Een bijdrage van Jeroen Hetzler.
Dit jaar verscheen een nieuwe loot aan de NPO-boom Ongehoord Nederland (ON) geheten. ON belicht en becommentarieert andere kanten van (geo)politieke gebeurtenissen en opinies die veelal niet binnen de huidige NPO belicht worden of onder censuur dan wel woke staan.
Kortom, het ongehoorde nieuws. De intrigerende vraag is waarom er zo veel ophef bestaat over ON. Het lijkt wel of die commentaren en opinies van ON niet gehoord mógen worden. Waar is men toch zo bang voor? Argumenten worden niet aangereikt, wel veel heilige verontwaardiging, intolerantie en retoriek. Men komt niet verder dan alles wat men niet wenst te horen te bestempelen als nepnieuws. Het zou sieren als dezulken eens de hand in eigen boezem steken, want hier is alle reden voor. Zo luidt onderstaand beargumenteerd commentaar:
Overheid, media en energiesector maken zich schuldig aan nepnieuws over duurzame energie. Het in 2030 geplande 21 gigawatt zeewindvermogen zou 75 procent van het Nederlandse stroomverbruik zijn. Dat klopt als je al die zeewindstroom rechtstreeks kunt verbruiken en je dat vergelijkt met ons huidige stroomverbruik. […] We hebben dan ruim 5 gigawatt rechtstreeks plus 2,5 gigawatt via waterstof, samen ruim 7,5 gigawatt. Als we dit alles vergelijken met een geschatte 23 gigawatt gemiddelde vraag in 2030 (veel meer dan nu vanwege elektrische auto’s, warmtepompen en industriële processen) is dat ongeveer 35 procent en geen 75 procent.
Nepnieuws dus die 75%. Bovendien bedraagt de planbare leveringszekerheid 0%. Immers, wind- en zonnestroom zijn als een auto die ca. 70 % van de tijd stilstaat, maar je weet nooit wanneer en hoe lang. Een waardeloos product dus. Dat de NS 100% op windstroom rijdt is werkelijk het meest groteske nepnieuws van de laatste jaren. We lezen verder:
Ik heb het nog maar eens doorgerekend: 70 gigawatt piekvermogen op zee vergt ruim 4500 zeewindmolens van 15 megawattpiek en een tiphoogte van zeker 250 meter. Daarvan moeten we er volgens Jettens opgevoerde ambities tussen nu en 2050 drie per week bouwen en installeren, zonder onderbreking. En als we daar over 28 jaar mee klaar zijn moeten we ter vervanging in datzelfde tempo blijven doorbouwen, tot aan het einde der tijden. Bron.
Geen wonder dat Jetten niets meer wil weten van de termen onhaalbaar en onbetaalbaar. Wij kunnen namelijk zeker 200 à 300 jaar genieten van de zegeningen van fossiele brandstof. Die tijd moeten we gebruiken voor het opbouwen van nucleaire elektriciteitsvoorziening met uraan- of thorium-kweekreactoren en onderzoek aan kernfusie en andere nog onbekende bronnen ter vervanging van de petrochemische industrie.
Maar Jetten leeft in zijn eigen utopie. Mogelijk ontvluchtte hij de algemene politieke beschouwingen, bang voor confrontaties. Of hij voert, Kaag, Greenpeace en Milieudefensie met hem, het credo van Schwab uit. Ergo, Nederland aan de bedelstaf. Iedereen weet ook dat er geen klimaatdoel wordt bereikt. En zo dat zal zijn, dan is dat onmeetbaar gering, ongeveer 0,0003 graad C minder stijging in 2100.
Het is allemaal zo doorzichtig en weerzinwekkend onverantwoordelijk dat het onbegrijpelijk is dat velen zich nog steeds bang laten maken voor dat nepnieuws over een reeds losgebarsten catastrofe. Het is bekend dat de rol van CO2 is uitgespeeld. Het persoonlijk koolstof-budget dat het WEF wil opleggen, is dan ook flauwekul. Maar de regentenkliek draagt die ideologie met verve uit, als moet dit van de wetenschap. Hierover later meer. Al die bangmakerij is nepnieuws, zeker uit de koker van de NPO.
Het dagelijks oplepelen van natuurgeweld over de hele wereld schept een vals beeld van die apocalyptische klimaatverandering. Tallozen trappen erin en halen dit beeld aan als bewijs van die vreselijke opwarming die maar niet wil komen. Dit terwijl over de langere termijn gezien, en naar eigen zeggen van het IPCC, er geen verband is met weersextremen.
Ook dit valse apocalyptische beeld is nepnieuws. Men doet er beter aan die 35 miljard van Jetten en die 25 miljard voor stikstof te gebruiken ter leniging van de echte noden. Het is komisch en tegelijkertijd verontrustend hoezeer de huidige politiek gekluisterd is geraakt in de eigen obsessie voor klimaat en stikstof.
Lichtgeraaktheid is wel het meest kenmerkende symptoom van die obsessie. Dit bewees Baudet bij de APB woensdag. Ziedaar, vak K liep leeg in heilige misplaatste verontwaardiging. Het was weer een typerende Pavlov-reactie waaruit blijkt dat de huidige coalitie grote moeite heeft te accepteren dat zich nieuwe spelers in het debat mengen met afwijkende argumenten. Er is sprake van ondemocratische intolerantie.
Het verbieden van ON is het ultieme zwaktebod van de coalitie en de gelieerde media. Kennelijk kunnen ze het debat niet winnen en dus geldt het recht van de sterkste. In dit geheel is het merkwaardig dat al diegenen die zich zo opwinden over de op handen zijnde mondiale Bijbelse verwoestingen door opwarming, hier demonstreren.
Vanwege het feit dat China de meeste CO2 uitstoot, zou je verwachten dat de heilige verontwaardiging van die demonstranten en helemaal van de VN-voorzitter Guterres zich op China zou richten. Het zou hen geloofwaardig maken. De mondiale klimaatverwoestingen, zo met verve uitgebazuind, immers maken van de mensenrechtenschendingen aldaar tegen de Oeigoeren klein bier, toch? Meten met 2 maten.
En dan is daar Jetten. Wat moeten wij nu van hem verwachten? Ik vrees niet veel. Hij traineert kernenergie. Fracking is al helemaal niet aan de orde. Engeland begint er wel aan. Niet onverstandig. Helaas leeft Jetten in zijn eigen nepwereldje van wind en zon zonder enige notie van de realiteit, iets wat hem als minister ongeschikt maakt.
Nog meer nepnieuws zien we bij het gedoe rond stikstof. Wederom voert alarmisme de boventoon. Zo schreef Plasterk:
Bij discussies binnen de economie, politicologie of sociologie wordt nooit het gezagsargument gebruikt dat ’de hele wetenschap het erover eens is’. Dat komt omdat datgene wat men bestudeert, de politiek, de economie, de samenleving, complexe systemen zijn waarvan je niet kunt voorspellen wat er gaat gebeuren.
