Naar aanleiding van een ernstig incident met een elektrische Mercedes-Benz die ontplofte in een Zuid-Koreaanse parkeergarage, overweegt het land een verbod op elektrische voertuigen in dergelijke faciliteiten.
Het voorstel komt van politicus Song Eon-song, na de explosie van vorige week, waarbij 21 mensen in het ziekenhuis belandden en een hele garage met 140 voertuigen werd verwoest.
Details van het incident
De explosie, die plaatsvond in een ondergrondse parkeergarage, veroorzaakte een brand die acht uur lang woedde. Dit incident resulteerde in aanzienlijke schade aan het gebouw en de voertuigen en vormde een ernstig risico voor de openbare veiligheid. Onder de 21 mensen die naar het ziekenhuis werden gestuurd, waren zeven kinderen, die allemaal werden behandeld voor het inademen van rook.
Lees ook: Two Dead After Electric Car Fire: How Dangerous Are Electric Vehicles?
Gerelateerde video: Zuid-Korea houdt spoedvergadering om gevaren van branden in elektrische voertuigen te bespreken (Straight Arrow News). Voor deze video klik bron hier.
De auto die de brand veroorzaakte, was uitgerust met een NMC-batterij (nikkel-mangaan-kobalt) die werd geproduceerd door de Chinese fabrikant Farasis. Mercedes-Benz heeft geïnvesteerd in Farasis om de batterijtechnologie te verbeteren, maar dit incident heeft serieuze vragen opgeroepen over de veiligheid van deze batterijen.
Naar aanleiding van de explosie heeft Mercedes-Benz in Zuid-Korea geen formeel commentaar gegeven op het incident. Het bedrijf heeft echter zijn excuses aangeboden aan de bewoners van het appartementencomplex dat door de brand is getroffen en werkt samen met de autoriteiten om de oorzaak te onderzoeken.
Bezorgdheid over de veiligheid van NMC-batterijen is niet nieuw. In China zijn voertuigen die zijn uitgerust met deze batterijen teruggeroepen vanwege het brandgevaar, wat de zorgen over hun betrouwbaarheid verder aanwakkert. Als het voorgestelde verbod wordt ingevoerd, kan dit aanzienlijke gevolgen hebben voor de acceptatie van elektrische voertuigen in Zuid-Korea.
***
Trol. Identiteitsfraude.
Nou niksnuttige trol, het is dan weliswaar niet peer reviewed (kan je nog leven zonder?), maar een beetje googelen levert het volgende artikel:
http://www.mk.co.kr/en/economy/11093772
“Such legal blind spots have been neglected for years, but as electric vehicle fires have recently become a social topic, related bills have been proposed in the political world. Song Eon-seok, a lawmaker of the People’s Power, proposed an amendment to the Parking Lot Act on the 2nd that requires fire-fighting facilities, including fire-fighting water facilities and fire-fighting water tanks, to be installed in case of fire when installing electric vehicle chargers in parking lots.”
Dat is inderdaad toch iets anders als hier op CG wordt beweerd.
Trol. Identiteitsfraude,
Trol.
Afgezien dat het grote onzin is om met dit soort klimaatwaanzinnigen in “gesprek” te gaan…
Met een beetje Googlen ga je precies vinden wat men vindt dat JIJ mag weten.
Met andere woorden, je hebt NIETS meer aan Google, je krijgt de voorgeschreven werkelijkheid.
https://m.koreaherald.com/view.php?ud=20240809050574
Of het echt tot een verbod komt valt nog af te wachten, gezien de ecomische belangen. Sommigen zien heil in een beperkingen op het laadniveau, bv slechts 90 of 80% opladen in parkeergarages. Anderen willen dat het afhangt van de fabrikant van de batterij. Zo zouden bv. batterijen van chinese makelij geweerd kunnen worden. Dit natuurlijk ten voordele van de Zuid-Koreaans fabrikanten. Een aantal Zuid-Koreaanse autofabrikanten hebben al verklaard dat er van hun eigen wagens nog geen enkele in brand gevlogen is.
