Chronicles of Climate Hysteria
Climate cum energy policies have penetrated deeply into the fabric of our society, with disastrous consequences for our prosperity, due to an unprecedented rise in energy prices which triggered inflation and energy poverty for significant parts of the population. How did all that happen? This book tries to answer that question. It is a compilation of a number of articles that we have published in recent decades on climate and related topics, such as energy, both in The Netherlands and abroad. This volume addresses not only the climatic aspects of atmospheric warming, but also its political, economic and social implications. In other words, we have tried to shed light on the issue from different perspectives because we believe it can only be properly understood through a multidisciplinary approach. Lees meer …
NU.nl: Verkoop elektrische auto’s in Europa hard onderuit in november
‘De verkoop van volledig elektrische auto’s in de EU is vorige maand gekelderd. Al langere tijd slinkt het aantal nieuwe stekkerauto’s. Dat komt vooral door verminderde interesse in Duitsland. De Europese belangenorganisatie voor de auto-industrie ACEA zag dat er in november 9,5 procent minder volledig elektrische auto’s werden verkocht. Ook de stekkerhybrides deden het niet best. In de vier grote Europese automarkten (Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje) liep de verkoop van elektrische modellen terug. Bij de Fransen en de Duitsers daalde de verkoop zelfs met meer dan 20 procent in vergelijking met een jaar eerder.
De daling in november staat niet op zichzelf. Al langer zit de verkoop van stekkerauto’s in de verdrukking. Dit jaar zijn tot dusver 5,4 procent minder volledig elektrische auto’s verkocht, terwijl de stekkerhybrides een daling van 8 procent vertonen. Hierbij drukt Duitsland met een min van ruim 26 procent zwaar op de resultaten. Volgens experts komt dit door de afbouw van subsidies voor elektrisch rijden. De dalende verkoop brengt Duitse autofabrikanten in moeilijkheden, terwijl die het toch al niet makkelijk hebben. Zo hebben ze veel last van Chinese concurrentie en krijgen ze in 2025 strengere milieumaatregelen opgelegd. Volgens die EU-regels moeten de fabrikanten voortaan meer schone auto’s verkopen. Maar de autobouwers vrezen dat dit niet lukt door de afnemende interesse in elektrisch rijden. Als de fabrikanten niet aan de eisen voldoen, kunnen ze hoge boetes krijgen.’
Meest gelezen
- Wynia’s Week: De verplichte warmtepomp is ter ziele. Nederland wil niet gedwongen aan de dure warmtepomp
- Vereniging Eigen Huis: is extra zonnepanelen-heffing van Vandebron wel wettig?
- Bezitters zonnepanelen mogen geen langjarige contracten meer afsluiten
- Delftse ingenieur stuurt bul terug in affaire Timmermans
- Delftse ingenieur over elektrische auto: ‘in elkaar geramde botte techniek’
- Grondslag energietransitie faalt: zonnepaneel-eigenaar moet nu forse heffing betalen, tot 46 euro per maand.
- Zuur voor Frans Timmermans (VL): Nederland bouwt vrolijk de ene na de andere kernenergiecentrale
- Warmtepompen krijgen een nieuwe verrekenfactor voor belasting van het milieu
- Wie wil de 2000 km2 zonnepanelen van Diederik Samsom (PvdA) ?
- Het warmtepompdrama
Climategate … niet vergeten
“Ik heb Judith Curry een tijdje geleden opgegeven. Ik weet niet wat ze denkt, wat ze doet, maar het komt de zaak of haar professionele geloofwaardigheid niet ten goede." (Michael Mann, hieronder) Robert Bradley Jr. , MasterResource De nutteloze, verkwistende kruistocht tegen CO₂ is al 37 jaar aan de gang, sinds de hete, droge zomer van 1988, toen NASA-wetenschapper James Hansen alarm sloeg voor de Amerikaanse wetgevers onder leiding van Al Gore. Onlangs eindigde de Conferentie van de Partijen van [...]
