Climategate Klimaat Wetenschapsjournalisten
Off topic linkdump
We zien dat veel bezoekers actief mee zoeken naar interessante links naar artikelen en video’s. Onder deze off topic kan iedereen droppen wat hij zij wil om de te delen met alle andere bezoekers. De auteurs van deze site zullen ook actief grazen tussen alle bijdragen en er hun voordeel bij doen bij het schrijven van hun artikelen.
Stichting Climategate is een initiatief van Marcel Crok, freelance wetenschapsjournalist, Hajo Smit, milieu deskundige, meteoroloog, journalist en voormalig klimaatonderzoeker, Rypke Zeilmaker, natuur- en wetenschapsjournalist en 40 andere auteurs. Onze hoofdredacteur is Hans Labohm en Theo Wolters heeft de leiding. Het begrip Climategate Klimaat raakte in december 2009 in zwang nadat duizenden e-mails en documenten waren gelekt of gehackt van de Climate Research Unit in Engeland. Een onderzoeksinstituut dat een cruciale rol speelt in het internationale klimaatonderzoek en dat de aangever is van het IPCC. De e-mails wekken de indruk dat een wereldwijd “Team” van invloedrijke klimaatonderzoekers gegevens gemanipuleerd heeft. Sceptici uit de wetenschappelijke literatuur weerde hun metingen en softwareprogramma’s niet wenste te delen met sceptici in weerwil van de verstrekkende Britse Freedom of Information Act. Kijk ook eens naar: De Groene Rekenkamer, Clintel, De Staat van het Klimaat en Energietransitie. Mocht u Climategate Klimaat (met ANBI status) een hart onder de riem willen steken kan dit via de knop doneren. U kan hier contact met ons opnemen.
Agenda 2030 het rode boekje van de globalisten bestaat enkel uit liegen, bedriegen, verdraaien en het afdwingen van ̶e̶e̶n̶ ̶c̶u̶l̶t̶,̶ ̶e̶e̶n̶ ̶s̶e̶k̶t̶e̶ het geloof in een “mooiere betere” wereld, uiteraard bestuurd door een ongekozen global elite.
Steeds meer komt er naar buiten nu China de klimaatwaanzin-handdoek al in de ring heeft gegooid verschijnen er met enige regelmaat feiten die voor de globalistische propagandakanalen verborgen moeten blijven.
https://t.me/truthned/9515
Een wel heel bijzondere verslaggeving van een XR demonstratie, zo bijzonder dat ik hem graag met jullie wil delen, ik ben meteen geabonneerd op het kanaal!!!
https://youtu.be/Nl97Tds9_ls
RED III greenhouse gas balance methodology: an important element of the IPCC rules is missing
When trees are harvested, this reduces the CO2 sink capacity of the forest area concerned. In other words, less carbon is bound. If this fact is taken into account in the greenhouse gas (GHG) balance of wood harvested from forests and used to produce energy, such wood does not deliver any GHG reduction compared to fossil fuels.
https://blog.oeko.de/red-iii-greenhouse-gas-balance-methodology-an-important-element-of-the-ipcc-rules-is-missing/
Dingen waar je mensen met een elektrische auto nooit over hoort.
Accu vervangen kost een godsvermogen
In de winter is je bereik maar 45% van op de folder
Vergeet het maar een aanhanger te trekken.
De airco en elektronica snoept 20% van je bereik
Snel laden schaadt de levensduur van je accu.
Tweede handse restwaarde van EV’s is lager dan EV-positivo’s je willen doen geloven.
https://www.want.nl/5-mensen-elektrische-auto-nooit-horen/
“Nuclear thus remains the dispatchable low-carbon technology with the lowest expected costs in 2025. Only large hydro reservoirs can provide a similar contribution at comparable costs but remain highly dependent on the natural endowments of individual countries. Compared to fossil fuel-based generation, nuclear plants are expected to be more affordable than coal-fired plants. While gas-based combined-cycle gas turbines (CCGTs) are competitive in some regions, their LCOE very much depend on the prices for natural gas and carbon emissions in individual regions. Electricity produced from nuclear long-term operation (LTO) by lifetime extension is highly competitive and remains not only the least cost option for low-carbon generation – when compared to building new power plants – but for all power generation across the board.”
https://www.iea.org/reports/projected-costs-of-generating-electricity-2020
en voor de broodnodige nuance:
“n particular, this report shows that onshore wind is expected to have, on average, the lowest levelised costs of electricity generation in 2025. Although costs vary strongly from country to country, this is true for a majority of countries (10 out of 14). Also solar PV, if deployed at large scales and under favourable climatic conditions, can be very cost competitive. Offshore wind is experiencing a major cost decrease compared to the previous edition. Whereas five years ago, the median LCOE still exceeded USD 150/MWh, it is now significantly below USD 100/MWh and therefore in a competitive range. Both hydro technologies analyses (run of river and reservoir) can provide competitive alternatives where suitable sites exist, but costs remain very site-specific. The result of IEA’s value adjusted LCOE (VALCOE) metric show however, that the system value of variable renewables such as wind and solar decreases as their share in the power supply increases.”
