Van een onzer correspondenten.
Het aantal mensen dat van plan is een elektrische auto te kopen neemt niet toe, waarschuwt de ANWB na eigen onderzoek onder ruim 2000 Nederlanders. Het is volgens de organisatie dan ook noodzakelijk dat de overheid maatregelen blijft nemen om elektrisch rijden betaalbaar te maken en meer duidelijkheid verschaft over de kosten.
De grootste ledenclub van Nederland is met deze noodkreet het slachtoffer van institutioneel klimaatalarmisme: een bizarre tocht maken die nergens toe leidt, ja tot hogere kosten voor automobilist en belasting betaler. En het is de vraag of zij, nu zij zich zelfs als autoverkoper opstelt, het belang van de leden dient. Neem alleen al de prietpraat over de vermeende kwalijke rol van CO2, die door vele wetenschappers wordt weersproken en elektrisch rijden helemaal niet noodzakelijk maakt. Zie hier.
De ANWB is daarmee een spookrijder geworden die de echte sentimenten en financiële zorgen over de klimaathype niet meer begrijpt.
Dat de elektrische auto voor de burger een financieel fiasco wordt, is kennelijk aan dovemans oren verteld. Immers, de helft van de ondervraagden geeft aan dat de aanschaf van een elektrische auto wordt beïnvloed door de wegenbelasting. Met de huidige pijnlijke plannen van het kabinet zullen de maandlasten van elektrische auto’s fors stijgen en betalen elektrische rijders meer MRB dan vergelijkbare brandstofauto’s door het extra gewicht van de accu.
Het schrijnende is dat de ANWB die pijn zelf mede heeft veroorzaakt met de grote woorden over die verschrikkelijke klimaatverandering en het bijna verplicht stellen om elektrisch te moeten rijden.
***
Bron hier.
***
Elektrisch rijden enkel wanneer de stroom echt door zonnepanelen en/of windenergie wordt verkregen. Dan staan er inmiddels een half miljoen auto’s aan de kant en worden de files ook minder.
Begint men nu niet langzamerhand door te krijgen dat wij vreselijk voor de gek worden gehouden ?
Dure ‘duurzame’ elektriciteit, apert foute afschakeling kernenergiecentrales, te dure en onzekere technische omschakeling naar 110% ‘hernieuwbare’ elektriciteit bij Duitse productiebedrijven, enorm slecht vooruitzicht van de Duitse economie en handel, veroorzaakt door jarenlange stupide anti-kernenergie politiek / ‘groene’ belemmerende wetgeving en nu is de Duits ‘groene’ regering gevallen….
Ik ben niet verbaasd…
https://www.ad.nl/buitenland/duitse-regering-gevallen-stembusgang-binnen-zestig-dagen~a015d5c5/
De reden dat Duitsland aan de grond zit is niet speciaal het sluiten van kerncentrales.
Duitsland mag geen Russisch gas kopen, daarvoor in de plaats kopen ze LNG uit Amerika, dat drie maal zo duur is.
De energiekosten draaien de Duitse economie de nek om.
Het is allemaal opzet, Duitsland en Rusland mogen geen vrienden worden, dat zou een veel te groot economisch blok vormen.
Dus heeft de global elite bepaald dat Europa opgegeven wordt. Je ziet het aan alles!
Alle Europese economieën storten in, alles zal peperduur worden, massa ontslagen en door het massaal bijdrukken van euro’s zal de euro ten opzichten van sterke munten als de Zwitsers Frank (afgelopen drie jaar -18%) verder dalen.
Verstandige mensen hebben goud gekocht of hebben hun euro’s voor sterke munten ingewisseld.
Aankomen jaar zal de klap wel komen denk ik, Duitsland is Failliet, Frankrijk is failliet, en de rest van de EU zijn netto ontvangers dus tel uit je winst.
Dat stemmen is niets meer dan een toneelstukje voor het volk, om het nog maar een beetje te rekken.
Verwacht er niet teveel van, net als in ons land maakt het geen bal uit wat er zit, de macht achter de macht trekt aan de teugels.
politiek zit er voor de sier.
En de toekomstige “rechtse” regering (AFD zal nooit de meerderheid krijgen) zal net als in ons land NIETS uitrichten, de plannen gaan onverminderd door het maakt écht niet uit welke partijen er zitten.