Daar komt bij dat de mensen die deze wetenschappen bedrijven zich realiseren dat ze hun waardeoordelen nooit helemaal los kunnen knippen van hun wetenschap. Maar zodra het gaat om bèta-onderwerpen verwachten de alfa’s en gamma’s die ons land besturen, opeens wel consensus; ze lopen er massaal achteraan zodra een paar hoogleraren hun vinger opsteken en zeggen dat ze namens de hele wetenschap spreken, zoals laatst 36 ecologen deden over het stikstofplan van het kabinet.
Eigenaardig is het zeker. Dit roept sterke associatie op met het klimaatbeleid vanwege het beroep op dé wetenschap. Men hoeft maar te denken aan die nep 97%-consensus en de politiek gekleurde uitspraken van het IPCC. Het autoriteitsargument, waar hier sprake van is, is een bekende drogreden. Nep nieuws dus dat bijna dagelijks door diverse media wordt verspreid. Dit kan zeker gezegd worden van de uitspraak science is settled. Plasterk concludeert:
Maar apocalyptische uitspraken (zoals ministers Jetten en Van der Wal steeds doen) dat de wereld bijna vergaat, zijn op geen enkele manier op de wetenschap gebaseerd. Daarom zijn paniekreacties onnodig en misplaatst. Dat D66 de boerenstand wil halveren, is een politieke keuze, maar zeg niet dat het ’moet’ van de wetenschap. Bron.
De burger-belastingbetaler wordt grootschalig genept. En dan zo veel ophef over ON?
Ceterum censeo Legem Climae delendam esse.
(Overigens ben ik van mening dat de Klimaatwet moet worden vernietigd.)
***
Vanmorgen een berichtje op teletekst: meer mensen dan ooit voelen zich eenzaam, vooral jongeren … emotioneel eenzaam heet dat. Het berichtje eindigt als volgt:
Okay, 40 miljoen is geen 60 miljard … maar toch.
Als we ’t nou eens anders deden.
Die 60 miljard is het klimaatpotje, 35 miljard voor maatregelen tegen het klimaat – pardon: tegen klimaatverandering – en 25 miljard voor vergroening.
Als we nou die 35 miljard niet in een klimaatfonds stoppen? En daarbij meedelen, in vol vertrouwen: die klimaatproblemen en CO2-problemen hebben we de laatste jaren schromelijk overdreven. Allemaal nepnieuws. Dan worden die jongeren volgens mij weer heel gelukkig, da’s een stevige rampspoedzorg minder, en dus ook een stuk minder eenzaam.
Drie vliegen in één klap: doordat we CO2 rustig laten gaan, gaat de vergroening van zelf, zonder dat iemand van het kabinet dat met zijn fikken aan hoeft te raken, dus we besparen nog eens 25 miljard + 40 miljoen.
Ik had bovenstaand berichtje nog niet gesignaleerd, of er komt een nieuwe onheilstijding op Teletekst:
Rare overgang: … ligt een derde hoger dan voor de coronacrisis. naar Jongeren ervaren veel druk, onder meer vanwege school. Beetje wereldvreemd ook. Toen er nog geen coronacrisis was geweest heette het dat klimaatangst een verwoestende invloed had op de levenszin van jongeren. Ik geloof er niks van dat de coronacrisis dat uitgepoetst heeft.
Als we nou eens ophielden met die crisisprediking, niet alleen van virussen, maar ook van het klimaat … horen jullie dat, Willem Jan en Modelleur, kappen daarmee … en Thunberg opsloten – volgens mij gaan we dan ook nog kostbare mensenlevens redden en besparen we daarbij op de geestelijke gezondheidszorg.
Ik wil niet tegen zere benen schoppen maar is de opstading van jezus nieuws of nep nieuws /
Een Mythe?
Dit is een ooggetuige verslag https://www.orde-der-verdraagzamen.nl/images/documents/ocr_ong/ocr_ong_56-11-04-0.pdf
Oh nee. Over lazerus
Tja, Jantje had iets stouts gedaan dat de andere kinderen op school niet mochten weten.
Om dat te verdoezelen had hij maar bedacht om de aandacht wat af te leiden van zijn daad door een ruzietje op te zetten tussen zijn beste vrienden Jan Klaassen en Katrien.
Katrien had het volgens hem bij het rechte eind, maar Jan Klaassen mocht er flink tegenin gaan. Dat vinden kinderen tenslotte leuk. Zo met een knuppel slaan ook en zo. Maar er moest wel bij gezegd worden dat die Jan Klaasen wel echt heel stout was en ook wel een beetje gek. Wat hij allemaal zei ging ook eigenlijk wat te ver en mocht eigenlijk niet gezegd worden, zo werd beweer door Katrien.
Nu, dat was frappant, want doordat Katrien dat had gezegd werden de kinderen toch achterdochtig en gingen er juist meer kinderen letten op wat Jan Klaassen allemaal te vertellen had. Jantje was blij want zo bleef hij lekker buiten schot en zo kon hij in de toekomst misschien nog wel meer kattekwaad uithalen zonder dat hij daar voor zou worden gestraft. De kinderen waren er ook maar druk mee.
Tegelijk ging Jan Klaassen zich zo gek gedragen dat de kinderen die voor Katrien waren, begonnen te roepen dat Jan Klaassen niet meer mocht praten omdat hij te gek was en dingen zei over Katrien die niet lief waren.
Katrien aan de andere kant vertelde juist een mooi verhaal zodat Jantje in de toekomst zo veel kattekwaad kon uithalen als hij maar wilde.
Jantje was blij want niemand durfde het nu nog oneens te zijn met Katrien en niemand had door gehad wat hij allemaal had uitgespookt.
Herkenbaar?
Misschien kan je het beter uitleggen wie wat beweert, OFF, en waarom alhier geplaatst en wie nu fake nieuws verspreid. Volstrekt onduidelijke bijdrage.
ON is vrije kritische nieuwsgaring / nieuwsverzorging die bij de NPO decennialang node ontbrak en zeer doelgericht politiek selectief werd geweerd, dan wel genodigden vooropgezet journalistiek werden gemangeld met zogenaamd komische vuilspuiterij door de eenzijdige politieke komiek van dienst. Voorbeelden te over
.
Kort samengevat: je kijkt naar een poppenkast.
De reden dat IPCC-critici / klimaatbeleid critici al jaren niet meer komen bij de NPO en wel bij ON is dat gebruik was de geïnviteerde klimaatcritici tegenover 5 lgroen en links sidekicks te plaatsen, en was de teneur dat de critici constant werden onderbroken en hun klimaat kritische betoog niet konden afronden geholpen door de ‘experts’ onder de sidekicks.
Het overkwam Salomon Kroonenberg, Simon Rozendaal, en diverse vooraanstaande politieke critici op het IPCC en Parijs / EU / NL klimaatdoelstellingen en klimaatbeleid te gast bij de NPO.
Feitelijk is het nog zo. Het is niet verwonderlijk dat de NPO nu af wil van omroep ON omdat ze kritiek leveren op toestroom vluchtelingen, integratie, criminaliteit, opvang, klimaatwet, hernieuwbare gegevens fraude, politieke stikstofbeleid en de politiek verzonnen halve waarheden over slechte natuur met een ‘biodiversiteitscrises’.
