Dit is een uitzonderlijk breed, ontnuchterend, informatief en indrukwekkend interview van Tom Nelson met Alex Newman, een Amerikaanse journalist – een icoon van het politiek incorrecte denken.
Newman is een spraakwaterval, maar getuigt van een superieure en parate kennis van de vele thema’s die tijdens het gesprek aan de orde komen. Hij doet dat op een wijze die gemakkelijk toegankelijk is voor een breed publiek en bovendien op zo’n briljante en humoristische wijze dat men soms het gevoel krijgt naar een oudejaarsconference van Joep van het Hek te luisteren.
Ook de recente politieke aardverschuiving in Nederland komt terloops aan de orde.
Maar zijn hoofdboodschap is bloedserieus:
‘The climate thing is not all that sexy. People think that it is a side issue. It is not! It is the critical pretext that underpins so much of the totalitarian agenda that they plan to impose on us.’
Is dat niet een beetje te ‘complotterig’ gedacht? Oordeel zelf.
***
Trol met identiteitsfraude.
Je hebt de video niet bekeken.
@Henry – klopt wat u zegt, video duurt 52:29 min en antwoord van “EaB'” kwam 08:15 … tenzij betreffend persoon telepathische gave heeft en wist dat dit zou worden geplaatst en snel vooraf op YT ging bekijken … maar dat betwijfel ik.
Trol met identiteitsfraude.
Zeer verstandig om niet te kijken naar het populistische gebabbel.
Dogmatici hoeven niet te kijken die weten al bij de éérste afwijking van de rechte leer al dat het niet overeenkomt met wat zij met de paplepel ingegoten hebben gekregen.
Wetenschappers zijn geen dogmatici. Check dat maar eens in je vriendenkring.
Modelleur
Dar hangt er van af wanneer je iemand een wetenschapper noemt. Is het een weter dan is het géén wetenschapper, is het een zoeker, dan bestaat de kans dat je met een echte wetenschapper te maken hebt.
Dit is ook een leuke, waarschijnlijk komt die al evenmin in jouw dogmatische kraam te pas.
https://www.youtube.com/watch?v=a8R-X0kccHo&list=PL89cj_OtPeenLkWMmdwcT8Dt0DGMb8RGR&t=2454s
Ik ben geen dogmaticus, Peter
“Dar hangt er van af wanneer je iemand een wetenschapper noemt.”
Daarvoor verplaatst Peter graag de doelpalen – zover zelfs dat ze niet meer op het veld staan….
Wat denk je van deze definitie.
1. Wetenschappelijk academisch diploma (PhD of equivalent)
2. Jarenlang wetenschappelijk onderzoek gedaan.
3. Wetenschappelijle publicaties
4. Zich houden aan de wetenscheppelijke integriteitscode
5. Wetenschappelijke uitspraken beperken tot het eigen expertisedomein.
Modelleur???
De man van de dogmatische definities.
Een wetenschapper is een onderzoeker. De “wetenschapper” die jij bedoelt staat zich er alleen op basis van een diploma op voor.
Vooral op dat laatste punt gaat er nogal eens iets fout.
Wetenschapelijle en wettenscheppelijke?? freudiaanse verspreking of gewoon trol?
nogmaals (Modelleur 5 jan 2024 om 16:11 want het beklijft weer niet.
Modelleur
“5 jan 2024 om 16:11
Ik ben geen dogmaticus, Peter”
Het beklijft wel, maar ik heb geen enkele reden om in die geventileerde eigenwaan mee te gaan. Je slaagt er nog steeds niet in om het aannemelijk te maken. Je geeft namelijk geen antwoorden maar draait steeds om de hete brij heen. Hoe zat het ook weer met doe 0,6% terugkoppeling die Happer vergat te verdisconteren?
Eerst aanbidder van Happer en daarna Criticaster zonder argumenten.
Zie mijn reactie op https://www.climategate.nl/2024/01/roy-spencer-gemiddelde-wereldtemperatuur-6/comment-page-1/#comment-2470002
Als je daarover vragen hebt wil ik die graag proberen te beantwoorden.
Trol met identiteitsfraude.
Modelleut
Moeilijkdoen als het gemakkelijk kan lijkt me een methode om je opponent het bos i te sturen. Als het zo gemakkelijk door jou is terug te vinden Kopieer en plak het dan hier. Je link brengt me niet op de goede plek. En als dat wel de bedoelde plek is val je in herhaling zonder iets zinnigs toe te voegen.
“En wat zegt Happer over de feedbacks: die heffen elkaar op, dus komt hij niet verder dan het kale effect. Hij zit met een gat van 0.6 graden die hij niet kan verklaren.”.
Modelleur
Kennelijk zit jij dus met een verondersteld gat dat jij niet kunt verklaren. Leg dat gat dus even uit te beginnen bij de range van 400 ppm. tot 800 ppm. die Happer niet ziet als een probleem en jij wel.
Prima Peter, daar komt ie.
(Modelleur 5 jan 2024 om 16:34)
Peter, er is een hele mooie en makkelijke formule die bij benadering heel goed de CO2 verandering, in symboolvorm dCO2, koppelt aan temperatuurverandering, in symboolvorm, dT:
dT = 5.35 * K * ln (1+dCO2/280) / 3.7.
Hierin staat ln voor de natuurlijke logaritme, 280 ppm is de hoeveelheid CO2 pre-industrieel en K is de klimaatgevoeligheid. Happer stelt: K=1. We zitten nu op 420 ppm dus dCO2 = 420-280 = 140. Als je dit invult in de formule krijg je (in één decimaal):
dT = 0.6
Goed onthouden nu!!