Andere mogelijkheden zijn meer brandbestrijdingsmiddelen, zoals sprinklers en/of parkeren enkel toelaten in de bovenste laag van de parkeergarage. Het is ook een feit dat er te weinig parkeerplaatsen zijn op de openbare weg. Anderzijds zijn veel (zoniet alle) parkeergarages niet berekend op het gewicht van de EV’s. Daar zullen ze (we) zo onmiddellijk nog niet met oplossingen komen voor al deze problemen.
Het ÇG artikel stelt “Zuid-Korea verbiedt elektrische auto’s in parkeergarages na explosie”, hetgeen een voorstel zou zijn van de Zuid-Koreaanse politicus Song Eon-song.
Dit klopt echter niet. De genoemde politicus, die in Korea luistert naar de naam Song Eon-seok, stelt voor om de brandbluscapaciteiten van parkeergarages uit te breiden. Van een verbod tot het stallen van EV’s om parkeergarages is in zijn voorstel geen sprake.
Dat Google wel of niet in handen is van de elites en mij alleen antwoorden laat zien die Google wil dat ik ze zie, heeft hier even niks mee te maken.
Water bij het blussen van EV Lithium brand? Dat lijkt me niet slim.
Dit is het volledige en oorspronkelijke artikel, volgens mij, uit “Fortune” https://fortune.com/asia/2024/08/07/exploding-mercedes-benz-ev-parking-garage-bans-south-korea/
Altijd opletten met artikels die waarschijnlijk oorspronkelijk is één of ander aziatisch schrift verschenen zijn, vertalingen, zeker van namen, zijn meestal niet optimaal en interpretaties zijn mogelijk. Maar het laatste is hierover nog niet gezegd. In Seoul hebben de gemeentelijke overheden toch al een (tijdelijk) verbod opgelegd voor EV’s die meer dan 90% geladen zijn. “The Seoul Metropolitan Government announced Friday new measures to prevent fires caused by overcharging electric vehicles, including banning EVs with over 90 percent battery levels from entering underground parking in residential buildings.” Zie https://m.koreaherald.com/view.php?ud=20240809050574
Het is duidelijk dat er iets broeit.
————————————————————————————————————————————————-
Exploding Mercedes-Benz EV prompts parking garage electric vehicle bans in South Korea
BYHeesu Lee and Bloomberg
(Foto:
Pedestrians walk along a waterway in Incheon on July 27, 2024. An unplugged electric Mercedes-Benz sedan caught fire last Thursday in an underground carpark at an apartment complex in Incheon, west of Seoul, according to fire authorities.)
ANTHONY WALLACE—AFP via Getty Images
Management teams in office buildings and apartment complexes across South Korea are mulling measures to address the risk of fire after an electric vehicle explosion led to the evacuation of more than 200 families.
An unplugged electric Mercedes-Benz sedan caught fire last Thursday in an underground carpark at an apartment complex in Incheon, west of Seoul, according to fire authorities. More than 700 residents were evacuated due to water and power outages and the blaze damaged some 140 cars, according to the Incheon Metropolitan City government. Twenty three people were hospitalized.
Several office buildings have now banned EVs from entering and parking, according to notices on social media, while some apartment management committees are advising EV owners to be cautious when they charge their cars.
Watch the explosion here:
청라 아파트 전기차 화재 사고
벤츠 전기차라고 합니다
불 순식간에 붙네요 무섭 ㄷㄷㄷ pic.twitter.com/BA3l5GJbJY
— Healthy Investing (@btc_tsla_keepgo) August 1, 2024
The incident has rattled South Korea’s public at a time when EV sales growth — globally — is slowing. While combustion engine car fires are much more common, negative sentiment toward EVs and the fire risk their batteries may pose adds to some of the other reasons consumers shy away from buying an electric car, including higher upfront costs and lack of reliable charging infrastructure.
“Honestly it’s quite frightening and this will surely be discussed during our regular resident meeting this month,” Wayne Moon, a 37-year-old inhabitant of Gyeonggi, the province surrounding the capital, said by phone. “There’s a need for the country to overhaul everything from fire safety standards, legislation and charging infrastructure to address the risk of EV fires.”
Mercedes-Benz Korea will fully cooperate with authorities to investigate the cause of the fire but declined to comment further, according to a statement.