Ook bij de klimaattafels werden IPCC critici geweerd en zelf belanghebbenden burgerfora werden buitengesloten. Nu wil het recente beleid van D66 dat minister Jetten burgerfora gaat selecteren om zijn beleid te kunnen toetsen. Een gotspe, weest op uw hoede! Hier wordt de democratie omzeild.
Niets ten nadele van Salomon Kroonenberg en anderen. Maar ze nemen plaats in het poppenspel zonder dat ze er waarschijnlijk erg in hebben.
In dit spel gaat het niet om de waarheid of wetenschap maar alleen op groepsgevoel en emotie.
De grootste verspreider van nepnieuws is de overheid zelf. Als Rutte moet gapen verspreidt hij al nepnieuws. Verspreiding nepnieuws overheid, covid pandemie ze moesten eerst de voorwaarden verlagen anders was het niet eens een pandemie, 1,50 meter afstand, mondkapjes, we volgen de wetenschap, het aantal besmettingen, we moeten wachten tot er een vaccin het enige dat ons uit de pandemie kan bevrijden (opmerking de Jonge) terwijl er een medicijn was, Ivermectine dat al 50 jaar bestaat en slechts 9800 bijwerkingen had in 50 jaar het veiligste medicijn op aarde voor de vgl aspirine ca 250000 bijwerkingen. Ivermectine was ook al aan ruim 4 miljard mensen voorgeschreven en pilletjes kosten een paar cent en kan overal gemaakt worden in de hele wereld. Het grote voordeel het hoeft alleen aan zieke mensen gegeven te worden het resultaat was verbluffend goed mensen genazen binnen een week maar het ging in de ban doordat het verdienmodel werd aangetast van big pharma en het doel om de wereld bevolking te decimeren kon niet gehaald worden vooral dat laatste is belangrijk. De hele wereld heeft nu last van exorbitante oversterftes door het vaccin en mensen die nooit meer kunnen werken omdat zij een neurologische aandoening hebben gekregen, aantasting beenmerg, autoimmuun ziektes, hiv, kanker, etc. , de overheid heeft een hele campagne gevoerd dat het vaccin safe en effective was. Dit op zich is al grote onzin want of een vaccin safe is, is wetenschappelijk niet aan te tonen en dat het effectief is, is een nietszeggende kreet want dat is een relatief getal dat heel makkelijk gemanipuleerd kan worden hetgeen ook gebeurd is. Dat getal zegt helemaal niets maar het vaccin is helemaal niet effectief want het geeft geen steriele immuniteit dwz je kan besmet raken, ziekworden en je kan een ander besmetten dus een waardeloos vaccin en nepnieuws. Kinderen en zwangere vrouwen moet je het helemaal niet geven. Eigenlijk moet je het aan niemand geven onder de 70-75 jaar pure onzin want het doet niets. De kans dat je aan een bijwerking dood gaat is vele malen groter en je loopt dan meestal een beschadging op waardoor je niet meer aan het sociale leven kan deelnemen. Als je ziek bent geweest en het lichaam antistoffen heeft aangemaakt dan ben je beter beschermd dan iemand die gevaccineerd is zelfs voor nieuw varianten. Hoe meer boosters je neemt hoe groter de kans dat je veel eerder dood gaat. Wat is er aan de hand dat vaccin is maar op 1 spikeprotiene gericht en je eigenimmuunsysteem is op het hele spectrum van het virus gericht dus kan ook nieuwe varianten aan. Maar het is het verdienmodel dat je minstens 2 maal per jaar gevaccineerd moet worden iedere keer dat je geboosterd wordt, wordt de kans op een onherstelbare bijwerking groter en je immuunsysteem gaat helemaal naar de knoppen. Het doel van deze vaccins is om de wereldbevolking te laten afnemen tot 500 miljoen heeft het wonder Bill Gates een keer gezegd met deze oversterfte halen ze dat wel. Dan moet iedereen zich bewust zijn dat ze meedoen aan een experiment. Normaal mag je pas gevaccineerd worden nadat ze “ informed consent”, de arts moet je dan in begrijpelijk Nederlands vertellen wat het is en welke risico’s je loopt daarna kan je dan bepalen of je daar mee accoord gaat. Dat is dus bijna bij niemand gebeurd en wat nog schandaliger is dat kinderen verteld worden dat ze niets tegen hun ouders moeten zeggen dat soort doktoren moet onmiddellijk hun registratie afgenomen worden.
Een hele wereldbevolking vaccineren met een zgn vaccin, het is een genetisch gemanipuleerd medicijn waarvan we de gevolgen niet weten en het is nog nooit op mensen toegepast, tijdens de onderzoeksfasen is overal de hand mee gelicht en de goedkeuring is door corruptie tot stand gekomen. Het is een goed euthanasiemiddel maar geen vaccin.
https://www.blckbx.tv/corona/vaccinpromotor-dr-aseem-malhotra-roept-op-om-te-stoppen-met-vaccineren
Weer een prima verhaal Jeroen, waar ik niets aan kan toevoegen.
“Weer een prima verhaal Jeroen, waar ik niets aan kan toevoegen.”
Nu dat was te verwachten en daar schieten we dus niets mee op.
We maken ons druk om nepnieuws alsof het nieuws van een inmiddels geworden nepwereld niet gewoon ook nepnieuws is.
Ooit heb ik vanuit de trein op een stationnetje in Zwitserland twee mensen ruzie zien maken over waar zij in de trein zouden gaan zitten. Hilarisch om dat te zien vanuit het open raampje helemaal toe die trein weer in gang werd gezet en die twee kijvende mensen dat niet eens doorhadden.
Jullie hier zijn als die twee en de trein rijdt verder.
Een mazel is als je dat zo zou mogen noemen dat het ook niet uitmaak in een situatie waarin de wereldeconomie richting exit gaat.
toe is toen.
Mazel is mazzel.
En uitmaak is uitmaakt.
Ik moet nieuwe bril hebben.
Ik word een beetje moe van dat ON bashen met kreten als nazi, bruin, racisistisch ed. Desgevraagd naar argumenten cq onderbouwing volgt meestal een stilzwijgen, kortom die ontbreekt. Recent was er een item over omvolking bij ON, waarop de gutmensch gemeente natuurlijk losging, maar de kritische opiniemaker Rypke Zeilmaker, recent overgestapt van de blauwe tijger naar blackbox heeft daar wel een mi valide verklaring voor zie https://www.blckbx.tv/columns/stap-niet-in-de-valkuil-waarschuwt-rypke-zeilmaker. Gisteren nog was er een vraaggesprek bij ON nieuwscafe podcast met prof Eduard Bomhof. Kortom ON is spraakmakend en raakt blijkbaar een tere snaar bij de groene medemens. Opvallend is ook de gisteren ingezette aanval op mw Arib (pvda), de voorgaande kamervoorzitter. Nu mw Bergkamp (d66) meer en meer kritiek krijgt moest er natuurlijk via een vooralsnog anonieme aantijging een afleidingsmanoeuvre ingezet worden via nrc66. Vermoedelijk ook ingegeven door de goede verstandhouding van mw Arib met dhr Bosma(pvv), beiden waren/zijn excellente voorzitters van de doorgaans 2de(slaap)kamer
De grote klacht tegen on was de 10 seconde film dat zwarten blanken in elkaar sloegen. Daarbij werden ze ook nog eens n**** genoemd. Er kijkt vrijwel niemand naar die omroep en zeker de gekwetste allichtoon niet. Toch waren er binnen twee dagen al 1900 klachten. Alsof de klachten al voorgedrukt klaar lagen. In ieder geval heeft de npo de grote racistische uitzending rond zwarte piet nog kunnen tegenhouden. Nu nog dat andere programma. Opsporing verzocht. Het is al gehalveerd en het zet nog steeds een negatief beeld neer van de knuffel allichtoon.
