Climategate Klimaat Wetenschapsjournalisten
Off topic linkdump
We zien dat veel bezoekers actief mee zoeken naar interessante links naar artikelen en video’s. Onder deze off topic kan iedereen droppen wat hij zij wil om de te delen met alle andere bezoekers. De auteurs van deze site zullen ook actief grazen tussen alle bijdragen en er hun voordeel bij doen bij het schrijven van hun artikelen.
Stichting Climategate is een initiatief van Marcel Crok, freelance wetenschapsjournalist, Hajo Smit, milieu deskundige, meteoroloog, journalist en voormalig klimaatonderzoeker, Rypke Zeilmaker, natuur- en wetenschapsjournalist en 40 andere auteurs. Onze hoofdredacteur is Hans Labohm en Theo Wolters heeft de leiding. Het begrip Climategate Klimaat raakte in december 2009 in zwang nadat duizenden e-mails en documenten waren gelekt of gehackt van de Climate Research Unit in Engeland. Een onderzoeksinstituut dat een cruciale rol speelt in het internationale klimaatonderzoek en dat de aangever is van het IPCC. De e-mails wekken de indruk dat een wereldwijd “Team” van invloedrijke klimaatonderzoekers gegevens gemanipuleerd heeft. Sceptici uit de wetenschappelijke literatuur weerde hun metingen en softwareprogramma’s niet wenste te delen met sceptici in weerwil van de verstrekkende Britse Freedom of Information Act. Kijk ook eens naar: De Groene Rekenkamer, Clintel, De Staat van het Klimaat en Energietransitie. Mocht u Climategate Klimaat (met ANBI status) een hart onder de riem willen steken kan dit via de knop doneren. U kan hier contact met ons opnemen.
Dat verhaal met die rampzalige CO2 blijkt totaal niet te kloppen: let op, dit moet je weten
Je hoeft je geen zorgen te maken over klimaatverandering, zegt emeritus hoogleraar Guus Berkhout in een filmpje op TikTok.
Het klimaatbeleid is niet gebaseerd op de werkelijkheid, maar op klimaatmodellen. Dat zijn computermodellen die het klimaat proberen na te bootsen, merkt hij op.
Ze zaten er allemaal totaal naast
Volgens die klimaatmodellen ziet de toekomst er angstaanjagend uit. Er is zelfs een doomsday clock die aangeeft dat we nog maar zes jaar hebben om het tij te keren. Doen we dat niet dan is het over 12 jaar met onze aarde gedaan.
“Allemaal de schuld van de mens: die stoot veel te veel CO2 uit. Maar die computermodellen doen zulke rampvoorspellingen al zo’n 50 jaar. En in die 50 jaar is nog nooit één voorspelling uitgekomen. Ik herhaal: ze zaten er allemaal totaal naast,” zegt Berkhout.
Kloppen voor geen meter
En dat verhaal met die rampzalige CO2 blijkt totaal niet te kloppen, benadrukt hij. Excellente wetenschappers, waaronder Nobelprijswinnaars, vertellen dat al jaren, maar burgers mogen de waarheid niet weten.
“Hier is mijn advies als ervaren geofysicus en KNAW-wetenschapper: laat je geen klimaatangst aanpraten. Klimaatmodellen kloppen voor geen meter.”
Lees meer met video:
https://www.ninefornews.nl/dat-verhaal-met-die-rampzalige-co2-blijkt-totaal-niet-te-kloppen-let-op-dit-moet-je-weten/
Wynia’s Week met artikel van Maarten van Andel: Gasverboden, stroomtekorten, torenhoge rekeningen: burgers betalen de prijs van falend klimaatbeleid
De belangrijkste les van het falende klimaatbeleid voor het nieuwe jaar is dat we weer moeten durven kiezen. Niet iedereen hoeft mee te praten en niet iedereen hoeft tevreden te worden gehouden. Effectief klimaat- en energiebeleid vergt duidelijke strategische keuzes, met een onderbouwde prioritering en volgorde van wat we nu, later en niet doen. Die onderbouwing moet inzichtelijk gebaseerd zijn op wetenschappelijke feiten, kwantitatieve analyses en een integrale visie. We moeten niet ‘alles’ willen doen, en zeker niet alles tegelijk. Die visieloze aanpak is een belangrijke oorzaak van het huidige falen.
