Chronicles of Climate Hysteria
Climate cum energy policies have penetrated deeply into the fabric of our society, with disastrous consequences for our prosperity, due to an unprecedented rise in energy prices which triggered inflation and energy poverty for significant parts of the population. How did all that happen? This book tries to answer that question. It is a compilation of a number of articles that we have published in recent decades on climate and related topics, such as energy, both in The Netherlands and abroad. This volume addresses not only the climatic aspects of atmospheric warming, but also its political, economic and social implications. In other words, we have tried to shed light on the issue from different perspectives because we believe it can only be properly understood through a multidisciplinary approach. Lees meer …
De Gelderlander: Auto’s aan de stekker vliegen in brand. Opladen brengt nieuwe risico’s met zich mee
‘In Nijmegen en in Aerdt vlogen dit weekend twee elektrische auto’s in brand die aan een oplader zaten. Hoe brandgevaarlijk zijn elektrische auto’s? En vliegen ze eerder in brand dan auto’s zonder stekker? Het korte antwoord is: elektrische auto’s zijn niet brandgevaarlijker dan ‘gewone’ auto’s met een verbrandingsmotor. Ook vliegen ze niet eerder in brand. Maar de impact is wel groter. Dat stelt de ANWB op haar website. Maar er zijn wel verschillen. Zo ontstaat een brand bij een ‘gewone’ auto vooral tijdens het rijden. Bij een elektrische auto kan dat dus ook tijdens het opladen gebeuren, want door het oplaadproces ontstaat er warmteontwikkeling die brand kan veroorzaken. Bij de plaatsing van een nieuwe laadpaal moeten de autobezitters, Verenigingen van Eigenaren van appartementencomplexen en gemeenten goed nadenken over de brandveiligheid en potentiële risico’s. Bij oplaadpunten in garages en andere afgesloten ruimtes moet helemaal kritisch naar de brandveiligheid gekeken worden, vindt de ANWB. ‘In deze tijd denk je al snel aan vuurwerk, maar daar blijkt geen sprake van’, zegt Thomas Povel, eigenaar van de elektrische auto die afgelopen weekend in Aerdt compleet in vlammen opging na het opladen bij een openbare paal. Zijn lezing wordt bevestigd door de brandweer en politie. Zij vermoeden niet dat het gaat om brandstichting. ‘En ik dacht nog zo: ik moet hem van de laadpaal afhalen. Ik vertrouw het ding niet’, aldus Povel. Toch weet hij één ding zeker: hij koopt geen elektrische auto meer. ‘De schrik zit er goed in.’
Meest gelezen
- Wynia’s Week: De verplichte warmtepomp is ter ziele. Nederland wil niet gedwongen aan de dure warmtepomp
- De teloorgang van de EV: “Over 10 jaar zijn er geen elektrische auto’s meer.”
- Vereniging Eigen Huis: is extra zonnepanelen-heffing van Vandebron wel wettig?
- Bezitters zonnepanelen mogen geen langjarige contracten meer afsluiten
- Delftse ingenieur stuurt bul terug in affaire Timmermans
- Delftse ingenieur over elektrische auto: ‘in elkaar geramde botte techniek’
- Grondslag energietransitie faalt: zonnepaneel-eigenaar moet nu forse heffing betalen, tot 46 euro per maand.
- Zuur voor Frans Timmermans (VL): Nederland bouwt vrolijk de ene na de andere kernenergiecentrale
- Warmtepompen krijgen een nieuwe verrekenfactor voor belasting van het milieu
- Wie wil de 2000 km2 zonnepanelen van Diederik Samsom (PvdA) ?
NRC: Trekvogels moeten steeds vaker laveren tussen de maaiwieken van windmolens
Foto: Shutterstock Van een onzer correspondenten. In de herfst trekken miljoenen vogels langs de Nederlandse kust naar hun winterbestemming. Maar tegenwoordig vinden ze windturbines op hun weg. Een radaronderzoek inventariseerde de knelpunten in Noord-Holland. NRC maakte er een zeer inzichtelijk achtergrondartikel van. Vooral de najaarstrek is spectaculair: allerlei soorten ganzen maar ook zangvogels als spreeuwen en koperwieken trekken vanaf eind augustus tot in november zuidwaarts. Witte windmolens trekken veel insecten aan, en daardoor [...]