De globalisten zijn veel te sterk, ruim 80% van alle partijen Europa breed volgen deze agenda.
Alle crisissen zijn opgezet om het volk weer in de pas te laten lopen.
Tel uit je winst.
Welke agenda 2030 punten zijn er DAADWERKELIJK geschrapt?
Laat maar horen!
WW II kwam ook voort uit een economische crisis.
Of was de crisis gemaakt voor WW II?
Wie maakt de economie?
Wie maakt de oorlog?
Het is een probaat middel om verregaande maatregelen in te voeren die anders nooit uitgevoerd hadden kunnen worden.
Spaartegoeden afpakken, ik noem maar eens wat….
De loonkosten draaien veel industrie in Dld de nek om.
Die vormen immers verreweg het grootste deel van de kostprijs en steken schril af tegen de loonkosten die fabrikanten in de Far East hebben…
Cornelia, jouw opmerking riekt naar complottheorieën en wappie achtige ondertoon. Maar je hebt waarschijnlijk wel een punt :)
Haha, Dieter, ik weet het wel zeker.
Dieter, WOII kwam inderdaad voor uit een economische crises, te weten de armoede en bijbehorende onvrede die in Duitsland was ontstaan door de stompzinnige voorwaarden van de vrede van Parijs in 1919.
Hitler kon daar gebruik van maken, mede omdat hij met Stalin een niet-aanvalsverdrag sloot waarbij gemakshalve Polen even werd verdeeld zonder enige invloed van de Poen zelf.
In Duitsland waren na mei 1945 die vergaande maatregelen voorbij terwijl die in de USSR nog tot 1989 bleven voortbestaan om daar vervolgens na een relatief korte periode van ontspanning weer keihard te worden ingevoerd onder Poetin.
Verder alles goed daar in het mooie Limburg? :)
De stoelen van belang. Kwestie van een andere Woke leiding.
https://www.youtube.com/watch?v=NsZILzyBhRI
Electrisch rijden = een gezondere lucht voor de burger = langer gezond leven en daar hou ik van.
Velen hier kennelijk niet.
Meer CO2 is meer voedsel voor de natuur en een groenere planeet met betere leefomstandigheden voor mens en dier.
Sommigen houden daar niet van.
Die gaan liever voor meer chemisch afval, onblusbare accu branden en een natuur die moet wijken voor miljoenen windmolens en voormalige akkers waar zonnepanelen liggen te roesten.
Zij denken het klimaat te redden maar verwoesten de natuur.
Zij zijn het padje af. Verloren.
Het gaat niet om de CO2 uitstoot want die is niet schadelijk voor onze gezondheid, maar om de giftige koolwaterstof gassen, e.d. die uit de uitlaat van je auto komen.
Daarom leven mensen in drukke stadscentra en langs drukke (snel)wegen >1 jaar korter volgens EU studie.
Ik wil geen maanden van mijn gezonde leven inleveren omdat veel mensen hier zo dom zijn om vast te houden aan die gif-fabrieken.
Ben het helemaal met Bas eens, hoewel teveel CO2 wel degelijk schadelijk kan zijn voor onze gezondheid. Met het wegverkeer beginnen is een goed begin om de lucht gezonder te maken. Neemt niet weg dat de industrie nog grote stappen moet maken om ook groener te worden.
Dat hadden ze veel eerder moeten doen. Nu zelf van het gas af. Huis verwarmd met electra, elektrische auto, schrijf nu 10.000 per jaar af.
Voel mij behoorlijk genaaid door de roverheid.
Auto is door accu 200 kg zwaarder als benzineverbruik, waardoor per jaar 700 euro meer wegenbelasting als benzine.
Ook salderen stopt. Stelletje oplichters
In tijden van dunkelflaute is er gebrek aan wind en zonne energie. De oplossing is meer windmolens en zonnepanelen. En natuurlijk bos kappen voor de biobrandstof.
Nederlandse natuurliefhebbers verbijsterd over Duits plan: enorme windmolens mogen pal aan grens gebouwd
Edwin Rensen
Nijmegen – Een grote tegenslag voor protestgroepen en natuurliefhebbers in de Nederlandse grensregio die zich keren tegen de komst van Duitse windmolens pal over de grens. Natuurgebied Het Reichswald wordt géén nationaal park, en dit maakt de weg vrij voor 11 megawindturbines. Inwoners van het district Kleve konden hier in een referendum over beslissen.