Er bestaat niet zoiets als ‘de’ energietransitie. De huidige aanpak is ‘een’ energietransitie, zeker niet de enig mogelijke, en al helemaal niet de meest effectieve. De allesomvattende breedte met een veelheid van grote en kleine maatregelen is veel te complex en veel te duur. Dat maakt steeds meer mensen verward, opstandig, wanhopig of onverschillig. De baaierd van honderden klimaatmaatregelen heeft bovendien weinig samenhang. Dat leidt tot suboptimalisaties en zelfs tegenstrijdigheden. Een schrijnend voorbeeld daarvan is de structurele netcongestie waar we nog zeker tien jaar onder gaan lijden.
Onsamenhangend beleid en slechte prioritering.
Journalist Bram Vermeulen liet op 18 december op NPO 2 zien hoe je dat doet: in een confronterende aflevering van Frontlinie, getiteld ‘De groene illusie’, over de rampzalige mens- en milieuvernietiging door nikkelmijnbouw in Nieuw-Caledonië. Dat nikkel is nodig voor de elektrische auto’s waar we in de EU allemaal in moeten gaan rijden. Het feit dat daar aan de andere kant van de wereld natuur, cultuur en mensen voor worden vernietigd staat niet in de krant en ook niet op de Europese agenda. Net als in IJmuiden en Veldhoven worden de mensen om wie het gaat ondergeschikt gemaakt aan falend klimaatbeleid, in dit geval dat van elektrisch rijden. Het is het zoveelste schrijnende voorbeeld van onsamenhangend beleid, suboptimalisatie en slechte prioritering.
Laten we in 2025 stoppen met klimaatbeleid – en verslaggeving daarover – zonder gedegen inhoudelijke kennis. Politici hebben wel steeds meer vaardigheid om te overleven in de Haagse slangenkuil, maar steeds minder vaardigheid in de technisch inhoudelijke details van hun portefeuille. Dat zeg ik niet, dat zeggen die politici zelf. Ik kan het zien aan hun klimaat- en energiebeleid en aan hun communicatie daarover. Politici falen niet omdat ze dom zijn, maar omdat ze veel teveel met zichzelf en met elkaar bezig zijn in plaats van met de mensen die hen kiezen en betalen.
https://www.wyniasweek.nl/maarten-van-andel-gasverboden-stroomtekorten-torenhoge-rekeningen-burgers-betalen-de-prijs-van-falend-klimaatbeleid/
Chaos in Verenigde Staten door storm Blair: zwaarste sneeuwval en vrieskou in tien jaar
https://www.ad.nl/buitenland/chaos-in-verenigde-staten-door-storm-blair-zwaarste-sneeuwval-en-vrieskou-in-tien-jaar~ad955867/
Het nieuwe woord van 2025; “Laadpaallijmer”, nee, ik verzin dit niet. haha.
https://www.ad.nl/binnenland/laadpaal-lijmer-is-de-schrik-van-de-buurt-na-twintig-vernielingen-onhoudbare-situatie-voor-iedereen~a0422b8a/
Gratis te lezen via https://archive.ph/
Het laadpalen probleem; “Samen lossen we het op”. ┌( ͝° ͜ʖ͡°)=ε/̵͇̿̿/’̿’̿ ̿
ChatGPT over Black-outs en elektriciteit leveringszekerheid gevraagd.
ChatGTP weet de conclusie al…..het loopt fout…met de hernieuwbare energietransitie…
Vraagstelling:
Wanneer Black-outs en toenemende elektriciteit levering onzekerheid met percentuele verdere toename van weersafhankelijke hernieuwbare energiesystemen
ChatGPT antwoord:
De toenemende onzekerheid in de elektriciteitslevering, zoals black-outs, wordt vaak gekoppeld aan een groter aandeel van weersafhankelijke hernieuwbare energiebronnen (zoals wind- en zonne-energie) in het energienet.
De voorspelbaarheid en betrouwbaarheid van deze systemen kunnen namelijk variëren op basis van weersomstandigheden. Dit kan een aantal gevolgen hebben:
Variabiliteit van productie: Zonnepanelen produceren bijvoorbeeld minder energie op bewolkte dagen of tijdens de nacht, en windturbines kunnen stilvallen bij gebrek aan wind.
Dit verhoogt de onzekerheid in de energieproductie, vooral wanneer hernieuwbare bronnen het dominante deel van het energiemengsel vormen.
Oplossingen zoals opslag en netbalancering: Om de fluctuaties van hernieuwbare energie op te vangen, moeten er grotere capaciteiten voor energieopslag (zoals batterijen) en geavanceerdere netbalanceringssystemen komen. Dit helpt om het aanbod van elektriciteit te stabiliseren en black-outs te voorkomen.
