanuit-huis-mee-naar-archeologie-op-de-utrechtse-heuvelrug
“En waar gingen hun paniekzaaiende profetieën over? Verdrinkende ijsberen, ijsvrije polen, het einde van de sneeuw, eindeloze droogte, gebrek aan regen waardoor stuwmeren zich nooit meer zouden vullen, meer stormen en orkanen, mislukte oogsten, wegzinkende eilanden, enz, enz.
Van al deze voorspellingen bleek er niet één uit te komen”
Tsja als je dan het bosbrandgevaar uit dat rijtje weg gaat laten dan trappen ze er misschien nog in in Australië.
https://www.climatecouncil.org.au/uploads/c597d19c0ab18366cfbf7b9f6235ef7c.pdf
En ook nog zeuren over de “97% consensus”… het lijkt Climategate.nl wel, hier hebben ze ook een obsessie met dat getal.
Ik ben het er mee eens dat er een onbalans is tussen de aandacht voor klimaatverandering en andere bedreigingen voor de maatschappij en de aarde. Daardoor worden er soms verkeerde prioriteiten gesteld, en is er onvoldoende aandacht voor nadelige bijwerkingen van klimaatbeleid. Op dit moment staat de aanpak van de coronacrisis voorop.
Tja eigenlijk wilde ik niet meer reageren op trollen tussen haakjes, maar soms kan ik het toch niet laten.
Als Climategate.nl niet aan jullie verwachtingen voldoet, wat liggen jullie dan nog als een stel verwende kindertjes hier te jammeren?
Waarom vertrekken jullie niet?
Nee Climategate.nl trekt aan om dat het allemaal niet in jullie straatje past, en jullie graag liggen te zeiken hier, daar kikken jullie op.
Jullie kunnen nog liggen te roeptoeteren tot je een ons weegt, het zal niet verranderen.
En steeds meer mensen worden dat hele klimaat zooitje moe.
En Bart Vreeken, ja we weten het inmiddels schaatsen en de bosbranden in Australië, bewijs het maar eens.
Net zo als die co2 hypothese, bewijs het maar eens dat alleen co2 de hoofdschuldige is.
Ik kan ook niet bewijzen dat God bestaat, maar hoop toch dat die jullie vergeeft.
Ik wens jullie veel succes.
Beste Theo, je hebt gelijk, ik besteed veel te veel tijd aan Climategate.nl terwijl het vrijwel niets oplevert.
Aan de andere kant: het is veel interessanter om je oor te luisteren te leggen bij mensen met wie je het in de eerste instantie niet eens bent, dan bij mensen die allemaal het zelfde zeggen. In de eerste plaats natuurlijk om er wat van te leren. Regelmatig staan er op Climategate.nl berichten of reacties die er werkelijk toe doen. Maar er staat ook zo veel onzin tussen, en zoveel eindeloze herhaling van onbelangrijke feitjes die sterk uitvergroot worden.
Het interessante aan Climategate.nl is ook dat je ziet hoe misverstanden in de wereld komen, bewust of onbewust. Het komt zeker voor dat feiten over klimaatverandering uitvergroot worden of onvoldoende op feiten berusten. Daar zouden we elkaar scherp op moeten houden. Maar dat vereist wel een constructieve opstelling, en niet het eindeloze welles-nietes gehakketak waar het hier bijna altijd in ontaardt. Climategate.nl slaat een verkeerde weg in door mensen die zich kritisch uitlaten af te doen als ’trollen’ of zelfs te blokkeren. Nog erger is dat racistische uitlatingen, niet eens terloops maar soms echt kwaadaardig, wel worden getolereerd.
Het probleem met klimaatbeleid is niet dat klimaatverandering en de mogelijke gevolgen niet bestaan. Het probleem is zoals gezegd de onbalans tussen de aandacht voor klimaatbeleid en andere problemen op wereldschaal zoals vervuiling van het milieu, uitbuiting, pandemieën, houtkap, cyberbedreigingen etc.
@Jan,
Ze moeten gewoon hun zegje doen, niet liggen te zuigen, en liggen uit te dagen, heb je een ban gekregen respecteer die dan, en wacht je ban tijd gewoon af.
Gebruik je zelfde naam en e-mail adres.
De naam trollen zijn ze zelf schuld, volgens mij antwoorden ze nog vaak naar zich zelf, en geven zich ook nog direct wat duimpjes omhoog, gewoon kinderachtig om te zien.
Heeft @Marc een ban of Vreeken, of die nieuwe Bas Gresnigt, die ook vaak de pan misslaat om er maar een paar te noemen.
Nee dat hebben ze niet, maar eeuwig die uitdagingen en dat gezuig zou ik ook moe worden.
Iemand die geen discussie wil, respecteer dat, ik ben toch niet verplicht om een antwoord te geven.
Ik kan een mening hebben over iets, ik schrijf dat, en dat is het dan.
Als een onderwerp je niet zint sla het gewoon over.
Je kunt simpelweg niet overal op reageren.
Zo zie ik dat, en ik denk de meesten hier.
Mooie genuanceerde reactie Bart Vreeken, waar ik mij volledig in vind.
Ik zou daar nog aan toe willen voegen op jouw zin: “Aan de andere kant: het is veel interessanter om je oor te luisteren te leggen bij mensen met wie je het in de eerste instantie niet eens bent, dan bij mensen die allemaal het zelfde zeggen.”, dat dit goed aansluit bij de wetenschappelijke methode: het proberen te falsificeren van een bestaande (of je eigen) theorie. De zogenaamde trollen op CG passen de wetenschappelijke methode dus beter toe dan de meelopers op CG.
@Bart Vreeken,
Het eindeloos herhalen van hoe erg het wel niet gesteld is met het klimaat word velen malen overtroffen door alarmistische berichtgeving, daar kun je niet omheen, zelfs tot op tv worden de mensen er mee bestookt.
Voor de rest schrijf je ook wel dingen waar ik me soms wel in kan vinden zo als je er nu ook een paar aanhaalt.
Maar als je schrijft over die bosbranden, die trouwens heel erg zijn geweest, kun jij niet alleen aan opwarming toeschrijven, daar zijn veel meningen over, en veel, heel veel dingen die het tegenover gestelde beweren, die in mijn oren heel erg aannemelijk klinken.
Maar goed daar zijn de meningen over verdeeld, en jij mag je mening daar over hebben net zo als ik ook.
Maar ze moeten niet op tv en andere media liggen te schreeuwen het komt door de opwarming, want dat weten ze simpelweg niet zeker, en dan kun je beter de mond houden.
