Van een onzer correspondenten.
Natuurlijk moest Al Gore als de hogepriester van het mondiale klimaatalarmisme een openingsspeech houden tijdens de COP27 top in Egypte. En daar stond hij: al te prangend was immers de vraag hoe het nu zat met die ongemakkelijke waarheid waarmee Gore eerder de wereld de stuipen op het lijf had gejaagd.
Wel, uw correspondent heeft meegeschreven, en het wordt er niet gemakkelijker op: nog veel erger zelfs.
Gore:
‘Wij hebben hier allemaal een geloofwaardigheidsprobleem: we praten maar en zullen iets doen, maar we doen niet genoeg.’
Hij sprak tot een zaal vol klimaatdiplomaten waarvan de voorste rij bezet werd met neergestreken wereldleiders in zeer pompeuze leren vliegtuigstoelen. Hun lichaamstaal had trekken van lethargie, wellicht de enige diplomatieke copingstrategie om aan de beschuldigende woorden van Gore te ontkomen.
VN-baas Guterres, die had gesproken van een enkele reis ‘klimaathel met de voet op het gaspedaal’, hield vermoeid zijn hand onder de kin.
Sommigen halen de Tweede Wereldoorlog erbij om hun gelijk te halen maar Gore voegt er ook nog een stukje kwaadaardige natuurkunde aan toe.
Het door Gore zelf geschapen monster van het klimaatalarmisme lijkt inmiddels langzaam zijn eigen voorvechters op te eten. Wie zijn de schuldigen: wij zelf! Niet de arme boer met watertekort of de moeder van zeven kinderen met haar weggespoelde golfplaten hutje, maar deze vertegenwoordigers van deze regeringen! ‘Bla, bla, bla.’
En we konden het verwachten, Gore kwam met een overtreffende versie van zijn succesvolle ongemakkelijke waarheid. Het ging nu zo: de opwarming van de aarde komt doordat wij elke dag 162 miljoen ton C02 de atmosfeer in jagen, wat daar blijft hangen voor meer dan honderd jaar.
Gore:
‘Dit veroorzaakt een extra hitte van 600.000 atoombommen op Hiroshima die elke dag exploderen …’
Sommigen halen de Tweede Wereldoorlog erbij om hun gelijk te halen maar Gore voegt er ook nog een stukje kwaadaardige natuurkunde aan toe. We zagen evenwel niemand in de zaal applaudisseren bij dit nieuwe inzicht. Het liet de aanwezigen zichtbaar koud, geen werd traan weggepinkt.
Het is duidelijk voor Gore: moeder aarde ontkomt amper meer aan een apocalyps. Zelfs de verzilting van de Nijl is al een teken aan de wand. Er wordt door klimaatalarmisten nu al uitgekeken naar Gore’s nieuwe waarheden voor volgend jaar.
***
Die gore Al toch.
Die ongemakkelijke waarheid was en is nog steeds een gemakkelijke leugen.
Misschien eindelijk ’s aanleiding om de film Planet of the Humans ‘ te gaan kijken, waarin Al Gore en zijn vrinden – KLM, Bloomberg , Shell , de VN , WHO , de hoofdrol spelen.
Al Gore is hanteert exact dezelfde methoden als Pablo Escobar, maar nu in de de gelegaliseerde en geinstitutionaliseerde equivalent.
Volgend jaar verwacht ik dat de KLM gaat vliegen op CO2 neutrale biokerosine naar de volgende COP. Allemaal te zien in de film Planet of the Humans. Al sinds 2019
http://bureaulesswatts.nl/videos/
Ach ach die arme Gore toch, niet een applausje, misschien weten ze dat zijn alarm een doodlopende weg is ingeslagen.
Maar neem Rutte, eens zo voor de industrie, de industrie moest draaien van hem, het lijkt nu wel of het hem geen zak meer interseert.
Hij ziet en betaald straks voor panelen en molens in de woestijn en ziet een toekomst in groene waterstof, waar komt eigenlijk al dat water vandaan?
Timmermans zegt onze kinderen gaan oorlog voeren om schoon drinkwater, tja dat zou best wel eens kunnen door die zogenaamde hernieuwbare zooi, hij ziet er trouwens meer dan gezond uit zonder dat hij vlees eet, ik wist niet dat je van al dat vegetarisch voedsel zo een goed gespierd lichaam krijgt als hij nu heeft.