Infrastructuur en flexibiliteit: In sommige gevallen wordt de onzekerheid verhoogd door onvoldoende netinfrastructuur om de nieuwe hernieuwbare energiebronnen effectief te integreren. Flexibiliteit in vraag (bijvoorbeeld vraagrespons) en de uitbreiding van netwerken zijn dus cruciaal om deze onzekerheid te beheren.
Percentuele toename hernieuwbare energie: De verdere toename van hernieuwbare energie in de energiemix kan de onzekerheid versterken als het percentage hernieuwbare energie groeit zonder gelijktijdige investeringen in opslag en flexibele energiebronnen.
De mate van de toename hangt sterk af van de technologische vooruitgang in opslagcapaciteit, netwerkverbindingen, en de snelheid waarmee de infrastructuur wordt aangepast om met deze groei om te gaan.
Samenvattend: de verdere toename van weersafhankelijke hernieuwbare energie kan de kans op black-outs verhogen zonder adequate maatregelen voor opslag, netbalancering, en infrastructuuraanpassing. De procentuele toename van hernieuwbare energie moet dus gepaard gaan met substantiële investeringen in flexibiliteit en robuuste netwerken.
ChatGTP :
Het maximale percentage hernieuwbare elektriciteit in een energienet zonder het risico op black-outs is afhankelijk van verschillende factoren, waaronder de stabiliteit van het energienetwerk, de mate van flexibiliteit van de opwekking, de opslagcapaciteit en de beschikbaarheid van snelle gas-elektriciteitscentrales.
Over het algemeen wordt aangenomen dat het aandeel hernieuwbare elektriciteit (zoals zonne-energie en windenergie) in een betrouwbaar energienet ongeveer **40% tot 60%** kan bedragen, afhankelijk van de omstandigheden. Dit percentage kan echter variëren afhankelijk van de specifieke situatie van het netwerk, de flexibiliteit van de infrastructuur en de mate van interconnectie met andere netwerken.
In een energienet met een hoog percentage hernieuwbare energie kunnen snelle gascentrales (zoals gasgestookte turbines) een belangrijke rol spelen in het stabiliseren van het netwerk door snel in te grijpen wanneer er fluctuaties zijn in de opwekking van hernieuwbare energie, bijvoorbeeld als er weinig zon of wind is. Tegelijkertijd is het belangrijk om de ontwikkeling van energieopslagtechnologieën (zoals batterijen en waterstof) en vraagsturing te versnellen, omdat deze helpen bij het balanceren van vraag en aanbod zonder dat er zware afhankelijkheid van fossiele brandstoffen is.
Het is ook belangrijk om te vermelden dat technologische innovaties, zoals smart grids en een bredere inzet van interconnecties met andere landen, de mogelijkheden om hernieuwbare energie in het netwerk te integreren verder kunnen vergroten.
ChatGTP ; gelooft nog steeds in de haalbaarheid / mogelijkheid van een wereldwijde 100% fossile ban en vervanging door ‘hernieuwbare’ energiesystemen met back-up systemen.
Vraagstelling:
Welke zijn de negatieve economische, sociaalmaatschappelijke en wereldvoorraden gevaren en risico’s van de Parijse , Europese en Nederlandse zich uitbreidende 100% fossiele ban en ‘hernieuwbare’ energietransitie en klimaatdoelstellingen? Zijn de ‘hernieuwbare’ energietransitie en klimaatdoelstellingen realistisch en nog haalbaar?
ChatGTP / AI: antwoord:
De overgang naar een 100% fossiele brandstofban en de implementatie van hernieuwbare energiebronnen zijn belangrijke stappen in de strijd tegen klimaatverandering, maar ze brengen ook verschillende uitdagingen en risico’s met zich mee. Hier zijn enkele van de negatieve economische, sociaalmaatschappelijke en wereldvoorraden gevaren en risico’s:
### Economische risico’s:
1. Kosten van transitie: De initiële investeringen in hernieuwbare energie-infrastructuur kunnen hoog zijn, wat druk kan uitoefenen op overheidsbudgetten en bedrijven.
2. Werkgelegenheid: Bepaalde sectoren, zoals de fossiele brandstofindustrie, kunnen banen verliezen, wat kan leiden tot economische onzekerheid voor werknemers in die sectoren.
3. Energieprijzen: De overgang kan leiden tot fluctuaties in energieprijzen, wat invloed kan hebben op de economie en consumenten.
### Sociaalmaatschappelijke risico’s:
1. Ongelijkheid: Niet iedereen heeft gelijke toegang tot de voordelen van hernieuwbare energie, wat kan leiden tot sociale ongelijkheid.