Een waar nep feit vanmorgen. Het is zowel op zee als land volledig windstil. Er wordt nu NUL windstroom opgebracht. Dit zal nooit in het nieuws gebracht worden.
Een waar nep feit vanmorgen. Het is zowel op zee als land volledig windstil. Er wordt nu NUL windstroom opgebracht. Dit zal nooit in het nieuws gebracht worden.
Nieuw nepnieuws Zie https://nos.nl/artikel/2446375-onderzoek-bonaire-dreigt-onder-te-lopen-bij-extreme-klimaatverandering
Wat er niet vermeld wordt is dat dat alleen geldt bij de onwaarschijnlijke RCP8.6 scenario.
Wat nog irritanter is dat in de nieuwsgeving de waarschijnlijkheid niet aangegeven wordt door de NOS
Eddie, hilarisch dat verhaal over Bonaire. Vooral die verwijzing naar 2300.
Nooit hoor je wat van haar, maar nu is mw. Simons er ineens als de kippen bij; want Bonaire he.
Troost je Sylvana. Als het echt zo ver komt is er geen probleem, want Bonaire is gewoon Koninkrijk hoor en er is dus geen enkele belemmering om naar Nederland te VLIEGEN als de voetjes nat worden.
Meid, ga eerst eens wat doen aan die teringzooi bij die partij van je. Racisme, machtsmisbruik enz.
Nog een tip voor je.
Langs de Europese stranden moeten inmiddels torenhoge bergen met rubberbootjes en zwemvesten liggen. Misschien kan je daar een leuk handeltje mee beginnen op Bonaire.
“Wat er niet vermeld wordt is dat dat alleen geldt bij de onwaarschijnlijke RCP8.6 (sic) scenario.”
Klopt. Er staat: bij extreme klimaatverandering. Wat is daar nep aan?
Het IPCC kent geen waarschijnlijkheid toe aan scenario’s. Dat kan simpelweg niet.
Het gepolitiseerde VN-IPCC verzuimde tot op heden in al haar rapporten om de te berekenen betrouwbaarheid en waarschijnlijkheid te publiceren bij alle scenario’s.
Dat zou de politiek op het idee kunnen brengen dat het allemaal niet zo’n vaart loopt als het VN-IPCC ons gaarne wil doen geloven met het gevaar van de industriële CO2-uitstoot.
Eén vijfde van Bonaire bestaat uit zoutpannen. Daar is niks aan verloren als dat onder water staat. Okay, geen zoutwinning meer, maar dat was toch al geen ‘game changer’
Uit de reacties hierboven blijkt wel hoe ‘nieuws ‘ werkt.
Men wil horen wat men wil horen en is niet ontvankelijk voor nieuws uit andere bronnen. Hoe belangrijk en belangwekkend ook.
Gisteren bijvoorbeeld had ik de video met de toespraak van de nieuwe Premier van Italië doorgezet op facebook. Slechts enkelen reageerden.
Bij een bericht van Peter de waard over het pensioenstelsel plaatste ik een artikel van Yvonne Hofs uit 2016. Geen enkele reactie. dat was wel heel vreemd.
Nieuws is entertainment. Elke dag weer vers ‘nieuws’.
Zelf keek ik ook niet naar Ongehoord nieuws; lees niet de ‘andere’ krant of de ‘gezond verstand -krant ‘ . Volg ook geen Blckbx en Welschmerz.
Maar wat hier gebeurt laat zien dat we gewoon leven in een land waar de Democratie per strekkende meter wordt afgebroken door partijen die om het hardst roepen dat de Democratie op het spel staat en daarvan het FvD beschuldigen. Welkom in het Hallucinantium® Thierry Baudet heeft op zijn werkkamer een schilderij hangen van Alexis de Tocqueville: de grondlegger van Democratie zeg maar en wordt van fascisme beschuldigd. Persvrijheid beschreef de Tocqueville als een van de belangrijkste pijlers van een Democratie. Lees de wikipedia pagina over oa zijn voorspelling van deze tijd waarin we allemaal brave Mildred’s en Georges zouden zijn geworden. ( en de democratie niet meer zou bestaan)
‘vrije meningsuiting’ is wat anders dan Persvrijheid. Er bestaat geen vrije pers. ALLE !!! media fungeren als communicatie en marketing -vehikel voor overheden en het gelieerd bedrijfsleven. het grootkapitaal .
Op deze site zien wel elke dag hun uitingen langskomen in verschillende uitvoeringen. Zonder uitzondering propaganda en PR.
Media, die zich aan de journalistiek codes zouden houden, kunnen niet bestaan want geen adverteerder steekt er geld in.
Ongehoord Nl zou het sowieso niet lang volhouden dus.
Het is nu 10:35. Opschieten want Om 12 uur komt het volgende onderwerp voor en is dit alweer oud nieuws.
Ik kan u aanraden eens naar blackbox te kijken, misschien steekt u er ook wat van op, interessante meningen en inzichten. De voorheen bij de (thans schreeuwerige) blauwe tijger optredende opiniemaker Rypke Zeilmaker geeft regelmatig verhelderende uitleg bij blackbox. Recent bij ON nieuwscafe interviews met oa Pieter Lakeman (u weet misschien nog diegene die DSB gedrag a/d kaak stelde) komt nu op voor onze pensioenen die dreigen verkwanseld te worden door onze nieuwe, door d66 bedachte, pensioenwet. Gisteren nog prof Eduard Bomhof met ‘Noem eens iets wat Rutte goed heeft gedaan’, Kortom de moeite van het beluisteren meer dan waard. En voor een bedrag van 10 euri per jaar kunt u die club ondersteunen. Dat is nog geen euro per maand. Gewoon kritische radio/tv ipv de overige linksche npo prietpraat. Wie wil dat nou niet.
@Rien E
tsjaa, als u onder de indruk bent van Bomhoff en Zeilmaker moet u vooral naar blckbox of weltschmerz kijken en luisteren.
Voor goede artikelen kan ik de gezond verstand -krant aanbevelen van Karel van Wolferen.
ik ben zelf artikelen gaan schrijven op de LessWatts Post :-) en hou me verre van al het gebabbel in de polder.
Zelf zat ik al een tijd te wachten op het nieuws dat Poetin de gaskraan had dichtgedraaid, maar dat kwam niet.
