Door Pleiteticker.

De voormalige voorzitter van de economische commissie van de CDU en voormalig Audi en Daimler-bestuurslid Prof. Kurt Lauk (CDU) beschuldigt federaal minister van Economische Zaken Robert Habeck (Groenen) van ’technologievijandigheid’.

In een interview met het platform ‘Vragen van scholieren’, zei Lauk:

“Het is triest wie er nu op de stoel van Ludwig Erhard of graaf Lambsdorff zit. De anti-technologie houding die uitgaat van het Ministerie van Handel is ondraaglijk. Waar we ook wereldmarktleiders zijn of waren, is het beleid nu gericht op het verlies van die posities.”

Lauk heeft de afgelopen jaren een verwoestende balans opgemaakt van het economisch beleid.

“Sinds enkele jaren wordt er hard gewerkt om het concurrentievoordeel van de Duitse industrie te vernietigen of over te dragen aan andere landen. Bij het ministerie van Economische Zaken zitten nu ‘bedrijfshoofden’ die geen andere beroepskwalificaties hebben.”

De voormalige automanager Lauk is bijzonder kritisch over de massale promotie van e-mobiliteit.

“Maar het meest kritiek betreft de toelevering  in de auto-industrie, want daar zijn de meeste banen mee gemoeid. We gooien ons concurrentievoordeel weg en adopteren de ‘Chinese drive’. Want 80 procent van de accu’s komt uit China. Met andere woorden, China heeft ons in een strategische situatie tegen een muur gedreven. En met onze naïviteit beseften we niet wat er gebeurde.

De elektrische aandrijving wordt duurder dan conventionele verbrandingsmotoren. Dat betekent dat we duidelijk in een situatie komen die sociaal problematisch zal zijn. De onderste vijftig procent van de inkomenspiramide kan zich voor meer dan 40.000 euro geen auto meer veroorloven. En dit voertuig, neem een ​​Fiat 500 of een Peugeot, zal een actieradius hebben van 200 tot 250 km – dus eigenlijk niet meer geschikt voor gezinsvakanties zonder veel pauzes. Vandaag kun je voor 15.000, 18.000 of 20.000 euro een goedkope, passende auto krijgen. Dat zal niet meer bestaan. We lopen tegen een enorm maatschappelijk conflict aan met dit waanzinnige beleid om elektrisch te rijden.”

***

Bron hier.

***