Als je hierover nog vragen hebt wil ik die graag proberen te beantwoorden.
Modelleur
Je begint bij 28o ppm. Happer heeft het over van 400 tot 800 ppm Je gaat dus zowel om mijn vraag als om de schatting van Happer geen.
Maar laat ik ls leek een poging doen. Het traject van 400 ppm tot 600.
200 ppm verschil en net als 140 ppm de helft van het traject,
Daar geldt dan ongeveer ook diezelfde 0,6 C voor. En Happer schat voor het totale traject van 400 tot 800 1 gr C. Wat is dan nog je probleem? Het traject van 600 tot 800 ppm het tenslotte wéér minder logaritmisch effect.
Peter,
Je hebt het goed begrepen. Van 400 naar 600 ppm is hetzelfde als van 280 (pre-industrieel) naar 420 (de huidige hoeveelheid), namelijk beide een stijging van 50% en dus beide een stijging van 0.6 graden. Dus, 0.6 graden krijg je bij een stijging van 50% CO2 (uitgaande van K=1).
Bij 100% stijging (verdubbeling) krijg je een stijging gelijk aan de waarde van K, dus van 1 graad uitgaande van K=1, zoals Happer doet. Van 400 tot 800 ppm is een verdubbeling en dat levert inderdaad een temperatuurstijging van 1 graad (uitgaande van K=1).
“Wat is dan nog je probleem?”
Dat lijkt me duidelijk. Happer komt tot 0.6 graden temperatuurstijging t.g.v. de huidige 50% CO2 stijging. De temperatuurstijging is echter 1.2 graden, daar is iedereen het wel over eens.
Hoe verklaart Happer het verschil van 1.2 – 0.6 = 0.6 graden? Ik zie hem dat nergens doen. Maar jij wellicht wel. Dan heb ik dat gemist en laat ik mij graag door jou informeren.
Busje met pilletjes komt zo.
Oh jee, hoe voelde het om als laatste gekozen te worden bij het vormen van een team tijdens schoolsport? Eigenlijk wilde geen van de andere leerlingen jou in hun teams hebben, maar ja, het kon niet anders.
“Trol met identiteitsfraude”
Dat ik een andere identiteit gebruik, kun JIJ verhelpen door me mijn eigen identiteit terug te laten gebruiken.
Chemical om 10.23 en Johan D zijn ad hominem, dus trol en te verwijdrren. Zij konden de waarheid ook niet onder ogen zien.
Natuurlijk janos, heijense jan, Jan van der Heijden, gaan we je toegang verlenen tot dit platform na je gestalk en identiteitsdiefstal
Ehm wat denk je zelf?
Op ieder platform is je gedrag reden tot een permban.
“Mama, ze pesten me!” Huilie huilie.
5 jan 2024 om 11:23
Trol
“Op ieder platform is je gedrag reden tot een permban.”
Ik ben over de jaren al verbannen op complotsites zoals wanttoknow, ninefornews, ejbron, internationzale complotsites over 9/11, over antivax,….
Climategate vertoeft in goed gezelschap!!!
petmaban
Kennelijk maak je overal vijanden met je dogmatische gedram. Zou dat een reden kunnen zijn? Of komt het door je intolerante gedrag?
Maar je dicht me teveel invloed toe. Ik signaleer slechts, net zo als ook anderen dat doen. De redacteur van de site bestiert de gang van zaken hier en laat zich en ook anderen niet schofferen door gestoorde types als jij. Zoek psychiatrische hulp.
Speciaal voor de trollekes
De video op yt direct volgend op die van Newman
Zeer interessante en plausibele inzichten
Met name voor
Asfaltplakkers
https://www.youtube.com/watch?v=a8R-X0kccHo&list=PL89cj_OtPeenLkWMmdwcT8Dt0DGMb8RGR&t=2309s
Paul
Ik zie nu pas dat je die link ook postte. Ook iets voor Henry. 30 jaar up, 30 jaar down. Zie je wel dat de periode van 30 jaar te kort is, dat moet minstens 60 jaar zijn.
Hoi Peter
Als je kijkt naar de ijstijden dan denk ik dat 50000 tot 100000 jaar meer geschikt zal zijn.
De mens leeft veel te kort om dit te bevatten in de mallemolen van de cosmos
Trol met identiteitsfraude.
Wat is er trollerig aan dit bericht, dat een antwoord geeft op de gestelde vraag maar toch zonodig steeds opniew verwijderd dient te worden?
Er eijn veel reacties, maar niemand die antwoordde op de vragen die ik stelde.
Paul, dit is gewoon een inside job met voor informatie.
Modellenmaker, als ik jouw criteria aanhoud dan zou ik een wetenschapper zijn maar dat ben ik niet hoe kan dat nu, verkeerde criteria, ik ben gewoon een “betweter”!
Gisteravond op het bbc1 journaal van 18 uur de overstromingen in de uk. Er komt geen rivierwater het land instromen. Het is puur regenwater boven het eiland. Waterbeheer is daar niet. Geen buffering, geen ruimte voor de rivier. Flinke plensbui en het staat blank. Aan het einde kwam de duiding. Doordat het een graad warmer is dan een eeuw geleden komt er meer water in de lucht en dat moet allemaal boven de uk naar beneden. Ook dat land laat weer treffend zien hoe noodzakelijk de maatregelen zijn. Nee geen waterbeheer in het land. Iedereen aan de tesla en windmolens voor de kust. Dat houdt het water tegen en niet de niet gebouwde dijken.