Was ook geen nieuws geweest. Dat is waar .
@Bert Ik zie regelmatig de vlogs van Karel van Wolferen (via EJbron) en kan zijn uitleg goed volgen en waarderen. Wat er precies mis zou kunnen zijn aan Zeilmaker of Bomhof is mij onduidelijk of u moet laatstgenoemde nog steeds nadragen zijn wat onfortuinlijke (pun intended) carriere bij de LPF. Ik kan niets anders concluderen dat zowel prof Bomhof als dhr Zeilmaker hun presentaties goed onderbouwen en daarvoor door mij zeer gewaardeerd worden.
Ach het is allemaal propaganda, allemaal die omroepen gaan voor sensatie, hoe gevaarlijker extremer, angstaanjagend hoe beter.
Bestaat er dan geen goed nieuws meer, jawel hoor, ik schat 1% meer niet, kijk in de krant het is bijna allemaal rotzooi wat je leest.
Nu is Bonaire weer aan de beurt, en zo gaat het maar door, daarbij extreme klimaatverandering, wat een onzin allemaal weer.
En de mensen trappen er vol in.
Onderzoek: Bonaire dreigt onder te lopen bij extreme klimaatverandering
https://nos.nl/artikel/2446375-onderzoek-bonaire-dreigt-onder-te-lopen-bij-extreme-klimaatverandering
Ja idd mijn vrouw kwam er ook mee aanzetten, was op telecuracao. Ik heb haar gerust gesteld met 2mm/jaar gemiddelde zeespiegelstijging zowel gemeten a/d nederlandse als indonesische kust zal a/d andere kant vd oceaan heus geen extreem grotere stijging laten zien (communicerende vaten). In het bericht werden ook nog alarmbellen geluid mbt het koraal. Ja nu de Great Barrier Reef het tegenovergestelde laat zien moet er natuurlijk nieuwe fop worden gebracht.
Ach Rien, een van mijn schoonbroers heeft een vrouw uit Curaçao, ze gaan er regelmatig heen op familie bezoek, en dan zeg ik vaak voor de grap, staat het water al tot de voordeur, dat is altijd lachen, gezellige mensen allemaal als ik de verhalen vaak hoor.
Even gegoogeld en kwam een RIVM rapport tegen “Geïntegreerde risicoanalyse Caribisch Nederland”. Een datum ontbreekt. Even gezocht naar meting(en) en zeespiegel. Er komt geen enkele meting in voor. Wel wordt er terloops over gespeculeerd zonder getalsmatige onderbouwing. Blijkbaar hadden de rapportmakers er niet zo’n zin in om eea te onderbouwen. RIVM is dan ook een afko voor “rekenen is verrekte moeilijk”
@Theo Ik zal mijn schoonzus vragen, die woont al tientallen jaren op Bonaire. Anders dan mijn vrouw is zij wat dichter bij huis gebleven, hi.
Rien, dat is het eiland waar ik graag de rest van mijn leven had willen vertoeven, maar mijn vrouw niet helaas.
Enkele jaren geleden had ik nog regelmatig contact met pe1mae op Bonaire, je weet wel via de draadloze weg, ik ken hem goed omdat hij vroeger niet ver van me af woonde, trouwens een goede masten opbouwer, (constructie).
Nu zit hij er bijna altijd met zijn vrouw, en zijn dochter woont en werkt er voor vast.
Ach ja, dat was even off topic.
1) Het onderzoek is in opdracht van Greenpeace.
2) Het geeft b.v. bij +4,4 C in 2100, ja u leest het goed in 2100 +4,4C, dat 85% van de duikplekken verdwenen zal zijn door afname koraal in 2050.
3) In 2150 zal ook het vliegveld gedeeltelijk onder water staan.
Conclusie:
Greenpeace maakt zich zorgen of er wel voldoende toeristen naar Bonaire kunnen vliegen in 2150.
We plaatsen dit maar onder nep-nieuws @Lo.
“+4,4 C in 2100”.
Ja, dat is best extreem.
Voor de nuance, kijk eens op h ttps://vu.nl/en/about-vu/more-about/the-impacts-of-climate-change-on-bonaire-2022-present en begin bijvoorbeeld met het Synthesis report.
Maar goed, zonder zich er ook maar enigszins in verdiept te hebben weet Theo al dat het nepnieuws is.
Het water staat nog niet tot aan de deur Modelleur, nog lang niet.
Volgens de klimaat-waanzinnige had Kiribati al onderwater moeten liggen, niets is minder waar, wat een wonder zeg het ligt er nog gewoon, hoe kan dat nou?
Je denkt toch niet dat ik me in die onzin ga verdiepen, zonde van de tijd.
Hier lopen genoeg kundigen rond die jouw de mond snoeren als je weer eens wat uitkraamt wat niet zo is.
Die verdoe ik liever met het bestrijden van al die klimaatwaanzin wat rond geplemperd word door deze propaganda lui.
Fijne dag verder.
“Voor de nuance”
Wel jammer dat je zelf niet even uitleg geeft waar de schoen wringt.
Ik zal het maar even voor je doen vanuit jouw denkniveau.
@ Lo
1) Je weet toch wel dat die + 4,4 C in 2100 gebaseerd is op SSP5-8.5 waar we van weten dat 185 wereldleiders in Parijs besloten hebben dat dit een totaal irreëel scenario is, dus klaag niet over iets waar we allemaal voor getekend hebben dat dit niet zal gebeuren.
2) Je weet toch wel dat het onderlopen van, een gedeelte van het vliegveld, gebaseerd is op SSP5-8.5 LC, dus het Low Confidence gedeelte van het 8.5 scenario, dus dit gaat al helemaal niet optreden ook niet in 2150.
3) Het is niet fair dat je de VU verwijt een scenario rapport te schrijven wat geen enkele praktische waarde heeft want al die “deskundigen” van de VU weten al dat hun berekeningen geen prognoses zijn doch slechts een tekst op verzoek van Greenpeace met het stempeltje van de VU erop.
Helaas richt je je tot Theo i.p.v. je eigen “deskundigheid” te gebruiken om ons te laten genieten van je diepe inzichten in dit rapport.
De nuance is dat het rapport ook rept over andere scenario’s:
“As presented in Table 3-2, SSP1-1.9 is the used low-end scenario, followed by SSP2-4.5, SSP5-8.5 and the high-end scenario SSP5-8.5 LC (Low Confidence)”
Daar heb ik nog niemand over gehoord. En dat verbaast dan weer niet.
De regering gaat iemand wat niet in hun straatje spreekt gewoon opleggen dat hij die dag niet meer mag spreken.
Baudet heeft volgens hun teveel gezegd, en Wilders zal wel volgen denk ik zo.
Wat hun willen horen kan, tegenspraak word verworpen, dat krijg je als er veel watjes, mensen zonder ruggengraat in een regering zitten, dan moeten ze huilen als iemand wat hardere taal spreekt.