De kwestie rond Duitse windmolens speelt in grensplaatsen langs de gehele oostgrens. In onder meer Hardenberg, Losser, Berg en Dal, Gennep, Mook en Middelaar, Berkelland, Haaksbergen, Bourtange en Winterswijk zijn protestgroepen actief om de komst van de turbines tegen te houden. Maar Nederlanders hebben geen poot om op te staan en kunnen er weinig tot niets tegen ondernemen.
Dat blijkt deze dagen maar weer eens. Het Reichswald, een 5100 hectare groot glooiend bosgebied tussen Kranenburg, Kleve, Goch en Bedburg-Hau in Noordrijn-Westfalen langs de Nederlandse grens, wordt namelijk geen nationaal park. De Duitse inwoners van het district Kleve hebben hierover beslist. Zondagavond zijn de stemmen geteld. Een meerderheid van 52,7 procent bleek tegen te zijn en het nieuws slaat in de regio Nijmegen maandag in als een bom.
Bos kappen
De uitslag heeft enorme consequenties voor Nederlandse grensbewoners. Het Duitse energiebedrijf Abo Energy kan nu verder met de vergevorderde plannen voor de molens. Voorzitter John Tamboebolon, van het Duits-Nederlands burgerinitiatief Gegenwind im Reichswald probeert al jaren de komst van de 270 meter hoge windmolens te voorkomen. Niet omdat hij tegen windenergie is. ,,De turbines verschijnen bijna parallel aan de rijksgrens en het betekent dat minimaal 1 hectare bos gekapt moet worden’’, aldus de net over de grens in Kranenburg woonachtige Nederlander.
,,Het heeft grote gevolgen voor de infrastructuur. Er worden wegen aangelegd om de rotorbladen te kunnen vervoeren, met alle ecologische gevolgen van dien’’, aldus Tamboebolon die aangeeft dat ook de economische consequenties niet onderschat moeten worden.
,,Nederlandse gemeenten mogen in de nabijheid van de turbines in een groot gebied geen huizen bouwen, terwijl de woningnood al hoog is. Ook leidt de komst van de windmolens tot waardevermindering van bestaande woningen en het gebied is op dit moment heel belangrijk voor toerisme en recreatie. Maar na de komst van de turbines, met als gevolg aantasting van de natuur, zal daar verandering in komen.’’ Tenslotte wijst Tamboebolon op de nadelige gezondheidseffecten. ,,Denk aan de geluidsoverlast en slagschaduw.’’
Veel biodiversiteit
Dat wordt beaamd door een aangedane Henny Brinkhof, bestuurslid van de Werkgroep Milieubeheer Berg en Dal. ,,Het referendum was een eenmalige kans om van het gebied een nationaal park te maken’’, verzucht hij. ,,Aan Duitse zijde met 5000 hectare en aan Nederlandse zijde met 4000 hectare zou het zich kunnen ontwikkelen tot één internationaal natuurgebied met veel biodiversiteit. Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten wilden daar ook in doorontwikkelen’’, aldus Brinkhof, voor wie het nu bijna zeker is dat de turbines langs de grens er daadwerkelijk komen. ,,De Staatskanzlei van Nordrhein-Westfalen in Düsseldorf beslist erover. Maar dat lijkt na zondagavond nog een formaliteit.’’
Reddingsboei
Toch is langs de gehele Nederlands grensregio niet alle hoop verloren. Een beroep op het Verdrag van Espoo, dat op 25 februari 1991 in Finland tot stand kwam en in 1997 in werking trad, kan een reddingsboei zijn. Het verdrag dwingt naburige landen samen milieu-effecten van grensoverschrijdende projecten te beoordelen. Dat is tot dusverre niet gebeurd.
Onlangs dienden Henk Vermeer (BBB) en Wytske Postma (NSC) een motie in om de regering te verzoeken met spoed met de Duitse regering in gesprek te gaan en het verdrag te respecteren. Minister Sophie Hermans van Klimaat en Groene Groei ging er in mee en gaf in het debat aan dat minister Judith Uitermark van BZK de gesprekken met Berlijn hierover aangaat. Over de voortgang hiervan is op dit moment nog niets bekend.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/983951570/nederlandse-natuurliefhebbers-verbijsterd-over-duits-plan-enorme-windmolens-mogen-pal-aan-grens-gebouwd
Dan zet je aan dde Nederlandse kant van de grens toch gewoon kerncentrales neer. Zodat de Duitsers hun overtollige windstroom in ieder geval niet aan Nederland kunnen verkopen. Tenzij we er geld bij krijgen natuurlijk.