According to local media reports, the battery in the car was made by China’s Farasis Energy. It became a partner to Mercedes-Benz in 2018, providing cells to the German carmaker as part of an eight-year contract and Mercedes-Benz became a strategic investor in the company in 2020, some of the reports said. Farasis didn’t respond to requests for comment.
With social media now abuzz in Korea over the safety of EV batteries, some people are reconsidering their upcoming car purchases.
Users of a Tesla Inc. online community chat were debating on Tuesday whether they should cancel their orders, and one EV owner complained that a shipping company had refused to take his car to Jeju Island. Another EV owner said his office building had suspended the use of EV chargers.
According to a 2023 report from Korea’s National Fire Agency, the number of cars catching fire has increased every year for both internal combustion engine vehicles and EVs since at least 2017. It’s typically more difficult to put out an EV blaze however as lithium-ion battery fires burn hotter and last longer than gasoline ones.
Most South Koreans live in high-density apartments, meaning a large portion of charging stations are housed in buildings’ underground garages. Newly constructed apartments and buildings of certain size are legally required to install EV chargers.
Following last week’s incident, Song Eonseog, a lawmaker from the ruling party, has proposed revisions to the country’s Parking Lot Act to ensure better safety and limit EV battery fires.
Rudi, ik heb er al zo lang voor gepleit om ev te verbannen van een parkeergarage. Autoos op gas mogen ook niet in een parkeergarage terwijl deze veeeeel minder gevaarlijk zijn dan ev autoos.daarbij komt dat ev’s beduidend zwaarder zijn dan gewone autoos daar wordt geen rekening mee gehouden bij het ontwerp. Overigens heb ik nog nooit over ongelukken met een gas auto in een parkeergarage gehoord. Dan hebben ze de laadpunten ook nog eens achterin een parkeergarage. Ev’s zijn een ramp en helmaal niet milieuvriendelijk. Een auto op lpg is veel milieu vriendelijker dan een ev en heeft ook geen gevolgen voor de werkgelegenheid. En inkomsten voor de staat. Daarbij komt dat de verzekeringspremie nu verhoogd wordt met 30% vanwege de ev. Het ergelijke is dat mensen met een fossiele braandstof auto ook die verhoging moeten betalen hetgeen natuurlijk belachelijk is. Zo wordt de boel belazerd om het plaatje gunstig te houden voor de ev. Tweederde van de autodealers nemen geen ev meer als inruil. De tweedehands waarde is ook nihil dat wordt overigens nooit in de vergelijking ice-ev opgenomen. Nog even dan zijn we van al die onzin verlost.
Voorlopig blijft het behelpen met die accu’s van die EV’s. Te zwaar en te explosief en te koude-gevoelig. Iets in de kinderschoenen in de waan van de dag uit angst voor klimaatverandering voor overdreven deugdzame mensen op de markt gebracht.
Angst en een verdienmodel gaan kennelijk goed samen.
Elektrisch rijden wordt het vervoer van de toekomst, alleen de bevolking heeft nog niet door dat ZIJ geen gebruikers worden.
Wat de global elite voor heeft met de bevolking laat niets aan de fantasie over, het staat notabene gewoon beschreven in agenda 2030.
De Agenda die alles bepaald en die mondjesmaat door de respondenten wordt geaccepteerd als een middel om de planeet te redden, maar waar men over pietluttige puntjes blijft dimdammen.
Cornelia slaat weer complot-wartaal uit: “alleen de bevolking heeft nog niet door dat ZIJ geen gebruikers worden”.
Wie gaat er dan electrisch rijden? Alleen de “elite”? De 1%? Gaan ze vrijwillig hun afzetmarkt zo beperken? Denk jij nu echt dat Elon Musk en consorten dat gaat doen?
Nadenken is niet jouw sterkste punt. Je blijft maar duimpjes naar benden scoren op deze manier.
Die elite blijft gewoon rijden en vliegen, maar JIJ en de rest van de bevolking “mag” misschien rijden als je CO2 budget het toelaat.
En dat is geen complot, dat staat gewoon in die agenda.