Bij mij valt dat onder de noemer valse propaganda.
Net zo als ze eens schreven vogels krijgen kortere vleugels door de opwarming, gewoon waanzin zulke berichtgeving, maar er zullen zeker weer mensen zijn de dat ook weer geloven.
Zo nu moet ik eerst wat klusjes gaan doen.
Bart,
Er is niets ‘groen’ aan de Shell, Vattenfall, of welke andere multinational dan ook. Dit zelfde geldt voor de VN, de EU, alle sektarische zuilen die nog altijd heersen in medialand, alle ‘goede doelen’ en alle mogelijke belangengroepen voor wat dan ook.
Onze vijand is dan ook niet de opwarming van de aarde of een virus maar het totaal hypocriete en wereldvreemde etablissement Je zou verwachten dat dit in deze tijd van moderne communicatiemiddelen beter zou zijn dan in de tijd van Lodewijk XVI of Kaiser Wilhelm II. Helaas. Niets in minder waar.
Ik kan mij volledig vinden in de strekking van dit artikel. Als dit betekent dat je mij nu een rare complotdenker vindt mag je die gedachte van me houden.
Zoals ik hier al zo vaak heb aangegeven, duurzaamheid gaat over alles. Aantal mensen, voedsel, zoet water, en alle benodigde grondstoffen en restproducten. Door de uitstoot van CO2 warmt de aarde een klein beetje op. Op langere termijn moeten we hier iets mee, maar vooralsnog wordt de aarde slechts vruchtbaarder. Daar moeten we gebruik van maken.
https://www.volkskrant.nl/kijkverder/2018/voedselzaak/artikelen/huh-is-dit-de-sahel-dankzij-lokale-boeren-wordt-de-woestijn-weer-groen/
Terwijl we dit doen moeten we ons vooral richten op het ontwikkelingswerk. Leer de ongeletterde mensen lezen, schrijven en rekenen. Ga ze vooral niet vertellen hoe zijn hun leven moeten leven, want dat weten we zelf niet. Maar als eerste moeten we ophouden met het inhoudsloze hypocriete geleuter. Weg met Thunberg, Soros, Bregman en alle andere valse profeten.
@WijnandH. Ik heb toch het vermoeden dat de hele klimaatwaanzin erop stoelt om weer de westerse hegemonie te tonen en uiteindelijk de ach zo arme landen in de derde wereld te tonen hoe goed wij toch zijn. Als wij op een gegeven moment helemaal klimaatneutraal zijn komen de klimaatzendelingen om de mensen b.v. in Africa te laten zien hoe het moet onder de noemer ontwikkelingshulp. En ondertussen zijn in deze landen geen grondstoffen meer te delven (Lithium, Cobalt, enz.enz.) en hebben wij dan als westerse beschaving (?) zelf ontwikkelingshulp nodig. Maar dat zal ik dan gelukkig niet meer mee maken als 70+. Wij genieten, net als AnthonyF en TW enz. van het mooie weer bij een glaasje rode wijn (maakt niet uit of uit Frankrijk, Spanje of Italië)
@Bart Vreeken 7 apr 2020 om 09:12- Er is geen klimaatprobleem. Die bosbranden waren het gevolg van ondeugdelijk bosbeheer op instigatie van WWF en andere deugclubs.
Hetzler, Dat hebben door fossiele industrie gesteunde personen inderdaad naar buiten gebracht. Maar een onderzoeksteam waar het KNMI aan meegewerkt heeft, heeft geconcludeerd dat klimaatverandering flink heeft bijgedragen aan de ernst en omvang van die bosbranden.
@vanGelder. Vertel mij maar een wat het KNMI voor bijdrage geleverd heeft? Toe maar, ik ben razend benieuwd.
Jan,
Waarom vraag je niet aan vanGelder om zijn bewering “Dat hebben door fossiele industrie gesteunde personen inderdaad naar buiten gebracht.” te onderbouwen?
Waarom moet Hetzler zijn mening onderbouwen en vanGelder niet?
Is dat misschien omdat vanGelder’s mening in jouw straatje past?
Bosbranden ontstaan door dat droog materiaal in brand vliegt. Niet door klimaatverandering. Hoe droog het ook is, het spul ontbrand niet vanzelf. Over het algemeen ontstaan bosbranden door onvoorzichtigheid of worden ze opzettelijk aangestoken.
7 Jan 2020: Australia is fighting an unprecedented bushfire season. Many have blamed the fires on climate change but new figures have revealed cops in the country have arrested multiple people suspected of starting fires in the wild. In New South Wales, 24 were charged with deliberately setting bushfires since November 8 while South Australia has seen 10 arrest reports since September 1.
180 arson arrests were made for deliberately starting bushfires that left 26 dead and razed 2,000 homes
https://www.thesun.co.uk/news/10693625/australia-bushfires-180-arson-arrests/
Jan,
Moet je nu ook niet op hoge poten naar de moderator om te protesteren tegen vanGelder’s ongefundeerde beschuldiging? Consequent gedrag is niet echt jouw ding lijkt het.
KNMI, wat hun eigen cijfers uit poetst gaat even vertellen waardoor brand in Australië door onstaat, zullen de Australiërs niet mans genoeg zijn om dat zelf uit te zoeken?
Doorschuiven deze Hollandse onzin weer.
Scheffer, Theo en ik hebben al elk een duimpje omlaag maar er is nog geen antwoord van onze Jan.
ht tps://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuws/kans-op-bosbranden-australie-toegenomen-door-klimaatverandering
En dan nu graag de onderbouwing van Jeroen Hetzler.
@John,
Duimpjes omlaag, ach laat ze toch, zie het als een teken dat je gelijk hebt.
@vanGelder, je gaat een verplaatste doelpaal terugkrijgen. Ik zit ook te wachten op inhoudelijk commentaar van Hetzler over mijn beweringen van gisteren en ik kreeg ook die doelpaal terug. Als ik in mijn glazen bol kijk zie ik een opmerkingen over verdwenen hittegolven en/of het aanpassen van temperaturen en/of CAGW bestaat niet aankomen.
Scheffer is onderweg gestruikeld en heeft het einde van zijn linkje dus weer eens niet gehaald.
“A previous version of this article suggested that more than 180 people had been arrested for arson, in connection with the Australian bushfires. This figure included people who had been arrested before the current bushfire season, and included arrests in areas which have not been affected. The correct figure is around 34. We are happy to clarify.”