In tijden van Dunkelfläutes gaan we met groene H2 gevoede brandstof cellen krijgen om de benodigde stroom op te wekken.
Brandstof cellen zoals die in H2 auto’s al zitten.
Lekker goedkoop want geen personeel nodig.
Blijf maar dromen met je goedkope wiebelenergie!
70% energieverlies is er bij de productie ‘groene’ waterstof vanuit weersafhankelijke wind- / zon-energie.
Hoeveel % extra daarvan nodig omdat voor continu stroom dekkend te krijgen in Nederland Gresnigt?
Je hebt vast geen idee, Gresnigt….
@Scheffer,
Omzetting van stroom in H2 gaat met een rendement tussen 90% en 95%…
Omzetting van H2 in stroom gaat met een rendement van 60%.
Totaal energetische rendement dus >54% minus pompverliezen, e.d.
Neem 40%.
Dat betekent dat overtollige stroom gekocht op de beurs voor 1cent/KWh na opslag als H2 gaat leiden naar een kostprijs van 2,5cent/KWh + apparatuur- en beheerkosten.
Die beheerkosten zijn gering omdat alles is geautomatiseerd.
De apparatuur gaat heel lang mee want geen exceptioneel hoge temperaturen of drukken, dus lage afschrijving.
Vandaar dat:
– in zoveel landen nu stroom => H2 installaties worden gebouwd.
– Dld een landelijk groende H2 netwerk gaat aanleggen….
Er worden binnenkort en zeker in 27 helemaal geen electrische auto’s meer verkocht.
2 dezelfde auto’s, type Golf is de electrische 9 cent de kilometer meer kwijt dan de benzine versie.
Alles meegenomen natuurlijk tot de afschrijving toe.
Met alle nieuwe regels gaan de mensen de knip op de beurs houden.
Ze gaan zich zelf hier weer eens lekker de nek omdraaien tot ze weten dat het niet werkt.
Typisch Nederland, eerst klein visje en dan grote willen vangen, alleen het net is rot.
Een beetje OT, maar aan de andere kant ook weer niet:
En weer is een sprookje doorgeprikt:
https://www.lindependant.fr/2024/12/17/covid-des-derives-scientifiques-qui-ont-mene-a-la-mise-en-danger-des-patients-5-ans-apres-letude-sur-lhydroxychloroquine-du-professeur-raoult-12397650.php
En verder:
https://blackout-news.de/aktuelles/deutschlands-teure-wasserstoffstrategie-ein-treiber-der-deindustrialisierung-ersten-ranges/
https://weltwoche.ch/daily/mist-fuer-gold-verkauft-ex-gruenen-chefin-ricarda-lang-gibt-luegen-ihrer-partei-zu/
https://www.politico.eu/europe-poll-of-polls/germany/
Je bent er maar druk mee…
NIEMAND leest deze onzin.
Cornelia, nu heb je denk ik de bodem wel bereikt.
Geen enkele inhoudelijke reactie. En hoogstwaarschijnlijk omdat je totaal geen benul hebt van wat er in mijn linkjes staat.
Nog niet zo lang geleden werd mensen op straat in Nederland gevraagd wat ze vonden van de euro.
Een mevrouw stelde onomwonden dat ze weer terug wilde naar de gulden.
Op de vraag waarom dan was het verbijsterende antwoord; Nou, daarom’. Helder.
@Anthony,
Jij bent bezig om de mausolea, kerncentrales, te behouden ondanks het gegeven dat die veel te duur zijn….
En dat terwijl de Franse overheid dat, gezien de feiten, eigenlijk al opgegeven heeft….
Welke feiten Bas?
Je doelt toch niet op de voorgenomen bouw van 14 nieuwe reactoren neem ik aan?
Man, het wordt nou toch echt tijd dat je van dit forum verdwijnt.
Ga samen met Anthony op Joop klieren.
