Van een onzer correspndenten.
De Italiaanse premier Giorgia Meloni zei woensdag dat de Europese Unie in 2035 een einde wil maken aan de verkoop van koolstofdioxide (CO2) uitstotende auto’s. Hiermee neemt de EU een ‘zelfdestructieve’ positie in ten aanzien van industriële en milieuproblemen.
‘Het verbod op endotherme motoren (auto’s) vanaf 2035 is een van de meest voor de hand liggende voorbeelden van een zelfdestructieve aanpak’, vertelde Meloni tijdens een evenement in Rome.
Europese rekenkamer: overschakelen op elektrisch onhaalbaar.
In maart 2023 keurden EU-landen een baanbrekende wet goed die vereist dat alle nieuwe auto’s vanaf 2035 geen CO2-uitstoot meer hebben, wat in feite een verbod op diesel- en benzinevoertuigen inhoudt en 55% lagere CO2-uitstoot vanaf 2030, vergeleken met de niveaus van 2021.
‘De industriële sector begeleiden in de uitdaging van ecologische transitie kan niet betekenen dat hele sectoren worden ontmanteld’, zei ze.
De EU-maatregel was bedoeld om de elektrificatie van de auto-industrie te versnellen, maar verschillende autofabrikanten zijn onlangs begonnen hun plannen voor de uitrol van elektrische voertuigen (EV) af te schalen vanwege de geringe vraag.
Plug-in-hybride auto’s, die gezien werden als een tussenstap op weg naar compleet elektrische auto’s, blijken bovendien in het echte leven 250 procent meer uit te stoten dan in de testsituatie.
Trouw schreef eerder dit jaar dat ook de Europese rekenkamer het compleet overschakelen op elektrische auto’s in 2035 voor EU totaal onhaalbaar achtte:
‘De Rekenkamer waarschuwde maandag dat de EU met haar ambities mogelijk haar industriële soevereiniteit op het spel zet. Dat bleek niet uit een nieuw onderzoek, maar uit de opeenstapeling van onderzoeken die al eerder zijn uitgevoerd. Die geven bij elkaar een nogal somber beeld van hoe de ambities van de EU verder lijken te reiken dan de mogelijkheden die er zijn. Zo was het plan om eerst de uitstoot van benzine-auto’s te verminderen, totdat het hele Europese wagenpark op batterijen rijdt. Maar in de afgelopen twaalf jaar is de uitstoot van auto’s niet gedaald. Motoren werden wel efficiënter, maar tegelijk werden auto’s groter en zwaarder, waardoor de besparing teniet werd gedaan. Plug-in-hybride auto’s, die gezien werden als een tussenstap op weg naar compleet elektrische auto’s, blijken bovendien in het echte leven 250 procent meer uit te stoten dan in de testsituatie.’
***
***
https://www.telegraaf.nl/nieuws/275876354/streep-door-prestigeproject-om-2-5-miljoen-drijvende-zonnepanelen-op-i-jsselmeer-te-plaatsen
Een stevige hagelbui bij een zomerse onweersstorm zou korte metten gemaakt hebben met het stomme idee.
En niet te vergeten, de vogelpoep.
En de algen….
Ze kunnen altijd nog naar zee. Daar zijn minder bezwaarmakers. Ondertussen moet iemand nog steeds zoveel watt uren leveren volgens de regionale energie strategie. Microsoft en Google hebben straks in de regio behoefte aan een veelvoud aan energie voor de AI datacenter. Het opslaan van kattenfilmpjes kostte al veel energie. Het kunstmatig genereren van nieuwe kattenfilmpjes kost nog veel meer. Dat moet dan allemaal duurzaam gebeuren.
Waren het maar kattenfilmpjes…
Nee, het is JOUW data, wat doe je, met wie ga je om, waar reis je, wat koop je, wat is je interesse, wat is je politieke voorkeur, welke websites bezoek je, wat lees je, wat is je seksuele voorkeur, wat zijn jouw geheimen…
Elke maatregel om CO2 uitstootte beperken is een maatregel om eenhoorns te bestrijden. Het leven brengende gas is een zegening van de schepping, een Manna gezonden door de hemel.
Of, in gewoon Nederlands, de vermeende weersveranderende eigenschappen van kooldioxide zijn zwaar overdreven, tot verdwijnens toe, en uitstoot maatregelen zijn pogingen een monster te bestrijden dat niet bestaat. Het wordt hoog tijd dat boven ons gestelden zichzelf en onze middelen gaan toeleggen op echte problemen.