Je kunt er steeds een beetje lacherig over doen, maar dat is wel een beetje dom, lees die agenda eens door dan kom je er zelf ook eens achter. Jouw afzetmarkt is al weg, de bevolking uit de toekomst gaan niet meer rijden, ze slopen de boel, wereldoorlogje, apenpokken. de pest, of zo iets, en daarna beginnen ze weer opnieuw, conform deze agenda met het overgebleven plebs.
Beetje pech voor jou, jij voelde je al koning te rijk natuurlijk.
Oh, ja, vóór dat jij niet meer nodig bent pakken ze al je bezittingen nog even af.
Ook dat staat gewoon open en bloot in de agenda, ze noemen het “u bezit niets en zal gelukkig zijn” (of dood, maar dat vermeldt de agenda niet)
Bij elite heb ik het niet Over Elon Musk en consorten, hoewel die tientallen miljarden hebben en zeer zeer vermogend zijn.
Die elite staat daar ver boven met tienduizenden miljarden. dan kom te toch uit bij namen als Rockefeller en Rothschild.
Trol, Identiteitsfraude.
En op 08:54 was ik ook al niet.
Het is voor Cornelia kennelijk niet acceptabel dat ik mij nooit meer tot haar zal richten want met dat WEF, Agenda 2030 enz. ben ik echt wel klaar en velen met mij denk ik.
Masochisme wellicht?
De trol weet zich op het juiste niveau te bewegen, WIJ zien geen enkel verschil.
Niet alleen EV-batterijen. Alle lithium batterijen zoals camera’s en mobiele telefoons hebben bij opladen gevaar van zelfontbranding.
https://www.nu.nl/binnenland/6274638/instanties-waarschuwen-voor-accubrand-laad-iets-alleen-op-als-je-erbij-bent.html
Vrijwel alle elektrische auto’s hebben een lithium-ion-accu. Na een ongeluk kunnen daar scheurtjes in ontstaan die kortsluiting kunnen veroorzaken. Als dat gebeurt, loopt de temperatuur op en ontstaat er brand.
https://nos.nl/artikel/2303706-hulpdiensten-beducht-voor-ongelukken-met-elektrische-auto-s
Trol.
Welke risico’s brengt het gebruik van lithium batterijen met zich mee?
* Ontploffingsgevaar: zelfs als de batterij niet in het stopcontact zit
* Zelfontbranding: mogelijk door overbelasting of een mechanische beschadiging waarbij er bij de brand ook giftige gassen vrijkomen die na het blussen het water vervuilen en gevaarlijk kunnen zijn voor omstaanders
* Niet of moeilijk te blussen: conventionele blussystemen (o.a. water) werken bij lithium batterijen niet. Bij het blussen van lithium met water kan zelfs een zeer explosief gas ontstaan.
** Het grootste risico van lithium-ion batterijen is de ‘THERMAL RUNAWAY’ die ontstaat wanneer de temperatuur van een batterijcel enorm stijgt. Zo’n thermal runway is een kettingreactie die ontstaat als er één cel vlam vat waarbij volgende cellen ontsteken door hitte. Zo’n kettingreactie is moeilijk te stoppen: de batterij zou moeten worden afgekoeld tot onder ca. 70 °
https://www.vdp.com/NL/blog/order/desc/2/3358/235/hoe-blus-je-een-batterijbrand.html
EV’s, zonnepanelen, warmtepompen, windturbines enz. alles wat met de electrificering van de installaties met zich meebrengt is risico’s. Ik ben benieuwd of er ooit een risico analyse is gemaakt over deze installaties.. Risico = kans x effect, dit is niet zo moeilijk om uit te voeren. En zien en horen wij alleen maar het topje van de ijsberg wat werkelijk gebeurd met deze installaties. Veel incidenten komen niet in de MSM maar wel in de alternatieve media. Ja en de gros van de burgers kijken en luisteren alleen maar naar de MSM en zijn dan onwetend over wat er allemaal werkelijk plaatsvind. Zo wordt de waarheid (realiteit) gemanipuleerd.
Bosbranden : klimaatverandering of …..https://tpo.nl/2024/08/15/loshangende-elektriciteitskabel-mogelijk-oorzaak-van-ernstige-natuurbrand-griekenland/
Rien, al lang is duidelijk dat bosbranden voor 90% het gevolg zijn van menselijk handelen door stompzinnig gedrag (nee , ik kan hier best de BBQ aansteken midden in dit gortdroge bos) of misdadige opzet.