En weer: ‘Kant noch wal’ as usual bij gebrek aan inhoudelijk commentaar Cornelia.
Wat onze Nederlandse overheid (evenals de Duitse) doet is experimenteren met levende burgers, het bedrijfsleven en de totale economie. Dat loopt altijd slecht af; het is een vorm van vivisectie, waarbij de gevolgen zich al beginnen af te tekenen.
Als er gedacht wordt dat er op enig moment wordt omgekeken en lering (lessons learned) wordt getrokken uit dit experiment komt bedrogen uit: men zal de schuld aan iets anders geven en de boosdoeners van nu worden straks net zo onzichtbaar (= geen verantwoording afleggen) als Wiebes, Nijpels en Samsom.
Elke wetenschapper en elke manager uit het bedrijfsleven weet dat als je iets nieuws wil proberen dan doe je eerst een pilot in een hoekje van bedrijf of samenleving en evalueer je die, doet ‘m desnoods nog een of meer keer over, trekt conclusies en maakt een vervolg plan. Pas helemaal op het eind volgt bedrijfs /-landbrede implementatie.
Maar waarom zou je zorgvuldig zijn met onze samenleving als je ook gewoon alles door kan drammen (sarc)
De vele pilots waren kennelijk niet aan jou besteedt.
Nu kun je real life zien hoe het is aan de hand van de landen die verder zijn dan wij.
Bijv. DK (ook betrouwbaardere stroomlevering dan wij), Schotland, Dld.
Dat is natuurlijk zo. Mensen die kooldioxide niet centraal stellen in klimaatveranderingen kunnen geen klimaatwetenschapper zijn. Duidelijk.
Ergert u zich ook dood aan berichten in de pers, waarbij een bepaald onderwerp langskomt en de zin eindigt of begint met ‘…door klimaatverandering’? zonder dat er enig bewijs of uitleg wordt gegeven hoe dit is vastgesteld?
Zo las ik in de Volkskrant dat de helft van de meerkoeten-populatie in Alaska is omgekomen door klimaatverandering. Op JOOP stond dat een soort duif agressiever is geworden ‘door zeespiegelstijging’. Bij Vroege Vogels blijkt telkens weer een of andere vogelsoort dreigt uit te sterven door klimaatverandering.
Tegen al die ergernis heb ik een remedie gevonden: ik zet voortaan achter elke krantenkop ‘door klimaatverandering’ en daar wordt ik heel vrolijk door.
– Assad is verjaagd door klimaatverandering
– Ambtenaren staken voor hun eigen ministerie door klimaatverandering
– Er is weer een vuurwerkbom ontploft in Nijmegen door klimaatverandering
Dat is volstrekte onzin natuurlijk, maar net zulke onzin als al die niet bewezen alarmistische onzin in de media.
Leuk voor mijn verzameling ‘Klimaathlarisch’:
• een krokodil die een vrouw beet in Indonesië was, zo werd ons verteld, het resultaat van klimaatverandering!
• Klimaatverandering veroorzaakt toename in kindhuwelijken
• Op het pakje (kaas) stond dat het iets anders kon smaken door klimaatverandering.
Doordat het zoveel warmer is geworden drogen de uiers van de koe sneller uit en dat geeft weer uitwerking op de smaak.
Koeien produceren kwark en kaas door klimaatveranderingen.
Dat heeft een officiële naam: Een plaat voor je kop houden.
@Reynier Pronk. “Bij Vroege Vogels blijkt telkens weer een of andere vogelsoort dreigt uit te sterven door klimaatverandering.”
Dat kan best kloppen. Want wegens de klimaatverandering plempen wij/zij(?) land en zee vol windturbines en daardoor…
Er had meteen 100% op hybride ingezet moeten worden inplaats van volledig electrisch rijden. Wij rijden hybride en kunnen alle kleine ritjes op accu rijden en lange afstanden op diesel. Als alle voertuigen hybride zouden rijden scheelt dit al enorm aan uitstoot.
Mijn ogen ook niet haalbaar alles electrisch, maar dat denk ik.
Gaan de Vroege Vogels nu ook uitsterven?
Meerkoeten zijn nergens goed voor, ze zijn ook niet lekker.
We kunnen makkelijk zonder.
Meerkoeten zijn volgens sommigen heel lekker. Zelf nooit geprobeerd.