Geen waterbeheer, net zoals in Noord-Frankrijk, in de Gironde, in Limburg, in Noord-Duitsland enz.
Tja, waarom zou je ook he? Door die vreselijke opwarming zou het toch alleen maar steeds droger worden. Maar ja, als je geen zak begrijpt van de minimaal 40 factoren die invloed hebben op het weer/klimaat, dan krijg je dit soort rampen.
Gisteravond in het Franse journaal een item over een stevige bosbrand op Corsica. Een of ander dwaallicht begon meteen over klimaatverandering en vervolgens werd gemeld dat de gendarme een onderzoek gaat doen naar de oorzaak??? Hoezo? Dat weten we toch al? Wellicht toch gewoon brandstichting of een andere menselijke oorzaak zoals in 90% van de gevallen van bosbrand?
Ik hoop dat ze hier in Frankrijk eens opschieten met het plaatsen van molentjes en paneeltjes, want die leveren nu, na 30 jaar bouwen van die troep, nog geen 6% van de stroomproductie en dan zal ik het maar verder niet hebben over de benodigde energie.
Oh wacht even, sinds 2017 snappen de Fransen al dat alleen kernenergie de echte betrouwbare oplossing is. LOL
AnthonyF
Dwaallichten die in de leer zijn geweest bij Monbiot die aan Gretha grote gaven toekende t.g.v. aspergerij hoeft de dogma’s maar 1 keer te lezen en is daarna compleet op de hoogte. Waarvan vertelde Monbiot er niet bij. Waarschijnlijk is hij vroeger ook gepest met de bijnaam Monidiot.
Frankrijk is failliet, zit toch niet zo te pochen over dat derdewereldland! Al eens in Parijs wezen kijken? Pure armoede, Bangladesh is er niets bij, incluis tentenkampen op straat.
Ho ho ho, Cornelia. Frankrijk een derdewereldland??
Dat zal jouw Grote Politieke Inspirator Baudet absoluut niet met je eens zijn hoor (en daar heeft hij nog gelijk in ook).
Frankrijk, het land waar hij zijn scriptie liet beoordelen door de openlijk antisemitische Jean-Marie le Pen, wiens dochter er overigens wel in slaagt om een nieuw rechts geluid op een redelijk fatsoenlijke manier te laten doordringen, zodanig dat men ernstig rekening mee houdt met haar verkiezing tot president in 2027.
Je komt waarschijnlijk niet vaak in Parijs, als je er al eens geweest bent trouwens, en dat snap ik ook wel, want je kennis van de Franse taal is niet al te groot, net zoals bij Bas.
En hoe goed ken jij Bangladesh dan om die vergelijking te kunnen maken?
Anders zou je wel gelezen/gehoord hebben dat het overgrote deel van de ‘bewoners’ van die tenten asielzoekers zijn. Daar hebben ze in Frankrijk niet zo veel mee op.
Voor de meeste asielzoekers is Frankrijk slechts de kortste weg naar het VK via het Kanaal; althans, dat was tot voor kort zo. Nu ze daar mogen beginnen met het opvangen van asielzoekers in Rwanda, blijkt de animo ineens een stuk minder, zo zelfs, dat ze weer proberen terug te keren naar Frankrijk dat het VK nu dringend verzoekt om ze niet door te sturen.
Goed, blijf dus maar weg uit Frankrijk. Als, nog steeds, vakantieland nummer 1 in Europa hebben we al genoeg last van die ‘buitenlanders’, vooral die uit Nederland.
Vooral ‘onze’ centenaires ( Nr 1 in Europa en nr 2 wereldwijd achter Japan, en dat voor een derdewereldland) zien de toeristen liever gaan dan komen.
Cornelia, het is duidelijk dat je mij niet mag. Jammer, want dat is absoluut niet wederzijds.
Ik bewonder je vakkennis en als je vanuit je vakgebied iets schrijft is het altijd een genoegen om daar kennis van te nemen.
Maar, voor je eigen bestwil, stop met die stompzinnige onzin over zaken waar je geen kaas van hebt gegeten en waar je duidelijk wordt gedreven door een enorme frustratie.
Het ga je goed.
Cornelia, meid. Ga anders eens een weekje naar die lieve, lieve stad:
https://www.geenstijl.nl/5174257/Amsterdam-has-fallen-Politie-020-gooit-handdoek
LOL.
AnthonyF, ik heb in Frankrijk op verschillende plekken gewoond en gewerkt en ben er nog regelmatig en ga er ook op vakantie. Leuke mensen die Fransen maar wel ontzettend chauvinistisch en daarom is het slecht samenwerken met ze. Dat zie je ook in de EU en het reisburo tussen Strasbourg en Brussel. Alles altijd goed voor zichzelf maar nooit voor een ander. Op alle belangrijke functies in de EU zitten allemaal Fransen of Fransen pupputs zoals oa vd Leyen een Macron adept. Ook dat Frans een voertaal is bij de EU spreekt boekdelen. Ik heb met verschillende grote internationale bouwondernemingen in binnen- en buitenland samengewerkt dat was altijd hommeles. Samenwerking KLM en Air France loopt ook niet en zal eindigen in het verdwijnen van de KLM, het is bijna altijd een parasitaire samenwerking. Ik heb er heel wat meegemaakt in mijn werkzame leven. Bij ons werd altijd gekschertsend gezegd Frankrijk is een mooi land maar er hadden geen Fransen moeten wonen!