@Theo “Duimpjes omlaag, ach laat ze toch, zie het als een teken dat je gelijk hebt.”
Dank, zo ervaar ik dat ook :-D
Nou hier dan nog een uit de Australische media waar ik toch iets meer vertrouwen in heb dan in het KNMI.
h ttps://www.lifehacker.com.au/2020/01/what-causes-bushfires/
Bushfires are a natural result of the hot, dry conditions of Australia’s environment, particularly over summer. Importantly, they’re also a normal part of Australia’s ecosystem, with several native plants relying on them to regenerate and grow.
While arson can be a factor in bushfire ignition, statistics from last August charting the causes of bushfires over a year-long period identified only 1.3 per cent of recorded fires being linked directly to arson.
More commonly, fires are ignited by legal or illegal burn off that may run wild, lightning storms and electrical faults – with lightning accounting for “about half of all ignitions in Australia.” Many others are started accidentally by human fault, such as via campfire embers.
Hoezo klimaartveranderding.
Jan, heb je bezwaar ingediend bij de moderator tegen vanGelder’s ongefundeerde beschuldiging?
@Marc, Geen dank, ik gun het je ook nog, best wel moedig dat je, je soms in het hol van de leeuw werpt.
Ik vond zelfs dat je taalgebruik nog redelijk netjes bleef gisteren. :-)
Nee Jan , het beleid was al jaren om niet meer preventief af te branden zoals dat vroeger gebeurde. Als je dan een droge zomer hebt vergroot dat het risico.
Heb je bezwaar ingediend bij de moderator tegen vanGelder’s ongefundeerde beschuldiging?
John,
Mijn bewering is inmiddels onderbouwd zoals je hebt kunnen lezen. Wat betreft dat preventief branden, heb je een bron voor jouw bewering dat het beleid was gestopt / verminderd (zeker onder druk van natuurbeschermers e.d.)?
Ik heb wel eens iets gelezen / gezien van iemand van de brandweer, dat preventief branden moeilijker werd doordat er vaker woningen dicht bij het bos waren gebouwd, en doordat de condities voor branden (niet te droog én niet te nat) minder vaak geschikt waren.
@Theo, haha, dank. Ik ben iets beter geworden in het negeren van het gescheld op mij en kan er tegenwoordig om lachen. Ik denk maar zo, als mijn reacties zo veel emotie veroorzaken dan was het een rake reactie. Zwaait naar John en nikos.
Fantastische video Jan en een aanrader voor Hetzler om eens te gaan bekijken als boseconoom als hij echt geïnteresseerd is in de bosbrandmaterie.
https://www.youtube.com/watch?v=t0x46-enxsA&t=335s
Australian News.com: JANUARY 8, 2020
Shocking number of arson charges in bushfire-ravaged regions indicate sinister start of blazes
In past studies, criminologists have estimated that 85 per cent of wildfires are caused by humans. That includes arson, but also non-malicious activities like leaving a campfire smouldering or throwing a lit cigarette from a car.
Australian research conducted in 2008 determined that about 8 per cent of formally recorded vegetation fires over a several year period were the direct result of firebugs.
Another 22 per cent of examined bushfires in the Australian Institute of Criminology study were deemed to be suspicious. Some 40 per cent couldn’t be assigned a cause.
“When unassigned bushfires were investigated by fire investigators, the majority were found to be maliciously lit,” Janet Stanley, Associate Professor at Melbourne University’s Sustainable Society Institute, wrote in The Conversation.
“But official fires are just the tip of the iceberg. The actual number of bushfires in Australia is thought to be about five times that recorded. Virtually none of these unrecorded fires are investigated.”
Since November, authorities in NSW have charged or cautioned 183 people for some 200 bushfire-related offences – malicious and otherwise.
Of those, 24 people have been charged with deliberately lighting bushfires.
Another 53 were charged or cautioned for failing to comply with a total fire ban and another 47 with discarding a lit cigarette.
https://www.news.com.au/national/crime/shocking-number-of-arson-charges-in-bushfireravaged-regions-indicate-sinister-start-of-blazes/news-story/be73567276fcbb39b8e7f58bf79268cb
@vanGelder 7 apr 2020 om 16:30
De kans dat mijn fiets gestolen wordt neemt ook toe door de klimaatverandering ;-)
Het is nogal raar dat een instituut met een natuurkundige achtergrond zich verlaagt tot het nivo van gokken.
Kans bestaat niet in de natuurkunde, alles heeft een oorzaak.
Nog even en de “onverklaarbare” autobranden kunnen ook geweten worden aan een paar tiende graad.
Goed dat je dat meldt Scheffer. Ik zat net die youtube video te kijken over de bosbranden en wat blijkt, de brandstichting gerelateerde bosbranden vinden plaats in de bewoonde omgeving en betreffen vooral kleine branden (In victoria van de 385 hectare aan brand was 0,03% toe te wijden aan verdachte omstandigheden oftewel brandstichting). Het grootste oppervlak dat verbrand is komt door bliksem in afgelegen gebieden. Door alleen naar de percentages van oorzaken te kijken en niet naar de impact in oppervlak ben je eigenlijk de bevolking aan het voorliegen.
@Jan,
Eindelijk begin je het te begrijpen.
Maar ik zal nog een keer terug komen op hoe de charlatans te werk gaan.
Jan 7 apr 2020 om 17:11
3 jaar geleden, kan me een jaar vergissen, toen was de hele zomer regen en onweer, het was overal klets nat, de aardappelen lagen te rotten in de grond, de campings stonden blank van het water, enz.
Dat kwam door de opwarming volgens de specialisten, we moesten er maar aan wennen dat we hier in Nederland nog vaak met zulk weer van doen kregen.
Het jaar erop was droog, en uiteraard weer door de opwarming, en weer moesten we rekening houden dat we dit weer steeds weer terug kregen.
Gek of niet dan?
Vraag oude boeren eens hoe vaak in het verleden dit niet gebeurd is.
Lees de geschiedenis boeken eens hoe vaak mensen honger hebben geleden door mislukte oogsten vooral in de middeleeuwen, en dat ze dan ook nog van hun beetje voedsel beroofd werden door de kasteel heren.
Over zulke onzin lees ik normaal gesproken gewoon over heen.
Straks vallen mijn schoenen nog uit door de opwarming.
@Jan, ik wist dat dat ging gebeuren dus heb jouw link overgenomen want dat is echt een heel waardevolle video. Bedankt voor het onder de aandacht brengen. Echt een eyeopener voor mij aangezien ik me nog niet veel verdiept had in die bosbranden.
