Chronicles of Climate Hysteria
Climate cum energy policies have penetrated deeply into the fabric of our society, with disastrous consequences for our prosperity, due to an unprecedented rise in energy prices which triggered inflation and energy poverty for significant parts of the population. How did all that happen? This book tries to answer that question. It is a compilation of a number of articles that we have published in recent decades on climate and related topics, such as energy, both in The Netherlands and abroad. This volume addresses not only the climatic aspects of atmospheric warming, but also its political, economic and social implications. In other words, we have tried to shed light on the issue from different perspectives because we believe it can only be properly understood through a multidisciplinary approach. Lees meer …
De Gelderlander: Auto’s aan de stekker vliegen in brand. Opladen brengt nieuwe risico’s met zich mee
‘In Nijmegen en in Aerdt vlogen dit weekend twee elektrische auto’s in brand die aan een oplader zaten. Hoe brandgevaarlijk zijn elektrische auto’s? En vliegen ze eerder in brand dan auto’s zonder stekker? Het korte antwoord is: elektrische auto’s zijn niet brandgevaarlijker dan ‘gewone’ auto’s met een verbrandingsmotor. Ook vliegen ze niet eerder in brand. Maar de impact is wel groter. Dat stelt de ANWB op haar website. Maar er zijn wel verschillen. Zo ontstaat een brand bij een ‘gewone’ auto vooral tijdens het rijden. Bij een elektrische auto kan dat dus ook tijdens het opladen gebeuren, want door het oplaadproces ontstaat er warmteontwikkeling die brand kan veroorzaken. Bij de plaatsing van een nieuwe laadpaal moeten de autobezitters, Verenigingen van Eigenaren van appartementencomplexen en gemeenten goed nadenken over de brandveiligheid en potentiële risico’s. Bij oplaadpunten in garages en andere afgesloten ruimtes moet helemaal kritisch naar de brandveiligheid gekeken worden, vindt de ANWB. ‘In deze tijd denk je al snel aan vuurwerk, maar daar blijkt geen sprake van’, zegt Thomas Povel, eigenaar van de elektrische auto die afgelopen weekend in Aerdt compleet in vlammen opging na het opladen bij een openbare paal. Zijn lezing wordt bevestigd door de brandweer en politie. Zij vermoeden niet dat het gaat om brandstichting. ‘En ik dacht nog zo: ik moet hem van de laadpaal afhalen. Ik vertrouw het ding niet’, aldus Povel. Toch weet hij één ding zeker: hij koopt geen elektrische auto meer. ‘De schrik zit er goed in.’
Meest gelezen
- Wynia’s Week: De verplichte warmtepomp is ter ziele. Nederland wil niet gedwongen aan de dure warmtepomp
- De teloorgang van de EV: “Over 10 jaar zijn er geen elektrische auto’s meer.”
- Vereniging Eigen Huis: is extra zonnepanelen-heffing van Vandebron wel wettig?
- Bezitters zonnepanelen mogen geen langjarige contracten meer afsluiten
- Delftse ingenieur stuurt bul terug in affaire Timmermans
- Delftse ingenieur over elektrische auto: ‘in elkaar geramde botte techniek’
- Grondslag energietransitie faalt: zonnepaneel-eigenaar moet nu forse heffing betalen, tot 46 euro per maand.
- Zuur voor Frans Timmermans (VL): Nederland bouwt vrolijk de ene na de andere kernenergiecentrale
- Warmtepompen krijgen een nieuwe verrekenfactor voor belasting van het milieu
- Wie wil de 2000 km2 zonnepanelen van Diederik Samsom (PvdA) ?
Klimaatalarmisme NOS – Het houdt niet op. Niet vanzelf
Bauke Geersing. Door Bauke Geersing. Open brief aan de NOS. Beste Giselle van Cann en Pieter Klein, Hieronder treffen jullie de link aan naar een essay in www.opiniez.com waarin de conclusie staat, dat er niet teveel maar te weinig CO2 in onze atmosfeer zit. Ik heb deze keer Pieter Klein als Hoofd Nieuwsuur in de hoofdlijn gezet, omdat Nieuwsuur onlangs het recente activistische rapport van het PBL promootte. In mijn email aan Giselle [...]