2. Verlies van gemeenschappen: Gemeenschappen die afhankelijk zijn van fossiele brandstoffen kunnen in de problemen komen, wat kan leiden tot sociale onrust.
3. Verandering in levensstijl: De noodzaak om energieverbruik te verminderen kan leiden tot veranderingen in levensstijl die niet voor iedereen haalbaar of acceptabel zijn.
### Wereldvoorraden risico’s:
1. Afhankelijkheid van grondstoffen: De productie van hernieuwbare energie vereist vaak zeldzame mineralen en metalen, wat kan leiden tot nieuwe afhankelijkheden en geopolitieke spanningen.
2. Milieu-impact: De winning van grondstoffen voor hernieuwbare technologieën kan ook milieuschade veroorzaken, zoals ontbossing of vervuiling.
### Realisme en haalbaarheid:
De hernieuwbare energietransitie en klimaatdoelstellingen zijn ambitieus, maar veel experts geloven dat ze haalbaar zijn met de juiste beleidsmaatregelen, investeringen en technologische innovaties. Het vereist echter een gezamenlijke inspanning van overheden, bedrijven en individuen om deze doelen te bereiken. De realisatie hangt ook af van de bereidheid om aanpassingen te maken en samen te werken op zowel lokaal als internationaal niveau.
Volgende ‘klimaat’- mislukking voor BMW?
Waterstof is uiterst zeldzaam in de wereld en “hernieuwbare’ waterstof is nog zeldzamer.
WATERSTOF….
Waarom is waterstof zo moeilijk te produceren?
Waterstof is niet beschikbaar in zijn moleculaire vorm en moet worden gescheiden van andere moleculen om te kunnen worden geoogst.
Waterstof is notoir moeilijk op te slaan en te transporteren, omdat de kleine moleculaire grootte ervoor zorgt dat het geen uitweg uit de opsluiting vindt.
BMW…..
BMW heeft aangekondigd dat het zich afkeert van elektrische voertuigen en stelt dat het de uitdagingen van waterstofmotortechnologie succesvol heeft aangepakt.
Het bedrijf maakte een aanzienlijke vooruitgang bekend in de ontwikkeling van waterstofbrandstofcellen, die het ziet als een duurzamer alternatief voor conventionele elektrische auto’s.
In tegenstelling tot elektrische voertuigen die afhankelijk zijn van grote batterijen, gebruiken waterstofmotoren lichtgewicht brandstofcellen, die sneller tanken en een groter bereik bieden. — met Wow Scenery.
BMW benadrukte ook de voordelen voor het milieu en benadrukte dat waterstofvoertuigen alleen waterdamp uitstoten, waardoor ze een veelbelovende oplossing zijn voor de toekomst van milieuvriendelijk transport.
https://hydrogen-central.com/bmw-says-goodbye-to-electric-cars-it-has-now-solved-the-problem-of-hydrogen-engines-mes/
Het weekoverzicht met de stand van zaken van onze corrupte regering, de grote roof, het baantjescarrousel, en de klimaatwaanzin.
Een aanrader.
https://www.dfacto.nu/afleveringen/weekoverzicht-2025-02
Even iets heel anders, een bericht over Musk op een MSM “technische” site….
Nu zie je goed hoe propaganda van de MSM werkt, sinds Musk zich met Twitter bemoeit en zich aan Trump verbindt staat er elke dag een negatief verhaal in de media. (De geijkte manier van de globalisten om af te rekenen met “vijanden van het systeem”.
Lees de reacties eens, allemaal MSM kneuzen, er is er niet één die Musk persoonlijk kent, alle “kennis” is uit de koppen van de MSM.
Als je goed analyseert zie je zelfs grote gelijkenis met de respondenten alhier, dezelfde Google, MSM, en nu ook ChatGPT berichten.
De man kan zelfs niets goed doen en ze zijn blij dat hij aangepakt wordt, waarom in hemelsnaam, wat precies dat hij fout?
Met andere woorden, welk nadeel ervaren jullie persoonlijk van zijn overname?
Voor mij is dit weglopen met die onzinnige MSM een no-go, ik kan gelukkig zelf de feiten afwegen en dan kom ik toch op een heel andere conclusie.
En het bijzondere is dat juist die conclusie breed in de media zou moeten staan…
Musk gaat samen met de rest van die regering vol inzetten op de digitalisering en die doet ons meer slecht dan goed.
De eerste 30 MILJARD DOLLAR voor DATACENTERS is al uitgegeven.