It presents the plant-level costs of generating electricity for both baseload electricity generated from fossil fuel and nuclear power stations, and a range of renewable generation – including variable sources such as wind and solar.
Nuclear=baseload
Wind en zon =geen baseload
Nieuwe CEO van SHELL overweegt verkoop van duurzame tak. Winstgevendheid en toewijding zijn aandachtspunten / afwegingen.
https://www.bnr.nl/nieuws/duurzaamheid/10520821/als-shell-de-duurzame-energie-tak-verkoopt-zetten-ze-hun-toekomst-op-het-spel
De laatste jaren stond bij Unilever een wereldverbeteraar aan het roer, nu is er een nieuwe CEO een realist, Hein Schumacher, die moet de slag tegen een dreigende vijandige overname winnen.
De klimaatbevlogen vorige CEO van Unilever, Paul Polman is dus weg, hij liet een verwaarloosd en zieltogend Unilever achter.
Hein Schumacher: ‘Achterstand inlopen op de concurrentie is nu belangrijker’.
https://www.ad.nl/economie/ooit-stond-bij-unilever-een-wereldverbeteraar-aan-het-roer-nu-is-er-een-realist~a028d7b6/
Bij Shell het zelfde: Marjan van Loon CEO is weg.
Nieuwe CEO van SHELL overweegt verkoop van duurzame tak. Winstgevendheid en toewijding zijn aandachtspunten / afwegingen.
https://www.bnr.nl/nieuws/duurzaamheid/10520821/als-shell-de-duurzame-energie-tak-verkoopt-zetten-ze-hun-toekomst-op-het-spel
Klimaatbevlogenen als CEO benoemen blijkt toch niet altijd zo’n succesvol idee.
Vandebron ontwaakt uit groene sprookje:
https://www.telegraaf.nl/financieel/1569737799/eigenaar-zonnepanelen-krijgt-minder-voordeel-bij-vandebron
Elektrische auto’s toch niet de oorzaak van brand op schip Fremantle Highway, Sterker nog, ze waren allemaal nog in tact.
https://sasatimes.com/first-inspection-after-the-fremantle-highway-fleet-fire-electric-vehicles-in-good-condition-there-was-no-fire-there/
Te verwachten deze debubking reactie.
Het was hoogst waarschijnlijk zelfontbrandende diesel of aangestoken door een werknemer in dienst van een fossiele organisatie?
Zullen we maar het verdere onderzoek afwachten naar de verbrande./ gesmolyen EV’s op de dek waar de brand ontstond?
Automotive-online.nl (15-08-2023):
“Vorige week zei directeur Richard Janssen van bergingsbedrijf Smit’s Salvage, dochteronderneming van Boskalis, in het NOS Radio 1 Journaal dat uit een visuele inspectie is gebleken dat de auto’s uit de onderste dekken in een redelijk normale staat verkeren. Ook liet Boskalis-topman Peter Berdowski weten dat de helft daarvan elektrisch zijn.
Doordat hier mogelijk ook hybride auto’s onder vallen, is niet uit te sluiten dat er ook op de bovenste dekken elektrische of hybride auto’s stonden. De auto’s die daar stonden zijn versmolten met de dekken.”
Electrive.com (14-08-2023):
“It wasn’t an EV that caused the ‘Fremantle Highway’ to catch fire. Even though the cause of the fire is still unknown, the EV theory no longer holds up after the freighter was inspected. The lower four of the twelve decks are essentially undamaged, and about 1,000 cars, including the 498 electric ones, are in good condition. This is according to the chief of salvage company Royal Boskalis Westminster NV, Peter Berdowski.
According to the head of the salvage company, the four uppermost decks, on which there were no electric cars, are so damaged that it is hard to walk on them and that the vehicles there (again, no EVs!) are literally fused to the ground.”
Tja…
Een wanneer gaat de Visionajr wat vinden van de prijsverhogingen voor bezitters van zonnepanelen?
De waarheid komt nooit meer boven, we krijgen gewoon het gewenste narratief te horen.