‘Bedreiging’ mogelijk reden voor voorzitter Kamer om in te grijpen in debat.
https://nos.nl/artikel/2446402-bedreiging-mogelijk-reden-voor-voorzitter-kamer-om-in-te-grijpen-in-debat
Daarom het is allemaal bla bla, en mensen krijgen steeds minder vertrouwen, gisteren op het Duitse nieuws ook, daar hadden de burgers ook nog maar zeer weinig vertrouwen in de politiek.
Ik heb het al eens eerder gezegd.
Als FvD’ers bij ON roepen dat er geen sprake is van van catastrofale door de mens veroorzaakte opwarming, dan ben ik het daar op wetenschappelijke gronden voor 100% mee eens.
Maar, in de eerste plaats denk ik dat de FvD precies weet hoe ze de links/groene deugertjes op de kast kunnen krijgen en, hoewel ze op sommige punten de waarheid verkondigen, veracht ik ze toch ten diepste wegens hun andere strapatsen zoals hun steun voor Poetin en hun antivax gewauwel.
Nog maar een keer dus; bij zijn installatie als Rijkskanselier van Duitsland in 1933 zei AH, dat hij het als zijn voornaamste taak zag om het communisme uit te roeien. Desondanks is hij in mijn ogen een van de meest verachtelijke figuren uit de geschiedenis, naast Stalin, Mao, Pol Pot, Kim Jong Un, Castro, Chavez enz.
Kortom; de vijanden van mijn vijanden zijn niet automatisch mijn vrienden.
Misschien komt straks Klaus Schwab straks ook nog in je rijtje.
Muammar Gaddafi, Idi Amin, Saddam Hussein, mag je ook nog toevoegen :)
Daarom moet er nu goed gewaakt worden want woorden als zoiets gebeurt nooit meer hecht ik geen waarde aan.
Mensen die naar macht snakken daar moet je voor uitkijken die zijn gevaarlijk, en dit is geen nepnieuws.
Theo, helemaal mee eens. Overigens, die staan ook al in mijn rijtje, maar ik vond het wel genoeg.
Hoi Anthony
Heb jij die toespraak over Macron vd nieuwe leider van Italie gezien, op de vorige draad?
Ik zou eigenlijk wel even willen weten wat je daarvan denkt?
dit is toespraak waar het omgaat…
https://twitter.com/sven_pombreu/status/1574823455664513025
je moet blijkbaar even op het beeld klikken om het geluid te krijgen (in Italiaans)
Tja, Henry.
Ik geef die mevrouw graag het voordeel van de twijfel, maar ik vind haar retoriek ronduit beangstigend.
Ik geloof zonder meer dat Frankrijk zich niet netjes gedraagt in Afrika, maar iemand die bewondering heeft voor Mussolini heeft toch wel boter op het hoofd als het daarom gaat.
En wat mij ook wel ernstig bevreesd is het feit dat Marine le Pen en haar nog veel engere nichtje Marion Marechal erg blij met haar zijn.
De reactie van Wilders en Baudet ken ik nog niet, maar ik durf er wel een gokje aan te wagen.
Los van dit alles.
Politiek is net zo iets als het klimaat; het is nooit stabiel en slingert heen en weer tussen uitersten.
De opkomst van ‘rechts’ in Zweden, Frankrijk en nu in Italie is een reactie op het jarenlange ondemocratische gedram van links.
Wellicht dat tante Ursula en oom Timmerfrans zich eens achter de oren gaan krabben.
Ik hoop echter van harte dat de slinger niet al te ver doorslaat; extreme politiek heeft nog nooit iets goeds gebracht.
Waren we niet blij dat Boris vertrok in het VK, en zijn ze daar nu beter af met meisje Truss?
De grote media zijn allemaal opgekocht.
https://breadonthewater.co.za/2022/02/10/so-who-is-speaking-for-the-people/
Die kun je echt niet vertrouwen. Ik besteed er ook geen geld meer aan.
Eigenlijk is het heel simpel, alles wat NIET het officiële door de regering en media narratief onderschrijft wordt als nepnieuws geclassificeerd.
Er geldt in ons door het VN/EU/WEF gedomineerde land een voorgeschreven werkelijkheid.
Je kunt het heel makkelijk zelf ontdekken als er in alle media van de wereld, op een gelijk moment eenzelfde verhaal naar buiten komt.
Bijvoorbeeld, de fake corona pandemie, klimaatverandering, maar ook dat Rusland haar eigen gasleidingen heeft opgeblazen, je weet gewoon dat dit nepnieuws is omdat Rusland de turbines uit kan zetten of de kraan dicht kan draaien, er is ook geen enkele noodzaak om ze op te blazen omdat het altijd negatief uitpakt voor Rusland.
Degene die er voordeel bij heeft is de global elite, Amerika en andere olie en gas exporterende landen.
De global elite maakt voor het westen voor 95% uit welke waarheid wij mogen lezen, vandaar dat je het gerust de voorgeschreven waarheid kunt noemen, er is in heel Europa geen enkele officiële media die zelf het nieuws mag brengen, ze krijgen het kant en klaar aangeleverd.
In een speech van 10 minuten van Thierry Baudet zit meer waarheid dan alle NOS journaals van de afgelopen week.
Cornelia, even op ‘de man’ af; sta jij achter Poetin?
Anthony, iedereen geeft wel af op Thierry Baudet maar hij is een van de weinigen die er iets van heeft begrepen. Sorry maar hij heeft ook gelijk wat betreft Poetin. Ik ben het roerend eens wat Poetin doet. De oorzaak van deze hair cut heeft te maken met de afspraken die gemaakt zijn tussen James Baker en Gorbachov voor. De val van de muur en de afspraken op 9 februari 1990 waarin de USA bij monde van James Baker heeft gezegd wij, de NAVO verplatsen ons geen “inch” naar het oosten en de oude landen van onder Russische invloed mochten geen lid van de NAVO worden. Amerika wilde een regiem wijziging en de CIA was al jaren met destabilisatie bezig in de Oekraine wat leidde tot een coup in 2014. Sinds 2014 worden de republieken al 8 jaar onder vuur genomen, hetgeen ook weer leidt tot de Minskaccoorden die nooit uitgevoerd zijn geweest. Die republieken hebben een etnische Russische bevolking die uitgemoord wordt daarbij heeft het westen zich niet aan de afspraken van 9 februari 1990 gehouden dit alles heeft Poetin doen besluiten om in te grijpen, volkomen terecht. De kwaaie genius is zoals altij Amerika die niet zo hoog van de toren moeten blazen dat Poetin zomaar een ander land binnenvalt want de Amerikanen zijn ongevraagd Vietnam, Afghanistan, Syrie, Irak, libie, de Balkan, etc binnengevallen waar ze ook nog oorlogsmisdaden hebben begaan. Kortom hier wordt aan selectieve veronntwaardiging gedaan en met twee verschillende maten gemeten.
Thierry Baudet heeft ooit bij Witteman een verhaal gehouden wat er in de EU gaat gebeuren ik moet zeggen hij is de enige die het begrepen heeft briljant zie deze link heel interessant 2012 https://m.youtube.com/watch?v=dPIiAO-Uan0. Niemand in de 2e kamer heeft het nu nog begrepen 10 jaar na dato.