Analyse NRC: Wat kan minister Hermans nog doen om de klimaatdoelen te halen? ‘Alleen de pijn compenseren leidt niet tot minder CO2-uitstoot’
Sophie Hermans. Foto: Shutterstock. Van een onzer correspondenten. De kans dat Nederland het klimaatdoel in 2030 haalt, is heel klein. ‘We liggen niet op koers’, zegt Sophie Hermans. ‘Er komen onherroepelijk lastige keuzes aan.’ De VVD-minister, die aanstaande woensdag in een Tweede Kamer-debat haar begroting verdedigt, bevindt zich in een spagaat tussen de noodzaak van méér klimaatbeleid en de huidige politieke constellatie. In de coalitie met BBB, PVV en NSC is namelijk weinig [...]
Klimaatverandering doodt ongeboren kinderen: VN wil dat we baby’s redden met zonnepanelen en windmolens
Alarmisten hebben weer een nieuwe kapstok gevonden om klimaathysterie aan te wakkeren. De VN-hekserij van deze week is dat een halve graad opwarming van de aarde baby's en zwangere vrouwen zal doden. Geef ons uw geld. Door Jo Nova. De VN COP29-bijeenkomst die op 11 november begint, vecht voor relevantie in de schaduw van de Amerikaanse verkiezingen, als een zuigvis onder een vliegdekschip. De nieuwste poging om aandacht te krijgen is om het Westen een schuldgevoel aan [...]
AD-columniste Marieke Dubbeldam heeft haar twijfels bij de energietransitie en vreest voor een grote teleurstelling
Foto: Shuttesrtock. Marieke Dubbeldam schrijft: Gek toch, dat 2050 als ver weg klinkt, terwijl het jaar 2000 als gisteren voelt. Toen kochten we als mid-twintigers ons eerste nieuwbouwappartement in Utrecht op het oude Jaffaterrein aan de Vleutenseweg. Over de manier van verwarmen of de isolatie, dachten we niet na. Na oplevering zagen we een cv-ketel. Prima, dachten wij. Hoe anders is het nu. Aan gas zit een luchtje en over 25 jaar moeten [...]
Ford verloor in het derde kwartaal nog eens 1,2 miljard dollar aan elektrische voertuigen
FoMoCo leed een verlies van $ 58.391 per verkochte elektrische auto in het kwartaal. Van Robert Bryce's Substack. Zijn elektrische voertuigen uit de gratie? Autofabrikanten herzien elektrificatiestrategieën na afnemende vraag. Het megatieve EV-nieuws van Ford Motor Company houdt maar niet op. Onlangs meldde het bedrijf dat het $ 1,224 miljard verloor in zijn EV-bedrijf in het derde kwartaal. Begin oktober meldde het bedrijf dat de EV-verkoop "met 14,8 procent was gestegen ten opzichte van de beste verkoop ooit van [...]
Climategate.nl is in 2009 opgericht door Hajo Smit, Marcel Crok en Rypke Zeilmaker, naar aanleiding van het zogenaamde Climategate schandaal. Het begrip Climategate raakte in december 2009 in zwang nadat duizenden e-mails en documenten waren gelekt (of gehackt) uit de Climate Research Unit (CRU) in Engeland, een onderzoeksinstituut dat een cruciale rol speelt in het internationale klimaatonderzoek en dat de aangever is van het IPCC. Deze emails wekten de indruk dat een wereldwijd team van invloedrijke klimaatonderzoekers gegevens gemanipuleerd had, en geprobeerd had kritische publicaties uit tijdschriften en uit het IPCC rapport weg te houden. Hoofdonderwerp was het moeizame verweer tegen de kritiek op de zogenaamde Hockeystick grafiek. Uit de mails kwam een ontluisterend beeld naar voren van de integriteit van sommige betrokken wetenschappers. Tegenwoordig wordt climategate.nl klimaat onderhouden door hoofdredacteur Hans Labohm, en wordt de site dagelijks van kopij voorzien door ca 40 auteurs. – Klimaat Science Afvalbakken WordPress Hosting NLPMastodon
Climategate.nl kan alleen bestaan dank zij uw donaties. U kunt zowel doneren via iDeal als rechtstreeks naar de rekening van Stichting Milieu, Wetenschap & Beleid. Donaties aan de stichting zijn fiscaal aftrekbaar. Vermeld altijd het doel van uw donatie. Dat kan climategate.nl zijn, maar ook een specifiek project dat op climategate genoemd is, of een andere bestemming die met climategate.nl of stichting MW&B te maken heeft. Rekening Stichting Milieu, Wetenschap en Beleid.
IBAN NL04INGB 0005526038 – RSIN/fiscaalnr. ANBI: 822331767 – KvK 27378299 – De stichting heeft de ANBI status.
Recente reacties