Van een onzer correspondenten.
China wil dat de forse invoerheffingen van de Europese Unie op Chinese elektrische auto’s voor 4 juli komen te vervallen en dat verder wordt gepraat over een oplossing voor het conflict. Dat melden Chinese staatsmedia. Die dag zouden de extra tarieven op elektrische auto’s van Chinese makelij van kracht moeten worden.
Beijing overweegt maatregelen rond Europese zuivelproducten.
Maar volgens de staatskrant Global Times hebben de Chinese handelsminister Wang Wentao en EU-commissaris voor Handel Valdis Dombrovskis afgesproken dat er verder gepraat wordt. Voorwaarde is volgens Beijing dan wel dat die voorlopige heffingen van tafel gaan. China heeft al gedreigd met tegenmaatregelen tegen de EU.
NU.nl:
‘Chinese fabrikanten van elektrische auto’s kregen in de afgelopen vijftien jaar in totaal 231 miljard dollar staatssteun, becijferde een Amerikaanse denktank.’
De extra heffingen kunnen oplopen tot 38 procent en komen bovenop bestaande importtarieven voor Chinese elektrische auto’s van 10 procent. Brussel beschuldigt China ervan autobouwers te subsidiëren met staatssteun waardoor de Europese markt wordt overspoeld met goedkope auto’s. Daardoor worden Europese autobouwers benadeeld, aldus de EU.
Global Times heeft ook gemeld dat Beijing maatregelen overweegt rond Europese zuivelproducten en dat er mogelijk heffingen komen op brandstofauto’s van Europese makelij.
***
***
Ze doen maar. Mijn sjoemeldiesel uit 2008 rijd ik zolang het kan.
Als dat verhaal echt zou kloppen dan zouden elektrische of plug-in hybrid auto’s van Z.Koreaanse, Japanse, enz. merken geen kans maken.
Daar lijkt het niet op als ik om me heen kijk.
Ja want je ziet tienduizenden EV’s op de weg…..
Dat je goedkopere vaak ziet betekend dat die mensen allemaal in het “goedkoper” verhaal getrapt zijn.
En kijk ze maar eens aan, het zijn stuk voor stuk mensen die denken dat ze eindelijk goedkoop en goed kunnen rijden, ze nemen de ongemakken, natte verlangsnoeren, rondjes rijden voor een plekje aan de laadpaal, lage actieradius, en eigenlijk helemaal niet groen op de koop toe.
Jij hebt altijd zo’n hoge pet op van groen, maar welke “groene” bullshit heb je zelf allemaal, een kan ik er raden, ’s avonds de kamer verlicht met slechts één LED lamp, gewoon omdat het genoeg is…
Broodje aap verhaal en pure propaganda .
U weet dat ik altijd zeg dat de energietransitie ongemerkt maar onverbiddelijk wordt uitgerold , maar dat EV ’s een hoge vlucht zullen nemen , dat kan ik me toch niet voorstellen .
Zeker weten dat EV’s een hoge vlucht zullen nemen! Of de consument ze wil hebben of niet maakt niet uit.
Uiteindelijk zal hij daartoe gedwongen worden door ICE’s onbetaalbaar te maken. Onder het mom “We gaan het niet verbieden, maar wel onmogelijk maken;”
Nee Johan, ze zullen wel opgedrongen worden, maar in de toekomst, conform agenda 2030, zal niet iedereen een auto hebben.
Het laat zich aanzien dat hoe hoger je in de bestuurlijke laag zit, hoe groter en luxer je auto zal zijn.
Het plebs mag met de bus en de trein.
China. Een fijn land.
https://endoftheamericandream.com/why-has-china-purchased-farmland-near-19-different-military-bases-inside-the-united-states/
Ga met je EV op vakantie in EU, en je koopt van chagrijn weer een bezine auto bij terugkeer. Laadpaal en creditcard ongein.. 2e hands zijn EV’s een economische doodlopende straat. Alleen hardhoofdige en misleide deugertjes willen ze nog.
Zijn EV’s mobiele barbeque’s want het schijnt dat die goed, lang en heftig branden, alleen weer niet op het moment dat je ze nodig hebt zoals zon en wind dat ook vaak doet.
Ze moeten niet zo piepen hier in europa.
Bijna alle grote europese automerken zijn hier zelf zo groot geworden doordat ze vroeger staatssteun kregen.