Robert Jensen duidt de klimaatangst, natuurlijk weten jullie dit allemaal al, desondanks kan het geen kwaad te kijken om te controleren of je nog wel in het juiste narratief zit. :) (en het is véél breder dan het klimaat alleen)
https://jensen.nl/iedereen-ziet-het-nu-de-jensen-show-582/
Thierry bij The Duran!!
FVD-partijleider Baudet onthult hoe ‘klimaatwetenschap’ werkt in de praktijk.
Het door de media geprezen IPCC is niet geïnteresseerd in het klimaat, noch in alle complexe factoren die ermee samenhangen. Het VN-orgaan focust nadrukkelijk alleen op de invloed van de mens.
Vanuit deze tunnelvisie komen de rapporten tot stand die de basis vormen voor het desastreuze klimaatbeleid.
https://youtu.be/cFlNITXYPII
Het stikstofprobleem is een veelkoppig monster,’ zo schrijven Wageningse onderzoekers op de WUR-webpagina dossier stikstof. Uit dit dossier blijkt dat het de wetenschappers van de voormalige Landbouwuniversiteit ontgaat dat het een verzonnen monster is, een monster van Frankenstein, een monster dat geschapen is door wetten en het vastleggen van extreem lage grenswaarden voor de maximaal toegestane uitstoot van stikstof. Wanneer burgers hun bezorgdheid uiten over de strenge maatregelen, soms in felle bewoordingen en luidruchtige protesten, beroepen politici zich op overmacht. Immers, zij zijn door EU-wetten – ‘richtlijnen’ genoemd – en rechterlijke uitspraken met handen en voeten gebonden, zo stellen zij. Ze vermelden er niet bij dat zijzelf hebben ingestemd met de gewraakte EU-richtlijnen en dat de uitspraken van rechters gebaseerd zijn op door henzelf gemaakte wetten. Als politici zijn zij bij machte om wetten en grenswaarden – kritische depositiewaarden (KDW’s) genoemd – te veranderen. Dat er sprake zou zijn van overmacht is boerenbedrog nummer één.
https://gezondverstand.eu/2023/08/17/het-boerenbedrog-van-het-stikstofmonster/
Gebruik elektrische auto nog jarenlang duurder dan benzinebak
https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5402435/elektrische-autos-duurder-benzine-middenklassers
Sommigen dirven dus wél een beetje door te rekenen…
https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5402435/elektrische-autos-duurder-benzine-middenklassers
Thierry Baudet in The Ron Paul Liberty Report.
https://rumble.com/v3a2cd7-the-covid-conspiracy-with-guest-thierry-baudet.html
The joke of the idea of electric trucks
https://www.youtube.com/shorts/Qw071UZMWHg?feature=share
Wie stopt deze zinloze ‘hernieuwbare’-‘klimaat’-EV’s-milieuvervuiling in Nederland?
Volgens de ‘ElaadNL-Outlook’ is het de verwachting dat we in 2030 1,8 miljoen laadpunten nodig hebben.
Nu hebben we in Nederland ‘succesvol’ de 500.000 laadpunten gepasseerd.
https://overmorgen.nl/nieuws/bekijk-de-nieuwe-benchmark-openbaar-laden-van-over-morgen/
In 2026 gaan EV’s in Nederland wegenbelasting betalen op basis van het gewicht van de auto.
Eigenaren van zware elektrische auto’s moeten gewoon gaan betalen. Op dit moment zijn EV’s vrijgesteld van wegenbelasting, maar dat is over minder dan twee jaar voorbij.
Vanaf 2025 gaan bestuurders van elektrische auto’s wegenbelasting betalen. In het eerste jaar krijgen ze nog 75 procent korting, maar in 2026 moeten ze de volle mep betalen. Vier jaar lang, want in 2030 gaan we weer met z’n alle rekeningrijden. In deze vier jaar moet je – heel grof gerekend – als EV-rijder rekening houden met in totaal zo’n 4.000 euro aan wegenbelasting.
https://topgear.nl/autonieuws/wegenbelasting-voor-een-elektrische-auto-worden-in-2026/
Verkoop je EV voordat iedereen het door krijgt en de 2e hands prijzen van EV’s van de klif gaan vallen …..
De overheid heeft het uitgerekend en komt tot de conclusie dat de elektrische auto nog jarenlang onbetaalbaar zal zijn voor de gewone Nederlander.