AnthonyF, je moet niet zo vijandig tegen Cornelia doen, mag ze ook een beetje emotioneel reageren dat doen we allemaal wel eens. Ondanks alles een voorspoedig 2024 terwijl ik weet dat er dit jaar weer een hoop ellende over ons heen gestrooid gaat worden vanuit het Waterhoofd EU geleid door een stelletje niet gekozen incompetente figuren die opeens naar Mali, Burkina Faso, Niger, Ruwanda moeten en allemaal superlatieven in haar speeches hoe goed het voor beide partijen is, lees alleen de EU, om handel te drijven. Ja de Fransen zijn er niet voor niets uitgegeflikkerd.
Bob, Fransen zijn inderdaad chauvinistisch, het is niet voor niets een Frans woord, maar ze zijn ook redelijk egocentrisch. Als je goed contact met ze wil krijgen dan moet je daar zelf mee beginnen. Als ze je dan mogen dan kun je verder alles van ze krijgen; dat dan weer wel.
Verder zijn ze internationaal gezien uiterst ‘behendig’ zal ik maar eufemistisch zeggen. Altijd lijntjes met iedereen, vriend en vooral vijand, openhouden.
Toen wij in januari 2006 naar Frankrijk gingen om het definitieve koopcontract te tekenen voor ons huis, vroeg de notaris ons waarom we zo graag in Frankrijk wilden wonen.
Op mijn antwoord van rustig en erg mooi zei hij waar de Franse verkopers bij zaten: ‘Och weet u, toen de Schepper klaar was met de wereld, keek hij nog eens goed naar dat stuk dat nu Frankrijk is en hij vond dat hij dat wel heel erg mooi had gemaakt. Om dat te compenseren heeft hij toen de Fransen geschapen’.
Ik heb overigens niets tegen emotionele mensen hoor; maar bij Cornelia is het geen emotie meer maar frustratie. Waarschijnlijk terecht, maar val daar anderen niet mee lastig.
Heb je trouwens nog een bron voor die 500 miljard uit Burkina Faso kunnen vinden?
Dat de Fransen er terecht uitgeflikkerd zijn ben ik met je eens. Vergelijk maar met Nederland uit Indie, Belgie uit Congo enz.
Dat wil overigens nog niet zeggen dat het daar dan nu uitstekend gaat. Suriname?
AnthonyF, over die 500 miljard heb ik nog gezicht of ik die video nog kon vinden maar ik heb zoveel van die videoos bekeken van Burkino Faso, overigens di Ibrahim Traore doet het wel erg goed voor de bevolking kunnen ze bij ons nog een voorbeeld aan nemen, ook nog Videoos over Niger en Mali. Als ik deze nog tegenkom laat ik je het weten.
Dat van de Congo weet ik alles van mijn oom heeft jaren in het Belgische leger in de Congo gezeten ook tijdens die oorlog waren verschrikkelijke beelden die hij had. Nu moeten ze die Amerikanen er nog uitflikkeren want die zijn het aller slechts. Ik vind dat ze al die international clubs zoals oa de UN, etc op moeten heffen zijn alleen maar in het belang van Amerika. Van het ICC zijn ze geen eens lid maar wel naar alleanderen wijzen dat ze oorlogsmisdaden hebben uitgevoerd. We zullen het maar niet hebben over wat zij in Vietnam, Afghanistan, Irak, Syrie, Libie, etc. Hebben uitgehaald.
Bob, over de Fransen in Algerije hoor ik ook nog wel eens verhalen als er wat wijn aan vooraf is gegaan. Ik zal je de details besparen want ik moet nog eten.
Over de UN ben ik het in zoverre met je eens dat die z.s.m. moet worden opgeheven. Maar niet omdat de VS daar de dienst uitmaken.
In de UN maken de tweede en vooral derde wereldlanden de dienst uit met steun van de linkse krachten in de eerste wereldlanden. En die zijn maar op een ding uit; gratis geld.
Neem alleen al dat gejammer van: ‘Natuurlijk willen wij wel mee doen met het bestrijden van die vreselijke opwarming, maar dan moeten jullie ons wel heel veel geld geven, want dat hebben we niet’. En niemand heeft de moed om te vragen waar al die honderden miljarden ontwikkelingshulp zijn gebleven. Ook de liberale en rechtse partijen niet.
AnthonyF, ja. sigrid Kaag was de financier van oa Hezbolla waarschijnlijk vanwege haar echtgenoot die is dacht ik een Libanees waarschijnlijk heeft ze daarom ook op die “Spy school” in Engeland gezeten, had Baudet toch wel gelijk. Haar reactie was die van een verwend kleinkind dat haar zin niet kreeg wat een waardeloos figuur is dat daarom ging ze natuurlijk de politiek in als je nergens meer voor deugt, kan je altijd nog de politiek in, niet gehinderd worden door kennis strekt tot aanbeveling daar is D99 een stereotype voorbeeld van. Van Mierlo heeft zich al meer dan 100 keer in zijn graf omgedraaid.
Ja die AFN heeft ook heel wat op zijn/haar geweten gehad. Ik werkte in die tijd in Noord-Frankrijk werd elke dag gecontroleerd als ik naar de stad moest. Stonden die Gendarmes met machiene geweren in de aanslag en matten van kraaienpoten die ze over de weg konden trekken als je niet stopte. Dat waren nog eens tijden.
Trol met identiteitsfraude.