Deze man laat een voetafdruk achter van 220.000 kwh p.jaar!
Bijna vergeten te vermelden dat hij en velen van dit soort miljoenen binnenhalen met hun verhaaltjes en handel in CO2 rechten! Oh ja, het is voor een goed doel!!!
Ja. Ja.
Dat zei ik ook al:
https://www.climategate.nl/2021/11/een-ongemakkelijke-waarheid-2/
Hoeveel jaren horen we al niet dat het 2 voor 12 is voor het klimaat. In werkelijkheid is er niets bijzonders aan de hand. Het klimaat verandert al eeuwen en de mensheid heeft zich keurig kunnen aanpassen. Ik word een beetje veel moe, van al die paniekzaaierijen. Er worden miljarden verspild voor een niet bestaand probleem. De rekening wordt zoals gewoonlijk bij de burger gelegd. Het zijn de politici samen met de MSM die maar angst blijven zaaien. Ik ben er echter van overtuigd dat steeds meer mensen de leugens doorzien. Stem het parijkartel zsm weg en ga voor FvD, het enige reële alternatief.
Alleen als je niet van reptielen houdt… Helaas is FvD, na een veelbelovende start, allang niet meer een reëel alternatief.
Massamedia-praat.
Politici aan de macht moet je op hun daden beoordelen.
Aspiranten, zoals de FvD op hun programma en als ze een tijdje bestaan op de consistentie er van.
Dan staat de FvD bovenaan en het huidige kartel heel diep er onder.
Helaas zijn niet alle kiezers wijs. Die kijken NPO en lezen de krant.
@Hans,
“Helaas is FvD, na een veelbelovende start, allang niet meer een reëel alternatief.”
Helemaal mee eens. Reptielen lovers, complotdenkers en dementerenden kunnen er hun plek vinden maar ik veracht dat zooitje idioten.
Hans.L
Zou je de reactie hierboven ( 18:39) kunnen verwijderen?
Modelleur was weer boos dat ik liet zien wat voor een hypocriete deugkneus hij is en bij gebrek aan argumenten gebruikt hij m,n naam maar weer eens.
Hans,
Inleiding;
Met ‘reptielen’ wordt meestal bedoeld dat de mens (ook gedeeltelijk, naast andere delen) een ‘reptielenbrein’ heeft. Dit is in de psychologie een manier om de hersenen in te delen naar functionaliteit. Dat sommigen daar iets raars of belachelijks van maken is dus onwetendheid van de materie of pure kwaadwilligheid.
Uitleg:
Het brein kan men grofweg indelen in drie delen:
1. een oer-brein (reptielen instinct),
2. een dierlijk deel (het middengedeelte van het brein waar emoties zoals huilen en lachen vandaan komen, en
3. de neocortex; de menselijke laag, de toplaag van het brein waar de hogere functies in huizen.
Conclusie:
Kortom, mensen kunnen in -zeg- een angst- of gevaartoestand bijvoorbeeld in de ‘mode’ van het reptielenbrein komen. Dan is het verstand uitgeschakeld en overheerst het zogenaamde ‘oerbrein’, een gedeelte diep in onze hersenen. Dat is er om te overleven.
Dus zo vreemd is het niet als men het over mensen als reptielen gaat. De mens kán zich immers als een reptiel (een oer-dier wordt bedoeld) gedragen.
Extra:
Ik raad de mensen aan een beetje rustiger te oordelen, want anders gooit men met het badwater (onbegrip over wat de FvD zegt) de baby (de waarheid?) weg.
Vraag wat u niet begrijpt op het internet. Meningen zijn er genoeg, het gaat om de harde realiteit. Wellicht is er iemand die wél meer weet over -in dit geval- de psychologie en de bouw van onze hersenen.
Herstel:
Dus zo vreemd is het niet als men het over mensen als reptielen heeft. (De mens IS gedeeltelijk ook een ‘soort’ reptiel, of althans hij lijkt er, biologisch/psychologisch gezien, soms op.
(Vooral bij psychoten of psychopaten is dat zichtbaar, vandaar dat men zich tegen dat soort mensen moet weren! Vandaar dat men zulke zaken zegt. Om te waarschuwen. Dus de FvD heeft volkomen gelijk.)