Paul Bouwmeester
Sprinkhanen ook. die schijnen een nootachtige smaak te hebben. Ook niet geprobeerd. Verdienmodel, schaf bij een treksprinkhanenplaag een superstof/sprinkhanenzuiger aan.
”Als CO2 niet de oorzaak is van de opwarming de afgelopen 50 jaar, wat dan wel?”
Wel eens dat witte, warme ding gezien overdag in de lucht? Komt veel warmte vanaf, vooral merkbaar in de zomer. Die zou toch niets met de temperatuur te maken hebben? Welnee, dat ding doet niks, beetje licht geven, da’s alles.
Ach, deze nep trollezeur is uitbehandeld. Daarom hoeft hij zich iet meer iedere dag te melden bij de inrichting. Deze oh zo vriendelijke huisvader, fijne collega en empathische vriend.
Vorige week zag ik op tv een reclame voor een kerststol. De dader was één van onze grootgrutters. De kerststolreclame eindigde met de tekst “lekker, met een beetje boter.”
Laat het tot je doordringen: een beetje boter.
Iedere woord, komma, hapering, kleurtje, camerastandpunt, lengte van de shot, de belichting, het uitzendmoment, de karakters enzovoorts enzovoorts worden op een gouden schaal gewogen door de reclamemakers en opdrachtgevers. Psychologen bemoeien zich met de opzet van de reclames. Niets wordt aan het toeval overgelaten. En dan de woordjes “een beetje boter”…
Nee, reclameluldebehanger, véél boter is lekker, veel lekkerder dan een beetje. Een lekker dikke plak kerststol met dik roomboter. Maar dat druist in tegen de vegantariërs, de klimaatzi’s, de stikstofkruisridders, want boter komt van koeien en koeien vernielen de natuur én het klimaat. Dus ‘een beetje boter’ heeft een diepere zingeving. Het is in feite anti-boer en pro-klimaat, verstopt in een onschuldig lijkend zinnetje van drie woorden. Dit heet beïnvloeding, agitprop.
@Johan ,
hear, hear,
plantaardige boter :-)
Voor zover het mensen nog niet was opgevallen, maar ook de autowereld werd -op gezag van hogerhand ( ja , de VN ) – omgeturnd naar elektrisch. Daaronder uiteraard de ANWB en Consumentenbond als grootste influencers van Jan modaal bij de aankoop van een auto en alles daaromheen.
Redacteuren van autobladen die een leven lang hadden geschreven over ronkende motoren en ‘ roeren in de bak ” , begonnen ineens te schrijven over de zegeningen van elektrische trutteschutters. Ik kan u verzekeren dat ze dat niet uit vrije wil deden.
Gisteren postte ik nog een stukje over de auto als melkkoe : een uitspraak die ook waar is als een koe.
”De heilige koe melken ” is spreekwoordelijk voor de rol die de auto speelt in de economie vanaf het eerste begin en heeft veel overeenkomsten met de economie van de energietransitie . Vrijwel de gehele economie is gebaseerd op ‘mobiliteit ‘ , van de auto- industrie tot aan wegenbouw , tot aan verzekeringsbedrijven en de de ANWB enz enz enz. enz enz enz enzovoorts .
Vliegen werd een tweede belangrijke economische entiteit, dankzij welke de toeristen-industrie kon ontstaan en nu moet de energietransitie een nieuwe impuls geven aan de (auto) mobiliteit , door de verbrandingsmotor weer terug te vervangen door een elektrische, zoals die gebruikelijk waren tot aan het einde van de 19de eeuw om reden dat er nog geen goed werkende verbrandingsmotor bestond. Daarnaast is de EV een rijdende computer die data vergaart in het kader van de surveillance -maatschappij die daardoor mogelijk wordt en die uitzicht biedt op waanzinnig veel nieuwe kansen en mogelijkheden. Moet u zich een een voorstelling van maken . Dat het daarmee het symbool van vrijheid -dat de auto altijd was – wordt ingeruild voor het symbool van onderdrukking en repressie, vinden eigenaren geen probleem. Eerder zullen ze het uitleggen als een voordeel , zoals in de ANWB en Consumentengids ongetwijfeld beschreven wordt . En zeg nou zelf, verdomd handig toch, als je met pech in the middle of nowhere staat, en de ANWB kan je precies peilen dankzij de handige app . Nietwaar.