Het overgrote deel met niet menselijke oorzaak is blikseminslag in niet goed onderhouden bosgebied.
Boven verwachting is tot op heden het aantal bosbranden hier in Frankrijk zeer laag als gevolg van vele maatregelen zoals 1.000 extra bluswagens, veel extra personeel, 5 nieuwe blusvliegtuigen, intensief onderhoud van brandgangen, brandweer op locatie tijdens droge periode en strenge straffen voor pyromanen.
Bij alle energiedragers is het belangrijk die energie goed opgesloten te houden in hetgeen de energie omhult.
Opgeslagen energie wil er namelijk altijd uit. We herinneren ons de Hindenburg.
Hoe hoger de hoogspanningskabels hangen hoe veiliger. Hoe dikker de wand van de benzinetank hoe veiliger. Hoe beter de isolatie van de batterij hoe veiliger.
Bij alle ontvlammende batterijen zal er sprake zijn van een constructiefout, althans bij de eerste cel die tot ontbranding komt, en die constructiefout is na de brand niet te achterhalen. Natuurlijk zijn er maatregelen te nemen de veiligheid te verhogen. Maar dat betekent meer materiaal en dus ook gewicht.
Ter vergelijk: Een veilige Hinderburg zou nooit kunnen opstijgen, en Helium konden ze nog niet uit de lucht halen.
En dus kan het niet anders elektrische auto’s de toegang tot parkeergarages en veerboten te verbieden. Niet nieuw overigens, bij auto’s op LPG is dat al heel lang zo. Gezien de ‘politieke situatie’ zal dit verbod nog wel even op zich laten wachten.
Waarschijnlijk lang nadat de wolven zijn afgeschoten en de ratten in Amsterdam weer worden bestreden.
Ook de rat heeft zijn thuis in Amsterdam. Dat hoort bij een diverse en inclusieve stad. Voor de wolf zou plek kunnen zijn in de Amsterdamse duinwaterleiding. Een gebied waar het gemeentebestuur de herten populatie in 50 jaar heeft laten exploderen van 50 naar 4000. Nu proberen ze het door afschot op 3000 te houden. Een paar wolven zijn welkom in dit all you can eat restaurant.
Ik krijg de indruk dat wolven meer van bijten houden dan van eten.
Bij de verhalen over een rattenplaag in Amsterdam dacht ik in eerste instantie niet aan die knaagdieren.
Het wordt allemaal goedkoper. Nadat de energie leveranciers teruglever vergoeding hebben ingesteld is de prijs voor zonnepanelen nog verder gezakt.
Nu zijn de warmtepompen in de aanbieding. NL fabrikanten hebben flink geïnvesteerd in de transitie.
https://www.ad.nl/economie/nu-de-warmtepomp-niet-meer-verplicht-is-neemt-de-prijs-een-duikvlucht~a74dac85/
De staal prijs is ook flink gezakt. Komt door overproductie uit china wegens ingestorte bouwmarkt. Het wordt onder de Chinese kostprijs op de wereldmarkt verkocht. De oplossing voor europa zou zijn hoogwaardig groen, door waterstof reductie gemaakt staal. Economisch een interessante case. Het geplande proces met schroot in vlamoven levert een slechter product op en waterstof in plaats van kolen laat de prijs exploderen. Tot nu toe laten alleen de zweden mooie toekomst perspectieven zien. Als je product uiteindelijk een veelvoud kost omdat het groen is gaat het toch lastig met de verkoop.
Wat de auto accu betreft is het niet meer dan een politicus die probeert te scoren. Over een paar jaar zijn er geen benzine autos meer. Benzine brand nog veel makkelijker dan een accu. In Haarlem branden enige autos per week s nachts spontaan uit terwijl ze geparkeerd staan.
Klopt kwam vanochtend ook voorbij op de textbar van RTL-Z samen met een “gezellig” reclamefilmpje, je moet toch wat als wanhopige terpstra
Gewoon afblijven van die electrische prullen, ze zijn nog slechter dan een T-Ford.