Kees le Pair. Volgens jouw manier van beoordelen stond de NSDAP ook bovenaan. Ze deden wat ze beloofden met de Holocaust als gevolg.
Ik heb wel eens slimmere dingen van je gelezen.
(nikos 8 nov 2022 om 20:18)
Nog steeds fout …..
Willem jan van de Berg, je bent de zieligste kneus die ik ben tegengekomen op internet en het laat ook weer zien dat op de Universiteiten de ecofascisten worden opgeleid.
nikos, je bent de zieligste kneus die ik ben tegengekomen op internet en het laat ook weer zien dan je maar in het wilde weg zit te gissen: het was niet Modelleur en ook niet klimaatwetenschapper Willem Jan van de Berg. Probeer eens met echte argumenten af te komen in plaats van op de man te spelen.
Schrijf eens iets over het atikel zelf: Wat vind je van de”ongemakkelijke waarheid”? Is wat Gore aankondigde, uitgekomen en daarom waarheid? Is het ongemakkelijk?
Beste nikos,
Zoals Hans Labohm ook al meermalen heeft aangegeven, modelleur is een andere persoon dan ik.
Allemaal dezelfde fanaat die altijd al met meerdere namen heeft gereageerd, vooral om zichzelf gelijk te geven al van voor de tijd dat je jezelf Bas Post noemde.
Ook nu weer eerst als nico reageren en dan met je eigen naam, alsof iedereen gek is, behalve jij.
Nikos, ik weet niet of ik om je eigenwijsheid moet lachen of huilen.
En er zijn hier toch echt drie personen actief: modelleur, ikzelf, en nog iemand die je met succes op de kast jaagt.
Als jij modelleur niet bent, hoe weet je dan of hij niet meerdere namen gebruikt?
En ik reageer zo snel, omdat toen ik net zag dat modelleur net reacties had gegeven, ik al wist dat jij snel zou volgen, zoals gebruikelijk.
Nikos, daar heb je gelijk in. Het is aan modelleur om te bevestigen of ontkrachten dat hij ook onder andere namen post.
Maar ik hou er nu weer mee op met posten hier.
Er zijn wel meerdere dingen die opvallen Nikos.
Maar ik zeg ze liever niet want dan gaan ze daar op letten.
Sommige praten graag met zich zelf.
Ach laat ze ook maar, zegt meer over hun zelf.
Hoe zal de Almachtige over Al Gore gaan oordelen .
Zal hij Al Capone nog gaan ontmoeten?
Misschien heeft de goede Heer wel een speciaal plekje voor bedriegende groot vervuilers gereserveerd.
En nooit hoor ik iemand vragen: “Toon mij, gebaseerd op metingen, dat er een oorzakelijk verband bestaat tussen CO2 concentratie in de atmosfeer en de opwarming van de aarde”. Dus als de CO2 concentratie stijgt moet de aarde opwarmen en niet omgekeerd, en als de CO2 concentratie daalt moet de aarde afkoelen en niet omgekeerd. Zonder dit oorzakelijk verband is het toch waanzin zoveel biljoenen € te verspillen aan allerlei maatregelen om CO2 te verminderen.
Bovendien is CO2 samen met zonlicht en water noodzakelijk voor het leven op aarde: neem één van deze elementen weg en het leven stopt op aarde. De fotosynthese stopt bij CO2 concentraties van 160 ppm en lager.
Waarom dit levensnoodzakelijk element dan moet gebannen worden is mij een raadsel.
Herman, wij vroegen dat het KNMI. Dat gaf een duidelijk antwoord. Waaruit bleek dat ze het fout hadden.
(Wel hadden ze het druk en geen tijd om van hun fouten te leren.)
http://www.clepair.net/war-knmi.html
Lullig verhaal van het KNMI, en met statistieken kun je alle kanten op.
@Herman,
“En nooit hoor ik iemand vragen: “Toon mij, gebaseerd op metingen, dat er een oorzakelijk verband bestaat tussen CO2 concentratie in de atmosfeer en de opwarming van de aarde””
Volgens mijn bescheiden mening is dat de vraag waar deze site om draait en als misschien niet zo gesteld bijna in elk artikel ter discussie wordt gebracht.
Waar hadden ze het gisteren over in de nieuwsberichten, complotten.
Nou het moet echt niet gekker worden in dit land.