“weersveranderende eigenschappen van kooldioxide zijn zwaar overdreven, ”
Ik heb geen enkel onderzoek gepubliceerd in een wetenschappelijk tijdschrift gezien dat je stelling bevestigt…
Dus voorlopig hou ik het bij een PHEV met uitzicht op full electric als de batterijen iets beter worden.
Het domste wat ze ooit hebben kunnen bedenken, en tevens weer dictatuur.
Ze hadden grotere eisen, haalbare eisen kunnen stellen om de uitstoot te minderen, er zijn al heel wat automerken die daar goed mee bezig waren, ook de nieuwste generatie dieselmotoren hadden nog minder uitstoot dan benzine motoren, maar hebben nooit een kans gekregen, miljoenen misschien wel miljarden schade voor de autobouwers.
Zelf Porsche werkt aan een 6 takt motor, je ziet het zelfde verhaal bij de CV ketels, het werd steeds zuiniger en beter, en ja dan komen ineens de kletsmajoren uit Brussel, en dan even de boel oplazen hoe het dan wel moet, op papier dan, want de namen van gereedschap weten ze natuurlijk niet, en de hamer waar ze zich ooit mee op de vingers hebben geslagen ligt in de kliko.
En zie het vorige artikel wat het teweegbrengt, Duitsland het voorbeeld land zakt door de knieën.
En de Euro maar kunstmatig hoog proberen te houden, ze zitten vollop in de penarie, maar ik sta te kijken van Italië die zelfs de Duitse Commerzbank wil gaan overnemen, en Olaf wrijft zich maar over zijn restante haren op zijn bolletje en schreeuwt moord en brand.
Hoe was het ook weer, de eerste zullen de laatste zijn.
Alleen
Met het schaamrood
Op z’n wangen
Kan timmerfrans
Nog stralen…
Mevr Meloni snapt het. Alleen al het feit dat dit soort berichten in de media verschijnen, bewijst hoever mensen al heen zijn in het proces van zelfdestructie . ( kamikaze economie )
De regering Meloni maakte ook een wet waarin zowel onderzoek naar, en de verkoop van, synthetisch voedsel eeuwig worden verboden. Argument daarbij : het beschermen en bestendigen van de cultuur.
Zo een wet is in Nl ondenkbaar , gezien de machtige lobby van oa de WUR, gesteund door de politiek en verkocht als een ”veelbelovende en innovatieve ontwikkelingen waarin wij voorop willen lopen ” .
Ook het immigratiebeleid van Meloni blijkt zijn vruchten af te werpen. Ook daarvan weten we inmiddels dat zo’n beleid in NL niet zal slagen.
Overigens gebruikt links in Italië dezelfde smerige tactieken . Zo werd voormalig President Salvini succesvol aangeklaagd en veroordeeld wegens het schenden van het zeerecht
Wij babbelen lekker verder naar de exit . ”Ja , we kunnen best wel zonder brandstofmotoren hoor .”
correctie ;’ niet hoever de economie aangetast zou worden , maar de beschaving serieus in verval is ” , sinds er mensen zijn die zelfs ontkennen dat we in het ijzertijdperk leven en derhalve zonder de basis daarvan: de kunst van het bereiden van ijzer, kunnen en het terrein van tata steel beter een esoterische camping kan worden, vol met schone lucht .
En dat mensen daar serieus over discussiëren gaan .
Ah Bert, naast alle andere voortreffelijke eigenschappen ben je dus ook nog eens een deskundige op het gebied van het (Italiaanse) zeerecht.
Graag even je uitleg over dat vonnis.
Niemand kan mij ervan overtuigen dat politici 2 of 3 jaar geleden niet konden voorzien. Toch is die beslissing genomen en dan kan men de vraag stellen of er misschien een verborgen agenda is.
Misschien zullen ze vragen aan de auto-industrie om te heroriëntateren en bv. tanks te maken, groene tanks die rijden op batterijen. Het leger zal tenslotte toch ook moeten vergroenen. Er zijn al stemmen geweest om het aantal militairen in Europa terug op te schroeven. Dan kunnen tanks en militairen ingezet worden tegen (een deel van) de bevolking die met de klimaatmaatregelen niet akkoord gaat.