Theo
Je beweert weer eens iets zonder enige bron
Dus zoek een fatsoenlijke bron lees eerst wat er echt staat en of het de opinie is van de journalist of van een wetenschapper en kom dan eens klagen
Foei zomaar mensen in het wilde weg beschuldigen zonder enige onderbouwing dat zouden Theo en John nooit willen
Oh en Theo waarom verplaats je nu weer doelpalen van bosbranden in Australië naar iets in Nederland ??
Marc de visionair 7 apr 2020 om 17:15
” Ik ben iets beter geworden in het negeren van het gescheld op mij en kan er tegenwoordig om lachen.”
,Ja ,Marc laten we het even over schelden hebben,en dan wel de feiten,niet je eeuwige slachtofferrol:
Het repertoire van Marc: stelletje bejaarden,hetzler fanboys,hektrol,achterlijke,Einstein,droeftoeter. etc etc.
Je komt een beetje over als deugertje Dolf Jansen,iedereen oproepen om minder te vliegen,maar niet hij zelf natuurlijk.
Kijk,dat je hypocriet bent,weet iedereen hier nu wel,dus je hoeft het niet dagelijks te laten zien.
En durfde je niet op mijn eerdere reacties van gisteren en vanochtend te reageren?
De confrontatie uit de weg gaan,omdat je weet dat je weer zwijgend af moet druipen omdat je hypocrisie in de weg zit.
@Jan,
“Oh en Theo waarom verplaats je nu weer doelpalen van bosbranden in Australië naar iets in Nederland ??”
En dat komt dan van de kampioen in het verplaatsen van doelpalen.
@Jan simpel, omdat ik dat aan de Australiërs over laat, zei hebben daar uitvoerig over bericht, en hebben heel andere conclusies dan een KNMI, puur propaganda van hun, interessant doen.
@Sheffer heeft je ook al een bericht voorgeschoteld hoe het zit.
Vetplanten geen brandgangen meer door die groenen, bluswater wat er niet meer was, sterke wind, brandstichting, de aboriginals die hun gang niet meer mochten gaan enz.
Waar ligt het vlampunt van gras en bomen of wat voor vegetatie dan ook, echt nog heel lang niet bij de temperatuur wat daar was.
“Visionair”, 99% van de bos en savanne branden in Australië komen door de vele honderdduizenden / miljoenen blikseminslagen per jaar.
https://www.abc.net.au/news/science/2017-01-06/the-science-of-bushfires/8124050
Maar er ligt ook een zware schuld voor de bushfires bij de opvolgende Australische regeringen met 3 verschillende oorzaken, die gestapeld het bosbranden probleem hebben verergerd:
1) ze hebben bij diverse grote mijnbouwconcessies rivieren laten gebruiken / afdammen voor hun productie proces, gevolg droogte.
2) De toegenomen verkaveling van bossen tot bewoonbare regio’s in de buitengebieden rondom de grote steden.
3) de bossen in de buitengebieden werden ooit onderhouden, echter nu laten ze als besparing dood hout liggen en kreupelhout voortwoekeren.
Met de genoemde brandstichting in die bosrijke regio’s er nog eens bij is er GÉÉN oorzaak in klimaatverandering te constateren, hoe graag CAGW-ideoloooogen dat ook willen doen geloven voor hun politieke zaak.
Marc de hypocriet.
Niks geen laster,gewoon scheldwoorden die van jou komen,en dan ben ik de ergste nog vergeten: “dat soort mensen” (ging over mij).
En ik klaag niet over schelden,zo hypocriet ben jij alleen.
Als je het hier zo verschrikkelijk vind,dan ga je toch terug naar Joop.nl,zoals je al 645456 keer hebt aangekondigd.
“en stel je eens voor ‘
ja , stel je eens voor dat we weer zelf een maak-industrie zouden gaan invoeren . Gaan we zelf zonnepanelen maken en windturbines .
En batterijen – fabrieken en waterstoffabrieken . Stork is er al heel ver mee.
Hoeven we niets meer bij de rare chinezen te kopen
Stel je eens voor .
ik stel me meer voor dat ,du moment de hype is overgewaaid , we ineens alles vergeten zijn en vrolijk verder gaan waar we gebleven waren .
Bij Alibaba.
Jan geeft blijk van het prototype van een “linkse” jongen.
Bovendien een op leeftijd, want over kapitalisme wordt tegenwoordig door links niet meer gesproken, sinds zij er zelf ook deel van uitmaken.
Er is geen links en rechts meer Jan, er is alleen globalisme en nationalisme.
De multinationals, jouw rechts, de groenen, jouw links zitten allemaal in de boot van de globalisten.
De globalisten die een wereld willen, met een wereldbevolking, zonder grenzen en een ongekozen bestuur.
Hun doelstellingen zijn verdelen van de “rijkdom” in de wereld door klimaatwaanzin, het kweken van een uniform Europees ras door ongebreidelde massamigratie.
Daarvoor vernietigen zij de huidige Europese cultuur, kunst en geschiedenis.
Jouw aandeelhouders zijn Jetten, Timmermans, Klaver, Rutte e.v.a.!
Maar ik heb niet de indruk dat het jou wat zal uitmaken, jij bekijkt de wereld namelijk alleen via het klimaat, door een links sleutelgat wel te verstaan.
Oh, hij is al weg… :)
Dat de duimpjes hier naar beneden zouden gaan was geheel in lijn met de verwachting.
Stel : ik verwacht dat juist China en andere opkomende landen sterker zullen worden. Ten koste van de westerse landen .
en dan piepen we ineens heel anders ook .
dan is het weer de schuld van …..
Ja Bert, stel je eens voor…
Dat we zelf mondkapjes gaan naaien voor 3x de arbeidskosten van een Chinese arbeider. Dat worden dan dure mondkapjes. Hetzelfde geldt voor zo ongeveer ieder ander artikel dat door China wordt geleverd. Een open wereldeconomie zonder importheffingen. Je ziet wat het gevolg is. Goedkoop over de hele wereld kunnen vliegen. Goedkoop blijkt nu duurkoop te zijn. Hoe het tegen te gaan is? Ik heb geen idee.