Zelfs piano’s raken ontstemd door klimaatcrisis
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/zelfs-pianos-raken-ontstemd-door-klimaatcrisis
Theo,
Dat moet een gelovige zijn – of een mindere kwaliteit piano, kan ook.
Ik heb er geen last van met mijn vleugel.
Vleugel?
Kan je wel spelen dan, leonardo?
Vast geen Mozart toch? Of die zeikbach?
Grappig vind ik dat mensen die (mooie!) muziek maken, of er van houden vaak minder gek zijn. Of in ieder geval, reëler in het leven staan door ook de schoonheid niet te vergeten. Ook al opgevallen, leonardo?
Trouwens, op mij elektrische piano heb ik nergens last van.
AntiSoof. Mooi staaltje complete wartaal die je daar uitslaat.
Uit welk potje heb je gesnoept?
AnthonyF,
Ik had had het tegen een mede muziekliefhebber en maakte een grapje. (Dat ik dat aan je moet uitleggen?)
Waarom heeft Al Gore het goede voorbeeld niet gegeven en een videotoespraak gegeven vanuit zijn huis in de VS?
Die hele COP27 had online georganiseerd kunnen worden..
Omdat die man wellicht niets te bieden heeft? Daarom doet die nietserig? Er is geen doel? Sommige mensen lijken zielloos. Maar dat valt alleen die mensen op die zelf wel een ziel hebt.
Dus daarom geeft dat mens geen voorbeeld, lijkt mij, er is geen basis. (Geld verdienen daargelaten, want dat kunnen ze meestal wel; geld maken.)
herstel:
Maar dat valt alleen die mensen op die zelf wel een ziel hebben.
Wat is dat AntiSoof; een ziel.
Ik ken dat begrip alleen maar uit mijn vroege jeugd toen ik op mijn RK Lagere School de Kleine Katechismus uit mijn hoofd moet leren.
RK, over indoctrinatie gesproken.
AnthonyF,
Een ziel, Anthony, is dat wat ons mensen maakt. Dat is geven om andere mensen. En juist als die andere mensen niet aardig zijn, dan juist er toch proberen begrip en respect voor te hebben.
Het is iets dat ons gelukkig en tevreden maakt.
Dat is geen indoctrinatie. Wel van sommige predikers, maar dat is omdat het voor veel mensen moeilijk te begrijpen is. Daarom legt men het simpel uit.
En wie is er vrij van indoctrinatie?
Vijf tot zesduizend jaar geleden was er net zo veel CO2 in de atmosfeer als nu. Het industriële tijdperk van toen is weggevaagd door de ‘klimaathel’ die volgde op die enorme hoeveelheid CO2 van toen.
Dat is allemaal af te leiden uit de mummie, genaamd Ötzi. Die werd een tijdje terug gevonden in een Oostenrijks/Italiaanse gletsjer. Nu citeer ik even de gletsjeronderzoeker mevrouw Andrea Fischer van de Österreichischen Akademie der Wissenschaften (ÖAW): „Zur Zeit um Ötzis Tod waren die Alpengletscher wahrscheinlich größtenteils eisfrei – die Temperaturen waren ähnlich wie heute. Danach hat sich das Klima – wenn auch nicht so plötzlich wie bisher vermutet – abgekühlt und die Gletscher haben sich regeneriert“.
Aangezien CO2 de enige betrouwbare thermosstaatknop is waarmee de temperatuur op aarde geregeld wordt, kan het niet anders zijn dat de warmte van 5200 jaar geleden door CO2-uitstoot werd veroorzaakt. Misschien kunnen we herleiden hoe de mensen die toen leefden het voor elkaar kregen om het CO2-gehalte in de atmosfeer terug te dringen.
“…kan het niet anders zijn dat de warmte van 5200 jaar geleden door CO2-uitstoot werd veroorzaakt. ”
Sorry hoor, maar 5000 jaar geleden was er ook maar zo’n 280 ppm CO2. De hoeveelheid CO2 is heel stabiel gebleven in de afgelopen 10.000 jaar, tot zo’n 100 jaar geleden het plots begon te stijgen.
u4d2z7k9.rocketcdn.me/wp-content/uploads/2020/08/Co2-levels-historic.jpg
Ik vermoed dat je onbekend met sarcasme.