In de tv serie Monty python flying circuit was een sketch over een kamo van Australische professoren in de filosofie. Ze heten allemaal Bruce. Het probleem was dat er een nieuwkomer (Michael Palin) kwam die geen Bruce heette. Het zou beter zijn als hij ook de naam Bruce nam zodat er minder verwarring was.
De zeevaart wist CO2-beprijzing lang te ontlopen, maar vanaf 2024 moeten ook schepen in Europa betalen voor de broeikasgassen die ze uitstoten. Nederlandse rederijen kost dit jaarlijks zo’n 300 tot 400 miljoen euro, en ook bananen in de supermarkt kunnen duurder worden.
https://www.trouw.nl/duurzaamheid-economie/wereldprimeur-internationale-zeevaart-betaalt-vanaf-nu-voor-co2-uitstoot~b9fe0001/
En zo gaat het feestje voor portemonnee weer verder.
@Eab & general
Ik heb de video nou net bekeken.
De tegen vraag die ik aan EaB wil stellen: waarom wilden despoten zoals bv. Ceasar, Nero, Napoleon en Hitler altijd de hele (‘zichtbare”) wereld overheersen? Hitler heeft blijkbaar op het einde gezegd: die na mij komt zal successvol zijn….. De geschiedenis leert dat de geschiedenis steeds herhaalt.
Er zijn volgens mij een heel aantal punten die Tom Nelson noemt waar ik het mee eens ben. Ik ga deze video ook op mijn website zetten. Het is belangrijk.
In de eerste plaats, als je zoals mij naar al de feiten kijkt omtrent de klimaat onzin – waarbij het duidelijk wordt dat de klimaat opwarming door meer CO2 in de lucht aantoonbaar eigenlijk niet meer als 0.3 K kan wezen, of zelfs nog minder, als je zuiver en alleen let op de optische eigenschappen van CO2, dan komt bij mij de vraag op – net zoals bij hem: waarom die beheptheid met het klimaat? Er is niks fout met het klimaat. Het klimaat verandert altijd. Als dat niet zo was, waren wij er ook niet.
Zoals hij het vertelt (klopt): het wordt bij elke COP erger. We zitten nu niet meer in de klimaat crisis, we zitten nu al in de klimaat hel. Het komt alles toch uit bij de CNDC die men uiteindelijk wil gebruiken om jou te ‘controleren’ zgn. dan op jouw ‘carbon footprint’. Het lijkt erop dat ze alles willen controleren wat jij eet en drinkt en waar en hoe je vakantie houdt. Net zoiets als het bonnen systeem tijdens de oorlog, dus.
Ik heb vroeger ook al eens iets gezegd over oorlog. De wapen industrie is nog steeds de grootste ter wereld. Het lijkt mij echt niet zover gezocht dat Putin geld krijgt van het westen om dat oorlogje aan de gang te houden. Het lijkt mij weer naar een zinloze oorlog zoals destijds in Korea en Vietnam. Beide US en EU spanderen nu al $milliarden. Waarom? Het lijkt mij precies zoals een scene uit ‘rich man, poor man” waar een aantal mensen in een kring zaten om te bespreken hoe ze weer ergens een oorlogje konden beginnen (Cuba). Net zoals 9/11. Leuke vraag voor EaB: Hoe wist Rutte dat hij naar Qatar moest gaan om ‘vrede’ te bewerkstelligen tussen Hamas en Israel? Hoe wist Rutte nou dat de wapen handelaars daar zitten?
Nelson noemt dat Amerika zelf zo diep in de schulden zit dat ze daar eigenlijk niet meer onderuit kunnen komen. Ze zijn dus bankrot. Failliet. EU gaat de zelfde kant op. Net zoals DL in de 30’s. (was dat niet de Walburg republiek?) Hoe los je dat probleem op? Je stuurt alles op een crisis aan. Welke crisis gaat het worden? Dat zegt hij niet maar hij noemt mogelijkheden.
Maar ik zie het wel al: Armageddon is op pad. Zelfs XR heeft al gezegd dat er gewoon veel te veel mensen zijn. Een wereld oorlog is hun ideaal.
Daarna dus de roep naar de sterke man (of nu: sterke vrouw) die ons moet redden van het klimaat en van alle oorlogen. Dat loopt globaal. Je hebt dan ook weer een zondebok nodig. Vandaar dan het verbond van de anti-christ met de valse profeet. Met CNDC kun je niet meer kopen of verkopen zonder het teken van dit beest.
Nelson raadt ons wel aan om een kleine nood voorraad op handen te houden – voor watter nood situatie ook al – zelfs een disaster van natuurlijke oorzaak die het internet uitschakelt – . …
Misschien niet een slecht idee.
Ontnuchterend, humoritisch als het niet zo sick was!
Journalisten en media zijn feitelijke cheerleaders van het klimaatalarmisme.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Weimarrepubliek
Bedankt voor de correctie. Ja het was de Weimar Republiek.
Mij is eens verteld dat de Vietnam oorlog eindigde toen de mangaan voorraden voor de Vietnamese kust door Biliton waren gewonnen.
Om het klimaat alarmisme te begrijpen zijn geen complottheorieën nodig.
Onderdrukking van anderen, ingegeven door de angst voor gebrek, zit ons in de genen.
Het is dus slechts wachten op omstandigheden, ideologieën of wat dan ook om ingrijpen in andermans welvaart en vrijheid te legitimeren.
Al Gore heeft zijn statuur misbruikt door politici die legitimering te bieden: redding van de planeet maakt mogelijk om zonder onderbouwing met miljarden belastinggeld te schuiven.