De afgelopen speech dat hij niet meer verder mocht is een zwarte dag voor oonze zgn democratie, zum kotzen is het gewoon fascisme. Die mevrouw in Italie wordt nu al gedemoniseerd terwijl ze vrij normale denkbeelden heeft. Amerika eerst, nu Italie eerst volkomen logisch die EU lopen als Lemmingen achter die seniele demente psychopaat aan volkomen fout net zoals die sancties en voor de politici Rusland houdt het langer uit en lacht zich rot, de roebels klotsen tegen de plinten. Biden is met een persoonlijke vendetta bezig een viezerik is het daar wordt Europa voor opgeofferd en daar laten onze briljante politici zich voor het karretje spannen ze moeten allemaal opgepakt worden en in de gevangenis geflikkerd worden.
Politiek is niet mijn fort. Maar de US was vanaf het begin tegen de bouw van ‘Nordstream’. Toen hij af was hebben ze ingebruikname afgewezen. Dus wie had belang bij sabotage? En twee dagen na de daad weet de NAVO al, het waren de Russen. Mijn eerste gedachte was toen: dat moet dan de Russische oppositie geweest zijn(!). De Zweden en Denen doen nog geen onderzoek, omdat je er vanwege turbulentie niet bij kunt komen. En de NAVO weet het al: de Russen. Er moeten daar helderzienden zitten.
Nadat de USSR uiteen viel, haalden we verlicht adem. het betekende ontspanning. Reizen over en weer kwam op gang en Russen zagen, dat het toenmalige pluriforme kapitalisme in de meeste opzichten gunstig afstak bij hun eigen verleden. Ook de handel trok aan. Gunstig voor een handelsland en inderdaad, het ging en groeide als kool. Ook de Russische machthebbers stuurden af op een beleid voor de lange termijn van verbondenheid met de rest van Europa. Voor een handelsland met weinig grondstoffen een goed perspectief, een goede relatie met een land rijk aan grondstoffen. Dus indien de pijplijn sabotage wel werk van de regering daar is, is het ook een ramp en niet alleen voor de gastoevoer op korte termijn, maar ook voor onze welvaart op de lange duur. Het zou betekenen dat Rusland geen heil meer ziet in relaties met ons. Daarover weent de US-regering zeker niet.
Het is nogal een klus, om op een diepte van honderd meter pijpen van ruim 1 meter diameter met een wanddikte van 40 mm over een afstand van kilometers te beschadigen. Daar is gespecialiseerde apparatuur voor nodig en grondige kennis van zaken. Er mag niets achterblijven zodat de herkomst van bv explosieven of methode niet achterhaald wordt.
Al met al zijn er op de wereld niet zo heel veel organisaties die daar in kunnen voorzien, maar voor een geavanceerde structuur die zes maal meer wapens heeft dan China en Rusland samen zou dit een peulenschil moeten zijn.
Cornelia, even op ‘de man’ af; sta jij achter Poetin?
Wat heeft dat er mee te maken? Je moet je allereerst afvragen wie er het meeste baat bij heeft om die leiding(en) te saboteren. Dat past heel goed in het amerikaanse verdienmodel. Als Putin geen gas wil leveren heeft hij een kraan die je dicht kunt draaien, lijkt me een stuk simpeler en net zo effectief. Waar is je logica gebleven? Daarnaast zou dit een aanleiding kunnen zijn om de oorlog te escaleren, zoiets als het afknallen door Gavrilo Princip van Aartshertog Franz Ferdinand. Alles indachtig
“In de politiek gebeurt niks per ongeluk. Als het gebeurt, kan je ervan uitgaan dat het zo gepland was.”
Franklin Delano Roosevelt
AnthonyF 29 sep 2022 om 21:54- Antwoorden
Njet, maar je kunt ook niet de schuld bij Poetin leggen, dat ligt wel een stuk genuanceerder.
Poetin is gedwongen in deze oorlog, het was nooit zijn bedoeling, maar sinds 2014 heeft het westen een pro westerse regering geïnstalleerd (ja hoor, helemaal democratisch) en vervolgens zijn ze een anti Russisch sentiment gaan voeren in het land, en een schrikbewind tegen het Russische deel van de Oekraïense bevolking, vooral in de regio’s waar nu de bevolking voor Rusland gekozen heeft. Voornamelijk om Oekraïne Rus-vrij te maken en om Rusland te irriteren.
Toen Zelensky (een mislukte TV komiek) in opdracht van Amerika begon over het her installeren van het voormalige Russische kernarsenaal tegen Rusland was de maat vol en viel Rusland de Oekraïne binnen, niet speciaal om het te annexeren maar om de Banderas een neo nazi “leger” dat de Russen terroriseerde op te ruimen. Vandaar dat hij het ook geen oorlog noemt maar een speciale operatie.
Uiteindelijk zal dit uitdraaien op een oorlog tegen het westen, vooral ook omdat deze global elite er alles aan doet om deze oorlog aan de gang te houden. Ergens zullen ze Rusland zo tergen dat er kernwapens gebruikt gaan worden, of ze verzinnen -zoals in voorgaande oorlogen- een false flag waarvan Rusland de schuld krijgt.
Deze oorlog is net als alle voorgaande grote oorlogen opgezet door het westen, de global elite, het doel is het klein maken van alle andere landen behalve Amerika.
Wie de vrije media volgen zien het voor hun ogen gebeuren, Duitsland voorop zonder voldoende energie, en de rest van Europa zal door de met de VN/EU/WEF meelopende sukkels vervallen tot een armoedig continent zonder enige eigen resources maar wél met windmolens en zonnepanelen.
Leeggezogen door de global elite, want alle miljarden steun aan de Oekraïne gaan WIJ terugbetalen. Miljoenen mensen zullen van honger en kou sterven dankzij het vernietigen van de Europese economie.
Maar oh, die Poetin, daar mag niemand achter staan…
Cornelia, het antwoord is dus gewoon JA.
Ik weet genoeg.
Nee, maar jij bent te ver geïndoctrineerd om het verschil te zien, jouw Poetin haat, jouw FVD haat, jouw PVV haat, je bent een voorbeeldig schaap. Je mist het abstractie niveau.
Cornelia, ik vraag het voor een vriend.
Waar kan je die enorme oogkleppen kopen die jij op hebt?
Of heb je een bijzondere vorm van dyslexie?
Ik vraag dit, omdat het je kennelijk totaal is ontgaan hoe ik in de afgelopen jaren te keer ben gegaan tegen de Groene Khmer.
Ja, ik haat Poetin omdat hij voor grote problemen zorgt zoals menselijke ellende, maar ook de torenhoge inflatie enz.
Nee, ik haat FvD’ers, PVV’ers , van Haga enz. totaal niet omdat in tegenstelling tot de groen/linkse deugertjes deze onderkruipsels geen enkele invloed hebben op het beleid. In de politiek zijn zij hinderlijk achtergrondlawaai, meer niet
Maar goed, dit gaat je abstractieniveau (een woord weet je wel, zeker van na de Mammoetwet?) natuurlijk ver te boven.