Inderdaad. Rheinmetall, de grootste Duitse wapenproducent, met zo’n 22.000 werknemers belooft op de website in 2035 CO2 neutraal te produceren.
https://www.rheinmetall.com/nl
Overigens, de koers is de afgelopen 2 jaar ver 6- voudigd, dus nu aandelen kopen is te laat.
Als je het allemaal leest krijg je bijna tranen in de ogen. Zij bieden ons de volledige bescherming. Door volautomatische moordmachines te maken.
Robocop en Starwars in één.
@WH , wel erbij vertellen dat die ontwikkeling door de meeste leden van dit Forum, van harte ondersteund wordt.
Met instemming zullen ze het artikel van Veelo in de Telegraaf lezen of de Columns van Theodoor Holman van het Parool ( razend populair )
” Ik vind het kortom zeer begrijpelijk dat Israël Hezbollah wegbombardeert en, ja, ik betreur de tragische nevenschade.”
https://www.geenstijl.nl/5178804/volkskrant-journalist-verpest-klimaatfeest-nieuwsuur
Rien, hoe kom ik aan dat rapport waar Keulemans naar verwijst?
Ik kan het niet vinden.
https://spiral.imperial.ac.uk/bitstream/10044/1/114694/11/Corrected%20Kopie%20van%20Scientific%20report%20-%20Central%20Europe%20floods.docx.pdf
Wederom een stukje rekenwerk.
Het totale opgestelde vermogen van al onze windturbines is 6816 MW
Gemini draait nu 196 MW van het vermogen van 600 MW. Nemen we als gemiddelde voor heel Nederland
Dus, 6816×195/600 = 2227 MW. Ter vergelijk, de kolencentrale op de Maasvlakte levert 2 GW.
Totaal verbruik Nederland op dit moment 15 GW, dus 14,8% van onze stroom komt nu van wind.
Op een totale energiebehoefte gemiddeld door het jaar heen van 101 GW (gebaseerd op 3000 PJ per jaar) geeft dan 2,2% van ons totale energieverbruik.
Iets anders dan wat de datacentra en verkopers van EV’s ons willen doen geloven.
En o ja, de zon is onder en Biomassa moet per direct worden verboden.
In het kader van de ‘Greenwashing’ heb ik bovendien ondekt dat de CO2 uitstoot die Zweden ons via de certificaten verkoopt, zowel in Zweden als in Nederland op de CO2 uitstoot in mindering wordt gebracht. We gaan dus lekker met de EV’s van 2000 kg terwijl in een fossiel rijdende auto van 1200 kg net zoveel vervoersruimte zit.
Ach wat triest allemaal:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/483490861/coalitie-groningen-valt-door-tegenstem-bbb-over-windpark
Extra biertje straks.
Op NPO2 wijnbouw en klimaat. Door klimaatverandering wordt het warmer en de druif heeft het steeds moeilijker. Onderzoekers doen in de buurt van Bordeaux onderzoek naar druiven die meer klimaat bestendig zijn. Het wordt niet genoemd dat het in de romeinse tijd nog warmer was. Dat zou met de huidige inzichten dan niet mogelijk zijn geweest om wijn te maken. Alleen is de wortelstok vervangen door een amerikaanse soort wegens resistentie tegen een luizensoort. Met dna technieken zou ook de resitentie ingebouwd kunnen worden. Dat past natuurlijk niet in het klimaat verhaal.
Was Marocco onder de franse bezetting ook geen enorme exporteur van wijn . Moet toch geen probleem zijn .Genoeg veel warmere landen met een wijn productie.
Het echte probleem van ‘wijn’ is het gestadig teruglopen van de consumptie in Europa.
https://slijtersvakblad.nl/minder-wijn-europa/
Door de eeuwen heen zijn er altijd misoogsten geweest door klimatologische omstandigheden.
Na 2 slechte jaren door droogte op het verkeerde moment leek het hier in de buurt weer goed te gaan.
Helaas, een zeer zware hagelbui met korrels van 2 tot 3 cm een week voor het begin van de oogst heeft veel schade aangericht aan de druiven.
En niet alleen aan de druiven. Ik moet mijn overkapping gaan vernieuwen omdat er nu heel veel gaten in zitten door die hagelbui.
Nou ja, dat houdt me van de straat zal ik maar zeggen:)