Mensen vliegen zonder enige moeite twee weken naar Thailand, plakken er nog een weekje Vietnam tegenaan. Of Peru bezoeken, dat is ook hip! Een weekje Turkije voor maar € 500 p.p? Leuk! Een 6-daagse skipas in Ischgl kost al gauw € 260. Lachen, man. Doen we 2x per jaar! Na je studie een half jaar over wereld reizen. Welke student doet het niet? Om vervolgens te klagen over de CO2 uitstoot van vliegtuigen. We geven zonder probleem € 20k uit aan een nieuwe auto. Maar oh we als onze zorgpremie met een tientje per maand stijgt! Dan heb je de poppen aan het dansen. Misschien moeten we gaan leren onze prioriteiten anders te gaan vaststellen. Moeten we leren om te betalen voor goede zorg en voor goede veiligheid. De kwaliteit van het leven zit niet in een cruise-reis in de Caraïben, maar wel in gezond kunnen ademen.
Dag @ johan ,
Maar dat is toch de economie van de vrije markt ? Zonder uitbuiting kan die niet bestaan ! Jouw laptop zo onbetaalbaar zijn als mensen in africa een eerlijke prijs kregen en arbeiders in China een eerlijk loon . Anders gezegd : vliegen, de PC en smartphone zouden nooit zo algemeen ingevoerd zijn geworden en de economie zou er heel anders hebben uitgezien. China en andere landen zouden nog steeds straatarm zijn waar ze slangen ratten en schorpioenen eten.
De toeristen industrie is een van de belangrijkste economische sectoren, zoniet dé belangrijkste. Op nr. 2 komt -denk ik – de afval industrie . (vroeger was afval iets wat waarde -loos was ) en binnenkort met stip de duurzaamheids-industrie
Stel dat mensen niet meer over de aarde zouden tetteren zoals ze doen. Dan stort de wereldeconomie in elkaar met gevolgen waarbij deze pandemie kinderspel is. Miljarden mensen zouden -direct en indirect – werkloos worden en biljarden zouden in rook opgaan , waaronder pensioenpotten, waarvan de waarde is afgeleid van de waarde van hotelketens en vlieg- maatschappijen enz.
Wij hebben een wereld gecreëerd waarin geen weg meer terug is. Groei moet ! Daarom denk ik ook dat het weer heel snel business as usual zal zijn waarbij China, Bangladesh , vietnam enz als werkplaats van de wereld blijven fungeren en de macht van alibaba’s , amazon’s , bransons Bill Gates en Apple’s juist zal toenemen in plaats van afnemen. Ondanks al de mooie wensen nu voor een ‘betere ‘ wereld .
Zelf werk ik al jaren aan zo’n ‘betere’ wereld, gebaseerd op zelf doen, off grid en zelfvoorzienend zijn, maar mensen halen hun neus ervoor op. Waarom moeilijk doen als alles voor het oprapen ligt . Mensen hebben het veel te goed .
Kortom : verstandige mensen is werken en consumeren tot aan de begrafenis toe want zelfs dát is consumeren. Ik zie het allemaal in mijn directe omgeving . Hardwerkende mensen die drie keer per jaar het vliegtuig pakken naar een zonnige bestemming . In bepaalde kringen is dan wintersport verplicht.
Dan blijft de economie lekker draaien. Om duurzaam te zijn kopen mensen een tesla en laten door een bedrijf – nieuwe economie – bomen planten en bouwen een nul op de meter huis . in de nieuw-ste ! economie .
Bert, helemaal met je eens. Maar het is verdomd moeilijk!
@JohanD. Klopt wat je zegt. De arbeidskosten in China en vele andere landen in Azië zijn “nog” lager. Maar dat gaat ook veranderen. M.b.t. mijn vak pigmenten kunnen wij niet meer terug. Voor een productie van intermediates voor kleurstoffen en pigmenten, die heb je in ieder geval nodig, zal je in Europa geen vergunning meer krijgen. Of je moet er zoveel in milieumaatregelen stoppen dat de producten tot 5 keer duurder worden. En met de explosies in maart verleden jaar heeft er al een kentering plaatsgevonden. De Chinese autoriteiten hebben hele producties gesloten wat ertoe heeft geleid dat sommige pigmenten nu i.p.v. € 80,00 / kg nu € 160,00 / kg kosten.
Sommige zijn al drie keer zo duur. Bij kleurstoffen (voor o.a. textiel) is de trend al 2 jaar gaande wat ook een schaarste met zich mee brengt. Dat betekent dat onze producten hier (muurverf, verf voor kozijnen, drukinkten, autolakken enz.) duurder worden of al zijn. En ik voorzie dat ook voor andere producten en sectoren. Ik zie China wel iets genuanceerder: Natuurlijk eet men in sommige delen van China graag wilde besten, honden, katten enz., maar heus niet in het helen land. Mijn collega’s, allemaal uit de grote regio Nantong, Ningbo, Wuxi, Hangzhou, walgen bij de gedachte aan het eten van vleermuizen, honden enz.. Heb in de laatste 15 jaar heel wat regios bezocht, maar gelukkig nooit dit soort taferelen als in Wuhan meegemaakt. Maar begrijp me goed, ik sta er ook niet achter en probeer wel te begrijpen wat erachter zit om zoiets lekker te vinden.
Johan D.
Zelf ben ik niet zo’n fan van vliegen. Maar fijn dat het kan en ik misgun het niemand om eens te gaan kijken en beleven hoe het er elders toegaat. Maar inderdaad, om dan vervolgens te gaan klagen of de naar je gevoel veroorzaakte klimaatverandering af te kopen met een stekje van een boompje, is wel wat mager.
Ik heb er geen bezwaar tegen dat er iemand vliegt en dat ook vaak doet. Zolang het maar niet gesubsidieerd wordt. De luchtvaartindustrie is oud genoeg om zijn eigen broek op te houden. Ongelijk speelveld is het natuurlijk wel, weet je waarom, omdat de auto onevenredig wordt belast. Tja, onze overheid moet toch érgens zijn geld halen hoor ik tandenknarsend opmerken.
@Johan D.:
Of ze gaan met 22000 man een COP-klimaatfeestje vieren.
U.H.
Ach, wij eten rauwe haring en garnalen, liefst wilde zalm en tegenwoordig zelfs meelwormen en sprinkhanen.
Héél vroeger deden al die rare voor ouders van ons niet anders. Die moesten jagen voor ze aan tafel gingen. Daarna pas zijn wij dieren gaan fokken en weer later lieten we het slachten van die dieren aan anderen over omdat we dat maar eng en weer later zielig zijn gaan vinden.