Discussie gesloten.
Poetin zorgt voor inflatie omdat jij het in je krantje gelezen hebt? Of kun je dat ook onderbouwen?
AnthonyF, ik wel. Ik begrijp de meeste mensen niet. Jij bent ook nog van dezelfde tijd als ik. Deze situatie is precies hetzelfde al de Cuba crisis in de jaren 60. Daar hebben we ook op het randje van WWIII gestaan en als Chroestsjov geen water bij de wijn had gedaan was Amerika ook Cuba binnengevallen om exact dezelfde reden als Poetin geeft, namelijk een extensiele bedreiging dus laten we even wel zijn Poetin is niet de schurk maar Biden en de hele NAVO stelletje lemmingen, slippendragers zonder ruggegraat en wie is nu de dupe juist de inwoners van de EU terwijl die er niets mee te maken heeft. Ik begrijp trouwens niet waarom de NAVO zich hier mee bemoeit, er wordt geen land binnen de NAVO bedreigd dus art 5 is niet van toepassing. Amerika begeeft zich op de grond van een soevereine staat met het destabiliseren van het regiem door de CIA en we weten wat daar uit voort komt alleen maar meer ellende. Amerika heeft nog nooit wat opgelost het is net ons kabinet ze hadden ook nooit een plan B, Vietnam, Korea, Afghanistan, Irak, Syrie, Libie, Balkan daarbij vergeten ze nu even dat ze niet meer de grote wereldmacht zijn, das war einmal. China is veel slimmer geweest heeft alle mijnen en grondstoffen eigendommen opgekocht, haven van Athene is nu ook van de Chinezen dat is weer het Domme beleid van de EU geweest. Die leven alleen maar in de Brusselse bubbel. Door al die fantastische adviezen van de treuhand zitten ze nog steeds aan de grond. Dat is ook het voorland van de rest van de EU dus Nexit!!
Kees, alles wijst op Amerika. Ze hebben daar tijdens die oefeningen gelegen met hun schepen precies waar die explosies plaatsvonden. Ook hebben ze gezien dat ze de pijplinen verkend hebben met helicopters. Ook schijnt er in die periode een geheime club van 8 personen bij elkaar te zijn gekomen in de kelders van de senaat of pentagon een zgn SCIF room?
Mij lijkt het ook het meest logische. Van de landen die het kunnen blijft de US over.
Zo lang het borrelt kan je er ook niet met een schip bijkomen omdat het dan binnen een paar minuten op de bodem ligt.
Frans Galjee (neem ik aan) 15.42 Al eerder heb ik gemerkt dat je wat moeite hebt met mijn schrijven en handelen. Naar ik aanneem hebben we behoorlijk verschillende achtergronden . Wel hebben we aardig vergelijkbare ideeen over de klimaat hype en over de lieden die er aanhanger van zijn. Een duidelijke politieke voorkeur heb ik niet, wel een voorkeur voor enkele politici en eveneens een hekel aan anderen.
Aangezien ik nog wel eens “inbreek” in samenkomsten van Klimaatzeloten vind ik het erg motiverend. Dat hier op Climategate dingen duidelijk worden gesteld en soms herhaald Moet geen punt zijn,. er komen nieuwe mensen bij en we vergeten wel eens wat.
Dat de wereldeconomie richting exit gaat zie ik niet zonder meer gebeuren. Al eerder heb ik meegemaakt dat zaken ten goede veranderden en als je daar aan meegewerkt hebt geeft dat een goed gevoel
In de rechterbovenhoek staan 3 puntjes , daar kun je tekst mee vergroten
“In de rechterbovenhoek staan 3 puntjes , daar kun je tekst mee vergroten”
Sneller met Ctrl en scrollen met het muiswiel; meestal ook system wide in elke applicatie.
@Rene,
“Frans Galjee (neem ik aan) 15.42 Al eerder heb ik gemerkt dat je wat moeite hebt met mijn schrijven en handelen. Naar ik aanneem hebben we behoorlijk verschillende achtergronden.”
FG dat klopt maar troost je dat heb ik met heel veel reageerders hier. Ik kom hier ook niet om vrienden te maken maar probeer iedereen er van te overtuigen dat het zoeken naar een waarheid tegen die klimaatsoap niet moet ontaarden in een soort van competitie verplassen voor bejaarden of in een wedstrijd kijk mij eens veel weten (klik op enz)
Ja we hebben verschillende achtergronden en nu nog even bekijken welke de beste basis geeft zinvol over onderwerpen van deze site te kunnen oordelen zonder (dilemma) daarbij met die achtergrond te gaan lopen opscheppen.
“Wel hebben we aardig vergelijkbare ideeen over de klimaat hype en over de lieden die er aanhanger van zijn. Een duidelijke politieke voorkeur heb ik niet, wel een voorkeur voor enkele politici en eveneens een hekel aan anderen.”
FG ja over hype misschien wel maar niet over de bestrijding van al die hedendaagse onzin en ja daar zit ook die klimaatverandering bij.
In politiek ben ik zeer teleurgesteld en doe daar niet meer aan mee. Mijn stem heb ik afgelopen jaren uitsluitend als protest gebruikt.
“Aangezien ik nog wel eens “inbreek” in samenkomsten van Klimaatzeloten vind ik het erg motiverend. Dat hier op Climategate dingen duidelijk worden gesteld en soms herhaald Moet geen punt zijn,. er komen nieuwe mensen bij en we vergeten wel eens wat.”
FG ik kom hier misschien al wat langer en ik ervaar geen enkele vooruitgang. Nee we draaien dezelfde plaat steeds weer en dan gaat zelfs de mooiste muziek wat tegenstaan.
“Dat de wereldeconomie richting exit gaat zie ik niet zonder meer gebeuren. Al eerder heb ik meegemaakt dat zaken ten goede veranderden en als je daar aan meegewerkt hebt geeft dat een goed gevoel.”
FG gewoon wat langer wachten.
“In de rechterbovenhoek staan 3 puntjes , daar kun je tekst mee vergroten.”
FG met mijn ogen kan ik ook die puntjes niet vinden maar blind typen lukt nog wel al staan er dan wel veel fouten. Als de boodschap maar duidelijk is.
Dus tot slot trek je mij niet te veel aan.
Mvg,
Géén nepnieuws: destillewaarheid.nl/2015/11/13/europa-ontsnapt-aan-mogelijke-ramp/
In 2015 een onderwaterdrone gevuld met explosieven aangetroffen in de buurt van een gasleiding…
Ik las ook al dat er Russische paspoorten waren komen bovendrijven bij het gaslek…
Ja natuurlijk Cornelia. Wist je niet dat duikers altijd hun paspoort meenemen, als ze explosieven gaan aanbrengen? En de zeehonden die dat controleren, springen daar vaak nonchalant mee om.
Het wordt steeds gekker. Rare jongens die Russen.
Cornelia, het zullen eerst wel Wodkaflessen zijn en daarna pas die paspoorten.
Kees, ja dat doen ze omdat het makkelijker is voor het forensisch onderzoek dan gaat het wat sneller.