Ik denk dat buitenaardse beschavingen ons hebben geholpen. Die regelde een pocketformaat CO2-regeling. En je hofde alleen op een knopeje te drukken.
Als de CO2 destijds slechts 280 PPM was, dan is dat dus onomstotelijk bewijs dat CO2 niks van doen heeft met hoge temperaturen. Maar dat weten de meeste lezers hier allang.
Dat Ötzi kort na zijn dood ingevroren geraakte, 5200 jaar ingevroren bleef en pas in 1991 het ijs rondom hem ontdooide, betekent wel dat het in de afgelopen decennia warmer is dan het in de afgelopen 5200 jaar is geweest. Het er waren wellicht wel periodes dat het nog kouder werd (zoals die expert zegt) en de gletsjers konden groeien, maar nooit warmer zodat hij uit het ijs vrijkwam (en kon wegrotten).
Ja. Ja.
Maar waar komt de hitte vandaan, he,?
https://breadonthewater.co.za/2022/08/02/global-warming-how-and-where/
“De hoeveelheid CO2 is heel stabiel gebleven in de afgelopen 10.000 jaar,”
“Het er waren WELLICHT WEL periodes dat het nog kouder werd (zoals die expert zegt) en de gletsjers konden groeien, maar nooit warmer zodat hij uit het ijs vrijkwam (en kon wegrotten).”
Wat is dat nu!
4900 jaar grotere en groeiende gletsjers zonder dat het CO2 gehalte lager werd?
Beweer je nu dat CO2 onbelangrijk is als de “regulator” in de afgelopen 4900 jaar?
Ben je een soort CO1,5 ?
Lo.
Mooi commentaar.
Dat Ötzi kort na zijn dood ingevroren geraakte, 5200 jaar ingevroren bleef en pas in 1991 het ijs rondom hem ontdooide, betekent wel dat het in de afgelopen decennia warmer is dan het in de afgelopen 5200 jaar is geweest.
Daarvoor hoeft het niet warmer te worden. Het gletsjerijs stroomt, op den duur komt alles wat in een gletsjer vastraakt tevoorschijn.
Ötzi lag in een soort van kom zonder stroming…
Ötzi, 30 years on: A reappraisal of the depositional and post-depositional history of the find
https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/09596836221126133
De conclusie in de studie die Anne vermeldt: “Only at the end of the 20th century did the ice again melt back to a degree that re-exposed the body and its artefacts.”
Dat bevestigt het Het werd duidelijk warmer in de 20ste eeuw (en warmer dan in de MWP). Hoe komt dat? Heeft iemand een andere uitleg dan AGW?
Wat een drukte weer om niks, stel je eens voor dat ijs maar steeds bleef groeien en niets wegsmolt, waar eindigt dat dan in de ruimte?
Er is een tijd van vriezen en er is een tijd van dooien, vertel me anders eens hoe de vikingen in Canada terecht zijn gekomen?
Ik zal het je maar zeggen, en dat komt ook van de wetenschappers, omdat de pool gedeeltelijk zonder ijs was.
Bittere waarheid niet?
En zo zijn meer van die dingen die duiden op warmte periodes in het verleden, jullie maken je druk om niets, gelukkig dat veel landen daar nog niet intrappen.
Maar er komen steeds meer landen die lekker het handje komen open houden en daar mag jij voor betalen.
CO2 9 nov 2022 om 07:31
1) “Only at the end of the 20th century did the ice again melt back to a degree that re-exposed the body and its artefacts.”
“It was only c.3800 years ago that ice and snow finally sealed the gully off from its surroundings”
Dit zinnetje daarvoor gemist?
“It was only c.3800 years ago that ice and snow finally sealed the gully off from its surroundings”
Of is dat toch de reden dat je nu niet meer zegt,
“betekent wel dat het in de afgelopen decennia warmer is dan het in de afgelopen 5200 jaar is geweest”
2)””maar nooit warmer zodat hij uit het ijs vrijkwam (en kon wegrotten).”
De werkelijkheid geeft aan dat toeval kennelijk een grote rol heeft gespeeld.
Citaat
“During hot summers, Ötzi and his artefacts were probably periodically exposed in the 1500 years following his death. This led to the deterioration of the most exposed parts of the body and further damage to the artefacts.”