Dat probleem lossen we nu op door één spiercel te nemen en die onder streng gecontroleerde omstandigheden tot een biefstukje of karbonade te laten opgroeien in de fabriek in een soort van couveuse. Eng hè. Nog even en we vinden zelfs het van het land halen van een bloemkool héél erg. Dan zijn we toe aan de groentepartij. Wacht maar, het komt eraan.
@Bert. Juist, dat is ons probleem. De hele (bijna) maakindustrie in NL is verdwenen. Trouwens ook in mijn vak chemie en pigmenten. Al 30 jaar geleden zijn de groten van Europa, vooraan BASF vetrokken naar China om daar productie op te bouwen. Goedkoper, geen milieumaatregelen enz. En nu klagen dat, ook in D, alles verdwenen is.
En vooral klagen over het slechte milieu in China. Hebben we zelf heel hard aan meegewerkt.
Heijden
“Zeg gewoon dat je geen andere mening accpeteerd en dat je geen discussie wil hebben.”
-Is het niet zo dat jij (en anderen) hier meer dan 10 jaar ongehinderd je gal kon spuwen?
-Heeft HL je niet meerdere malen gewaarschuwd voor je een ban kreeg?
-Is het niet zo dat mensen die normaal hun kritiek geven(zoals Bart Vreeken) niets in de weg wordt gelegd?
-Niemand verplicht je om hier te reageren.
En hou toch een keer op met jullie eeuwige slachtofferrol,jij ,guido en marc hebben hier zelf iedereen voor rotte vis uitgemaakt ,dus jullie zijn de laatste die hierover moeten gaan janken.
Ik zal je nogmaals dit advies geven: ga met HL prive in discussie,pas je aan(zoals iedereen dat moet doen),zet je koppigheid opzij,en hou je aan eventuele afspraken die je maakt.
Als dit niet mogelijk is,accepteer je ban en blijf lekker weg.
Mijn eigen observatie over de aanpak van het corona virus, de WHO heeft veel te laat gewaarschuwd, en zelfs toen duidelijk was dat het veel gevaarlijker was dan aangenomen, de WHO is goed bijgepraat door China en zelfs in Wuhan geweest. Men vertelde de wereld dat China geweldig werk deed, en dat ondanks de ernst van de situatie er geen paniek was, China werd nog een geroemd om zijn adequate optreden.
Weken later toen we enkel hoorden over “griepje”, “niet zo besmettelijk”, “volledig onder controle”, “geen noodzaak om de grenzen te sluiten”kon het virus in twee weken tijd ongemerkt over de wereld zwerven.
China besmette Londen, van Londen naar Italië, van Italië naar de rest van Europa, en uiteindelijk over de gehele wereld.
En nu zit ongeveer de helft van de aardbewoners in een of andere vorm van lock-down.
Je zult zien dat er weer flink met vingers wordt gewezen, de aanpak van de een is veel minder goed dan die van de ander, vooral Trump en andere anti globalisten moeten het ontgelden.
Ik denk dat we in het begin veel rationeler hadden moeten optreden aan de hand van ervaringen in de rest van de wereld in plaats van ons door het RIVM te laten voorlichten die op haar beurt weer leunde op de WHO.
Je ziet duidelijk dat grote systemen van ambtenaren absoluut niet in staat zijn om de zaken adequaat aan te pakken.
Men verschuilt zich achter elkaar en neem zelf geen enkele verantwoording.
Mochten er later onderzoeken komen dan kan iedereen tevreden zijn, iedereen heeft volgens de regels gehandeld.
Hoe het een an ander in ons land zich ontwikkelde laat de onderstaande mini docu zien.
Hoe verschuilen verantwoordelijke ministers zich achter anderen als er feiten boven tafel komen.
Tenenkrommend hoe de kamer er alles aan lijkt te doen om in ieder geval Thierry Baudet dwars te zitten.
Bekijk het gekonkel zelf.
https://youtu.be/hbdQBCYF5Zo
Er zijn nogal wat landen die vleermuis eten, China spant wel de kroon, ze eten eigenlijk alles wat loopt, kruipt of vliegt…
Zo’n verhaal over virussen en het eten van vleermuizen is natuurlijk niet compleet zonder visuele onderbouwing…
Have fun!
https://youtu.be/myHCdK9OMec
Willen alle klimaat alarmisten NU alle elektrische apparaten (dus ook de PC) uit zetten. Gemini en Westermeer levert op dit moment 0,000000000 energie. Dus doe iets aan ket klimaat en geef het voorbeeld. Een voordeel, vandaag geen alarmisten meer op Climategate.
Op 28 maart j.l. zond Radio Munchen een zeer verhelderen interview uit met de viruloge Karin Mölling, Directeur van het Instituut voor Medische Virulogie aan de Universiteit van Zürich. Je kunt het horen of lezen onder: “Mehr Respekt vor Viren”. Ze is ook de auteur van het boek “die Supermacht des Lebens”, dat helemaal gewijd is aan virussen.
@Piet. Dank voor de tip. Ik zal er eens naar kijken!
Beste Hans Labohm
Succes met je site. Er was een dag dat ik dat ik dacht dat klimaatsceptici een punt hadden. Daar ben ik van genezen.
Ik haak nu echt definitief af.
@HenryP
Je kunt ook naar mijn antwoord fluiten. Mijn eerste inschatting van je berekening was, is dat je naar de verkeerde flux kijkt – het lijkt dat je kijkt naar effecten op de SW fluxen – en het lijkt erop dat je niet vermenigvuldigd met de flux per m2 per golflengte-eenheid.
Er komen vast nieuwe alarmistische wijsneuzen langs.
Voorbijganger, we zullen je verhelderende bijdragen node missen. Cynisme uit…
Bij mij is het cynisme al maanden 100% procent aan.
De voorbijganger is voorbijgegaan…
Cornelia
Hij had gewoon het heen en weer of moet van tijd tot tijd een rondje lopen. Nu heeft hij blijkbaar zijn bestemming gevonden.
Bij BV misschien. Effe checken.
ik begrijp het bovenstaande artikel erg goed en bovenal begrijp ik de ergenis die het klimaatalarmisme teweeg brengt.
Maar laten we dan gelijk ook de EU met klimaatpaus Timmermans en zijn kardinaal Samsom, die met de “Green Deal” 11.000 mijard uit willen geven in de komende jaren op de korrel nemen.
Dat geld zal waarschijnlijk verdwijen in zakken die zij kennen.
Onder andere de NGO’s als Greenpeace (Samsom) en de verpolitiekte ambtenarij (Timmermans)
Alle zogenaamde wetenschap, aangezien niemand het weet, kunnen we het beter geloofschap noemen kost eenieder veel inspanning en vermogen dat beter ingezet kan worden.