Wynia’s week Roelof Bouwman: GroenLinks in Nederland is op weg naar het einde – en in Duitsland weten ze waarom.
Anders dan de Groenen in Duitsland slaagde GroenLinks in Nederland er nooit in om meer dan 10 procent van de stemmen te vergaren en ook van regeringsdeelname is het nooit gekomen,
Anders dan de Groenen in Duitsland slaagde GroenLinks er nooit in om meer dan 10 procent van de stemmen te vergaren en ook van regeringsdeelname is het nooit gekomen. De partij wist niet te profiteren van de explosief groeiende populariteit van milieu- en klimaatthema’s en met het nieuwe groene thema ‘dierenwelzijn’ ging de partij van Marianne Thieme en Esther Ouwehand op de loop.
Ondanks zijn van Justin Trudeau afgekeken maniertjes en zijn van Barack Obama geleende teksten wist ook de aanvankelijk veelbelovende Jesse Klaver geen doorbraak te forceren. Bij de laatste zelfstandige verkiezingsdeelname – in 2021 – bleef GroenLinks onder zijn leiding steken op 5,2 procent.
De op stapel staande fusie tussen GroenLinks en de PvdA is vaak geïnterpreteerd als een smadelijke afgang voor vooral de Nederlandse sociaaldemocraten. En inderdaad, wat is er toch gebeurd met de machtige volkspartij van Willem Drees en Joop den Uyl, ooit goed voor meer dan vijftig zetels in de Tweede Kamer?
Maar ook voor GroenLinks is de fusie een pijnlijk fiasco. Zonder authentieke groene geboortepapieren zijn groene partijen ten dode opgeschreven. Aan Duitsers hoeven we dat gelukkig niet te vertellen.
https://www.wyniasweek.nl/roelof-bouwman-groenlinks-is-op-weg-naar-het-einde-en-in-duitsland-weten-ze-waarom/
https://www.ad.nl/economie/steeds-meer-burenruzies-over-verduurzaming-nieuwe-eigenaren-met-grote-plannen-zorgen-voor-onenigheid~a7590173/
Opmaat naar verplichting door de overheid?
Eerst een crisis veroorzaken als overheid, en daarna regulering, wetgeving, dwang en sancties….
Allemaal voor het grote goed van GL, PVDA, D66,VVD, PVV, SP, CU, CDA, NSC, BBB, Dierenpartij, Denk, Volt, SGP, en JANUS 21.
Allemaal dus? Oh, Nee, er is één partij die faliekant tegen alle globalistische plannen is.
Het FvD, waarom hoor je daar zo weinig over?
Vraag dat aan Baudet…. hij durft zelfs niet bij politiek bevriende Vandaag Inside aan te zitten. Zou hij moeten doen…..maar dan ook zijn flauwe kul wereldcomplotten achter zich laten.
EW Simon Rozendaal over EV’s en hun milieuschade: ‘Zijn elektrische auto’s echt zo goed voor het milieu?’
Rozendaal: Elektrische auto’s worden geprezen als milieuvriendelijk alternatief, maar dat beeld vertoont barsten.
De praktijk: De ‘groene’ revolutie laat wereldwijd diepe sporen na en brengt grote milieuschade met zich mee.
Een milieuactivist: ‘Koop geen elektrische auto. De groene revolutie is misschien een goede zaak als je alleen maar naar het eindresultaat kijkt, namelijk minder uitstoot dan met fossiele brandstoffen. Maar deze industrie vernietigt complete bergen en de biodiversiteit. We zullen onze eilanden verliezen en wij blijven achter met de gaten in onze bergen.’ De natuurschade en milieuvervuiling gingen zelfs een ingenieur van het mijnbedrijf te ver. ‘Elektrisch rijden? Nee, ik ben niet overtuigd. Als je echt het milieu wilt sparen, kun je beter gaan lopen.’
Ook zit er onder een (volledig) elektrische auto geen uitlaat. Maar die staat wel ergens anders, namelijk bij de fabrieken waar stroom wordt opgewekt. Uit hun schoorsteen komt fijnstof en stikstof plus CO2, dat geen echte luchtvervuiling is (planten groeien er beter door) maar omdat het medeoorzaak is van klimaatverandering wel zo wordt gezien.
Onder abonnement : https://www.ewmagazine.nl/opinie/opinie/2025/01/elektrische-autos-milieuschade-1444582/
De ‘groene’ waterstofexonomie gekte heeft weer een nieuwe stadium in hun reeds berekende oneconomische klimaatmitigatie gedreven ideologische wensdromen.