Burgeroorlog breekt uit in ‘Green Blob’, maar verwacht niet dat BBC erover zal berichten
Cartoon: Josh. Door Chris Morrison. Groenen haten koolwaterstoffen, maar er breekt een open oorlog uit in hun gelederen, nu de wereld buiten hun luxe millennialistische sekte beseft dat het onmogelijk is om een moderne industriële samenleving te runnen zonder koolwaterstoffen. In het Verenigd Koninkrijk begint het kwartje eindelijk te vallen dat gas de enige realistische back-up is voor een elektriciteitssysteem dat wordt aangestuurd door onbetrouwbare winden en zonnestralen. Maar tegelijkertijd sluit de krankzinnige Miliband-crew de [...]
Gregory Wrightstone over hurricane Milton en klimaatalarmisme
https://youtu.be/dVbslZ_8Ykk Factcheck: Maakt klimaatverandering orkanen erger? Door Virginia Allen Terwijl het overstromingswater in delen van het zuidoosten nog steeds hoog staat door orkaan Helene, betraden gouverneur Tim Walz van Minnesota en senator JD Vance van Ohio dinsdag het debatpodium voor het enige vicepresidentiële debat van het campagneseizoen van 2024. Al vroeg in het debat zei moderator Norah O'Donnell: "Wetenschappers zeggen dat klimaatverandering deze orkanen groter, sterker en dodelijker maakt vanwege de historische regenval." Vervolgens vroeg ze [...]
De stijgende gasrekening: de politieke afrekening komt
Marie-Antoinette. De zondagse beschouwing van Jan van Friesland. Volgens nieuwste schattingen loopt de gasrekening de komende jaren fors op door o.a. de stijgende kosten per aansluiting van het gasnetbeheer. Het kan oplopen tot minimaal 400 euro extra per jaar. De overheid stimuleert mensen van het gas te gaan en doordat meer mensen dat dan maar doen, zullen de overblijvers de kosten van aansluitingen moeten delen: de wereld op zijn kop. Huishoudens die aardgas [...]
Open brief van Bauke Geersing aan de NOS over eenzijdige klimaatberichtgeving
Bauke Geersing. Beste mevrouw Giselle van Cann, U bent eindverantwoordelijk voor het functioneren van de NOS-nieuwsorganisatie. Enkele dagen geleden bracht het NOS 20.00 uur Journaal het ‘The 2024 state of the climate report’ groot en liet nog iemand aan het woord die de teneur van dit rapport bevestigde. Het NOS-Journaal liet na een deskundige aan het woord te laten die dit, volgens Arnout Jaspers, woke-rapport, becommentarieerde en de echte waarde ervan liet zien. [...]
Climategate.nl is in 2009 opgericht door Hajo Smit, Marcel Crok en Rypke Zeilmaker, naar aanleiding van het zogenaamde Climategate schandaal. Het begrip Climategate raakte in december 2009 in zwang nadat duizenden e-mails en documenten waren gelekt (of gehackt) uit de Climate Research Unit (CRU) in Engeland, een onderzoeksinstituut dat een cruciale rol speelt in het internationale klimaatonderzoek en dat de aangever is van het IPCC. Deze emails wekten de indruk dat een wereldwijd team van invloedrijke klimaatonderzoekers gegevens gemanipuleerd had, en geprobeerd had kritische publicaties uit tijdschriften en uit het IPCC rapport weg te houden. Hoofdonderwerp was het moeizame verweer tegen de kritiek op de zogenaamde Hockeystick grafiek. Uit de mails kwam een ontluisterend beeld naar voren van de integriteit van sommige betrokken wetenschappers. Tegenwoordig wordt climategate.nl klimaat onderhouden door hoofdredacteur Hans Labohm, en wordt de site dagelijks van kopij voorzien door ca 40 auteurs. – Klimaat Science Afvalbakken WordPress Hosting NLPMastodon
Climategate.nl kan alleen bestaan dank zij uw donaties. U kunt zowel doneren via iDeal als rechtstreeks naar de rekening van Stichting Milieu, Wetenschap & Beleid. Donaties aan de stichting zijn fiscaal aftrekbaar. Vermeld altijd het doel van uw donatie. Dat kan climategate.nl zijn, maar ook een specifiek project dat op climategate genoemd is, of een andere bestemming die met climategate.nl of stichting MW&B te maken heeft. Rekening Stichting Milieu, Wetenschap en Beleid.
IBAN NL04INGB 0005526038 – RSIN/fiscaalnr. ANBI: 822331767 – KvK 27378299 – De stichting heeft de ANBI status.
Recente reacties