Lees op dit platform mijn artikel ‘ economie op z’n jan boeren fluitjes” er nog’s op na .
Sommige mensen schamen zich voor hun auto.
Te lezen via https://archive.ph/
https://www.ad.nl/binnenland/daniel-verkoopt-zijn-volvo-met-een-reden-alleen-al-mijn-auto-bezette-5-meter-van-openbare-weg~a258f7a2/
Ik moet denken aan zelfkastijding bij het lezen van dit verhaal.
Hypocriet die man, zijn auto neemt 5 meter in beslag. In de nabije toekomest 6 kinderen x 5 meter is 30 meter openbare ruimte.
Tweede Kamer: geen gaswinning onder Waddenzee
Den Haag – Gaswinning onder de Waddenzee bij Ternaard gaat wat een meerderheid van de Tweede Kamer betreft niet door. Een ruime Kamermeerderheid schaart zich tegen het plan, terwijl minister Sophie Hermans (Klimaat en Groene Groei) eerder juist aangaf dat ze dit niet zomaar kan blokkeren.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/988621754/tweede-kamer-geen-gaswinning-onder-waddenzee
Er is nu al twee maal zoveel piekvermogen aan zon en wind energie vergeleken met het verbruik. De tweede kamer snapt dat je dan geen gas meer nodig hebt. Er is groot gevaar dat er bodemdaling op het wad plaats vindt en dat er dan nieuw zand gaat aanslibben. De zeehond zou zich hier niet aan kunnen wennen. Een henry bontebal heeft natuurkunde gestudeerd. We moeten dan net als duitsland meer windmolens hebben tot drie het verbruik. Bekende wet uit de wiskunde is tenslotte als je van twee keer niks naar drie keer niks gaat je nog steeds niks hebt.
Om de mate van krankzinnigheid, die heerst in de Tweede kamer, nog wat verder te benadrukken, hier verslag van feit dat ze besloten heeft in al haar wijsheid dat Mona Keijzer haar plannen om de bouw te bevorderen heeft tenietgedaan, met het besluit dat er toch verplicht nestkastjes en bijenhotels moeten worden aangebracht op nieuw te bouwen woningen onder het motto : ‘ liever 10.000 den daklozen in de hand dan een dooie vogel of bij in de lucht ” ( dit is Niet sarcastisch bedoeld )
Op X schreef ik de reactie : ‘Dit is waar de Tweede Kamer zich me bezighoudt: ‘nestkastjes’ en ‘bijenhotels ”, terwijl de wereld om hen heen letterlijk aan het instorten is. Zo’n bestuur is kenmerkend voor decadentie en verval. Kunt u zich al voorstellen hoe de geschiedenisboeken zullen verhalen over lucide bestuurders die nestkastjes en bijenhotels belangrijker vonden dan onderdak regelen voor hun onderdanen ?
Nou, dat hoeft u niet, want tegen die tijd zijn er geen geschiedenisboeken meer.
De Duitse regering is gevallen.
Bleek toch niet zo’n goed idee, dat sluiten van de kerncentrales zonder alternatief.
Het knettergekke globalistische weekoverzicht met Jeroen en Willen.
https://www.dfacto.nu/afleveringen/weekoverzicht-2024-49
Meteen ook maar week 50
https://www.dfacto.nu/afleveringen/weekoverzicht-2024-50
Trol, wanneer ga jij eens openheid van zaken geven over van welke psychische stoornissen je last hebt. Leuke huisvader, hahaha!
Knettergek? Dus je weet het wel Cornelia.
In ieder geval wel voor je te volgen want ze zijn in het Nederlands.
Johan, wie bedoel je?
@Bas 19 dec 2024 om 15:17 95%??? rendement
Bij elektrolyse wordt waterstofgas geproduceerd aan de hand van een chemische reactie die ontstaat wanneer elektriciteit met water reageert. Zo wordt water (H2O) gesplitst in waterstof (H2) en zuurstof (O). Hoeveel stroom nodig voor 1 kg waterstof? Een moderne elektrolyse-systeem heeft een efficiëntie van ongeveer 75%.
8 okt 2023
ANWB dient het belang van de autorijder dat is correct. Zij zijn geen klimaat wappie zoals de schrijver