In haar via Facebook gepushte advertentie stelt stroombedrijf Qurrent dat zij ‘de groenere wereld’ veroorzaken. Dat is een dubbele leugen. De wereld wordt aantoonbaar minder groen door aanleg van windfarms met asfaltwegen, extra transportlijnen en silicium-velden. En de wetenschappelijke literatuur toont dat onze CO2-emissie momenteel helpt om de aarde te vergroenen. Met uw aardgasstook zijn planten blij, dankzij het CO2-fertilisatie-effect.
Wie nu denkt- ja maar ho, je liegt- die bewijst: je leeft in een totalitaire marketing-samenleving waarin het tegendeel van je diepste geloof waar is. Qurrent is alleen goed voor Qurrent.
The proof of the pudding: de metingen
Om twee publicaties op basis van satellietwaarnemingen te tonen, waar ze op basis van de Leaf Area Index meten hoeveel groener/bruiner de begroeide delen van de wereld worden. Het gaat hier dus om de METINGEN, niet om wat ze schrijven om door alarmistische collegae nog geaccepteerd te blijven, opinies etc. Metingen.
- Donahue et al (2013) Impact of CO2 fertilization on maximum foliage cover across the globe’s warm, arid environments, Geophysical Research Letters:
Hieruit blijkt dat sinds 1980 het aandeel groen in woestijngebieden met 11 procent toenam. De auteurs schrijven dat toe aan het CO2-fertilisatie-effect.
Een andere publicatie:
- Zhu et al (2016) Greening the earth and it’s drivers, Nature Climate Change 6, 791–795 (2016)
Liefst 50 procent van het begroeide aard-oppervlak liet een vergroening gezien, terwijl op 8 procent verdorring optrad. En dan zijn er nog die karrenvrachten aan FACE-experimenten (Free Air Carbon Enrichment). En je kunt de paprikatelers van het Westland zelf bellen, die de CO2 van Shell in Pernis afnemen.
Geld bepaalt wat jij gelooft
Het ‘groen’ bij de milieubeweging is het letterlijke tegendeel van groen. Zoals wij al tot vervelens toe op deze site herhaalden. Maar iedereen gelooft die milieu-marketeers.
Hoe dat kan? Geld. Tegen 300 miljoen euro per jaar aan groen gedram van Greenpeace kan een blogje niet op. Of tegen 600 miljoen euro gedram per jaar van Wereld Natuur Fonds. De Raad van State-leden bij mijn rechtszaak van oktober 2014 waren lid van Wereld Natuur Fonds. Geen kans dat een zaak tegen Qurrent succes zou hebben. Onze rechterlijke macht is even gehersenspoeld door media, en meestal lid van de partij van Dominee Klimaat-Gremdaat: Jan Terlouw
Dus roepen die dan ‘de transitie naar duurzaam is nodig, voor 2050 moeten wij…’ Ook al is dat technisch onmogelijk en economische zelfmoord. Zie energieopwek.nl: momenteel bij schrijven (7:30) levert zonne-energie 0 procent vermogen. En de 3400 MW opgesteld vermogen windenergie die 332 miljoen euro subsidie per jaar kost? Die levert maar 100 MW, dat is dus een kleine 3 procent rendement.
- Windenergie levert nu een kwart procent van de benodigde energie in Nederland. Dat is geen mening maar meting. (‘oh, dan moeten we versneld verduurzamen’: je hoort het ze denken, de gehersenspoelden)
Je hoofd is verhuurd aan Corporate Inc
De werkelijkheid is gekocht, de ruimte tussen je oren is verhuurd aan Corporate Inc. Sommige van je dierbaarste ‘waarheden’ zijn aantoonbaar onwaar, je ingeplant door mensen die je via media manipuleren. Zoals Edward Bernays- Sigmund Freud zijn neef- al formuleerde in Propaganda (1928):
The conscious and intelligent manipulation of the organized habits and opinions of the masses is an important element in democratic society. Those who manipulate this unseen mechanism of society constitute an invisible government which is the true ruling power of our country. We are governed, our minds molded, our tastes formed, our ideas suggested, largely by men we have never heard of.
In een informatie-chaos gaan media af op autoriteiten af om te beoordelen wat waar is. Net als in de Middeleeuwen bij de priester, zien we nu hoe onze journalisten steeds bij ‘klimaatprofessor’ Pier op de koffie komen: vertel ons nog een leugentje over de zeespiegel, dat levert zulke mooie quotes. Een klimaathoogleraar zonder peer reviewed publicaties over klimaat….