Het toverwoord is het zeldzame zilverwit overgangsmetaal ‘ruthenium‘ benodigd als katalysator voor ‘groene’ waterstofproductie.
Ruthenium is zeldzamer als platinum, het is residu bij het raffinageproces voor platinum.
‘Hoera’ voor ‘groene’ waterstof economie….
https://www.bright.nl/nieuws/1250571/nieuw-materiaal-maakt-effici-nter-waterstof-uit-ammoniak-belangrijke-vinding.html
Verbazing over optreden klimaatminister Hermans: ‘Je zal toch zo ontzettend incompetent en zo ontzettend dom zijn’
Tweede Kamerlid Lidewij de Vos, die Thierry Baudet tijdelijk vervangt, bracht tijdens haar eerste Kamerdebat klimaatminister Hermans (VVD) in het nauw. Het FVD-Kamerlid maakte meteen kennis met de Haagse spelletjes.
“Ongelooflijk. Minister Hermans komt niet verder dan slogans. Zij gaat totaal niet in op de vraag,” zag emeritus hoogleraar Paul Cliteur. Telegraaf-journalist Wierd Duk voegt eraan toe: “Tja, op de emotie spelen als je er niet uitkomt – Hermans gebruikt nog net geen ad hominem – is geen teken van kracht.” Hij vindt het optreden van De Vos uitstekend.
Lees verder:
https://www.ninefornews.nl/verbazing-over-optreden-klimaatminister-hermans-je-zal-toch-zo-ontzettend-incompetent-en-zo-ontzettend-dom-zijn/
RIVM sterfte cijfers en foutmarge.
Sinds dec 2023 geeft de RIVM sterftecijfers i.p.v. het CBS
Ze doen dat 9 dagen eerder dan vroeger het CBS, en gebruiken een “schattingsmodel”.
In 20,8 % van de weken was de foutcorrectie na 1 week meer dan 6% t.o.v eerste melding
In 54,7 % van de weken was de foutcorrectie na 1 week meer dan 3% t.o.v eerste melding
In 82,1 % van de weken was de foutcorrectie na 1 week meer dan 1% t.o.v eerste melding
Kortom, het RIVM is bijzonder onbetrouwbaar in haar eerste cijfer en ook bijzonder onbetrouwbaar in haar eerste analyse of de sterfte verhoogd was of niet.
7 dagen na de eerste rapportage was er slecht 2 keer een foutcorrectie van meer dan 1% tot het “eindcijfer” nodig.
Hun “schattingsmodel” bij eerste melding is een ondermijning van het vertrouwen in het RIVM.
Stop met die onzin om 9 dagen sneller te rapporteren dan vroeger het CBS deed.
Ze doen er alles aan om de oversterfte door het corona vaccin onder de pet te houden.
Daarbij is het erg handig om vroeger te komen en belangrijke data niet mee te nemen.
Normaals een voorbeeld van de onzin door het RIVM in haar publicaties en analyse.
In de week van 6 jan 2025 gaf het RIVM een sterftecijfer en oordeel:
0-65 529 —- Sterk verhoogd. (115 boven de Norm van 414, dus +27,7%)
Vandaag een week later voor diezelfde week van 6 jan 2025:
0-65 428—– Niet verhoogd. (14 boven de Norm van 414 dus + 3,3% i.p.v. +27,7%)
Bij een “echte” epidemie is het RIVM dus extreem onbetrouwbaar met haar eerste sterftecijfers en analyses.
FvD de enige partij tegen het globalisme met een uitstekende uitzending van Forum Inside.
Wat gebeurd er met ons geld?
Vrede in Oekraïne.
Goud.
https://www.youtube.com/watch?v=fJXZYogssL0
Tis toch wat…. :-) hahahaha
Schaamte bij Tesla-rijders door gedrag Elon Musk: 3 op de 10 eigenaren willen van hun auto af
https://eenvandaag.avrotros.nl/panels/opiniepanel/alle-uitslagen/item/schaamte-bij-tesla-rijders-door-gedrag-elon-musk-3-op-de-10-eigenaren-willen-van-hun-auto-af/
Full List of Donald Trump’s Executive Orders Signed in First Week
Volledige lijst van Trump’s eerste week met ‘100 decreten’:
Donald Trump tekende maandag een stortvloed aan uitvoerende bevelen en andere presidentiële acties, waarmee hij een campagnebelofte nakwam om een omvangrijke conservatieve agenda uit te voeren bij zijn terugkeer in het Witte Huis.
De president trok zich onder andere terug uit het historische Akkoord van Parijs, herriep 78 uitvoerende maatregelen uit het Biden-tijdperk en voerde een federale aannamestop in.