Tom Nelson over ‘con’sensus
https://youtu.be/l2tEP9w9Wjk
‘Transitiespijt’ toch maar liever niet het woord van 2024
De zondagse beschouwing van Jan van Friesland. Van Dale trekt de verkiezing Woord Van Het Jaar 2024 terug na ophef over het woord ‘transitiespijt’, wat een kanshebber zou kunnen zijn geweest. Transitiespijt is het gevoel na een geslachts-veranderende ingreep dat het een verkeerde keuze is gebleken: het had gewoonweg niet gemoeten. Stemmers in den lande waren verontwaardigd omdat een mogelijke verkiezing van dit woord de indruk zou wekken dat transitiespijt veel zou voorkomen en mogelijk [...]
Klimaatpropaganda NOS – een ‘soap’ zonder einde
Margo Smit. Open brief van Bauke Geersing aan de ombuds'man'. van de NPO, Margo Smit. Geachte mevrouw Smit, Vanaf 29 september 2024 heb ik het hoofd van de NOS-Nieuwsdienst, mevrouw drs. Giselle van Cann, op de hoogte gesteld van de m.i. eenzijdige berichtgeving van de NOS over het klimaat. Het gaat over zeventien e-mails aan de NOS (vanaf 29 september 2024), waarvan een aantal met bijlage. Mevrouw Van Cann heeft slechts één keer [...]
Leve de energietransitie: Nederlandse productie groene waterstof in gevaar
Van een onzer correspondenten. De productie van groene waterstof in Nederland komt in gevaar door een ingreep van het kabinet, waarschuwt de brandstofindustrie. Het wordt namelijk minder lonend dan gedacht om groene waterstof in te zetten voor de raffinage van fossiele brandstoffen. Bedrijven met plannen voor groene-waterstoffabrieken vrezen dat ze daardoor hun investeringen niet zullen terugverdienen, staat in een brandbrief van brancheorganisatie Vemobin en energiebedrijven als Shell, BP en RWE. 'Het aanstaande besluit dreigt een [...]
Climategate.nl is in 2009 opgericht door Hajo Smit, Marcel Crok en Rypke Zeilmaker, naar aanleiding van het zogenaamde Climategate schandaal. Het begrip Climategate raakte in december 2009 in zwang nadat duizenden e-mails en documenten waren gelekt (of gehackt) uit de Climate Research Unit (CRU) in Engeland, een onderzoeksinstituut dat een cruciale rol speelt in het internationale klimaatonderzoek en dat de aangever is van het IPCC. Deze emails wekten de indruk dat een wereldwijd team van invloedrijke klimaatonderzoekers gegevens gemanipuleerd had, en geprobeerd had kritische publicaties uit tijdschriften en uit het IPCC rapport weg te houden. Hoofdonderwerp was het moeizame verweer tegen de kritiek op de zogenaamde Hockeystick grafiek. Uit de mails kwam een ontluisterend beeld naar voren van de integriteit van sommige betrokken wetenschappers. Tegenwoordig wordt climategate.nl klimaat onderhouden door hoofdredacteur Hans Labohm, en wordt de site dagelijks van kopij voorzien door ca 40 auteurs. – Klimaat Science Afvalbakken WordPress Hosting NLPMastodon
Climategate.nl kan alleen bestaan dank zij uw donaties. U kunt zowel doneren via iDeal als rechtstreeks naar de rekening van Stichting Milieu, Wetenschap & Beleid. Donaties aan de stichting zijn fiscaal aftrekbaar. Vermeld altijd het doel van uw donatie. Dat kan climategate.nl zijn, maar ook een specifiek project dat op climategate genoemd is, of een andere bestemming die met climategate.nl of stichting MW&B te maken heeft. Rekening Stichting Milieu, Wetenschap en Beleid.
IBAN NL04INGB 0005526038 – RSIN/fiscaalnr. ANBI: 822331767 – KvK 27378299 – De stichting heeft de ANBI status.
Recente reacties