Ook om totalitaire maatregelen door te voeren (zoals via de klimaattafels) Geen wonder dat het klimaat alarmisme uitsluitend leeft bij langdurig opgeleiden. Het communisme blijkt in de praktijk de machtsgreep van criminelen te zijn. Klimaatbeleid wordt communisme 2.0
Henry
Voor mij is het goede in de mens “God” en het slechte “duivel”, de keerzijden van de mens. Altruïsme enerzijds en hebzucht anderzijds.
Door het buiten jezelf te plaatsen heb je er minder last van.
Henry jij bent net zo’n eindtijdprofeet als de klimaatjehova’s
Ja. Ja. In de bijbel heeft God Zijn plan geopenbaard om de mensheid te redden. Maar vergeet niet dat Hij ook het bestaan van de duivel noemt (bijv. Johannes 8:44). Eigenaardig he, dat hij daar de religieuzen van zijn tijd de kinderen van de duivel noemde….
Hij is de moordenaar van het begin af.
Als je dat allemaal ontkent, dan kom je toch weer een dag op de vraag af: waar komt goed en slecht vandaan. Of hoe kon het zijn dat iemand die zo inteligent is als jij, uit ‘het niets’ is voortgekomen?
Henry, Diefstal is goed voor het individu maar slecht voor de gemeenschap. Omdat de mens een bij uitstek sociaal dier is, wordt diefstal en moord slecht gezien en zijn er wetten bedacht door de mensen.
De bijbel is door mensen geschreven, God is een construct, verkondigen doe je maar op een ander podium.
Sorry Hans. Ik had jouw commentaar ook eigenlijk niet goed gelezen.
Ik dacht je me nou beschuldigde een Jehova getuige te zijn. Maar ik ben het met je eens dat het verkondigen van theisme alsook het verkondigen van atheisme op onze respectievelijk onze eigen website gedaan moet worden. Dan moet jij je ook aan die regel houden?
Vrede Henry
Henry, met veel bewondering en aandacht lees ik je bijdragen die gaan over de processen in de atmosfeer waarbij je regelmatig genadeloos afrekent met de complete onzin van de zgn. deskundigen, die voor het overgrote deel een alpha of gamma opleiding hebben.
Maar nu ga je toch even de fout in. Rusland draait al jaren op een oorlogseconomie zoals Duitsland tussen 1933 en 1945. Een kleine zeer rijke top van hielenlikkers, de oligarchen met hun enorme jachten en paleizen, en een straatarme bevolking.
Dat ging nog best goed, totdat de totale psychopaat Poetin Oekraine binnenviel en vele honderdduizenden het land wisten te ontvluchten omdat ze niet voor die gek wilden vechten/doodgaan.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1060697569/nederlander-vecht-aan-kant-van-de-russen-en-komt-van-koude-kermis-thuis
Hallo Anthony,
Ik zie even niet waar het grote verschil van mening zit? Ik erken dat het natuurlijk zuiver speculatie is van mij dat hij (Putin) steekpenningen krijgt van de wapenindustrie in het westen. Dat kwam na het horen van verhalen over de grote persoonlijke rijkdom van hem. Net als jij (zo lijkt mij) heb ik die man voor jaren in het oog gehouden (ik was een fan van RT) en ik kan geen andere verklaring voor zijn huidige gedrag vinden als dat hij er persoonlijk beter van wordt en dat het zijn land niet schaadt. De groei van de R economie is niet eens zo slecht. Hij rekende vervolgens meedogenloos af met zijn No.1 van zijn private leger en wordt daar niet eens voor vervolgd. Andere tegenstanders werden vaak gewoon uit de vensters van hun verblijf gegooid of vergiftigd…. Hij is gewoon een echte schurk. Als dat zo is, is het ook niet onmogelijk om te denken dat hij steekpenningen krijgt. Iedereen in de wapenhandel is blij met het conflict in O….
AnthonyF
Er zijn net als bij het klimaat ook andere gezichtspunten. Er zijn ook oligarchen in het westen en in Nederland. Ze noemen zich alleen anders.
Speciaal voor Anthony.
Je hebt het helemaal mis!
De reden dat Rusland een sterke economie heeft en waarom de inwoners met hem weglopen.
Na de val van de muur viel Rusland ten prooi aan oligarchen én het westen, daar heeft Gorbatsjov nogal wat schuld aan.
Poetin heeft afgerekend met die oligarchen, en de westerse bedrijven die voor een appel en een ei bodemschatten kregen, die moeten nu gewoon belasting betalen, een aantal zijn gevlucht en er zijn er gebleven.
Poetin heeft van Rusland een welvarende groep landen gemaakt, met de huidige kennis durf ik zelfs te beweren dat Rusland op sommige gebieden verder is dan het westen, en daar zijn de Russen erg trots op.
Onze media heeft voor alle landen die het globalisme (veramerikanisering) tegengaan geen goed woord over, en daarom komt bij het horen van die landen bij jou de stoom uit je oren je hebt nooit betere geleerd zeg maar.
Om je een beetje op weg te helpen wat Rusland voor een land is, een stuk geschiedenis en de behandeling die Rusland van het westen kreeg. Het is niet voor niets dat Rusland het westen een dikke middelvinger geeft China heeft het ook gehad. de Amerikanen = de global elite- weten dat ook en zullen dit nooit over hun kant laten gaan. Om iets meer te weten dan de doorsnee Nederlander volg de lezingen van ‘geholpen’ door het Westen – Marie Thérèse ter Haar https://www.ruslandacademie.nl/videos-actualiteit/
Pas dan snap je ook waarom wij in de media al die bullshit te horen krijgen.