Hij ondertekende ook verschillende uitvoerende bevelen met betrekking tot immigratie, gaf bevelen uit om diversiteit, gelijkheid en inclusie-inspanningen te beperken, kondigde aankomende tarieven aan voor Canada en Mexico en verleende gratie aan meer dan 1.500 mensen die waren veroordeeld voor misdaden in verband met de dodelijke rellen in het Capitool op 6 januari 2021.
Trump tekende zijn eerste paar uitvoerende bevelen vóór de inauguratielunch op maandagmiddag. De bevelen benoemden tientallen ambtenaren op kabinetsniveau en waarnemend ambtenaren in de hele overheid, in afwachting van de bevestiging door de Senaat van Trumps kabinetsnominaties. Ambtenaren die via uitvoerende bevelen in waarnemende hoedanigheden werden benoemd, zijn onder meer:
* James McHenry als waarnemend procureur-generaal.
* Robert Salesses als waarnemend minister van Defensie. Dorothy Fink als waarnemend minister van Volksgezondheid en Human Services.
* Benjamine Huffman als waarnemend minister van Binnenlandse Veiligheid.
* Mark Averill als waarnemend minister van Defensie.
* Tom Sylvester als waarnemend CIA-directeur.
* Mark Uyeda als waarnemend voorzitter van de Securities and Exchange Commission.
* Andrew Ferguson als voorzitter van de Federal Trade Commission.
* Trump-functionarissen sloten ook onmiddellijk een Customs and Border Protection-app uit het Biden-tijdperk, waarmee migranten een aanvraag konden indienen om legaal de VS binnen te komen door asiel aan te vragen.
Trump ondertekende een aantal andere uitvoerende maatregelen in de Capital One Arena in Washington, D.C., waar hij in de late namiddag zijn aanhangers toesprak. De maatregelen die hij ondertekende, omvatten:
* De intrekking van 78 uitvoerende bevelen, maatregelen en memoranda uit het Biden-tijdperk.
* Een regelgevende bevriezing die bureaucraten ervan weerhoudt om meer voorschriften uit te vaardigen totdat “we volledige controle hebben” over de overheid.
* Een bevriezing van alle federale aanwervingen, behalve in het leger en een aantal andere uitgesloten categorieën.
* Een vereiste dat federale werknemers terugkeren naar fulltime, persoonlijk werk. Agentschappen opdracht geven om de ‘crisis’ van de kosten van levensonderhoud van Amerikanen aan te pakken.
* Zich terugtrekken uit het Klimaatakkoord van Parijs en de Verenigde Naties informeren over de terugtrekking van de VS uit het historische klimaatverdrag.
* Een richtlijn aan de federale overheid om ‘het herstel van de vrijheid van meningsuiting te bevelen en overheidscensuur van de vrijheid van meningsuiting in de toekomst te voorkomen.’
* Een richtlijn aan de federale overheid om ‘een einde te maken aan de bewapening van de overheid tegen de politieke tegenstanders van de vorige regering, zoals we hebben gezien.’
* Trump ging vervolgens naar het Witte Huis, waar een van de eerste dingen die hij deed, het verlenen van gratie was aan meer dan 1.500 mensen die waren veroordeeld in verband met de dodelijke rellen op het Capitool op 6 januari 2021.
Veel van Trumps campagnebeloften kunnen mogelijk worden uitgevoerd door middel van een uitvoerend bevel, maar andere zullen de steun van het Congres vereisen.
https://www.newsweek.com/donald-trump-executive-orders-list-president-signed-2016864
het verlenen van gratie was aan meer dan 1.500 mensen die waren veroordeeld in verband met de dodelijke rellen op het Capitool op 6 januari 2021.
Mag ik even een teiltje….
Wat een tendentieus stuk, precies om dit soort riool journalistiek ben ik 15 jaar geleden gestopt met de MSM.
Het is allemaal bullshit. Kijk gewoon ZELF naar de feiten zoals ze zich aandienen en laat die stukjesschrijvers gewoon links liggen.
Al 15 jaar ? Volhardend in stupiditeit dus….je leest dus alleen je eigen incestueuze club krantjes en weet dus de helft minder dan je ideologische tegenstanders die jouw club krantjes ook lezen. Dom…dom…dom
Enschede, de volgende emissie loze binnenstad van ons land.
Tot zover het stoppen van de klimaatwaanzin.
1 juli mag je alleen nog met de bakfiets het centrum in.
