Dat is precies wat de man van het verhuurbedrijf annex autohandel, desgevraagd tegen tegen me zei al jaren geleden :
‘ we gaan rare tijden tegemoet want EV ’s hebben geen enkele restwaarde meer, maar tegelijkertijd worden we gedwongen om over te stappen op de verhuur van elektrische auto’s ” .
Het verdienmodel van autoverhuurbedrijven , die een groot deel van hun winst halen uit de verkoop van jonge tweedehands -auto’s met hoge restwaarde , valt zo in elkaar en zelfs sloperijen zullen ze niet accepteren .
Heel jammer dat de elektrische auto in feits zo’n slecht idee is. Van mij zou alles elektrisch mogen worden! Maar dan ook alles, traktors, vrachtwagens, schepen. Helaas zit de fysica in de weg: elektrische energie meenemen is zwaar, onrendabel en duur. Energie moet je in chemische vorm meenemen.
De keerzijde van die chemische energie is de vervuiling, het rendement en vooral de herrie waarmee het gepaard gaat. De hele dag hoor je het lawaai van verbrabdingsmotoren om je heen: van vlieftuigen, van auto’s en van kettingzagen. Van brommers, scheepsdiesels en grasmaaiers.
Ik was best wel blij dat al die herrie tot een einde leek te komen. Zeker wanneer je de benodigde stroom hiervoor nucleair zou gaan opwekken. Maar stukje bij beetje lijkt totale elektrificatie onwaarschijnlijker te worden.
Misschien dat er nog een doorbraak komt. Van mij mag alles elektrisch worden!
EV”s en hun politoeke propagatie waren gedoemd te mislukken.te voorzien reeds vanaf de ideologische tekentafel. Zonder subsidie een wanproduct dat slechts uitgestelde zeare milieuvervuiling impliceert. De klimaatwinst van EV’s is bovendien verwaarloosbaar. Niewste diesel typen auto’s zijn minder milieu vervuilende.
Mijn verwachting is dat na 2035 de EV-auto nog maar een beperkt commercieel leven / toekomst heeft. De brandstof auto is niet te evenaren qua economische performance.
Lithium geeft weer nieuwe oorlogen, naast die voor olie en gas…
Een dubbel systeem: 1 voor de betrouwbaarheid met olie, kolen of gas en 2 gebaseerd op wiebelstroom met windmolens en zonnepanelen en nog erger biobrandstof..
Leuk verdienmodel voor alle betrokkenen maar totale bs als je het tot je door laat dringen..
Een stap dichterbij om het licht te zien voor complottheorie vrezers. Ze zullen nu aan nieuwe hypes die onze energievoorziening torpederen en onze bezittingen naar de VFE overhevelen, zien dat er misschien toch een grijntje waarheid in zit. Het gaat niet om CO2 of klimaat. Dus komen er andere psyop trucjes.
De landonteigening, boer- en visserverdamping vordert in de visie van Davos misschien al snel genoeg. We moeten immers geleidelijk wennen aan minder warmte en minder eten. En ook het tegen elkaar opzetten van bevolkingen maakt al voldoende voortgang. Misschien is een beetje meer oorlog een goede opvolger van klimaatangst.
Dat was trouwens een prima vondst van de VFE, dat geef ik ze na. Daarmee is al veel bereikt. Want de aangerichte schade en de opgebouwde schuld is ruim voldoende voor het uitdunnen van het nuttelozenbestand.
De borrelpraat van Remco doet het vast en zeker goed op verjaardagspartijtjes en het zou beter zijn als hij zich daartoe beperkt.
Een elektrische auto gebruik 5x minder energie dan een benzineauto. Hij vergelijkt technologie (brandstofauto) die meer dan 100 jaar is doorontwikkeld met technologie die nog maar 10 jaar serieus in ontwikkeling is. Boekhouder, blijf bij je leest.
Dat is precies wat de man van het verhuurbedrijf annex autohandel, desgevraagd tegen tegen me zei al jaren geleden :
‘ we gaan rare tijden tegemoet want EV ’s hebben geen enkele restwaarde meer, maar tegelijkertijd worden we gedwongen om over te stappen op de verhuur van elektrische auto’s ” .
Het verdienmodel van autoverhuurbedrijven , die een groot deel van hun winst halen uit de verkoop van jonge tweedehands -auto’s met hoge restwaarde , valt zo in elkaar en zelfs sloperijen zullen ze niet accepteren .
Heel jammer dat de elektrische auto in feits zo’n slecht idee is. Van mij zou alles elektrisch mogen worden! Maar dan ook alles, traktors, vrachtwagens, schepen. Helaas zit de fysica in de weg: elektrische energie meenemen is zwaar, onrendabel en duur. Energie moet je in chemische vorm meenemen.
De keerzijde van die chemische energie is de vervuiling, het rendement en vooral de herrie waarmee het gepaard gaat. De hele dag hoor je het lawaai van verbrabdingsmotoren om je heen: van vlieftuigen, van auto’s en van kettingzagen. Van brommers, scheepsdiesels en grasmaaiers.
Ik was best wel blij dat al die herrie tot een einde leek te komen. Zeker wanneer je de benodigde stroom hiervoor nucleair zou gaan opwekken. Maar stukje bij beetje lijkt totale elektrificatie onwaarschijnlijker te worden.
Misschien dat er nog een doorbraak komt. Van mij mag alles elektrisch worden!
EV”s en hun politoeke propagatie waren gedoemd te mislukken.te voorzien reeds vanaf de ideologische tekentafel. Zonder subsidie een wanproduct dat slechts uitgestelde zeare milieuvervuiling impliceert. De klimaatwinst van EV’s is bovendien verwaarloosbaar. Niewste diesel typen auto’s zijn minder milieu vervuilende.
Mijn verwachting is dat na 2035 de EV-auto nog maar een beperkt commercieel leven / toekomst heeft. De brandstof auto is niet te evenaren qua economische performance.
Schokkend!
Lithium geeft weer nieuwe oorlogen, naast die voor olie en gas…
Een dubbel systeem: 1 voor de betrouwbaarheid met olie, kolen of gas en 2 gebaseerd op wiebelstroom met windmolens en zonnepanelen en nog erger biobrandstof..
Leuk verdienmodel voor alle betrokkenen maar totale bs als je het tot je door laat dringen..
Een stap dichterbij om het licht te zien voor complottheorie vrezers. Ze zullen nu aan nieuwe hypes die onze energievoorziening torpederen en onze bezittingen naar de VFE overhevelen, zien dat er misschien toch een grijntje waarheid in zit. Het gaat niet om CO2 of klimaat. Dus komen er andere psyop trucjes.
De landonteigening, boer- en visserverdamping vordert in de visie van Davos misschien al snel genoeg. We moeten immers geleidelijk wennen aan minder warmte en minder eten. En ook het tegen elkaar opzetten van bevolkingen maakt al voldoende voortgang. Misschien is een beetje meer oorlog een goede opvolger van klimaatangst.
Dat was trouwens een prima vondst van de VFE, dat geef ik ze na. Daarmee is al veel bereikt. Want de aangerichte schade en de opgebouwde schuld is ruim voldoende voor het uitdunnen van het nuttelozenbestand.
De borrelpraat van Remco doet het vast en zeker goed op verjaardagspartijtjes en het zou beter zijn als hij zich daartoe beperkt.
Een elektrische auto gebruik 5x minder energie dan een benzineauto. Hij vergelijkt technologie (brandstofauto) die meer dan 100 jaar is doorontwikkeld met technologie die nog maar 10 jaar serieus in ontwikkeling is. Boekhouder, blijf bij je leest.