Ik lees Cimategate bij ieder nieuwe uitgave en erger me enorm aan alle commentaren die eigenlijk alleen maar zeggen dat de natuur de natuur is en het klimaat het klimaat.
En eenieder heeft dan een bewijsgedachte dat zijn of haar denken de juiste is.
Daar kun je het dan beter bij laten.
Strekte allemaal
Wel dat gaat waarschijnlijk nu toch niet door, zie artikel.https://www.elsevierweekblad.nl/nederland/achtergrond/2020/04/groeiende-scepsis-over-green-deal-200159w/
Wellicht hebben intuïtieven aangevoeld dat er iets zat aan te komen, alleen de verklaring in de verkeerde richting gezocht ..
Even off-topic, maar wel de moeite waard:
De verkopen van cv-ketels (op gas) zijn in 2019 door het dak gegaan, ondanks het vervallen van de aansluitplicht in 2018 en de massieve propaganda van msm, overheid en politici om van het gas af te gaan. Vuile rotzakken. Ik heb het al eerder gezegd; Hoogste tijd voor de regering om een nieuw volk te kiezen.
https://www.installatie.nl/nieuws/verkoop-cv-ketels-naar-recordhoogte/
Vind je het gek, na de fraaie verhalen van Samsom op 14 oktober 2018
in Buitenhof?
https://youtu.be/WajhFRBODvg#t=1m35s
Volgens het tv-programma Zembla waarschuwden virologen al in 1999 voor een gebeurtenis zoals we die nu mee maken. Op die waarschuwing en de waarschuwingen die in de bijna 20 jaar daarna werden gedaan, is bijna geen enkele concrete, langdurige (duurzame) voorzorgsmaatregel genomen.
Wij, de wereldbevolking, werden de afgelopen 20 jaar door wetenschappers voor twee grote crises gewaarschuwd: Klimaatsverandering en pandemieën. De vraag waarom de ene waarschuwing zo veel en de andere zo weinig aandacht kreeg, mag gesteld worden. Waarom werd aan de ene zo veel geld uitgegeven en aan de ander zo weinig? Waarom stortten massa’s onderzoekers zich wel op ‘het klimaat’ en niet op de virologie?
Cui bono…?
Eén voordeel heeft de corona-crisis wel: Het gezeur over wegwerpartikelen van plastic (handschoenen, mondkapjes, gelaatsmaskers, spuugschermen etc.) is weggeëbd.
Gewoon een uitstekend artikel waarin de toestand in de wereld op een correcte manier geduid en uitgelegd wordt.
Dit geluid zou luid en duidelijk hoorbaar moeten zijn bij de NPO, maar helaas dat kunnen we vergeten.
De bezem door de VN, dat lijkt mij een prima plan.
David Dirkse
Lijkt me een goed plan en schoei de club daarna op meer democratische voet. Alleen zitten ook alle belangen weer lelijk in de weg’
Of zou dat dan door de macht van het getal weer rechtgetrokken worden. Misschien is het écht zo dat van alle slechte bestuurssystemen de democratie de minst slechte is. Toch maar doen dan. Maar niet vergeten, goed luisteren naar de minderheden.
De Nederlandse pers controleert niet ‘De Macht’ maar juist haar oppositie!
Tegen critici op de “hernieuwbare” EU/NL-politiek en overdreven VN-ambtelijke klimaatgrafieken wordt door de mainstream als opgelegd pandoer karaktermoord gepleegd en wordt de kritiek politiek ingekaderd (geframed) ten behoeve eigen doelstellingen.
Zeilmaker geeft weer een zoveelste stuitend voorbeeld:
https://interessantetijden.nl/2020/01/07/nederlandse-pers-controleert-niet-de-macht-maar-haar-oppositie/?fbclid=IwAR1P2qMDom1m6vjSxU4JRuD3HRWzAq-5_OmMOnmeOrAuPX6EavSpVhj0RIs
Covid 19 model projecties zijn zwaar overdreven, zelfs de projecties voor over een paar dagen. Net zoals klimaat en weer modellen, maar nog veel erger.
https://twitter.com/NikolovScience/status/1247243985002713088/photo/1
Voor snelle vaccin of serum ontwikkeling moet de rem af van genmodificatie.
Voor snelle aanwending van een middel moet belemmering op verspreiding van een nieuw medicijn versoepeld.
Mikken op immunisatie tegen epidemie door 60% van de bevolking ziek te laten worden is slecht nieuws voor de risico-groep.
Kees le Pair
Dat wordt dan zeker voor degenen met een uit veiligheidsoverwegingen gehaalde griepvaccinatie nog een tijd binnen zitten. En ook voor hun huisgenoten. Maar traceren ze je tijdig, dan mag je misschien ook wel afzonderlijk in quarantaine. In speciaal daarvoor ingerichte sporthallen, de Brabanthallen, de Ziggodôme of Ahoy, die staan nu toch leeg.
Sterker, de klimaatgekkies grijpen deze crisis aan om aan te tonen dat het er allemaal een stuk beter uitziet voor het milieu en vooral voor de luchtkwaliteit, nu we gedwongen worden om alles stil te leggen. Ze pleiten er nu dus voor om de maatregelen die aangekondigd zijn vooral zo door te zetten.
Naar mijn mening werk voor de critici van deze maatregelen om aan te tonen dat het stilvallen van de economie niet gezorgd heeft voor significante vermindering van Co2 en stikstof. Laat dat nu eens goed duidelijk worden, bereiden jullie je er op voor om zoveel mogelijk publiciteit daaraan te kunnen geven. Misschien dat er dan wat ogen open gaan.
@Hans Uljee. Mijn lieve echtgenote heeft 5 april gekeken naar tegenlicht (gelukkig niet tot het einde. En zeker Lidewij Edelkoort (trendwatcher) was nou weer gelukkig om dat we nut het virus hebben.. Want we moeten nu alle dingen niet doen die we al eerder hadden moeten laten. Het toppunt was haar uitspraak: Na de crisis moeten we er maar overgaan tot sluiting van bedrijven voor een paar maanden p.jaar om het klimaat hiermee te helpen!!! Vraag me af van welk geld ze dan haar bestaan redt? Het moet niet gekker worden!!!
U.H. Hoe wordt je “trendwatcher”?
Kan ik dat ook worden met mijn beta achtergrond of moet je daar andragoog, politicoloog of jurist of zo voor zijn?