Welkom bij Agenda 2030!
https://www.ninefornews.nl/binnenstad-enschede-vanaf-1-juli-zero-emissiezone-en-zoveel-uitstoot-scheelt-dat-per-jaar-schrik-niet/
Ik zie het niet, jullie wel?
De enige en laatste Europese staat en post-communistische langtijds strategische vriend van Putin’s Rusland, dat is Servië, heeft alle Sovjet-periode relaties met Kremlin verbroken en alle Russische ‘verouderde’ wapensystemen inkopen gestopt en koopt nu ‘state of the art’ wapensystemen van Israël.
https://carnegieendowment.org/russia-eurasia/politika/2022/06/last-friend-in-europe-how-far-will-russia-go-to-preserve-its-alliance-with-serbia?lang=en
https://www.youtube.com/watch?v=dAnTfS7KIGg
Trump dreigt met sancties als Poetin geen deal sluit met Oekraïne.
https://www.ad.nl/buitenland/trump-dreigt-met-sancties-als-poetin-geen-deal-sluit-met-oekraine-rusland-wil-dat-kwaadaardig-beleid-stopt~a918784b/
Would love to constantly get updated great site! .
Huidige energietransitie is mislukt en moet plaatsmaken voor een effectievere en goedkopere………
Donald Trump is wellicht om die reden direct op zijn eerste dag als president uit het Klimaatakkoord van Parijs gestapt. Ik vraag me wel af of dat verstandig is. Ik ben zeer kritisch op het Klimaatakkoord van Parijs, en acht het onrealistisch en onhaalbaar. Daar komt bij dat de huidige energietransitie veel meer schade veroorzaakt dan tegengaat.
https://www.wyniasweek.nl/maarten-van-andel-huidige-energietransitie-is-mislukt-en-moet-plaatsmaken-voor-een-effectievere-en-goedkopere/
Sowieso moet de huidige stikstofnorm verhoogd naar de buurlandse Duitse stikstofnorm, die 4000 maal ruimer is zoals Arnout Jaspers heeft berekend.
Echter er zijn ook suggesties om ‘meteen’ het bouwen van het slot te halen zonder de voedselproducerende boerenstand in Nederland te willen vernietigen conform de politieke dwang vanuit vorige VVD-D66-CDA-PvdA-GL-PvdD samenspanning.
Ik ontving in mijn memail box van Ing. Ap J.H.G. Cloosterman: ‘De bouwblokkade door de huidige stikstofnorm……. mogelijke oplossingen / suggesties…’
Om de uitstoot van stikstofoxiden te verminderen en dus uit de impasse van de stikstofproblematiek te komen heb ik (= Cloosterman) de volgende suggesties: Mogelijk zijn er enkele direct toepasbaar.
► Stoppen met vuurwerk.
► Vrachtverkeer, evenals in Duitsland, op zondag verbieden.
► Eens per maand een autovrije zondag.
► Vrachtauto’s, tankwagens en bussen: motoren omzetten op waterstof of elektrische aandrijving.
► Vrachtwagens op diesel in steden verbieden.
► Woningbouw: prefab fabricage. De werkzaamheden vinden plaats in een fabriekshal met elektrische apparatuur.
► Aanschaf van grote auto’s ontmoedigen. Aanschaf van kleinere auto’s voor woon-werkverkeer promoten (bijv. door belastingvermindering).
► Op alle snelwegen door natuurgebied een max. snelheid van 100 km/h.
► Woon-werkverkeer bij voorkeur met de (elektrische) fiets (vergoeding).
► Op de snelwegen één rijstrook voor vrachtverkeer en dus voor vrachtverkeer een inhaalverbod tussen 7 en 10 uur en tussen 16 en 19 uur. Het inhalen door vrachtwagens leidt tot oponthoud en is dikwijls het begin van files.
► Het vervoer van vracht voor grote afstanden per trein of schip (grotere lading!) promoten.
► Ervoor zorgen, dat mensen dichter bij hun werk gaan wonen door het verstrekken van een verhuiskostenvergoeding en de reiskosten vergoeding tot max. 20 km te beperken.
► Openbaar vervoer sterk uitbreiden en zorgen dat meer mensen er meer gebruik van gaan maken.
► Invoering van een vierdaagse werkweek van 9 uur per dag. Uiteraard geldt dit alleen voor bedrijven, die zich dit qua productie en werkzaamheden kunnen permitteren. Dat leidt tot minder autoverkeer.
► Een programma ontwikkelen om de brandstof “zware stookolie” voor grote zeeschepen om te zetten naar brandstofcellen met waterstof of kernenergie.