Rusland heeft alleen maar linkse en rechtse dictaturen gekend. Ik ben net op het juiste tijdstip in 1992 op bezoek geweest.
Cornrela,
Rusland doet het economisch zo goed, dat ze een enorm probleem hebben met vluchtelingen uit het Zuiden die hopen op een beter leven in Moskou of Siberië.
Gelukkig hebben wij hier in Nederland of de EU zo geen probleem van economische vluchtelingen.
Cornelia,
Geert WIlders en Navaly hebben gemeen dat ze allebei kritiek uiten op de leiders van hun land.
Eén van hen kan zich kandidaat stellen in democrateische verkiezingen.
Eén van hen is een politiek gevangene.
Zinloos, volledig gehersenspoeld. bekijk nou eerst eens die lezingen van Drs. Marie Thérèse ter Haar, denk je niet dat iemand die er haar hele leven mee te maken heeft gehad, handel heeft gedreven en er een studie van gemaakt heeft meer weet dan.
Iemand die “er geweest is”? https://www.youtube.com/watch?v=-Hi1Ss0WkO8&themeRefresh=1
En denk je werkelijk dat de media alleen liegt over het klimaat?
Je hebt geen idee, het is allemaal bullshit, wie iets wil weten moet ZELF zoeken, aan de media (en Google ook) heb je NIETS meer.
AnthonyF
Een andere kijk op de zaak werkt soms verfrissend. Zelfs als je het er niet mee eens bent.
https://www.youtube.com/live/JgC-68i5xLo?app=desktop&si=JfUX2XfF8sDvstY8
Hans Erren
Daarom moet je met Rusland en China en nog zo wat andere landen pragmatisch zijn en er wel op een afgewogen en niet afhankelijke manier handel mee drijven en verder voorlopig in hun eigen sop laten gaarkoken.
En intussen hier laten zien hoe het ook kan, zonder net als hier in coronatijd in hun tirannieke methoden te vervallen
Cornelia, de domme arrogantie spat er weer bij je vanaf,
Alleen al dat zinnetje; ‘Je hebt het helemaal mis!’.
Een discussietechniek die je meestal ziet bij mensen die zelf ook wel weten dat ze niet erg sterk in hun schoenen staan.
Tja, en dan de rest; Poetin die de oligarchen de das om heeft gedaan. Wie zijn dan die lui met die jachten van vele miljarden die hem steunen?
En dan dit: ‘Poetin heeft van Rusland een welvarende groep landen gemaakt, met de huidige kennis durf ik zelfs te beweren dat Rusland op sommige gebieden verder is dan het westen, en daar zijn de Russen erg trots op’.
Och, noem er eens een paar.
Overigens; die mw. ter Haar is toch een stuk genuanceerder dan jij mij wilt doen geloven:
https://www.wyniasweek.nl/de-russen-voelen-zich-vernederd/
Bij de inval in Oekraine zijn bij haar de ogen ook opengegaan; het kenmerk van een echte intellectueel zal ik maar zeggen.
Jammer van dat ene zinnetje: ‘de NAVO. ‘Die breidt steeds maar uit naar het oosten’.
Het zou zo maar eens kunnen zijn dat al die nieuwe NAVO landen daar zelf om gevraagd hebben, zoals de Baltische Staten en zeer recent Finland en Zweden, omdat ze zich bedreigd voelen door de dictatoriale psychopaat Poetin die gesteund wordt door Noord-Korea, Bela-Rusland, Iran, China en nog wat van die op en top democratische staten.
Er is een duidelijke overeenkomst met Hamas/de Palestijnen en Poetin.
Velen zgn. bondgenoten betuigen hun steun, maar het blijft bij woorden. Het is toch een teken aan de wand dat Noord-Korea bereid is om Poetin van wat inferieure wapens te voorzien. De rest van zijn ‘vrienden’ laat hem gewoon barsten.
Mens, rot toch op met je domme waanzin en laat de reactie van Troubadour eens tot je verwrongen hersenen doordringen.
Speciaal NL, want nu kunnen ze hun vliegtuigen (F16?) mooi kwijt en weer nieuwes kopen…dat vind the US heel leuk. Alles weer fijntjes? Toch?
Heny
Je bedoelt ongetwijfeld CBDC en de Weimar republiek
Bedankt voor de correctie. Ja dat bedoelde ik. Goed dat je het zag, want ik had die fout nu ook op mijn website
Zó waar!
Voorbereiding, iets waar @Ab Flipse ook op hamert.
Sorry. Ik zie dat het Alex Newman was die door Tom Nelson werd ge-interviewed.
Degenen die het door hebben -lees wakker zijn- zien inderdaad die agenda maar ik vrees dat de meesten hier nog niet zo ver zijn.
De meesten denken dat links het bedacht heeft, maar als je deze video bekijkt kom je er achter dat die daar gewoon te dom voor moeten zijn.
Ik heb de video nu ook op mijn site gezet:
https://breadonthewater.co.za/2024/01/05/the-mother-of-all-crises/
Henry
Achter de link waar ik hierboven Modelleur mee verblijdde, gaat ook een leuke bijdrage schuil over de thermohaline circulatie. Ook zo’n olifant in de kamer.
Sorry Peter. Ik zie dit niet.