Totalitaire marketing-samenleving
We zien opnieuw hoe wij in een bijna totalitaire samenleving zitten, waar propaganda en indoctrinatie bij de massa bepaalt wat ‘waar’ is, los van de waarneming in de echte wereld. Dat werkt door tot in de hoogste opgeleide regionen van de samenleving, zoals we bij Dominee Klimaat-Gremdaat Jan Terlouw (D66) zagen en partijgenoot Dijkgraaff die zich beter bij zijn snaartheorie kan houden.
Al mijn metroman-baby in-de-buidel-Facebookvrienden – zoals bekende natuurfotograaf Jan Vermeer- roemden Dominee Klimaat-Gremdaat Jan Terl0uw. Omdat die zich bezorgd toonde over zaken die hij nooit in de werkelijkheid heeft gezien, een beetje indruk maken op de linkse meisjes. De Klimaatcatastrofe, de mentale plaatjes die door marketing in het publieke hoofd zijn geplant.
Terwijl vooralsnog sprake is van klimaatveraangenaming ruimschoots binnen de natuurlijke variatie. En…Mensen houden van warmte, niet van koude.
Friendly Fascism
Dit zeggen levert je al morele afkeuring op ‘jij ontkenner, populist, seksit, racist, discriminatieslechtmensgrrr’. Door marketing is in Nederland een gedachtenpolitie actief die je op straffe van sociaal-economische excommunicatie in het gareel dwingt. Een soort Friendly Fascism.
In een door marketing geregeerd land is waarheid wat de partij vraagt. Stel je voor dat iedere advertentie die je ziet voorzien zou zijn van een Grote Broer. Of een Hamer en Sikkel.
Een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie heeft dan ook geen enkele zin. Want die marketingmeisjes met hun deeltijdverstand zijn net zo gehersenspoeld.
Die kijken je dan aan of je van een andere planeet komt. ‘Nou, dan heb ik zoiets van Duhhh, wat wil die man. oooh, dat is die huhu klimaatsssseeptikussss’. Want Qurrent is groen. Al 3 jaar achter op een rij de groenste volgens de Consumentenbond.
Duswelbeswel.
De paprika telers uit het Westland zouden subsidie moet krijgen
voor de opname van het co2 gas bij de teelt van hun groente.
Wind energie krijgt immers wel subsidie omdat dat co2 uitstoot
zou besparen.
Rijpke niet alleen dat co2 de laatste tijd zorgt voor een enorme vergroening wereldwijd is ook de groene stroom uit deze advertentie uiteraard een leugen.
Hier zie je ook hoe grijs de groene consumenten stroom werkelijk is.
http://climategate.nl/2016/01/23/hoe-objectief-is-de-consumentenbond-nog/
Als je een timmerman inhuurt om een huis te bouwen is het eerste dat hij vraagt: “Wat voor soort huis?”
Als je een journalist inhuurt om een artikel te schrijven is het eerste dat hij vraagt: “Wat wil je dat erin staat?”
Als je een wetenschapper inhuurt om een onderzoek te doen is het eerste dat hij vraagt: “Wat wil je dat eruit komt?”
Onze hele “werkelijkheid” is het krankzinnige resultaat van de corrumperende macht van geld, besteed door sociopatische grootgeldhouders.
Current vergroent de wereld wel degelijk: zij drukken met die windindustrie de EU-ETS emissierechtenprijs, waardoor kolenstook steeds aantrekkelijker wordt (ten koste van CO2-armer, maar duurder gas). Als bonus wordt naast de horizon hier, de lucht elders in de EU ook nog even extra vervuild.
De sponsors van Qurrent zijn de Nationale Postcode Loterij en stichting Doen.
Qurrent werkt samen met de Natuur en Milieufederaties ( lees Greenpeace en de SER). Als predators jagen de Federaties op natuur, recreatie en bosgebieden van oa Staatsbosbeheer om er windmolens neer te zetten.
“Windmolens kunnen de natuur en recreatie versterken”. Ze bedoelen hun eigen portemonnaie.
https://www.doen.nl/wat-we-doen/groen/duurzame-energie/qurrent.htm
Dus weet je het wel: http://www.greenpeace.nl/2016/Nieuwsberichten/Klimaat–Energie/Is-jouw-stroomleverancier-een-voorloper-of-een-vervuiler/?gclid=CjwKEAiA94nCBRDxismumrL83icSJAAeeETQaA0s1hqFUvwBaOo-Twd1xU7EcZgWmf_C94eULIorTBoCWzvw_wcB