Het ontstaan en verdwijnen van gletsjer/ ijs lagen is niet simpel afhankelijk van temperatuur en al helemaal niet simpelweg van CO2.
Het is een complex proces van o.a. neerslag/ hellingen/ afschuiven/ zeer lokale temperatuur/ erosie, etc.
Je eerdere stellingen zijn aardige slogans maar vallen uiteen in de eerste blik.
Dat je nu een andere uitleg wil horen dan AGW is de klassieke vluchtroute.
Het is niet primair aan anderen te “bewijzen” dat je fout zit, het is aan jou te bewijzen dat je goed zit.
De vragen die je moet beantwoorden, om te claimen dat je goed zit, mag je zelf bedenken, kritisch kijk heet zoiets.
Succes.
CO2 9 nov 2022 om 07:31
Reactie zit even in de wacht.
Nieuwste onderzoek laat zien dat Ötzi waarschijnlijk meerdere keren ontdooit en bevroren is geraakt in de afgelopen paar duizend jaar. Genoemde mevrouw Fischer verklaarde: „Für die Glaziologie und die Klimatologie ist Ötzi außerdem unglaublich spannend, weil er Zeuge der letzten wirklichen Warmzeit im Alpenraum war, in der die Temperaturen ähnlich hoch waren wie heute. Bisher hat man vermutet, dass Ötzi im Herbst oder Winter gestorben ist und dann sofort unter Schnee und Eis dauerhaft begraben wurde. Das scheint aber nicht der Fall gewesen zu sein. Im Lauf der Jahre ist er wahrscheinlich immer wieder einmal kurz an die Oberfläche gekommen“.
Meer te lezen op https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/09596836221126133
Ja. Dat klopt. Met een regelmaat van ca. duizend jaar….
klik op mijn naam,
we gaan dus wel allemaal verzuipen.
Zijn vergelijking slaat volgens mijn gegevens ook nergens op. Ook die Hiroshima-bommen zijn volgens sommigen, en niet de eerste de besten, leugens. Het waren volgens die kringen geen atoombommen, maar het waren conventionele brandbommen.
Dus die 600.000 atoombommen zijn een domme vergelijking, als die bronnen van mij de waarheid spreken tenminste.
Het is net als de maanwandeling; waarschijnlijk ook een sprookje. Een geleerd wijs vent is het die mij wijs kan maken dat het wel gebeurd is. Want het kan namelijk helemaal niet, volgens de inzichten de ik van andere meer geleerde mensen las.
Het wordt wel makkelijk met wat die lieden zeggen. Als je er van uitgaat dat ze niet de waarheid spreken, dan heb je het meestal goed.
Het is alleen jammer de diegenen die nogal ruim met de waarheid omgaan nogal geloofwaardig over komen bij het volk.
Zo ook met bepaalde ziektes. Het zijn fantasten, die daar een grote broek van aan hebben. Maar ja. Het zij zo.
Joh AntiSoof, ik zal je nog eens een geheim verklappen.
Weet je dat die hele oorlog tegen Japan een speelfilm is, opgenomen in enorme studio’s, net zoals de eerste maanlanding?
Niet verder vertellen hoor. En als die stralingsdoden in de vele tientallen jaren na die zogenaamde atoombommen dan? Gewoon, allemaal acteurs hoor, net als die schietpartijen op Amerikaanse scholen.
Tja, AnthonyF.
Zo gaat het. Een ieder praat naar wat die denkt te weten.
Maar techniek liegt niet en wetenschap ook niet, lijkt mij. Zullen we het daar dan maar op houden? Ware techneuten noch wetenschappers kunnen op hun vakgebied niet liegen immers, dus wat werkelijk harde dingen betreft kunnen we wel weten wat waar is, is het niet?
Complotjes zijn wel leuk, maar snijden geen hout.
E.Gore heeft indertijd zijn aanzien misbruikt door staatshoofden op een presenteerblaadje de legitimering te bieden voor ongebreidelde staatscontrole, belastingheffing zonder de noodzaak tot verantwoording en subsidiëring van een vazallenleger.
De giften aan arme (slachtoffer) landen is een typische trek van totalitarisme. Zie ook “Atlas Shrugged” van Ayn Rand.
De bedoeling is niet de hulpverlening maar verarming van de middenklasse.
I am sure this post has touched all the internet
visitors, its really really pleasant piece of writing on building up new web site.