Kamer woest over verdeling EU-Corona-miljarden: ’Bizar!’
EU-Corona-miljarden vooral naar Polen en Hongarije: ’Bizar’ !!!!!!!!!!! ; Met dit geld had de EU de grote nood die er in bijvoorbeeld Italië en Spanje is kunnen verlichten”
CDA-Kamerlid Omtzigt kijkt hoofdschuddend naar de verdeling van het noodfonds uit Brussel. Daar werd afgelopen weken in allerijl 37 miljard euro verzameld voor medische hulp in lidstaten. Maar daarvan gaat ruim 7 miljard naar Polen en meer dan 5 miljard naar Hongarije (= 3 tot 4 procent van hun nationaal inkomen) . Meer dan de zwaar getroffen landen Spanje (4,1 miljard) en vooral Italië (2,3 miljard) krijgen. Voor Nederland ligt er maar 25 miljoen euro op de plank.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/585421791/coronamiljarden-vooral-naar-polen-en-hongarije-bizar
@Scheffer,
Leve de EU, ik zeg het al vanaf het begin, de grootste fout die ze ooit begaan hebben.
Mijn stem krijgt iedere partij die serieus uit deze mafia organisatie wil uitstappen.
Nexit, liever vandaag dan morgen, ieder heeft toch al zijn grenzen dicht.
“Ella, elle l’a!”
vanGelder
Zo te merken is je nood hoog gestegen. Ga je kopje onder, bedoel je Help?
Nee, ik reageerde hier op een reactie van Ella, maar die bleek foetsie op het moment dat ik mijn bijdrage instuurde…. volgende keer beter.
Het feit dat de post van Post door de moderator wordt verwijderd, is veelzeggend!
Het is inderdaad veelzeggend hoe maniakaal guido is.
Bas, ga weg. De wanhoop over je verloren “strijd”druipt er aan alle kanten van af.
Zelden zo’n slecht verliezer gezien.
Alleen al het feit dat je begint over een kernramp in Borsele.
Stumperd. Dank zij dit soort gemanipuleer met zogenaamde dreigingen heeft er voor gezorgd, dat het bouwen van kerncentrales extreem duur is geworden in het Westen.
Het aanjagen van de volkomen ongegronde angst voor de Joodse Communisten dreef de Duitsers WOII in.
Guido
“Het is gewoon de zoveelste drogargumentatie die klimaatbeleid-alarmisten willen gebruiken. “Ze zijn wanhopig op zoek naar een argument om hun overtuiging te verantwoorden, maar kunnen nooit iets vinden dat op een correcte wijze is gebaseerd op “waarnemingen, metingen en peer-reviewed literatuur”
Dat is al lang gevonden,maar daar lopen de deugertjes met een grote boog omheen of blijven het gewoon ontkennen.
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/gcbb.12643
Dank je ,Guido,jouw zwijgen bewijst mijn gelijk.
Ach ach Bas wat een slecht verliezertje ben je toch met je links marxistische tekstjes. Je kan gewoon niet op tegen onze superioriteit maar durft dat niet toe te geven en komt vervolgens met wartaal. Geef gewoon toe dat wij altijd gelijk hebben en het beter weten dan de rest van Nederland en je voelt je een stuk beter. Stumpertje.
Moderator:
Deze reactie is gepost onder HansL@gmail.com.
Hoewel die indruk wordt gewekt, is deze uiteraard niet afkomstig van mij.
Het bericht is representatief voor het gedrag van onze vaste huistrollen, van wie ik vandaag weer vele tientallen reacties heb moeten verwijderen.
Dat advies was aan Heijden,die nog het “fatsoen “heeft zijn eigennaam te gebruiken.
Jij bent gewoon een kansloos geval.
Bas Post: “Kijk naar de geschiedenis, en je stelt vast dat ernstige pandemieën met honderdduizenden doden zeer zeldzaam zijn. De laatste was 100 jaar geleden, met de Spaanse griep.””
Bas, kijk naar de aanstaande klimaatramp in de geschiedenis en je stelt vast dat de laatste ramp tienduizenden jaren geleden is geweest. Zeer zeldzaam dus.
Werkelijk een totaal ‘onzin’ artikel op CG
@Hans Labohm zou zich moeten schamen! Speelt hij soms opeens voor viroloog ofzo? Om u een idee te geven er zijn ’tig’! corona-achtige virussen. De ontwikkeling van een vaccin tegen Ebola heeft tientallen jaren geduurd!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ebola
Totale waanzin om ‘opeens’ met een of andere rare populistische Australiër alles op een hoop te gooien!
Maar goed op deze site gaat het er kennelijk alleen nog maar om een soort ‘bot’ in de CG ‘wolvenroedel’ te gooien.
Plaats toch niks Hans als je niets behoorlijks te melden hebt!
Welkom aan je achternaam te zien ben je ook een fan van fossiel
Olivat: Klimaatcrises en Coronacrises worden aan elkaar gekoppeld in vele varianten. Het lijkt erop dat de Onzinnige ondersteunende klimaatalarmistische Corona-artikelen een grote voorsprong hebben op de klimaatkritische artikelen.
https://www.google.com/search?q=climatee+crises+compared+with+corona+crises&rlz=1C9BKJA_enNL811NL812&oq=climatee+crises+compared+with+corona+crises&aqs=chrome..69i57.15297j0j7&hl=nl&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
Zal best…het aantal abonnees van de Donald Duck zijn ook veel groter dan menigeen denkt! Wat is nou je punt man!
Probeer je eerst in te lezen als je iets beweerd wat 2 zijden heeft.Het valt anders zo op dat je je ideologie boven de ratio volgt.
Dit artikel gaat juist over de nonsens van vergelijken klimaatalarmisme en hun foute computermodellen met die van het Corona-virus. Over klimaatbedplassers zoals Greta die door klmaat-ideologen op het schild wordt gehesen, als bestraffer van de consument met doem en hel en met Het ophemelen van de economische Corona- crises als zegen voor de aarde en klimaat. Het is schofterige ideologie van sektarische “denkers”.
Link: https://www.climategate.nl/2020/04/het-coronavirus-is-geen-apocalyps-maar-een-ontwaken/
Democratie = Lobbycratie . Schurkt tegen corruptie aan en vermoord het debat. Jaap Wynia weet het prima onder woorden te brengen in een 50 minuten durend interview met een student die hierop is gepromoveerd .Te zien op café weltschmerz .
Jaap=Syp