Het leek even zo mooi. Een nieuwe elektrische auto voor de deur hebben en lekker goedkoop kilometers maken omdat de elektriciteit zo goedkoop is. Het was misschien even wat minder duur maar dat duurde niet lang. Elektrische auto’s zijn namelijk gemiddeld honderden euro’s per jaar duurder dan benzineauto’s. Nu, maar ook de komende jaren. Zo’n benzineauto is dus zo gek nog niet!
https://www.autoblog.nl/nieuws/overheid-rekent-uit-elektrische-auto-nog-jarenlang-onbetaalbaar-3534989
Fossiele brandstof wordt begin 2024 zo’n 0,40 € cent duurder in Nederland dan onze buurlanden. Reden is de accijnsverhoging door de overheid in ‘klimaat-transitie’.
De 90% van de autobezitters in Nederland wordt naar een een super milieuvervuilende EV toe gejaagd die per jaar nu nog zo’n 4000,= € duurder is dan een fossiel aangedreven auto, maar daarom moet de liter prijs van fossiel het komende jaar 2024 met 50% omhoog,
De vraag is of het aanstaande kabinet deze ‘klimaat-transitie’ onzin blijft voortzetten tegen de zin van 80% van de kiezers.
https://www.ad.nl/buitenland/benzine-wordt-fors-duurder-in-nederland-verschil-met-belgie-en-duitsland-enorm~aa90db44/
Een compilatie van onze nieuwe “leider”. https://twitter.com/i/status/1694077300260614414
Data on the German retreat from nuclear energy tell a cautionary tale
“To produce one unit of electricity, Germany emits about 8.5 times more carbon dioxide than Sweden and about 4.5 times more than France. And those figures were from 2022 when Germany’s last three nuclear plants were still contributing around 6 percent of its power.”
“Few countries in Europe or North America depend as heavily on coal, which supplies roughly one-third of Germany’s electricity. That’s about twice the average in the European Union.”
“Germany is also set to be one of the last countries in Europe to rid itself of coal”
https://www.washingtonpost.com/opinions/2023/05/10/germany-end-nuclear-cost-climate-health/
The Hidden Cost of Solar Energy
“In this case, it would not be surprising if the huge volume of used panels waiting for expensive end-of-life processing, combined with the lack of revenues from material recovery, as well as the inadequate visible recycling fees all lead to a massive shortage of funds to cover the recycling costs of solar panel waste. Furthermore, a number of PV producers may have left the market, leaving the remaining companies to carry the cost burden. Under this scenario, the levelised cost of solar energy could be up to four times higher than what is projected. This could even jeopardise the cost-competitiveness of solar technology.”
https://knowledge.insead.edu/responsibility/hidden-cost-solar-energy
Frans Timmermans over Europese Biomassa, dat is duurzame biomassa, van takken die van bomen zijn afgevallen….
https://t.me/vmHumor/133290
“Heeft Nederland met haar enorme potentie aan windparken op zee een verdienmodel Noordzee in handen, vraagt Martien Visser zich af. Nou, vergeet het maar, stelt hij. “Onder het huidige gesternte is het een stevig verliesmodel voor Nederland.”
“Nu hoor ik u al denken, maar de windparken op de Noordzee maken toch winst? Het betreft echter louter buitenlandse ondernemingen, dus dat geld gaat, na aftrek van winstbelasting, naar het buitenland. Waarbij aangetekend dat die winst mede wordt behaald dankzij de Nederlandse subsidies”
http://mail.energiepodium.nl/artikel/verdienmodel-noordzee
Agenda 2030 in progress
https://www.naturalnews.com/2023-08-22-14-us-cities-ban-meat-dairy-cars.html
New documentary ‘proves’ building offshore wind farms does kill whales
By Michael Shellenberger
“Thrown To The Wind” exposes the reality that the U.S. government agencies and the scientists who work for them either haven’t done the basic mapping and acoustic research to back up their claims, have done the research badly, or found what we found and are covering it up.
Given the evidence presented in “Thrown To The Wind,” it’s clear that the American people and our representatives cannot trust NOAA and the Bureau of Ocean Energy Management (BOEM), the two government agencies that, for years, have repeatedly betrayed the public’s trust in service to powerful industrial interests.
https://nypost.com/2023/08/26/new-documentary-proves-that-offshore-windfarms-kill-whales/
Since 2010, the Climate Policy Initiative (CPI) has been publishing annual Global Landscape of Climate Finance reports. According to these reports, US$3660 billion has been spent on global climate change projects over the period 2011–2018. Fifty-five percent of this expenditure has gone to wind and solar energy. According to world energy reports, the contribution of wind and solar to world energy consumption has increased from 0.5% to 3% over this period.”
https://www.mdpi.com/1996-1073/13/18/4839/htm
Jarenlang heeft de Amerikaanse regering volgehouden dat de toename van walvissterfte voor de Amerikaanse oostkust geen verband houdt met het heien en andere activiteiten van de windindustrie op zee.