Henry
Deze dus.
https://www.youtube.com/watch?v=a8R-X0kccHo&list=PL89cj_OtPeenLkWMmdwcT8Dt0DGMb8RGR&t=2454s
Goed. Interessant. Ik ga hier later op terug komen.
Peter
Ik heb de presentatie gezien. Erg goed. Je moet van begin af bekijken.
https://youtu.be/a8R-X0kccHo?list=PL89cj_OtPeenLkWMmdwcT8Dt0DGMb8RGR
Ook iets voor CG?! Hij zegt dus nou wat ik ook altijd hebt gezegd. De extra hitte van de laatste paar decades komt waarschijnlijk het meest van meer geothermal. Dat bewijst hij ook met resultaten. Ik zal hem de resultaten van mijn onderzoeken ook even mailen (want hij vroeg om reacties).
En passant noemde hij dat het effect van de menselijke bijdrage aan de [CO2] in de atmosfeer minder is als 1% van het totale GH effect, dus 1% van 33K = 0.3K. Daar kwam ik ook op uit, als we aannemen dat het gh effect alleen speelt in de eerste 3 km (2 mijl) van de atmosfeer.
(als ik zuiver en alleen naar de optische eigenschappen van CO2 kijk, kom ik trouwens op helemaal niks uit, aangezien het gelijkop opwarmt en afkoelt)
Cornelia.
Onderschat anderen niet. Als ik om mij heen kijk zie ik toch steeds meer mensen wakker worden. Niet iedereen is aktief op CG, Clintel of andere kanalen.
In tegenstelling tot de dwaallichten bij XR, Miliedefensie enz. gelooft m.i. al lang 60 á 70 van de Nederlanders en ook Duitsters niet meer in het klimaatverhaal.
Alex Newman heeft het ook al lang door. Als men bereid is verder te denken dan de neus lang is en logisch denken nog niet verleerd is, heb je het zo door.
Heb laatst op deze site een informtie geplaatst over Noreen Hertz, die heeft al in 2003 het boek geschreven: The Silent Takeover – The Global Capitalism and the Death of Democracy. Heb het nog niet gelezen, maar lijkt me wel interessant.
Dank Hans L voor jouw toewyding om elke dag weer iets interessant op de site te zetten. Mijn dank aan allemaal hier voor jullie inzetten. Ik ben weer lekker en leuk bezig geweest vandaag.
Modelleur
Verbeterd.
Het lijk me niet zo erg logisch om dat aan mij als leek te vragen. Daarvoor moet je bij Happer zijn. Overigens heb ik nog wel een verwijzing nodig naar die 0,6 graden van Happer over het traject van 280 naar 420 ppm.
Ik laat dat dus even in het midden
Gelukkig beaam je mijn redenering. Duidelijk lijkt me dan ook dat als je het verschil van die 0,6 toewijst aan terugkoppelingen en ik in je gedachtegang meega, de de temperatuurstijging sinds 1850 dus hooguit 1,2 +,2 graden is in totaal 3,2 Gr C bedraagt. Tot de 800 ppm is bereikt. Geen probleem dus met die 2 gr C. Waarbij het nog maar de vraag is of we met de fossiele voorraden nog tot 800 ppm kunnen komen.
Dat lijkt me ook niet verstandig want die fossiele voorraden kun je beter als recyclebare grondstof gebruiken en overschakelen via de weg der geleidelijkheid naar kernenergie. En zonne-energie naar de daarvoor geschikte gebieden (deel van tropen en steenwoestijnen) en uitsluitend hoogwaardig recyclebaar en op daken.
Heb je mijn reactie hierboven gezien?
Henry
Die heb ik gezien. Ik blijf overigens wel in mijn maag zitten met het opheffen van de opwarming in de atmosfeer en her wegstrepen daarvan door het afkoelende effect in, ik meen de stratosfeer.
Dat kan rekenkundig wel kloppen maar maakt het er misschien in dat deel van de atmosfeer, waar het leven zich afspeelt, niet persé gunstiger op.
Misschien leiden die verschillen wel tot veranderingen in de straalstroom. Alhoewel die 0,3K me weer wel geruststelt.
Henry
Dit lijkt me ook voorjouw theorie wel een opsteker. Tragisch overigens dat men in toenemende mate met ongewenste inzichten of theorieën om blijft gaan. Wat ook sprekend lijkt op het intolerante gedrag van de diverse trollen hier op deze site. Maar ook “wetenschappers” als alias motormuis” Harvey weten van wanten wat dat betreft.
https://klimaatgek.nl/wordpress/2024/01/04/belaagde-wetenschapper/
Ik meende al fat ik het artikel kende, maar ik blijk het eerder te hebben gelezen, Jawel, hier op Climategate. Het zal toch de leeftijd zijn…
Peter
“ik blijf overigens wel in mijn maag zitten met het opheffen van de opwarming in de atmosfeer en het wegstrepen daarvan door het afkoelende effect in, ik meen de stratosfeer.’
Dat was een sarcastische opmerking van mij om een paar wielen aan de gang te krijgen.
Je kan het molecuul niet even door het midden knippen en zeggen dat het zorgt voor afkoeling in de stratosfeer en opwarming in de troposfeer. Dat is onzin. Het zorgt voor beide afkoeling (door terug straling van zonlicht) en opwarming (door terug straling van het licht van de aarde) waar het zich ook al bevind.
In ieder geval heb ik Arthur A ge-mailt en gevraagd hoe hij op die 0.3K was uitgekomen. Ik hou je op de hoogte. OK?