Die dingen staan nog in de kinderschoenen.
De halve tijd hoor je brand hier brand daar, van bus tot fiets brand de zooi.
Overal waar meer dan 1 cel in zit met veel ampère blijft een gevaar.
Iedere elf dagen vliegt een transformatorhuisje in de fik
Geregeld zitten wijken zonder stroom door brand in transformatorhuisjes. Het probleem is breder: het aantal stroomstoringen groeide in vijf jaar tijd met 20 procent.
https://www.trouw.nl/duurzaamheid-economie/iedere-elf-dagen-vliegt-een-transformatorhuisje-in-de-fik~b48debf8/
Mede voor het trolleke eerder deze week, naast het exploderen vd accu’s ook nog dit : https://www.dagelijksestandaard.nl/economie/stekkerauto-zou-autorijden-goedkoper-maken-niet-dus-verzekeringskosten-exploderen
Als dit allemaal waar is weten we gelijk met wat voor volk we van doen hebben.
Waar brand is is vuur.
Schijnheilige boontjes.
https://www.ad.nl/buitenland/nederlandse-geheime-dienst-zat-eerste-rij-bij-aanvallen-op-nord-stream-ook-zelensky-wist-er-vanaf~a0f94429/
Goh,
https://www.telegraaf.nl/financieel/2097252948/netwerkkosten-nekken-nederlandse-ondernemers-fransen-werken-straks-vijftien-keer-goedkoper
Je kunt natuurlijk ook gewoon stoppen met die onzin want je verdienmodel is al helemaal kapot. Dus je stommiteit niet proberen af te schuiven op anderen die het wel goed voor elkaar hebben, zoals Frankrijk:
https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/opinie-laat-andere-landen-meebetalen-voor-al-die-extra-windmolens-die-op-zee-moeten-komen~bcf4309c/
Nietwaar Bas?
https://www.rte-france.com/eco2mix/synthese-des-donnees?type=production
Anthony, dat is in Frankrijk ook snel afgelopen want ze worden overal uit de Sahel gegooid waar ze voor 80 cent per kilo uranium steelde en het zelf dan weer voor 200 euro verkochten. Macron is behoorlijk in paniek. Ze proberen die Ibrahim Tranore al minstens 10 keer om zeep te helpen omdat Mali,, Niger en Burkina Faso een ban op de verkoo van uranium hebben afgekondigd. De rijkste landen ter ereld wat betreft grondstoffen maar door Frankrijk leeggeroofd de armste landen ter wereld daar hebben ze nu een einde aan gemaakt en terecht. De Duitsers, Amerikannen en de Fransen zijn er allemaal uitgegooid iedereen in paniek. De Fransen staan er financieel toch al niet zo goed voor maar nu hellemaal niet meer, volkomen terecht. Macron met zijn zonnekoning gedrag, het zal hem nu wel dun door de broek lopen.!
Gewoon stoppen met voedseltransporten naar en ontwikkelingshulp aan die landen. Dat mogen de Russen en Chinezen gaan doen. Kijken of die Malinezen het lang uithouden zonder ons geld.
Ach, toen er voor het eerst treinen gingen rijden explodeerden er stoomketels, waren er kolossale ontsporingen en stortten er spoorbruggen in. De eerste decennia waarin er vliegtuigen rond vlogen waren was het net zo’n verhaal. En in de jaren ’50 en ’60 ontploften er meer raketten dan dat er buiten de dampkring kwamen.
Werd allemaal opgelost. Ook met die electro-accu’s komt het goed.
Die verhalen komen vast uit een groot sprookjesboek zeker. Nog nooit iets over gelezen of leest u de volkskrant of zo
Rien, die verhalen staan in het boek van de kinderboek auteur hHabeck van de Duitse regering.
Om mijn eigen solar installatie aan te passen, overweeg ik al geruime tijd
1) meer panelen
2) inverter van 1kWA naar 3kWA
3) lithium batterij
Ik heb dat nog steeds niet gedaan omdat ik echt bang ben geworden voor die lithium in ons huis.
Die gel batterijen ben ik ook niet gek van. Heeft iemand een ander idee? Ik gebruik nu gewone auto batterijen.
Trol.