De toename van sterfte onder walvisachtigen en dolfijnen voor de oostkust van de Verenigde Staten sinds 2016 is niet te wijten aan de bouw van grote industriële windturbines, zeggen Amerikaanse overheidsfunctionarissen. Hun wetenschappers hebben het onderzoek gedaan, zeggen ze, om te bewijzen dat alles wat de walvissen doodt, volledig losstaat van de windindustrie.
Maar nu laat de nieuwe documentaire, “Thrown To The Wind“, van regisseur en producent Jonah Markowitz zien dat deze Amerikaanse overheidsfunctionarissen hebben gelogen.
https://visserij.nl/2023/08/28/nieuwe-documentaire-toont-dat-bouw-van-offshore-windparken-walvissen-doodt/
Onenigheid en ideologische stammenstrijd in de Milieubeweging:
Jongeren eisen dat Greenpeace verzet tegen kernenergie bij het Europese Hof staakt!
“Greenpeace zit vast in het verleden en vecht tegen schone, CO2-vrije kernenergie, terwijl de wereld letterlijk in brand staat. We moeten alle beschikbare middelen gebruiken om klimaatverandering aan te pakken. Ik ben het zat om te moeten vechten tegen mijn mede-milieuactivisten over kernenergie, terwijl we zouden moeten vechten tegen fossiele brandstoffen.”
https://www.replanet.ngo/nl/deargreenpeace
Thierry Baudet legt op eenvoudige wijze ons belastingstelsel uit.
https://www.youtube.com/shorts/AtAUmYj-iDo
Pleidooi voor een ‘klimaat’-dictatuur ……auto wordt voorbehouden aan ideologisch geselecteerden en geprivileerden.
REGERINGSADVISEUR Jan Willem Erisman, voorzitter van de nieuwe Wetenschapelijke Klimaatraad.
Autobezit voor iedereen is straks niet langer vanzelfsprekend. Om een volledig klimaatneutraal vervoersysteem op te bouwen in Nederland, moeten veel burgers waarschijnlijk afscheid nemen van hun heilige koe. Dat zegt Jan Willem Erisman (D66), de nieuwe belangrijkste adviseur van de regering op het gebied van klimaat.
https://www.ad.nl/binnenland/wordt-het-adieu-auto-autobezit-voor-iedereen-is-straks-niet-langer-vanzelfsprekend~a419dbbd/
Recente 1V-opiniepeing:
Criminaliteit is 2,5 maal hoger in Nederland als wordt gemeld bij justitie.
Uit het onderzoek blijkt dat ruim 4 op de 10 mensen die de afgelopen 2 jaar slachtoffer waren van een misdrijf, daar geen aangifte van hebben gedaan bij de politie. Dat terwijl bijna de helft van hen tot op de dag van vandaag nog last heeft van het voorval.
Waarom hebben zij dat niet gedaan? En wat zijn de ervaringen van slachtoffers die wel aangifte deden?
Biden-regering, Dood Prigozhin, partij van Omtzigt en meer | editie 72
Karel van Wolferen is terug van vakantie! Afgelopen maand is er veel gebeurd en er is dus ook veel om over bij te praten. Karel begint met de status van zijn vakantieland Amerika. Vervolgens wordt er over de mainstream media, de WHO, VN, IPCC, BRICS en Eugenetica gesproken. Uiteraard mogen de actualiteiten over de dood van Wagnerleider Prigozhin en de nieuwe partij van Pieter Omtzigt niet ontbreken.
https://youtu.be/WKPQ25FswmU
’CO2-opslag niet belonen’; De vervuiler wordt beloond en de kosten daarvan liggen bij de burgers. Dat is niet oké, zo stelt de Telegraaf.
FOUT DUS…….
Er wordt subsidie gegeven per ton afgevangen CO2. Hoe meer CO2, hoe meer subsidie. Een verdienmodel dus! De belastingbetaler / burger krijgt echter de rekening voor de foute subsidie.
De vergelijking met een afvalbak gaat niet op. Want de burger betaalt gewoon voor het vuil dat hij bij de weg zet.
Het belonen voor het opslaan van CO2 deugt niet en is niet eerlijk. Poltici die dat steunen zijn onze stem niet waard.
Dus grove ‘klimaat’-verspilling.. als er 300 kolencentrales in China worden gebouwd.
Wie is politiek / ideologisch verantwoordelijk voor deze verspilling van belastinggeld?
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/1153823466/co2-opslag-niet-belonen